|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Røde øjne Fra : Per
 | 
 Dato :  10-06-03 22:04
 | 
 |  | Hej
 
 Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/  fjerner røde øjne i Adobe Photoshop.
 mvh
 Per
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Jefsen (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Jefsen
 | 
 Dato :  10-06-03 22:32
 | 
 |  | On Tue, 10 Jun 2003 23:04:01 +0200, Per <pcrn@stofanet.dk> wrote:
 > Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/  fjerner røde øjne i Adobe
 > Photoshop.
 
 Marker det røde i det ene øjn (!) med 'elliptical marquee tool'. hold shift
 nede, og vælge det røde i det anden øjn. vælg Hue/Saturation/Lightness,
 skru helt ned for saturation og finjuster med lightness. hvis ændringen
 "har for skarpe kanter" kan du lege med nogle pixels feather på
 selection'en (under options for selection tool'et - sæt den _inden_ du
 udvælger).
 
 --
 mvh
 Per Jefsen
 
 
 |  |  | 
  2rb1 (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : 2rb1
 | 
 Dato :  10-06-03 23:21
 | 
 |  | Konverter til grayscale
 VH. 2rb1
 "Per" <pcrn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ee647bd$0$7053$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Hej
 >
 > Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/  fjerner røde øjne i Adobe
 Photoshop.
 > mvh
 > Per
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  xylo (10-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xylo
 | 
 Dato :  10-06-03 23:49
 | 
 |  | Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope Photoshop. I PSP
 er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?
 
 Søren.
 
 "Per" <pcrn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ee647bd$0$7053$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Hej
 >
 > Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/  fjerner røde øjne i Adobe
 Photoshop.
 > mvh
 > Per
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  xylo (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xylo
 | 
 Dato :  11-06-03 00:00
 | 
 |  | 
 "xylo" <e@mail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ee66047$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Det undrer mig at der ikke er et (KORREKTION) RED eye removal tool i Adope
 Photoshop. I PSP
 > er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Rune B. Broberg (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune B. Broberg
 | 
 Dato :  11-06-03 00:03
 | 
 |  | xylo <e@mail.com> wrote:
 >
 > "xylo" <e@mail.com> skrev i en meddelelse
 > news:3ee66047$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> Det undrer mig at der ikke er et (KORREKTION) RED eye removal tool i Adope
 > Photoshop. I PSP
 >> er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?
 
 Disse korrektioner gøres meget pænere med en article med Supercedes:
 (eller er det Supersedes:?) sat - du kan nok se i manualen til din
 news-reader hvordan du sender sådan et indlæg. Det er i princippet det
 samme som at slette (Cancel'e) og sende et nyt indlæg samtidigt, men
 virker efter min mening lidt mere logisk.
 
 --
 Rune B. Broberg
 Feel free to GPG-encrypt email sent to me.          Keyid: 0x87CD3DBD
 
 
 |  |  | 
  *Gavtyven* (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : *Gavtyven*
 | 
 Dato :  11-06-03 00:19
 | 
 |  | I min ver7 er da et symbol/knap i tool bjælken med red-eye ( syntes bare
 ikke om den.
 Derimod i Adobe Photoshop Album er den ganske genial.
 
 "xylo" <e@mail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ee66047$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope Photoshop. I PSP
 > er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?
 >
 > Søren.
 >
 > "Per" <pcrn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ee647bd$0$7053$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > Hej
 > >
 > > Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/  fjerner røde øjne i Adobe
 > Photoshop.
 > > mvh
 > > Per
 > >
 > >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Madsen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Madsen
 | 
 Dato :  11-06-03 02:25
 | 
 |  | 
 
            xylo skrev:
 > Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope
 > Photoshop. I PSP er der et ganske udemærket, men måske har de
 > patent på det ? 
 Nej. Photoshop har bare aldrig været et program med 'klik-på-mig-og-
 jeg-vil-udrette-mirakler-som-fungerer-på-alle-billeder'-funktioner. 
 Photoshop er et professionelt billedbehandlingsprogram med en ret 
 stejl indlæringskurve, men når du først har lært de basale funktioner
 i programmet så vil du opdage at der er hundredevis af måder at fjerne 
 røde øjne på, som i mange tilfælde fungerer langt bedre end en auto-
 knap som gør det hele for dig. Dermed ikke sagt at funktionen til at 
 fjerne røde øjne med i f.eks. Paint Shop Pro eller Photoshop Elements 
 er dårlig, men du kan altså snildt komme ud for billeder hvor der 
 skal lidt mere manuelt arbejde til før resultatet bliver rigtig godt.
 Følgende metode er bare een af mange måder at gøre det på i Photoshop:
 <http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/624redout.html> (Kræver Quictime).
 Dette er en anden metode:
 <http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_4_1.htm> Du kan også få en action til Photoshop som gør det mere eller mindre 
 fuldautomagisk for dig:
 <http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=4022&back=http%3A> -- 
 Med venlig hilsen
 Madsen.
            
             |  |  | 
   xylo (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xylo
 | 
 Dato :  11-06-03 12:27
 | 
 |  | 
 "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns939722D4C60E.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
 > Photoshop er et professionelt billedbehandlingsprogram med en ret
 > stejl indlæringskurve, men når du først har lært de basale funktioner
 > i programmet så vil du opdage at der er hundredevis af måder at fjerne
 > røde øjne på, som i mange tilfælde fungerer langt bedre end en auto-
 > knap som gør det hele for dig.
 Synes nu det er rart når det virker tilfredstillende (red eye removal)  i
 over 80% af tilfældende. Ingen grund til at sidde og fedte med det hver
 gang. Muligtvis kan man få det til at se lidt bedre ud 'manuelt' men det
 behov har jeg sjældent.
 Desuden kan man med PSP foretage de samme ting som Adope Photoshop, det er
 kun et spørgsmål om hvor kreativ man er    Søren.
            
