Andet multimedie
bentjuul 3670
PP-fil med link på en Mac
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-03 16:12

En af mine kolleger arbejder med PP98 på en Mac. Når han modtager
præsentationer, som er lavet på en pc og som indeholder link, kan han ikke
åbne dem.

Er det et problem nogen af jer kender til? Og kender I også en løsning, som
jeg kan anvise ham? Udover at anskaffe sig en pc)

Mvh
Anette Linnea

Fra : (Søren Grøndahl Jens~

Dato : 11-06-03 17:47

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote:

> Udover at anskaffe sig en pc)

Du kunne også skaffe dig en Mac
"Joke fra en Macbruger"

--
MVH
Søren Grøndahl Jensen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 12-06-03 16:55

Anette Linnea wrote:

> [...]
>
> Er det et problem nogen af jer kender til? Og kender I også en løsning, som
> jeg kan anvise ham? Udover at anskaffe sig en pc)

Jeg tror du skal starte hos dig selv.
Det med at krydsposte er ikke velset - hvorfor f..... skal man bruge tid
på at finde en løsning som andre har fundet i en gruppe man ikke
abonnerer på.

Hvis du vidste en smule om hvordan programmet virker når du skal
videresende - kender du jo svaret INGEN LINKS.

Jeg modtager ofte PP filer på min Mac - ingen problemer - men de er jo
også lavet af nogen der ved hvad de har med at gøre.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 13:57

> [...]
>
> Jeg modtager ofte PP filer på min Mac - ingen problemer - men de er jo
> også lavet af nogen der ved hvad de har med at gøre.

Nu er det da lige før jeg bliver vred. Jeg ved fint, hvordan PP fungerer på
en pc. Jeg kan sagtens lave præsentationer, der indeholder links og som kan
åbnes og alt virker. Det eneste, der er nyt for mig er, at det (i nogen
sammenhænge hvert fald) giver problemer på en Mac. Derfor tillader jeg mig
at spørge i både pc-Office-sammenhænge og i en grafik-gruppe. Er det så
slemt?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Villy Erichsen

Dato : 13-06-03 15:56

In article <3ee9ca09$0$76153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anette
Linnea wrote:

> [...]
> at spørge i både pc-Office-sammenhænge og i en grafik-gruppe. Er det så
Ja, det er det faktisk - på Usenet er det ikke god tone at krydsposte.
Spørg i en gruppe - får du ikke kvalificeret svar - så spørg i en anden
relevant gruppe.
Det ville nok også være mere relevant at spørge i Mac gruppen dk.edb.mac
Men da jeg endnu ikke har modtaget en PP fil fra PC verdenen jeg ikke
kunne bruge - stiller jeg da gerne op som forsøgskanin - hvis du vil
kan du sende filen der er problemer med til: brita-villy@adslhome.dk så
vender jeg hurtigt tilbage med svar.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : pre

Dato : 13-06-03 16:14

Æh.. at krydsposte er da en god mulighed for os alle til at undgå det samme
spørgsmål samtidig med at spørgeren sikrer sig at posten ses af flere. Hvis
du bevæger dig ud af andedammen vil du se at man i udlandet frejdigt
crossposter til et utal af grupper.

Men jeg ser ikke nogen rimelig grund til at snerre af den der bruger de
muligheder der nu engang er i systemet.
mvh
pre

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-03 07:49

> [...]
> Men da jeg endnu ikke har modtaget en PP fil fra PC verdenen jeg ikke
> kunne bruge - stiller jeg da gerne op som forsøgskanin - hvis du vil

Ok Villy

Tak for dit tilbud - det vil jeg gerne tage i mod.

Jeg vil selv genere en fil og sende og alternativt prøve at sende dig en af
dem, som min kollega har problemer med.

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : Villy Erichsen

Dato : 16-06-03 15:37

In article <3eed683f$0$76146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anette
Linnea wrote:

> Ok Villy
>
> Tak for dit tilbud - det vil jeg gerne tage i mod.
>
> Jeg vil selv genere en fil og sende og alternativt prøve at sende dig en af
> dem, som min kollega har problemer med.
Jeg har modtaget og testet filen - den åbner uden problemer - Mac OS
9.2 (Classic) MS Office 2001 til Mac.
Jeg troede egentlig at der med links - mentes link til grafik - og så
går den ikke - grafikken skal være indbygget i dokumentet.
Ældre versioner af PP til Mac kan ikke åbne filen. Måske det er der
fejlen ligger.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-06-03 17:35

Den 13 jun 2003 skrev Villy Erichsen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> Ja, det er det faktisk - på Usenet er det ikke god tone at
> krydsposte. Spørg i en gruppe - får du ikke kvalificeret svar - så
> spørg i en anden relevant gruppe.

Nej, enslydende spørgsmål stillet i flere grupper dur ikke, så hellere
krydspost. Og allerhelst med en Follow-up så alle svar havner i en og
samme gruppe.

Se her hvorfor: http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

LarsK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-06-03 22:34

Lars Klintholm <nospam2003@klintholm.com> writes:
>Nej, enslydende spørgsmål stillet i flere grupper dur ikke, så hellere
>krydspost. Og allerhelst med en Follow-up så alle svar havner i en og
>samme gruppe.
Hvis ikke det sidste er tilfældet, dur det jo ikke. Så kommer man netop i
den situation som Villy beskriver. Så et et FUT der er gælder er for alle,
er den eneste undskyldning for at krydsposte. Alt andet er at holde folk
for nar, der måske bruger tid og kræfter på både at afprøve muligheder og
derefter give en vejledning.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og