Det svære valg
Fra : MightyMax

Dato : 11-06-03 11:45

Hej alle

Jeg har kørt veteranmc gennem mange år og er begyndt at overveje om det ikke
var tiden at supplere Nuser (NSU Supermax 1961) med noget mere moderne.
Problemet er at jeg overhovedet ikke aner hvad jeg skal gå efter.

Udgangspunkter:
- Ingen erfaring med nyere maskiner. Da Nuser egentlig har ret så dårlige
køreegenskaber og svag motor, vil alt nyere føles vildt godt. Derfor vil de
fleste prøvekørsler opleves som at komme i himmelen uanset hvilken mc der
prøves. Det kræves mere erfaring for at kunne vurdere prøvekørsler.
- Jeg er 48 år og 176 cm høj.
- Kørslesbehovet er mest hyggeture under 100 km, måske max. 5000 km ialt pr.
år
- Pris under 100K.

Jeg har fgl. krav/ønsker i nogenlunde priorteret rækkefælge:
- Letkørt med gode og sjove køreegenskaber. Dvs ikke noget stort tungt
skrummel.
- Smidig motor med godt træk i mellemområdet. Dvs ingen hidsig
sportsmaskine.
- Mc'en skal være flot og have karisma og god lyd (hvad karisma så end
er..... Dvs at det skal være en mc der bemærkes - og hvem sagde
forfængelig?
- Behagelig kørestilling (udelukker nok sportsmaskinerne)
- Jeg gider ikke pudse og polere hele tiden (udelukker nok cruisere)
- Minimal mekanisk vedligeholdelse (jeg skruer nok på Nuser i forvejen)
- Gerne halvkåbe, men motoren helst ikke må være pakket helt ind
- Skal kunne holde 150 km/t over længere stræk
- Må ikke være for gammel.
- Plads til fruen bagpå (en sjælden gang.......!).

Egne overvejelser (uden at have prøvet dem og uden helt at vide om de alle
kan holde sig under 100.000 kr som nyere brugte og om de overholder alle
krav)
Triumph Thunderbird fra midt i 90'erne
Triumph Bonneville (den nyere retromodel, men IKKE Kawasakis efterligning
som mangler karisma!)
Suzuki VX 800 (måske for tung)
Moto Guzzi California/Nevada (California måske for gammel - begge skal måske
vedligeholdes for meget)
Yamaha FZS 600
Suzuki SV 650
Honda VFR750/800
Honda Hornet 600
Suzuki Bandit 1200 (for tung?)

Jeg ved godt at alle krav og ønsker nok ikke kan opfyldes på én gang, men
hvor godt opfylder de foreslåede mine ønsker og er der andre mere oplagte
jeg helt har overset.

På forhånd tak

Kenneth

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-06-03 12:05

MightyMax wrote:
> Hej alle

Hejsa

> Jeg har fgl. krav/ønsker i nogenlunde priorteret rækkefælge:
> - Letkørt med gode og sjove køreegenskaber. Dvs ikke noget stort tungt
> skrummel.

Det lugter lidt af sport

> - Smidig motor med godt træk i mellemområdet. Dvs ingen hidsig
> sportsmaskine.

Det lugter lidt af V2
Eller doven R4

> - Mc'en skal være flot og have karisma og god lyd (hvad karisma så end
> er.....

Det lugter igen lidt af V2
Flot, hmm der er jo individuelt

> Dvs at det skal være en mc der bemærkes - og hvem sagde
> forfængelig?

Det lugter lidt af Harley,,,, naeeej vel???

> - Behagelig kørestilling (udelukker nok sportsmaskinerne)

Det lugter af touring, eller cruiser

> - Jeg gider ikke pudse og polere hele tiden (udelukker nok cruisere)

Altså Touring!!

> - Minimal mekanisk vedligeholdelse (jeg skruer nok på Nuser i
> forvejen)

Ingen nyere maskiner kræver det vilde vedligehold,, måske lige Harley
undtaget

> - Gerne halvkåbe, men motoren helst ikke må være pakket helt ind

Ok

> - Skal kunne holde 150 km/t over længere stræk

Dvs. min. 500cc

> - Må ikke være for gammel.

Er det 98 og frem???

> - Plads til fruen bagpå (en sjælden gang.......!).

