formatering
Fra : Albertslund NærRadio

Dato : 11-06-03 13:47

Nu har jeg rodet frem og tilbage et par timer både i hjælpen, og på nettet
uden at finde et svar.

Jeg bruger word 2000 og skal dagligt benytte denne til redigering af
nyhedder til oplæsning i radioen.

Jeg kopierer nyhedderne fra en webside og sætter indholdet ind i word 2000,
og her er problemet.

Jeg får hele tiden web / html formateringen med MEDMINDRE jeg vælger "indsæt
speciel".

Er det ikke muligt at udklipsholderen ved indsættelse altid indsætter som
plain text uden nogen form for formatering ?

- Tonny, Alberslund NærRadio

Fra : Claus Henriksen

Dato : 11-06-03 13:58

On Wed, 11 Jun 2003 14:47:29 +0200, "Albertslund NærRadio"
<anr@albertslundradio.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det ikke muligt at udklipsholderen ved indsættelse altid indsætter som
>plain text uden nogen form for formatering ?

Det var da egentlig et godt spørgsmål. Jeg tror det ikke.
En løsning kunne være at indspille en makro, der satte indholdet af
udklipsholderen ind som ren tekst.

Claus Henriksen

Fra : Albertslund NærRadio

Dato : 11-06-03 14:08

> Det var da egentlig et godt spørgsmål. Jeg tror det ikke.
> En løsning kunne være at indspille en makro, der satte indholdet af
> udklipsholderen ind som ren tekst.
>
> Claus Henriksen

jeg har prøvet at lave en macro med en genvejstast, men for at starte
macroen, skal jeg først taste alt + f8 og SÅ min genvejstast, men måske er
det fordi jeg laver min genvej til macroen forkert ?

- Tonny, Albertslund NærRadio

Fra : Mads Leth

Dato : 11-06-03 14:40

"Albertslund NærRadio" <anr@albertslundradio.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
måske er
> det fordi jeg laver min genvej til macroen forkert ?

Når du vælger indspil ny makro kan du lave en tastaturgenvej ved at
klikke på "Tildel makro til"-"Tastatur" og så oprette din genvej her.
Det burde virke så du ikke skal trykke alf+f8 først, men blot kan trykke
din genvej direkte........

Fra : Mads

Dato : 11-06-03 14:14

"Albertslund NærRadio" <anr@albertslundradio.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det ikke muligt at udklipsholderen ved indsættelse altid indsætter som
> plain text uden nogen form for formatering ?

Du kan programmere dig ud af problemet.
F.eks. vil denne makro lave den almindelige Paste funktion om. (på en US
version, jeg ved faktisk ikke om makroen skal hedde noget andet og hvad på
et DK version)

Sub EditPaste()
Selection.PasteSpecial datatype:=wdPasteText
End Sub

Mvh Mads

Fra : pre

Dato : 11-06-03 18:52

Som regel er det en bagatel at kopiere HTML til Word, evt gemme som
*.txt. Ellers kan denne snip kopiere formateret tekst til Plain Text
uden at røre originalteksten.

Sub KopierDoc()
Nykopi = ActiveDocument.Content
Documents.Add
ActiveDocument.Content = Nykopi
End Sub

(Den eneste formatering der "overlever" er Tabuleringer)

Med Tilpas kan makroen sættes på en menu knap.

pre