NV4_Disp.dll Erfaringer
Fra : Søren C

Dato : 11-06-03 20:37

Hej

Nogle tænker sikkert åh nej ikke igen.
Jeg har problemet med at min Pc lukker umotiveret spil med meddelsen om det
skyldes ovenstående.
Jeg har læst et sted at Nvidia, VIA chipset og WinXP ikke kører så godt
sammen. Jeg har netop følgende kombination. Er der nogle der har praktiske
erfaringer med udskiftning af evt motherboard hvorefter det kørte stabilt?
Findes der evt et alternativ til Nvidia's drivere?

Venligst

System:

Duron750@803
512mb PC133
Bundkort http://www.awaremag.com/hardware/DFI/ak74_1.html
60GB HD
WinXP
GF4 MX420 64MB DDR Overclocked:
GPU 250@280MHZ
RAM 333@430
Og nej det hjælper ikke at lade være med og overclocke har prøvet.

Venligst

Fra : Søren C

Dato : 11-06-03 20:39

Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> GPU 250@280MHZ
> RAM 333@430
> Og nej det hjælper ikke at lade være med og overclocke har prøvet.

Lige en ting. Min Pc har aldrig lukket ned i Counter strike. Hvilket er
herligt. Kører OpenGL der. Mon det er DirectX der er problemet når det
kommer til stykket?

Venligst

Fra : Sander

Dato : 11-06-03 20:50

Havde samme problem.
Prøv at gå i enhedshåndtering - computer,
og check hvilken computertype den er sat til.
Min stod til Uniprocessor Pc, da det blev ændret
til "Pc med avanceret konfigurations, og strømstyrings-
grænseflade (ACPI)" kunne jeg pludselig køre uden
nedbrud og med de nyeste drivere 44.03.

Sander.

Fra : Søren C

Dato : 11-06-03 20:57

"Sander" <noller2@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til "Pc med avanceret konfigurations, og strømstyrings-
> grænseflade (ACPI)" kunne jeg pludselig køre uden

Øv det står den allerede på...

Venligst

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-06-03 23:47

On Wed, 11 Jun 2003 21:37:12 +0200, Søren C <master.clio@12move.dk> wrote:

> [...]
> GPU 250@280MHZ
> RAM 333@430
> Og nej det hjælper ikke at lade være med og overclocke har prøvet.

Hej
Det kan også være et varme problem. Jeg har set samme fejl på kort hvor
køleprofilen var helt tilstoppet med støv eller hvor blæseren var stoppet.
Er problmet begynt nu har hvo det er blevet varmt? Det kunne jo være en
sammenhæng.
/Thomas

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-06-03 07:08

"Søren C" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
> GPU 250@280MHZ
> RAM 333@430
> Og nej det hjælper ikke at lade være med og overclocke har prøvet.

Jeg havde på et tidspunkt problemer med nvidia drivere og det såkaldte
infinite loop problem. Om det er samme problem du har ved jeg ikke, men
nVidia var så flink at hjælpe mig ud af problemet og det kunne være du
kunne bruge den hjælp jeg fik:

As for the problem you are encountering, about 90% of all Infinite Loop
problems that have been reported to us have been on Via chipsets. We
have
tried assisting customers and we have found that many different
solutions
correct some of the users problems. Sometimes moving the memory chips
to a
different slot resolves the problems. Sometimes tweaking the
motherboard
BIOS or updating the Via 4 in 1 drivers helps with stability. Here are
our
recommended BIOS setting that will allow the card to work better on Via
chipsets:

PnP O/S Installed: Enable
VGA Pallet Snooping: Disable
PCI Latency Timer: 32
Peer Concurrency: Disable
Video BIOS Shadowing: Disable
Video BIOS Cacheable: Disable
Video RAM Shadowing: Disable
Video RAM Cacheable: Disable
USWC Options: Disable (or set to UC)
Passive Release: Enable
Delayed Transaction: Enable
VGA Boot Sequence: AGP
AGP/Graphics Aperture Size: 32MB or 64MB (try 32MB and it is stable,
then
you might want to bump it up to 64MB)
AGP Turbo Read Mode: Disable
AGP Turbo Write Mode: Disable
AGP Transfer Mode: 2x (if 4x is stable, then you can leave it at 4x)
AGP Fastwrite: Disable
AGP Sidebanding: Disable

With the 29.42 and 30.82 drivers, we have made some tweaks to allow them
work with Via chipsets better as well. You should also install the
latest
Via 4 in 1 drivers (you mentioned you installed drivers for your
motherboard
but did not state whether they were the latest versions) because Via has
also improved their drivers to allow them to work better under Windows
XP.

Jeg havde et Geforce2GTS dengang og et VIA KT133 chipset. Nu har jeg
heldigvis ikke nVidia mere (ATI9700) så al min hjælp bliver fra
hukommelsen alene

Held og lykke.

mvh Bernhard

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-06-03 09:02

Endnu en grund til at vælge Intel-chipset.

Jeg har haft Via-chipset 3 gange....Første, eneste og sidste gang.

Bo

Fra : Nick Le Lievre

Dato : 12-06-03 10:40

> [...]
> erfaringer med udskiftning af evt motherboard hvorefter det kørte stabilt?
> Findes der evt et alternativ til Nvidia's drivere?

Read these threads;

http://groups.google.com/groups?q=infinite+loop+newbie&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe
=UTF-8&scoring=d&selm=bc6mg7%24fiiir%241%40ID-77022.news.dfncis.de&rnum=1

http://groups.google.com/groups?q=infinite+loop&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
selm=bbv7jk%24dsc67%241%40ID-77022.news.dfncis.de&rnum=3

http://groups.google.com/groups?q=stuck+in+infinite+loop&hl=en&lr=&ie=UTF-8&
oe=UTF-8&selm=bbom5e%24b6m43%241%40ID-77022.news.dfncis.de&rnum=2

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=bbakvr%2
47g5tg%241%40ID-77022.news.dfncis.de&rnum=8&prev=/groups%3Fq%3Dinfinite%2Blo
op%2Bstuck%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3Dbbakvr%25247
g5tg%25241%2540ID-77022.news.dfncis.de%26rnum%3D8

http://groups.google.com/groups?q=infinite+loop+bad+ram&hl=en&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&selm=lqsi9.152690%245r1.6161011%40bin5.nnrp.aus1.giganews.com&rnum=2

Fra : Jesper Højgaard

Dato : 27-06-03 07:50

Hej

Jeg havde samme problem, og løste det ved at slå APIC mode fra i BIOS. APIC
mode udvider antallet af IRQ'er i din maskine, men er tilsyneladende ikke
ret stabilt - i det mindste ikke på VIA chipsets.

Ulempen er at du bliver nødt til at reinstallere Windows efter du har ændret
APIC mode.

Håber det kan hjælpe nogen.

- Jesper Højgaard