/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
INFO vedr. Medion fladskærme
Fra : WE


Dato : 10-06-03 21:56

Min 23 måneder gamle Medion fladskærm (ikke købt i Aldi) gik i stykker i
søndags. Og der er 12 måneders garanti. Så langt så godt. Medion Service
Center foreslog mig pr. telefon at aflægge servicecenteret i Skovlunde et
besøg med skærmen. Det gjorde jeg.

Her vil man hverken se på eller reparere skærmen mod betaling. Jeg er klar
over, at en ny fladskærm er til at betale sig fra, men Medions morale er
åbenbart, at går et Medion-produkt i stykker efter garantiperioden, så kan
man bare købe et nyt - Servicecenteret tilbød mig faktisk at købe en ny
skærm, men jeg tror ikke, der skal stå Medion på efterfølgeren.

v.h.





 
 
HKJ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 10-06-03 22:07


"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
news:3ee645e9$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Her vil man hverken se på eller reparere skærmen mod betaling.

Måske har de en ide om hvad en reperation koster ved dem (Du var garanteret
også blevet sur hvis de havde forlangt 3000 kr for reperation).

Et problem ved meget elektronik idag, er at reservedele ikke rigtig findes
til en fornuftig pris. Selve skærmen i en fladskærm kan faktisk være dyrere
at købe i løsvægt, end en hel færdig skærm.



hunuspus (10-06-2003)
Kommentar
Fra : hunuspus


Dato : 10-06-03 22:41

det er da noget latterligt brok , den er langt over garanti og skærme kan i
99% af tilfældene ikke betale sig at rep, så hvad forventer du af en
aldiskærm/producent? tør øjnene og køv en ny.
"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
news:3ee645e9$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Min 23 måneder gamle Medion fladskærm (ikke købt i Aldi) gik i stykker i
> søndags. Og der er 12 måneders garanti. Så langt så godt. Medion Service
> Center foreslog mig pr. telefon at aflægge servicecenteret i Skovlunde et
> besøg med skærmen. Det gjorde jeg.
>
> Her vil man hverken se på eller reparere skærmen mod betaling. Jeg er klar
> over, at en ny fladskærm er til at betale sig fra, men Medions morale er
> åbenbart, at går et Medion-produkt i stykker efter garantiperioden, så kan
> man bare købe et nyt - Servicecenteret tilbød mig faktisk at købe en ny
> skærm, men jeg tror ikke, der skal stå Medion på efterfølgeren.
>
> v.h.
>
>
>
>



Bertel Lund Hansen (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-06-03 00:00

WE skrev:

>Min 23 måneder gamle Medion fladskærm (ikke købt i Aldi) gik i stykker i
>søndags.

Benyt dig af de 24 måneders reklamationsfrist. Det er sikkert en
mangel ved varen som var til stede ved købet når den allerede går
i stykker, og så skal manglen udbedres uden udgift for dig.

>Og der er 12 måneders garanti.

Fint nok, men det fjerne ikke de 24 måneders reklamationsfrist.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter Bjerre Rosa (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 11-06-03 00:03

Bertel Lund Hansen skrev:

>> Min 23 måneder gamle Medion fladskærm (ikke købt i Aldi) gik i
>> stykker i søndags.

> Benyt dig af de 24 måneders reklamationsfrist.

Hvis skærmen er 23 måneder gammel, gælder den nye reklamationsfrist (der
trådte i kraft 1. januar 2002) ikke.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen."


Bertel Lund Hansen (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-06-03 00:13

Peter Bjerre Rosa skrev:

>Hvis skærmen er 23 måneder gammel, gælder den nye reklamationsfrist (der
>trådte i kraft 1. januar 2002) ikke.

Det har du da ret i.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

WE (11-06-2003)
Kommentar
Fra : WE


Dato : 11-06-03 00:45

Jeg forsøgte blot at beskrive det groteske i, at leverandørens
serviceorganisation **mod betaling** ikke engang vil se på skærmen. Jeg
piver såmænd ikke. Jeg køber da bare en ny. En Philips.

v.h.


"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:6locevcenjhu3vge8cvitab19kmf2eg9n2@news.stofanet.dk...
> WE skrev:
>
> >Min 23 måneder gamle Medion fladskærm (ikke købt i Aldi) gik i stykker i
> >søndags.
>
> Benyt dig af de 24 måneders reklamationsfrist. Det er sikkert en
> mangel ved varen som var til stede ved købet når den allerede går
> i stykker, og så skal manglen udbedres uden udgift for dig.
>
> >Og der er 12 måneders garanti.
>
> Fint nok, men det fjerne ikke de 24 måneders reklamationsfrist.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Ralph (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 11-06-03 02:09

Da mit motherboard gik i stykker i min 1 uge gamle Medion ville de ike
betale det da de mente at jeg havde brugt vold til at sætte ram fast.
Nu er det sådan at der hverken kunne komme hele håndflader eller andet
derinde, der var større end mine fingerspidser.

Nå men jeg kunne bare sende den ind til dem og så ville de skifte det til
den nette sum af 4000,- (alt incl.)

jeg valgte så at købe et asus motherboard og få en kammerat til at skifte
det.

Efterfølgende havde jeg så en del problemer med mit tv-tunerkort.
Det ville ikke køre under Win-xp pro men gerne under det medfølgende win-xp
home.