Må altså ikke være for lille

> Egne overvejelser (uden at have prøvet dem og uden helt at vide om de
> alle kan holde sig under 100.000 kr som nyere brugte og om de
> overholder alle krav)
> Triumph Thunderbird fra midt i 90'erne

Kender den ikke, men tror det med køreegenskaberne trækker ned på denne
model.

> Triumph Bonneville (den nyere retromodel, men IKKE Kawasakis
> efterligning som mangler karisma!)

Se ovenstående

> Suzuki VX 800 (måske for tung)

Til sjov kørsel er den nok ikke lige det første valg

> Moto Guzzi California/Nevada (California måske for gammel - begge
> skal måske vedligeholdes for meget)

Aner intet om dem.

> Yamaha FZS 600

Afgjort et godt bud, og den nye model er også list fræk at se på,, og så
koster den 100K fra ny

> Suzuki SV 650

Her har du den gode lyd. Uden at have prøvet, så forekommer bagsædet mig dog
lidt for småt til konen. Den nye SV er helt sikkert en eye-catcher, men er
måske for sportslig til din smag?? koster 97K fra ny

> Honda VFR750/800

Det var nok det her jeg vil gå efter hvis jeg var dig, men du kan nok
dårligt se motoren, da alle modeller er med fuldkåbe. Tjek DBA og se hvad
der er til at få for dit budget. V4'eren lyder altså godt

> Honda Hornet 600

Boooring, med mindre man styler den altså. (IMO)

> Suzuki Bandit 1200 (for tung?)

Tjaee, måske, men er det ikke også lidt kedelig??

<SNIP>

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup

Fra : SLP/JM

Dato : 11-06-03 12:15

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev >

> Her har du den gode lyd. Uden at have prøvet, så forekommer bagsædet mig
dog
> lidt for småt til konen.

Den gode lyd - tja, det er nu meget subjektivt Men jeg har siddet bag på
vores SV'er nogle gange, og der er fint med plads til mig, og
passagerhåndtaget fungerer også godt.

--
Mvh Susanne
der til enhver tid foretrækker lyden af RS'eren frem for SV'eren

Fra : Jens Arnfast

Dato : 11-06-03 12:39

SLP/JM wrote:
> [...]
[snip]
> Den gode lyd - tja, det er nu meget subjektivt Men jeg har siddet bag på
> vores SV'er nogle gange, og der er fint med plads til mig, og
> passagerhåndtaget fungerer også godt.

Jeg har et par gange siddet bagpå en SV'er - selvom jeg er 195cm høj sad
jeg forbavsende godt - og det er altså fedt at have frit udsyn selvom
man leger bikerbitch

--
-jens
XJ600

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-06-03 13:18

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> writes:

> [snip]
>
> Jeg har et par gange siddet bagpå en SV'er - selvom jeg er 195cm høj
> sad jeg forbavsende godt - og det er altså fedt at have frit udsyn
> selvom man leger bikerbitch

Jeg har faktisk samme oplevelse, på trods af at jeg mangler 5cm i forhold
til dig. Så set fra passagerens synsvinkel er en SV ikke så dum.
Men så er der jo så meget andet i vejen med den

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 16:03

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> Se ovenstående
[Kender den ikke, men tror det med køreegenskaberne trækker ned på denne
model.]

Nope!
Selvom jeg heller ikke kan lide den, og at den signalerer alt andet, så har
den
fået topkarakterer allesteder for sine køreegenskaber

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-06-03 16:21

> [...]
har
> den
> fået topkarakterer allesteder for sine køreegenskaber

Jeg kan godt lide den, men jeg syns den kører som en balje. Eller rettere:
Den kører som en 60'er triumph der er blevet let moderniseret. Behagelig,
rolig, kultiveret, rar... Men lidt kedelig, syns jeg. Motoren måtte godt
have været lidt mere rå og upoleret, så kunne de køreegenskaber godt være
sjove. Men den er bare SÅ flot.

Rittig

Fra : RacerNiels

Dato : 11-06-03 12:40

"MightyMax" <kemFJERNDETTE@viborg.bynet.dk> wrote in message
> Suzuki SV 650

Ja, og det var så lige det eneste fornuftige der blev sagt der...

Hvorfor skal den kunne holde 150km/t i længere tid?

Køb en SV650S eller en N og sæt en lille styrkåbe på hvis du vil ha læ.
N-modellen kan sagtens rende 150 i længere tid, men kan du...??
Ang bagsædet, så er selv bagsædet bedre, men pladsen ringere på en Fazer....
ifølge min testpilot og mig selv.