             |  |  | 
  Madsen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Madsen
 | 
 Dato :  11-06-03 13:04
 | 
 |  | 
 
            xylo skrev:
 > Synes nu det er rart når det virker tilfredstillende (red eye
 > removal)  i over 80% af tilfældende. Ingen grund til at sidde og
 > fedte med det hver gang. Muligtvis kan man få det til at se lidt
 > bedre ud 'manuelt' men det behov har jeg sjældent.
 Nej, sjældent siger du, men der kan være situationer hvor du ikke
 kan klare dig med en "automatfunktion". 
 > Desuden kan man med PSP foretage de samme ting som Adope
 > Photoshop, det er kun et spørgsmål om hvor kreativ man er    Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
 gider at betale omkring 8000,- for et program når man kan få noget 
 til 800,- som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres 
 hoveder.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Madsen.
            
             |  |  | 
   Per Jefsen (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Jefsen
 | 
 Dato :  11-06-03 13:08
 | 
 |  | On Wed, 11 Jun 2003 14:04:15 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
 wrote:
 
 > Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
 > gider at betale omkring 8000,-for et program når man kan få noget til
 > 800,-som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres hoveder.
 
 Microsoft Paint kan også nøjagtig det samme. Man kan jo bare vælge en brush
 på 1 pixel og farvelægge de enkelte pixels selv :)
 
 --
 mvh
 Per Jefsen
 
 
 |  |  | 
    *gavtyven* (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : *gavtyven*
 | 
 Dato :  11-06-03 14:40
 | 
 |  | 
 
            Derimod i Adobe Photoshop Album er den ganske genial til at fjerne Red-eye
 "Per Jefsen" <jeff@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
 news  rqlqnrj2eii7w8@news.cis.dfn.de...
 > On Wed, 11 Jun 2003 14:04:15 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
 > wrote:
 >
 > > Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
 > > gider at betale omkring 8000,-for et program når man kan få noget til
 > > 800,-som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres hoveder.
 >
 > Microsoft Paint kan også nøjagtig det samme. Man kan jo bare vælge en
 brush
 > på 1 pixel og farvelægge de enkelte pixels selv :)
 >
 > --
 > mvh
 > Per Jefsen
            
             |  |  | 
     Benja (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benja
 | 
 Dato :  11-06-03 21:48
 | 
 |  | "*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ee73111$0$76109$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Derimod i Adobe Photoshop Album er den ganske genial til at fjerne Red-eye
 >
 >
 Jeg kan kun give dig ret. Jeg har prøvet lidt forskelligt og jeg synes at
 Adobe Photoshop Album bedst. Den er nem at bruge og har virket på alle de
 billeder hvor jeg har haft rød øjne.
 
 Mvh.
 Benja
 
 
 
 
 |  |  | 
    xylo (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xylo
 | 
 Dato :  11-06-03 23:36
 | 
 |  | 
 "Per Jefsen" <jeff@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
 news  rqlqnrj2eii7w8@news.cis.dfn.de...
 > On Wed, 11 Jun 2003 14:04:15 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
 > wrote:
 >
 > > Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
 > > gider at betale omkring 8000,-for et program når man kan få noget til
 > > 800,-som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres hoveder.
 >
 > Microsoft Paint kan også nøjagtig det samme. Man kan jo bare vælge en
 brush
 > på 1 pixel og farvelægge de enkelte pixels selv :)
 >
 Jo men hvad koster så det ?, jeg tror nu jeg nøjes med PSP da jeg ikke kan
 investere ret meget i nye programmer.
 Søren.
            
             |  |  | 
   xylo (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xylo
 | 
 Dato :  11-06-03 23:30
 | 
 |  | 
 "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93978F22D8B3.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
 > > Xylo wrote:
 > > Desuden kan man med PSP foretage de samme ting som Adope
 > > Photoshop, det er kun et spørgsmål om hvor kreativ man er    >
 > Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
 > gider at betale omkring 8000,- for et program når man kan få noget
 > til 800,- som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres
 > hoveder.
 >
 Ja jeg er helt enig de har hul i hovedet.
 Søren.
            
             |  |  | 
  Asboe (11-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asboe
 | 
 Dato :  11-06-03 23:31
 | 
 |  | 
 
            xylo skrev i meddelelsen:
 <3ee66047$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
 >Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope Photoshop. I PSP
 >er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?
 Prøv denne Action i Photoshop:
http://ex.asboe.net/download/action.exe --
 Hilsen Asboe
            
             |  |  | 
   xylo (12-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xylo
 | 
 Dato :  12-06-03 00:01
 | 
 |  | 
 
            Hvad er det lige den gør den action ?
 Søren.
 "Asboe" <asboe_fjernmig@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:suafev0nr4btbci8q29gb3vvrbefqvbt2q@4ax.com...
 > xylo skrev i meddelelsen:
 > <3ee66047$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
 >
 > >Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope Photoshop. I
 PSP
 > >er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?
 >
 > Prøv denne Action i Photoshop:
 > http://ex.asboe.net/download/action.exe >
 > --
 > Hilsen Asboe
            
             |  |  | 
    Asboe (12-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asboe
 | 
 Dato :  12-06-03 21:17
 | 
 |  | xylo skrev i meddelelsen:
 <3ee7b483$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
 
 >Hvad er det lige den gør den action ?
 
 Den er et eksembel på hvor let det er at fjerne røde øjne i Photoshop.
 Den opretter et nyt lag mm. og heri maler du den røde farve væk.
 
 Prøv den!
 
 --
 Hilsen Asboe
 
 
 |  |  | 
 |  |