GSX-R 400 årg.90 - for/imod ?
Fra : Brian Sørup

Dato : 11-06-03 06:40

Godmorgen :)

Jeg er blevet tilbudt subject.
Cyklen har kørt 20500 Km og er synet i Juli sidste år, dvs. den
skal ikke synes ved ejerskifte.
Der er regninger for 20000,- fra sidste år, bl.a. batteri,
kædekit, bremser, bagdæk og justering.
Den er målt til 68Hk på baghjulet, og har efterfølgende fået
monteret en ny udstødning.

Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.

Hvad er der at sige om den som begyndercykel, og hvilket
prisleje ligger den i ?
--
Brian Sørup
Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker

Fra : SLP/JM

Dato : 11-06-03 07:18

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev
> Den er målt til 68Hk på baghjulet, og har efterfølgende fået
> monteret en ny udstødning.

Find ud af, om den er blevet dyset ind til den nye udstødning. Ellers kan
det få katastrofale følger i form af smeltede stempler, og det er en dyr
omgang - jeg taler af erfaring.

> Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
> meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.

Det kommer nok an på, hvor høj du er. Jeg er 173 cm høj og havde ikke de
store problemer med at køre Kbh-Jylland på min.

--
Susanne

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-06-03 12:59

"SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Ellers kan
> det få katastrofale følger i form af smeltede stempler, og det

Den er ikke justeret efter den nye udstødning er monteret.

> Det kommer nok an på, hvor høj du er. Jeg er 173 cm høj og
havde ikke de
> store problemer med at køre Kbh-Jylland på min.

Jeg er "kun" 170 cm.

--
Brian Sørup

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 09:09

En 13 år gammel MC med kun 20500km på klokken!!!
Og så skal den allerede rep. for 20000,- og det alene sidste år.
Nu kender jeg ikke modellen i detaljer, men jeg ville være lidt skeptisk.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-06-03 09:33

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> En 13 år gammel MC med kun 20500km på klokken!!!
> Og så skal den allerede rep. for 20000,- og det alene sidste år.
> Nu kender jeg ikke modellen i detaljer, men jeg ville være lidt skeptisk.

Kilometertallet er da ikke helt usædvanligt? Der er importeret en del fra
Japan siden de kom til DK første gang, og de har ikke kørt ret meget.
Da jeg købte min GSXR 250, uden afgift havde den gået 17,5kkm. Af de 15
cykler de havde købt (250,400), var der kun én der var gået over 20.000km.
Og det er et par år siden. SÅ hvis den er kommet til Danmark efterfølgende,
så er det ikke usandsynligt.

Men at der er lavet for 20.000kr på den , det lyder fandme farligt!

Mvh Thomas Buus
GSXR 250
t-buus@SLETget2net.dk

Fra : SLP/JM

Dato : 11-06-03 10:24

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev >
> Men at der er lavet for 20.000kr på den , det lyder fandme farligt!

Det kommer da an på, hvad det er. Da min smeltede et stempel, kostede det
omkring 8000 kr incl. såkaldt forhandlergaranti på 50% at få renoveret
motoren på værksted, men så burde motoren også kunne køre mange km igen uden
de store problemer.

Nu skrev Brian bl.a., at den havde fået lavet bremser. Hvis det omfatter
skiverne, bliver det hurtigt dyrt. Hvis den nye udstødning er med i prisen,
kan der vel også nemt være tale om 5000 kr, hvis det er et fuldt system. Det
vigtige er efter min mening at se på, hvad det er, der er blevet lavet, ikke
hvor mange penge den forrige ejer har postet i cyklen.

--
Mvh Susanne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 12:43

Slider man bremser og skiver så hurtigt på den model ved normal brug??

Fra : SLP/JM

Dato : 11-06-03 12:50

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev
> Slider man bremser og skiver så hurtigt på den model ved normal brug??

Nej, men skiver kan jo slå sig, hvis de bliver for varme.

--
Susanne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 13:57

Ok

Men det ville være et af mine spørgsmål til sælger

Fra : SLP/JM

Dato : 11-06-03 14:06

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev >
> Men det ville være et af mine spørgsmål til sælger

Klart nok. Jeg er såmænd heller ikke af den opfattelse, at man skal forholde
sig ukritisk til regninger for så stort et beløb, men der kan godt være en
fornuftig forklaring herpå. Særligt hvis sælger er af typen, der får alt
lavet på værksted.

--
Susanne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 14:32

Vi er helt enige

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-06-03 13:02

> [...]
blevet lavet, ikke
> hvor mange penge den forrige ejer har postet i cyklen.

Jeg er til dels enig i dine synspunkter, det jeg frygter er høje
serviceomkostninger og reservedelspriser.
--
Brian Sørup

Fra : SLP/JM

Dato : 11-06-03 13:18

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev
> Jeg er til dels enig i dine synspunkter, det jeg frygter er høje
> serviceomkostninger og reservedelspriser.

OK - ud over en renovering har jeg ikke de store erfaringer med, hvad
service koster på værksted. Men det tager lidt tid at komme ind til motoren
på sådan en, for den er ret kompakt, så helt billig kan service ikke være
alene i timepriser.

Reservedelspriser til Suzuki er generelt høje, især hvis man køber originale
dele. Jeg gav fx 418 kr. for et luftfilter, men det fås uoriginalt til en
væsentlig lavere pris. 324 kr. for en gummimanchet til karburatoren. En
original gearvælger koster ca. 1400 kr. Da jeg stod og manglede sådan en,
fandt jeg den til 100 kr. hos en ophugger. Kåbedelene er sindssygt dyre -
over 8300 kr for bagenden til den sort/røde model med singlesæde.