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 12:41

"Behagelig kørestilling (udelukker nok sportsmaskinerne)
Det er muligt, men jeg mener det udelukker cruisere. Jeg foretrækker sport
til langtur, dog ikke ekstreme racere.

Det "lugter" lidt af at du måske skulle kigge i retning af CB500, XJ600 e.l.
De fås fra nye af til et stykke under 100kkr. Så der bliver også råd til
ferie og udstyr

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 18:39

Ups, jeg havde åbenbart ikke læst indlægget helt. Jeg så ikke du havde nævnt
udvalgte modeller.

Som jeg læser det du skriver kan det være disse modeller i prioriteret
rækkefølge:

Honda VFR750/800 (god touringMC, men måske for meget kåbe til dig)
Yamaha FZS 600 (Her er den kåbe du efterlyser)
Honda Hornet 600 (sjov MC, men måske vil du savne kåben på længere ture)

Men jeg er måske også lidt "farvet"

Fra : PAJ

Dato : 11-06-03 12:50

Hej Kenneth

Det er nok lidt svært at få opfyldt alle sine ønsker/drømme,
men jeg vil vove at påstå at du vil være enormt godt på vej
hvis du køber dig en sprit ny Honda CB 500, som der vil være
rireligt plads til at ofre en fuldkåbe på i det beløb du nævner.
Og der vil stadig være masser af penge til en god ferietur.

Modellen i sort ( som jeg selv har) er flot !! og den ser ud af noget....

mvh

PAJ

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-06-03 13:03

> [...]
alle
> kan holde sig under 100.000 kr som nyere brugte og om de overholder
Halvtung, efter sigende lidt kedelig
> Triumph Bonneville (den nyere retromodel, men IKKE Kawasakis
efterligning
> som mangler karisma!)
Sjovt nok, jeg har det lige modsat
> Suzuki VX 800 (måske for tung)
Vist en dejlig cykel, men nok sjælden og lidt kedelig
> Moto Guzzi California/Nevada (California måske for gammel - begge skal
måske
> vedligeholdes for meget)
California er ret tung, men velkørende og vist mekanisk robust. Nevada
for svag til
150 km/t over længere stræk
> Yamaha FZS 600
Lidt vel sporty efter dine ønsker oven for ?
> Suzuki SV 650
Ditto
> Honda VFR750/800
Dejlig, men helt plastindkapslet
> Honda Hornet 600
Lidt for gadedrengssporty?
> Suzuki Bandit 1200 (for tung?)
Tja, Bandit 600 S opfylder dine ønsker

> Kenneth

Hvis man et øjeblik ser bort fra de subjektive, udefinerbare ønsker, er
der mange.
Hvad med en Honda VTR 1000
Kawa ZR-7 S
Yamaha XJ 600 S som jeg godt selv kunne hoppe i om jeg lige havde "tid".
Jeg
har næsten samme prioritering som du.
BMW R 850-1000
ditto ditto
Eller evt. en Yam FZS 600 Fazer for lidt mere spræl.
ditto ditto
Mvh
Ole

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 16:06

MightyMax <kemFJERNDETTE@viborg.bynet.dk> skrev i en

> - Mc'en skal være flot og have karisma og god lyd (hvad karisma så end
> er.....

Iflg. "motorcykellivets uskrevne love" fremgår det tydeligt hvad karisma er:

§4 a:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.

§4 b, stk 1:
Udenforståendes indsigelser derom vil altid kunne dækkes ind under
begreberne "charme" og "karisma".

> Egne overvejelser (uden at have prøvet dem og uden helt at vide de
> overholder alle krav).....................
> Suzuki VX 800 (måske for tung)

Til gengæld med servicefrit kardantræk!

> Moto Guzzi California/Nevada (California måske for gammel - begge skal
> måske vedligeholdes for meget)

Jup - Selv de nyere!

> Yamaha FZS 600

Fornuftsfyldt og højt ydende. Designet kan diskuteres; men der er masser af
indre kvaliteter!

> Suzuki SV 650

Fåes både med og uden ½-kåben!
S'eren, med ½-kåbe er måske lidt for fremoverbøjet i kørestillingen til dig
(prøv endelig én), hvilket den nøgne til gengæld overhovedet ikke er!

