1001s prisside?!
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 14:15

Hejsa!

Jeg var lige et smut forbi www.1001.dk for at kigge på priser (er lige
i gang med at undersøge om det kan betale sig at hoppe tilbage til
TDC).

Der står bl.a.

>Opkaldsafgiften er 12,5 øre (hvor ikke andet er opgivet) inklusiv
>moms og opkræves kun,når modtageren af opkaldet svarer sin telefon
>eller når opkaldet besvares af en telefonsvarer - såkaldt B-svar.
>Bemærk at opkaldsafgiften ændres til 25 øre pr. 15. februar 2001.

Øhh, burde de ikke have ændret teksten? Det er da et stykke tid siden
vi havde d. 15. februar!

Desuden er det vist billigst for mig at blive hos Tele2, selvom jeg
har NetExpres, og ikke kan flytte hele abonnementet, og derved få lidt
lavere priser, både på minutter og abonnement. Vi har ikke brug for
alle de her tryk-selv-services.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : IT-Sektionen

Dato : 29-03-01 16:46

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

>Øhh, burde de ikke have ændret teksten? Det er da et stykke tid siden
>vi havde d. 15. februar!

Jo, Jeg har netop gjort dem opmærksom på det. Den flinke tele2 dame ville gå
videre med sagen, så mon ikke det rettes i løbet af fredagen.

mvh - Jørgen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 13-04-01 15:05

> Hejsa!
>
> Jeg var lige et smut forbi www.1001.dk for at kigge på priser (er lige
> i gang med at undersøge om det kan betale sig at hoppe tilbage til
> TDC).

Jeg har selv det hele hos Tele2 i dag, dvs abonnement og samtaler. Jeg har
ISDN og deres ISDN tryk selv pakke.

Jeg sparer en hel del hos Tele2.

Samtalerne er mange procent billigere (opkaldsafgiften dog den samme)
Abonnementet er billigere
Ekstra tjenesterne er ligeledes billigere

Hertil kommer, at jeg får gratis specifikation. Før i tiden een gang i
kvartalet. Nu en gang om måneden.

Men.....

Nu har jeg så tilmeldt mig 1008 (NETnet)

De har Danmarks laveste takster med 19 øre i stedet for Tele2's 22 øre. Om
aftenen er det samme pris som Tele2, nemlig 11 øre/min. Opkaldsafgift 25 øre
som næsten alle andre. Gratis samtalespecifikation.

Bliver klokken over 22, vælger jeg 1020 - Interoute med deres blot 7
øre/min. med samme 25 øres opk.afg. Til gengæld er specifikation ikke
gratis.

Da alle udbydere kan afregnes via PBS, koster det ikke ekstra at lægge sine
æg i flere kurve.

Kim

Fra : Dragon

Dato : 14-04-01 01:44

> [...]
>
> Bliver klokken over 22, vælger jeg 1020 - Interoute med deres blot 7
> øre/min. med samme 25 øres opk.afg. Til gengæld er specifikation ikke

Kan man godt have Tele2 Fastnet abbonnement og bruge Interoute samtidig?

Dragon

Fra : Kim Bjoern

Dato : 14-04-01 07:58

"Dragon" <downloaddragon@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Kan man godt have Tele2 Fastnet abbonnement og bruge Interoute samtidig?

Ja, det kan du sagtens. Du skal blot taste 1020 foran nummeret. Hvis du vil
have FAST operatør med 1020, kan dette såmænd også lade sig gøre MEN, så
stiger Tele2's abonnement til ca. det dobbelte.

Tele2 betinger sig i deres abonnement, at du har dine samtaler gennem 1001
via fast operatørvalg (da samtalerne ellers default ville ryge gennem
Teledanmark). Men det betyder ikke, at du er forhindret i at bruge andre
operatører ved selv at vælge fra gang til gang som det er tilfældet med
f.eks TeleMini abn. hos TDC.

Jeg har som sagt Tele2 fastnet, og vælger som følger:
1008 foran alle indlands- og mobil 0800-1900
1001 (taster ingenting) fra 1900-2200
1020 fra 22-0800
Jeg har en lille lap med disse 3 intervaller på min telefon, så gæster også
husker det

Nu er det vistnok klokken 0600 at de 7 øre ophører, men jeg ringer aldrig
nogen steder i det tidsrum

Hvad angå mobilsamtaler, ja så er det et kapitel for sig.

Som sagt anvender jeg hovedsageligt 1008, da max prisen er 1,39 kr/min
uanset operatør, man ringer til.

Ringer man til en Telia telefon (tlf 28) kan det bedst betale sig med 1010 i
dagtimerne, men da Telia har samme tarif 24h, (1,00kr/min) kan alternativ
opr. bedre betale sig efter 19:30

Ringer man til Mobilix er 1026 sagen, kun 70/35 øre/min i hhv dyr og billig
tid. (tlf nr 26 og 27)

Ringer man til Tele2's mobilserie (25-7xxxxx) er 1001 billigst med kr
1,30/min i dagtimerne.

Sonofon har også reduceret takst via 1015 til eget net frem for fremmede
net, men de kan ikke slå f.eks 1008's priser i dagtimerne.

Men jeg forudser en radikal ændring i ovenstående prisstruktur, når der
bliver fuld nummerportabilitet den 1. juli 2001 - for så har man ikke
længere nogen mulighed for at vide, hvilke nummerserier, der tilhører hvilke
net.

Kim

Fra : Dragon

Dato : 16-04-01 02:28

> Ja, det kan du sagtens.
(snip)

Mange tak for oplysningerne og god påske

--
Dragon

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 18:36

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> wrote in message

> [...]
25 øre
> som næsten alle andre. Gratis samtalespecifikation

og hvor finder man info om NETnet ?

www.netnet.dk er tilsyneladende ikke dem

Fra : Kim Bjoern

Dato : 18-04-01 08:28

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Bjoern" <spam@nospam.com> wrote in message

> øre. Om
> 25 øre
>
> og hvor finder man info om NETnet ?
>
> www.netnet.dk er tilsyneladende ikke dem

Nej, der har jeg også været inde :)

Adressen kommer her

http://www.netnet.eu.com/denmark/

Eller telefon 80 82 80 08

De sender gerne prislisten, så du har den med posten dagen efter - samt
tilmeldingsskema.

For at bruge NETnet skal man helst have et gennemsnitsforbug på 50kr/md, da
deres minimumsfakturering er netop 50kr. Ubrugt beløb overføres til næste
måned, men ubrugt tid forældes IKKE som visse taletidskort på mobilfronten.

Kim