Ellers kan man også købe nogle dele i udlandet, hvor der ofte er penge at
spare, men det kan være lidt besværligt afhængig af, hvilken GSX-R 400-model
det helt præcist er, du overvejer at købe.

--
Mvh Susanne

Fra : Thim Jørgensen

Dato : 13-06-03 17:16

"SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
motoren
> på sådan en, for den er ret kompakt, så helt billig kan service ikke være

Min mini gixxer kom idag hjem fra service fra lydmuren af og en ventiljust
samt calibrering af karburatere kostede 1.530 ink. moms. Det synes jeg
bestemt ikke er galt...og jeg mener at jeg i sin tid gav nogenlunde det
samme hos Sigma Racing for GS 500'eren.

Mvh. Thim

Fra : Thim Jørgensen

Dato : 11-06-03 11:20

> Jeg har læst et par anmeldelser på nettet og det virker som en
> meget sportspræget model der ikke er velegnet til langture.

Jeg har netop erhveret mig sådan en model, altså en GSX-R 400RS dvs. den
med monosæde.
Cyklen er meget letkørt og noget af det skæggeste jeg har prøvet....Men den
er bestemt ikke lavet til langture... Jeg synes dog ikke det er det store
problem, men jeg er også kun 169 høj.

> Hvad er der at sige om den som begyndercykel, og hvilket
> prisleje ligger den i ?

Jeg gav 37K for min, Den skulle eftersigende havde gået 29.kkm., og havde
lige fået nye bremseskiver og dæk. Den får det store eftersyn hos lydmuren
på fredag, og så må vi jo se, hvilken stand motoren er i.

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-06-03 13:11

"Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:bc6vov$7dj$1@news.cybercity.dk...

> [...]
prøvet....Men den
> er bestemt ikke lavet til langture... Jeg synes dog ikke det

Samme højde som mig (170cm)

> [...]
hos lydmuren
> på fredag, og så må vi jo se, hvilken stand motoren er i.

De fleste i Den Blå Avis har kørt omkring 30-35kkm og udbydes
til 42-50K.
--
Brian Sørup

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-06-03 14:12

"Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har netop erhveret mig sådan en model, altså en GSX-R 400RS dvs. den
> med monosæde.

Som hedder GSX-R400R SP

mvh Tommy Fer

Fra : Pusterummet

Dato : 11-06-03 12:01

68HK på bahjulet??
lyder da af ret meget for en 400´er eller er det bare mig?

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-06-03 12:12

Pusterummet wrote:
> 68HK på bahjulet??
> lyder da af ret meget for en 400´er eller er det bare mig?

Det er bare dig!!

400'eren har så hut jeg visker omkring 70HK standard så med anden udstødning
osv, er 68 på baghjulet ikke uopnåeligt, men det er flot

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-06-03 13:25

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare dig!!
>
> 400'eren har så hut jeg visker omkring 70HK standard så med anden
udstødning
> osv, er 68 på baghjulet ikke uopnåeligt, men det er flot

En Gixxer 400 er opgivet til 60 hk (62 for sp-versionen), og det er på
motoren, så jeg synes også at 68 hk på baghjulet er meget. Hvad er der gjort
for at få den effekt ud af den ???

mvmch
christian

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-06-03 13:46

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> En Gixxer 400 er opgivet til 60 hk (62 for sp-versionen), og det er på
> motoren, så jeg synes også at 68 hk på baghjulet er meget. Hvad er der
gjort
> for at få den effekt ud af den ???

Jeg har set en udskrift fra en Bandit 400, med Cobra slip on. Den havde
62hk. Mig bekendt har de to maskiner, samme motor
bortset fra noget gearing , og tænding? Så det er nok ikke umuligt med 68hk,
alt efter hvor man har fået den rullet.

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-06-03 14:12

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 62hk. Mig bekendt har de to maskiner, samme motor
> bortset fra noget gearing , og tænding? Så det er nok ikke umuligt med

Nej, man kunne f.eks. køre en tur forbi lydmuren og få en positiv udskrift,
det plejer de at være

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-06-03 19:00

> Nej, man kunne f.eks. køre en tur forbi lydmuren og få en positiv
udskrift,
> det plejer de at være

Ved lydmuren er 68HK muligt. Ved bænken på træf på toppen skal man være glad
hvis en GSXR 400 laver 55HK. Vælg selv din egen sandhed.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-06-03 21:13

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
> udskrift,
>
> Ved lydmuren er 68HK muligt. Ved bænken på træf på toppen skal man være
glad
> hvis en GSXR 400 laver 55HK. Vælg selv din egen sandhed.

Nemlig .. Resultaterne svinger ENORMT, og temperatur, luftfugtighed og hvad
ved jeg, spiller også ind.
Man få aldrig to ens målinger fra to forskellige værksteder !

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 16:01

Jeg synes ikke at det har været præciseret hvorvidt det er den
originalt-importerede eller en af de japanske brugt-importerede at der tales
om!
Det er ikke helt uvæsentlig, idet den sidstnævnte sælges noget dyrere end
førstnævnte, som ellers hár været helt oppe at vende med en brugtpris på
10.000 mere end nyprisen; men til gengæld ser ud til at have mistet
kundernes tillid qua temmeligt lave brugtpriser :-/

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-06-03 06:19

Det er en GK76 model , importeret fra Japan i '98.
Der er monteret en Carbon-potte, den org. potte medflg.