> Honda VFR750/800

Bundsolide, hvilket 7½'erne har brug for eftersom at de er temmeligt gamle
efterhånden. men ikke desto mindre sidder man fornuftigt på dem og motoren
trækker formidabelt og med en tung V-lyd!
800'eren er temmelig dyr

> Honda Hornet 600

Som Yam FZS 600

> Suzuki Bandit 1200 (for tung?)

Mnjaeh :-/
Omend at bandit'en ha en fornuftig kørestilling og et ordentligt styr, er
det en ubetinget fordel for lejlighedskørsel at man ikke føler modellen tung
og ubetryggende hver gang man skal ud på en søndagstur!
Jeg havde førhen en GPZ 900 R, som jeg kørte 100.000 km på; men ud fra min
oplevelse af at den blev stedse tungere som min brugsmønster ændrede sig til
lejlighedskørsel, har jeg været focuseret på vægt og letkørthed ved valget
af min efterfølgende model!

> Jeg ved godt at alle krav og ønsker nok ikke kan opfyldes på én gang, men
> hvor godt opfylder de foreslåede mine ønsker og er der andre mere oplagte
> jeg helt har overset.

For en nostalgiker som dig:
Yamaha's etcylindrede 600'er: SRX6 og 660'er SZR660 - Dog med behersket
bagsædeplads!

Eller hvad med Ducati's Monster's (á M600, M750 og M900) ?

Jokeren:
Honda CBR 600 F4 sidder man langt bedre på end designet umiddelbart
der kører mest homogent (= 100% lige efter pilotens næse)

--
Armand.

Fra : Morten dahl

Dato : 11-06-03 20:24

> Eller hvad med Ducati's Monster's (á M600, M750 og M900) ?

Tjae, som jeg har nævnt andetsteds, en DUC M600 Dark af nyeste aftapning kan
købes for, er det ikke 110Kkr. (endda som 620Ie )

Og det er sku en karismatisk cykkel, og godtnok ikke den med de største
overarme, men hold da kæ.. hvor ligger den op til ballade

> Jokeren:
> Honda CBR 600 F4 sidder man langt bedre på end designet umiddelbart
> der kører mest homogent (= 100% lige efter pilotens næse)

Der er nok en der også har været ude at prøve Grewy´s F4 (for Family
model)..

Ja det er efterhånden ved at gå op for mig hvilket hit Honda egentlig står
med der..

I teorien ikke så hurtig som en Gixxer6, men i praksis, hvem kan udnytte
marginalerne, og da slet ikke i hverdagen.

Men nu har jeg prøvet den nogle gange efterhånden, og efter at være blevet
fortrolig med den, tror jeg faktisk ikke at jeg er i stand til at køre
hurtigere på min gixxer. Jo mellem svingene grundet det ekstra moment rykker
jeg kraftigt fra.

Til gengæld slipper man for tankslappers, baghjulsudskridninger ,med den nye
motor er det faktisk et problem ud af svingene, sjovt men ikmke optimalt

Men komforten (og den deraf følgende brugbarhed) er klasser foran "ultra
jernene".

-
Morten Dahl
- Gixxer 600++ AKA TigerDyret

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 22:39

Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nok en der også har været ude at prøve Grewy´s F4 (for Family
> model)..

Jup!
Og tilmed umiddelbart efter at have prøvet Jes' fuldtydende Fazer 600 (havde
da kun prøvet den droslede).
Mit gamle Honda-hader hjerte bløder når jeg må indrømme at hvor livlig og
letkørt, samt hårdt bremsende at Fazeren end lader sig køre, så er netop
ordet homogen dét der beskriver F4eren bedst

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-06-03 22:52

> Mit gamle Honda-hader hjerte bløder når jeg må indrømme at hvor
> livlig og letkørt, samt hårdt bremsende at Fazeren end lader sig
> køre, så er netop ordet homogen dét der beskriver F4eren bedst

Ja, der er vel altid et hvidt får blandt de sorte, eller er det omvendt?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-06-03 22:58

Armand wrote:

> [...]
> letkørt, samt hårdt bremsende at Fazeren end lader sig køre, så er netop
> ordet homogen dét der beskriver F4eren bedst

Næh, ikke helt Når det er en Honda, må det være være den første del af
ordet, der beskriver den bedst

Når det er sagt, så synes jeg også at F4'eren er nemmere at køre kurver,
præcist som planlagt, hvor Fazeren umiddelbart er en smule sværere at holde
en perfekt linje med.

