Garageport ? HVILKEN ??
Fra : Jagthytten

Dato : 29-03-01 17:26

Hej

Jeg står og skal købe en ny garageport 3 x 2 mtr. , det skal være en af de
smarte, som selv åbner og lukker ved et tryk på en knappe.

Men er der nogen der har erfaringer med hvilken type der er at foretrække.

Og gerne et sted hvor man kan handle en god pris frem.....

Mvh. Jagthytten

Fra : Bjarne

Dato : 29-03-01 19:21

In article <99vnbe$mfj$1@news.inet.tele.dk>,
   "Jagthytten" <Jagthytten@sport.dk> writes:
> [...]
>
> Men er der nogen der har erfaringer med hvilken type der er at foretrække.
>
> Og gerne et sted hvor man kan handle en god pris frem.....

Da jeg byggede garage i '97, fik jeg kigget på en del forskellige porte, men
da først alle detaljerne var på plads, svandt antallet af muligheder ind.
Så, jeg ville først blive helt enig med mig selv om hvilke krav jeg har :

Skal den være isoleret ?
Skal det være en vippeport eller ledport ?
Hvilket mønster skal der være ?
Hvad farve ?
Hvor højt er der til loftet, og hvad er minimumskravet til åbningshøjden ?
Hvor bred skal åbningen være ?
Hvilke muligheder er der for at lave karm ?
Og alt så'n noget.

Når først detaljerne ligger fast, er der ikke længere så mange fabrikater at
vælge imellem.

Hvad angår automatik, er det blot et spørgsmål om sætte en motor på når
man er færdig. Det er ikke afgørende for hvilken ports man vælger. Dog
skal man muligvis lige være opmærksom på frihøjden.

mvh,
Bjarne

PS, jeg valgte en port fra Overhead Doors, inkl. deres automatik, og det
valg har jeg ikke fortrudt.

Fra : Jean Seeberg

Dato : 18-04-01 17:08

Efter at have undersøgt markedet og set adskillige porte, var jeg ikke i
tvivl, og heller ikke nu, et år efter.
Her på denne side http://www.jphporte.dk/garage.htm kan du se forskellige
modeller fra jphporte, samt bestille brochure ang.
Min port blev bestilt på mål b:280 x h:250, da det var en bestående garage,
og ingen standardmål passede.
Isoleret ledhejseport i stål, med en række vinduer i anden øverste sektion,
for at få lys ind, samt med fyldinger.
Motorstyring fra samme firma, det bedste vi nogensinde har fået, med
fjernbetjening til bilen en betjening ved bagdøren af huset så vi kan åbne
på vej ned til garagen og samtidig kan se om porten er lukket eller ej.
Samme betjening indv. ved port. Udvendig ved port, et kodetastetur så du
aldrig behøver at have nøgle med. Du kan selv ændre koden m.m.
Jeg mener jeg fik mig forhandlet frem til en fornuftig pris.
Du kan helt sikkert finde porte på markeded der er billigere end denne, men
denne er kvalitet og flot.
Jeg monterede selv porten i en weekend, og den kører bare.

Hilsen Jean