Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne
Fra : Per

Dato : 10-06-03 22:04

Hej

Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/ fjerner røde øjne i Adobe Photoshop.
mvh
Per

Fra : Per Jefsen

Dato : 10-06-03 22:32

On Tue, 10 Jun 2003 23:04:01 +0200, Per <pcrn@stofanet.dk> wrote:
> Håber ikan hjælpe mig, hvordan ændre/ fjerner røde øjne i Adobe
> Photoshop.

Marker det røde i det ene øjn (!) med 'elliptical marquee tool'. hold shift
nede, og vælge det røde i det anden øjn. vælg Hue/Saturation/Lightness,
skru helt ned for saturation og finjuster med lightness. hvis ændringen
"har for skarpe kanter" kan du lege med nogle pixels feather på
selection'en (under options for selection tool'et - sæt den _inden_ du
udvælger).

Per Jefsen

Fra : 2rb1

Dato : 10-06-03 23:21

Konverter til grayscale
VH. 2rb1

Fra : xylo

Dato : 10-06-03 23:49

Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope Photoshop. I PSP
er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?

Søren.

Fra : xylo

Dato : 11-06-03 00:00

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 11-06-03 00:03

xylo <e@mail.com> wrote:

> "xylo" <e@mail.com> skrev i en meddelelse
> Photoshop. I PSP

Disse korrektioner gøres meget pænere med en article med Supercedes:
(eller er det Supersedes:?) sat - du kan nok se i manualen til din
news-reader hvordan du sender sådan et indlæg. Det er i princippet det
samme som at slette (Cancel'e) og sende et nyt indlæg samtidigt, men
virker efter min mening lidt mere logisk.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : *Gavtyven*

Dato : 11-06-03 00:19

I min ver7 er da et symbol/knap i tool bjælken med red-eye ( syntes bare
ikke om den.
Derimod i Adobe Photoshop Album er den ganske genial.

Fra : Madsen

Dato : 11-06-03 02:25

xylo skrev:

> Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope
> Photoshop. I PSP er der et ganske udemærket, men måske har de
> patent på det ?

Nej. Photoshop har bare aldrig været et program med 'klik-på-mig-og-
jeg-vil-udrette-mirakler-som-fungerer-på-alle-billeder'-funktioner.
Photoshop er et professionelt billedbehandlingsprogram med en ret
stejl indlæringskurve, men når du først har lært de basale funktioner
i programmet så vil du opdage at der er hundredevis af måder at fjerne
røde øjne på, som i mange tilfælde fungerer langt bedre end en auto-
knap som gør det hele for dig. Dermed ikke sagt at funktionen til at
fjerne røde øjne med i f.eks. Paint Shop Pro eller Photoshop Elements
er dårlig, men du kan altså snildt komme ud for billeder hvor der
skal lidt mere manuelt arbejde til før resultatet bliver rigtig godt.

Følgende metode er bare een af mange måder at gøre det på i Photoshop:
<http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/624redout.html>
(Kræver Quictime).

Dette er en anden metode:
<http://www.computer-darkroom.com/tutorials/tutorial_4_1.htm>

Du kan også få en action til Photoshop som gør det mere eller mindre
fuldautomagisk for dig:
<http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=4022&back=http%3A>

Madsen.

Fra : xylo

Dato : 11-06-03 12:27

> [...]
> i programmet så vil du opdage at der er hundredevis af måder at fjerne
> røde øjne på, som i mange tilfælde fungerer langt bedre end en auto-

Synes nu det er rart når det virker tilfredstillende (red eye removal) i
over 80% af tilfældende. Ingen grund til at sidde og fedte med det hver
gang. Muligtvis kan man få det til at se lidt bedre ud 'manuelt' men det
behov har jeg sjældent.
Desuden kan man med PSP foretage de samme ting som Adope Photoshop, det er
kun et spørgsmål om hvor kreativ man er

Søren.

Fra : Madsen

Dato : 11-06-03 13:04

xylo skrev:

> [...]
> fedte med det hver gang. Muligtvis kan man få det til at se lidt
> bedre ud 'manuelt' men det behov har jeg sjældent.

Nej, sjældent siger du, men der kan være situationer hvor du ikke
kan klare dig med en "automatfunktion".

> Desuden kan man med PSP foretage de samme ting som Adope
> Photoshop, det er kun et spørgsmål om hvor kreativ man er

Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
gider at betale omkring 8000,- for et program når man kan få noget
til 800,- som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres
hoveder.

Madsen.

Fra : Per Jefsen

Dato : 11-06-03 13:08

On Wed, 11 Jun 2003 14:04:15 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> Ja, den har jeg hørt før. Faktisk forstår jeg slet ikke at nogen
> gider at betale omkring 8000,-for et program når man kan få noget til
> 800,-som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres hoveder.

Microsoft Paint kan også nøjagtig det samme. Man kan jo bare vælge en brush
på 1 pixel og farvelægge de enkelte pixels selv :)

Per Jefsen

Fra : *gavtyven*

Dato : 11-06-03 14:40

Derimod i Adobe Photoshop Album er den ganske genial til at fjerne Red-eye

newsrqlqnrj2eii7w8@news.cis.dfn.de...

Fra : Benja

Dato : 11-06-03 21:48

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Derimod i Adobe Photoshop Album er den ganske genial til at fjerne Red-eye

Jeg kan kun give dig ret. Jeg har prøvet lidt forskelligt og jeg synes at
Adobe Photoshop Album bedst. Den er nem at bruge og har virket på alle de
billeder hvor jeg har haft rød øjne.

Mvh.
Benja

Fra : xylo

Dato : 11-06-03 23:36

> [...]
brush
> på 1 pixel og farvelægge de enkelte pixels selv :)

Jo men hvad koster så det ?, jeg tror nu jeg nøjes med PSP da jeg ikke kan
investere ret meget i nye programmer.

Søren.

Fra : xylo

Dato : 11-06-03 23:30

> [...]
> gider at betale omkring 8000,- for et program når man kan få noget
> til 800,- som kan nøjagtig det samme. Folk må være gale i deres

Ja jeg er helt enig de har hul i hovedet.

Søren.

Fra : Asboe

Dato : 11-06-03 23:31

xylo skrev i meddelelsen:
<3ee66047$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

>Det undrer mig at der ikke er et eye removal tool i Adope Photoshop. I PSP
>er der et ganske udemærket, men måske har de patent på det ?

Prøv denne Action i Photoshop:
http://ex.asboe.net/download/action.exe

--
Hilsen Asboe

Fra : xylo

Dato : 12-06-03 00:01

Hvad er det lige den gør den action ?

Søren.

Fra : Asboe

Dato : 12-06-03 21:17

xylo skrev i meddelelsen:
<3ee7b483$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

>Hvad er det lige den gør den action ?

Den er et eksembel på hvor let det er at fjerne røde øjne i Photoshop.
Den opretter et nyt lag mm. og heri maler du den røde farve væk.

Prøv den!

--
Hilsen Asboe