Sjovt nok, så føles F4'eren ikke engang hurtigere end Fazeren, og den føles
for mig også væsentligt mindre livlig i styringen. Til hverdag foretrækker
jeg nu også Fazerens kørestilling, men det er jo også to vidt forskellige
cykler

For nu at springe tilbage til trådens oprindelige emne, så lyder det i mine
ører meget som om, at Kenneth vil trives rigtig godt på en Fazer. En Hornet
eller måske endda et Monster ville sikkert også være fint, men det er jo en
smags/tilfældighedssag
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 15:37

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Når det er sagt, så synes jeg også at F4'eren er nemmere at køre kurver,
> præcist som planlagt, hvor Fazeren umiddelbart er en smule sværere at
holde
> en perfekt linje med.

Jup!
Måske prisen for at den er scooter-agtig "over-livlig" og særdeles letstyret
:-/

> Til hverdag foretrækker jeg nu også Fazerens kørestilling, men det er jo
også to
> vidt forskellige cykler

I forhold til Fazerens kørestilling, vil alt andet minde om en af Agostinis
gamle
racere
Men F4'erens kørestilling ér nu ikke særlig slem - Jeg regner den ikke for
at
være på "ømme håndled-niveau" .
Derfor også udtalelsen (citat):
"Jokeren: Honda CBR 600 F4 sidder man langt bedre på, end designet
umiddelbart signalerer....."

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-03 18:58

Armand wrote:

> Jup!
> Måske prisen for at den er scooter-agtig "over-livlig" og særdeles
> letstyret :-/

Jep, en pris må der jo nærmest være, men til hverdag tror jeg nu alligevel
at jeg foretrækker Fazerens hurtighed, for i virkelighedens verden er der
alligevel 1000 andre ting i vejen for at holde en god linje :-/

> I forhold til Fazerens kørestilling, vil alt andet minde om en af
> Agostinis gamle racere

Jep, forskellen er stor F4'erens føles derudover helt lille og
dreambike-agtig, når man er vant til at styret er oppe i crosserhøjde
(well, alting er vel relativt

> Men F4'erens kørestilling ér nu ikke særlig slem - Jeg regner den ikke for
> at være på "ømme håndled-niveau" .

Næh, den er såmend ikke specielt pinefuld, men alligevel følte jeg et
væsentligt dårligere overblik over trafikken, ved at skulle 'se opad' hele
tiden. Det er nok til dels en vanesag, men alligevel...
--
mvh Jes Vestervang (der lige bestod semestrets 1. eksamen idag - Hurra!
FZS600 og en MTX125R

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 11-06-03 20:14

"Armand" wrote:
> For en nostalgiker som dig:
> Yamaha's etcylindrede 600'er: SRX6 og 660'er SZR660 - Dog med behersket
> bagsædeplads!

Bagsæde? Hvaffor et bagsæde? Det der skumgummi-aggregat, som er så
uformeligt, at en eventuel bagsædepassager er nødt til at sidde oven på
passagerhåndtagene, hvis altså ikke vedkommende har en røv der er smallere
end 20 cm? :) Tja. Snakker forresten om SZR'en.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-06-03 21:44

> [...]
>
> §4 b, stk 1:
> Udenforståendes indsigelser derom vil altid kunne dækkes ind under

Nemlig! For et par år siden var jeg med en kammerat ude og se på en Duc ST2.
Han havde set den tidligere og var SOLGT! Min opgave var at spille djævelens
advokat, men selvom jeg påpegede indtil flere fejl og mangler der burde
trække prisen ned, var min kammerat fuldstændig uimodtagelig overfor sund
fornuft. Svaret var hver gang, med et kæmpesmil: "jamen det er jo også en
Ducati" - underforstået at så er det helt OK at en 3 år gammel kværn er ved
at falde fra hinanden - det er jo "sjæl"!

Nåmen, han købte skidtet og er den lykkelige ejer den dag i dag...

Asger
ZX-10 (fejlfri)

Fra : Armand

Dato : 15-06-03 00:43

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Eller hvad med Ducati's Monster's (á M600, M750 og M900) ?

- - - - Hvortil både VX800 og SV650"N" som sådan også hører stilmæssigt :-/
Men også Yamaha BT1100 Bulldog (som dog falder helt udenfor prisrammen qua
155.000,- !! )!