På support delen er der nok ikke mange der kan slå Medion i hjælpsomhed. De
ringede mig ned med nye muligheder for at få det til at fungere og de
mailede mig flere gange om dagen hvor de fortalte hvor langt de var nået i
en opklaring af problemet.

til sidst lykkedes det da også at få det til at virke.

Supportdelen er god, men de er sgu nok ikke til at hive en enkel lille
hardware-del ud af.
Jeg har ærget mig over mange gange at jeg hoppede på det tilbud i aldi men
så har jeg jo lært noget af det.

Ralph.





David T. Metz (11-06-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 11-06-03 07:27

Ralph skriblede:
> Da mit motherboard gik i stykker i min 1 uge gamle Medion ville de ike
> betale det da de mente at jeg havde brugt vold til at sætte ram fast.
> Nu er det sådan at der hverken kunne komme hele håndflader eller andet
> derinde, der var større end mine fingerspidser.
>
> Nå men jeg kunne bare sende den ind til dem og så ville de skifte det
> til den nette sum af 4000,- (alt incl.)

Det vil sige de vurderede at du var skyld i skaden uden at de havde set
maskinen? Den skulle du ikke være hoppet på, det er dem der skal "bevise"
at det er din skyld.

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


WE (20-06-2003)
Kommentar
Fra : WE


Dato : 20-06-03 13:55

Flere besvarelser på dette indlæg mente, at jeg ikke kunne forvente andet,
og at det var mig, der er noget galt med.

Efter at have brokket mig til Medions tyske hovedkontor, tilbød Medion DK,
at jeg kunne aflevere den afbrændte skærm og **købe** en ny (med 2 års
garanti) for 1.200 kr. incl moms. Om det er en god eller dårlig forretning,
må andre vurdere, men det er i hvert fald billigere end en ny til 2.000 kr.

v.h.

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
news:3ee645e9$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Min 23 måneder gamle Medion fladskærm (ikke købt i Aldi) gik i stykker i
> søndags. Og der er 12 måneders garanti. Så langt så godt. Medion Service
> Center foreslog mig pr. telefon at aflægge servicecenteret i Skovlunde et
> besøg med skærmen. Det gjorde jeg.
>
> Her vil man hverken se på eller reparere skærmen mod betaling. Jeg er klar
> over, at en ny fladskærm er til at betale sig fra, men Medions morale er
> åbenbart, at går et Medion-produkt i stykker efter garantiperioden, så kan
> man bare købe et nyt - Servicecenteret tilbød mig faktisk at købe en ny
> skærm, men jeg tror ikke, der skal stå Medion på efterfølgeren.
>
> v.h.
>
>
>
>



Erik W. (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Erik W.


Dato : 20-06-03 16:23


"WE" skrev i en meddelelse
news:3ef3040f$0$13162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Efter at have brokket mig til Medions tyske hovedkontor, tilbød Medion DK,
> at jeg kunne aflevere den afbrændte skærm og **købe** en ny (med 2 års
> garanti) for 1.200 kr. incl moms. Om det er en god eller dårlig
forretning,
> må andre vurdere, men det er i hvert fald billigere end en ny til 2.000
kr.

Hvis du alligevel planlægger at købe billigskærm igen, så kan du da lige så
godt tage imod deres tilbud. Jeg synes faktisk, at det lyder som en rigtig
god service fra firmaets side, når man tænker på, at de leverer til den
billige ende af markedet.

Mvh Erik



Kenneth Østergaard (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Østergaard


Dato : 21-06-03 19:14

>> Efter at have brokket mig til Medions tyske hovedkontor, tilbød
>> Medion DK, at jeg kunne aflevere den afbrændte skærm og **købe** en
>> ny (med 2 års garanti) for 1.200 kr. incl moms. Om det er en god
>> eller dårlig forretning, må andre vurdere, men det er i hvert fald
>> billigere end en ny til 2.000 kr.

> ...lige så godt tage imod deres tilbud. Jeg synes faktisk, at det lyder
> som en rigtig god service fra firmaets side, når man tænker på, at de
> leverer til den billige ende af markedet.

JA, det er en _enorm_ flot service de har ydet. Løsningen er yderst
acceptabel set fra dit sysnpunkt, når de tilbyder 12 måneders garanti på
produktet og det er i 23. måneder gammelt.
Vi du have længere garanti, kan der købes et andet mærke der giver længere
garanti eller en forsikring der dækker sådanne apperatfejl.
--
Mvh
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen



Michael Kristensen (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 20-06-03 16:36


> at jeg kunne aflevere den afbrændte skærm og **købe** en ny (med 2 års
> garanti) for 1.200 kr. incl moms.

Ikke for at være en flueknepper, men mener du ikke 2 års reklamationsret



Henning (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-06-03 22:50

On Fri, 20 Jun 2003 17:36:11 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>
>> at jeg kunne aflevere den afbrændte skærm og **købe** en ny (med 2 års
>> garanti) for 1.200 kr. incl moms.
>
>Ikke for at være en flueknepper, men mener du ikke 2 års reklamationsret

Jeg mener faktisk at kunne huske, at Medion normalt tilbyder 3 års
garanti - sådan er det på deres PC'ere og kameraer.



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste