Tilbage knap...
Fra : Christian Hansen

Dato : 10-06-03 21:00

Hejsa!
Jeg kan desværre ikke huske link koden for at lave en tilbage
knap mener det er noget ligende: <a
href="history.back(-1)">Tilbage</a>
Men er ik' sikker nogen der ved hvad det rigtige er?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-06-03 01:05

Christian Hansen <crazy_krelle@krelle.dk> writes:

> [...]
> knap mener det er noget ligende: <a
> href="history.back(-1)">Tilbage</a>
> Men er ik' sikker nogen der ved hvad det rigtige er?

Prøv

Jeg kan dog ikke se hvad fidusen ved sådan et link er. Browseren
har allerede en back-knap.

/L

Fra : xxspam@noabuse.dk

Dato : 29-06-03 09:40

On 11 Jun 2003 02:04:52 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> Jeg kan dog ikke se hvad fidusen ved sådan et link er. Browseren
> har allerede en back-kna

Der findes ting du ikke ved noget om, winduer uden nav.bar .......

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 29-06-03 13:17

xxspam@noabuse.dk wrote:

> Der findes ting du ikke ved noget om, winduer uden nav.bar .......

Og hvad er fordelen lige ved at "ødelægge" brugerens muligher?

Genveje kan der vel ikke pilles ved

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-06-03 13:32

xxspam@noabuse.dk writes:

> Der findes ting du ikke ved noget om, winduer uden nav.bar .......

Jeg har hørt om dem. Det kaldes popups, og rigtigt mange mennesker
forhindrer dem i at virke.

Jeg kan godt se fidusen i at poppe et simpelt (kromløst) vindue op,
med et spørgsmål eller sådan noget, som lukker igen når man har brugt
det.

Men(!), hvis man åbner et vindue uden navigationsknapper, så er det
forkert at lade brugeren browse i det. Altså, hvis der er brug for en
"back" knap, så lad for h..... da være med at fjerne den til at
begynde med ... *det* er nemlig dårlig usability, dårligt design, og
dårlig karma (tilføj selv flere)!

/L

Fra : qazwsx669@hotmail.co~

Dato : 29-06-03 22:09

On 29 Jun 2003 14:32:21 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> "back" knap, så lad for h..... da være med at fjerne den til at
> begynde med ... *det* er nemlig dårlig usability, dårligt design, og
> dårlig karma (tilføj selv flere)!

No way !

Hvis fx har en form i et vindue,
og afsenderen så glemmer at taste sin e-mail adresse,
og han så får en errorside,
så er der brug for et tilbagelink ;-9

så der er noget du ikke VIL vide,
og lad så folk programmere som de vil,
du kan jo bare hoppe af hvis siden ikke passer dig, ikke !!!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-06-03 22:22

qazwsx669@hotmail.com writes:

> Hvis fx har en form i et vindue,
> og afsenderen så glemmer at taste sin e-mail adresse,
> og han så får en errorside,
> så er der brug for et tilbagelink ;-9

Hvorfor give en errorside, og ikke en ny form med de allerede givne
informationer indtastet og fokus på e-mail-feltet?

Hvis du godt ved hvor folk skal gå hen, så er det nemmere og sikrere
at sende dem derhen direkte.

> så der er noget du ikke VIL vide,
> og lad så folk programmere som de vil,
> du kan jo bare hoppe af hvis siden ikke passer dig, ikke !!!

Jamen, det er jo helt rigtigt. Og i samme ånd vil jeg lade mig blive
ved med at fortælle folk, der programmerer som de vil, hvis det de
laver kan gøres bedre, og folk det ikke passer, kan bare hoppe fra
mine indlæg, ikke? :)

/L