Jeg har netop idag prøvet Bulldog'en hos KS-Motor, og den er forrygende
anderledes og meget V2'er! Motoren trækker dog helt nede fra høj tomgang i
5.gear, hjvilket dog svarer til under 50 km/t idet den er meget højgearet
grundet den kendsgerning at omdrejningstælleren løber ud allerede ved
6.000rpm (3.000 rpm => næsten 100 km/t!).
Hvis man godt kunne forelske sig i V2-lyden og bøf-trækket fra så'en en,
uden at Virago'ernes (m.fl.) design tiltaler en, er Bulldog'en en mere
almindelig mc-type og kørestillingen er p.g.a. det høøje styr behagelig,
samt med god kontrol over motorcyklen :-|

--
Armand.

Fra : ==ViXer==

Dato : 11-06-03 16:22

> [...]
> hvor godt opfylder de foreslåede mine ønsker og er der andre mere oplagte

Hej Kenneth

Jeg kan kun anbefale at du prøver en VX800

Jeg har haft min i et år nu og syntes ikke den er tung og især ikke kedelig
, sjælden, ja i DK men ikke sydpå
--
==ViXer==

Fra : Morten dahl

Dato : 11-06-03 20:14

> [...]
> var tiden at supplere Nuser (NSU Supermax 1961) med noget mere moderne.
> Problemet er at jeg overhovedet ikke aner hvad jeg skal gå efter.

Snippet en masse krav

Du lyder altså som den oplagte Ducati pilot. Jeg vil mene at en splintrenes
ny Duc600 Monster vil opfylde alle dine krav.

Ingen tvivl om at førnævnte SV650, tæsker duc´n på stortset alle punkter. Og
ja den nye er stadigt et sjældent syn, men bliver den´s succes bare
tilnærmelsesvis så stor som "den gamle". Så kan du rissikere at skulle købe
en smart alarm, alene for at kunne finde den til kaffe-træf..

Også den med konen, sandheden er jo egentlig at langt de fleste cykler kan
transportere 2 mennesker over betragtelige afstande. Vi som motorcyklister
er bare forvænt med et meget stort kraftoverskud.

-
Morten Dahl

Fra : Morten dahl

Dato : 11-06-03 20:29

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

Så lige denn her..

http://www.feldballemc.dk/mc.htm

Duc 750S DARK.. 113.660,-

-
Morten Dahl

Fra : MightyMax

Dato : 11-06-03 22:22

> "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Den er eddermaneme flot, men jeg har egentlig opfattet Ducati som
sportsmc'ere hvor man mere eller mindre ligger hen over tanken.
Men sådan er det måske ikke ?

mange hilsner

Kenneth

Fra : Richard

Dato : 11-06-03 22:48

MightyMax wrote:

> Den er eddermaneme flot, men jeg har egentlig opfattet Ducati som
> sportsmc'ere hvor man mere eller mindre ligger hen over tanken.
> Men sådan er det måske ikke ?

Du kan vel sætte et højere styr på; alternativt en styrholder fra fx LSL
og et passende styr, hvis den er født med styrstubbe.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 22:40

> "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Så lige denn her..
>
> http://www.feldballemc.dk/mc.htm
>
> Duc 750S DARK.. 113.660,-

= Ekstrem sportslig kørestilling (av mine håndled!)

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 12-06-03 13:16

Armand wrote:

> = Ekstrem sportslig kørestilling (av mine håndled!)

Yes ! Købte selv en 900S i år, og de første 2000 km på den var en blandet
oplevelse for lige håndleddene, men det er overvundet nu
Det er ikke lige cykelen til stille og rolig hyggekørsel, den skal bruges
lidt aktivt.
Passagerpladsen er heller ikke god på den, man sidder med "bagskærmene"
eller hvad man skal kalde det, lige under sadelen, trykket imod
inderlårene.
Karisma og køreglæde har den dog i overflod, alle skal kigge og bemærke et
eller andet.

Jeg ville så også heller forsøgt en Monster hvis jeg var dig, men hvis den
er orginal vil det pynte gevaldigt på lyden med nogle alternative
udstødninger som ikke behøver at være roberør, som standard overgår
koblingslarmen motorlyden efter 2-3-k km

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 15:14

Bjørn S <bjosko@yahoo.com> skrev i en news:bc9qt7$dvu$1@abbeden.bunk.cc...

> Yes ! Købte selv en 900S i år, og de første 2000 km på den var en blandet
> oplevelse for lige håndleddene, men det er overvundet nu

Vent bare til næste forår!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 12-06-03 17:42

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev
> Vent bare til næste forår!

Ja, er forberedt, men måske endda mere end i år, hvor man holder lidt
krampagtig fast til man lærer modellen at kænde.
Det er nu ellers gængs på de fleste cykler og de fleste chauffører at
midjens muskler skal trimmes og stives af lidt efter at julefedtet er kommet
på, ikke ?

--
/Bjørn

Fra : RacerNiels

Dato : 12-06-03 16:03

> = Ekstrem sportslig kørestilling (av mine håndled!)

Både ja og nej...

Suck it in, stud!
Armene er til at styre med - ikke til at holde kroppens vægt med. Spænd i
ølmusklen og slap af i armene! Kræver lidt tilvending, men er dejlig
behageligt for armene.

Niels
S FAU

Fra : Brian W.

Dato : 13-06-03 18:03

Armand wrote:
> Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en

> = Ekstrem sportslig kørestilling (av mine håndled!)

Av min ryg. prøvede min kammersjuks 900ss en dags tid. fååårk ikke en
maskine man ønsker at køre langt på..!!!
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Richard

Dato : 11-06-03 22:15

MightyMax wrote:

Havde du ikke sagt 150km/t med to pers, havde jeg sagt Honda XBR500S -
fed lyd og to op, mulighed for halvkåbe - eller en Honda VRX Roadster i
den flotte Special Black Edition (verdens flotteste 400cc'er - og
sikkert den længste - se i binær.dk hvis upload'en lykkes.

Men så er der jo Yamaha's højbenede TDM, som heller ikke står på hver
andet gadehjørne og sikkert giver både dig og konen en god og
komfortabel kørestilling, selv om "kåben" er diminutiv. - efter 1996 har
den TRX'ens motor med 270 graders krumtap og derfor V2-agtig lyd.

PS. "One day you will own a Yamaha" - sagde de i 70'erne - og igår købte
min viv minsandten en pæn brugt YFL-211; så nu kan jeg roligt fortsætte
med selv at køre Honda

PPS. Åh nej, du finder ikke YFL-211 i MC-Revyen; det er en tværfløjte...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-06-03 00:48

> [...]
> - Skal kunne holde 150 km/t over længere stræk
> - Må ikke være for gammel.
> - Plads til fruen bagpå (en sjælden gang.......!).

Hej

For 100K kan du jo få nogle gode nye maskiner

Yamaha XJ 600 S Diversion ( har selv haft en )
En god maskine, med en behagelig kørestilling, og med forbavsende god
plads til to

Suzuki GSF 600 S Bandit
Der er nok lidt mere liv i den, end i Yamaha'en, bagsædet ved jeg ikke
noget om

Yamaha FZS 600 Fazer
Den jeg har prøvet ( '01 model ) kørte rigtigt godt, en meget levende
maskine, både med hensyn til motoren og styringen,
har en dejlig stille gang, ikke så mekanisk larmende som 600
Diversion'en eller 600 Bandit'en, men der er ikke så god plads på
maskinen,
og bagsædet fik dumpekarakterer af fruen !

Suzuki GSF 1200 Bandit
Der er god plads på maskinen, og dejligt med motor kraft, man behøver
ikke, at skifte ret meget gear, på en aften hygge tur
bagdelen skulle så lige være, at den ikke kører så meget over 15 km/l,
og hurtigt ryger ned på 10-12 km/l hvis man vil have det lidt sjovt,
vægten syntes jeg ikke er et problem ( altså cyklen's

Puha, det er sq et svært spørgsmål du har givet os, der er jo lige så
mange meninger, som der er læsere her i NG'en

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-06-03 13:30

> [...]
> - Skal kunne holde 150 km/t over længere stræk
> - Må ikke være for gammel.
> - Plads til fruen bagpå (en sjælden gang.......!).

BMW K100/K1100.
Hej Palle.

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-06-03 22:19

"MightyMax" skrev
> [...]
> - Skal kunne holde 150 km/t over længere stræk
> - Må ikke være for gammel.
> - Plads til fruen bagpå (en sjælden gang.......!).
<snip>

Hvad med en Yamaha TDM, den burde kunne opfylde dine ønsker.

--
Brian
Cagiva Elefant 750