"mi©hael holmelund" <olme@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:_oqFa.1225$QR3.1000@news.get2net.dk...
> Jeg har lige købt kamera. Efter en måned gik det i stykker, og forhanleren
> siger at det tager 3-6 uger inden jeg har det igen. Kan jeg på nogen måde
få
> mine penge igen og købe et nyt kamera?
> Jeg er nemlig lige blevet far, og har svært ved at undvære kamera
> Mvh. Michael.
>
Jeg tror ikke du skal regne med at få den ombyttet for en rep.tid på 3-6
uger, men hvis du forklare din situation kan du måske låne et demo kamera
fra butikken. Nu er det godt nok HiFi jeg arbejder med, som service
teknikker, hvis et produkt kommer inden for garantiperioden (må vi godt
kalde det, vi giver 2 års garanti, uden spørgsmål) og vi kan se at rep. tid
vil være mere end 8 uger (typisk mangle på reservedele) får kunden et nyt
produkt ASAP. Hvis vi kan lave det på under 8 uger kan kunden i en ekstrem
situation låne noget af butikkens demo udstyr, måske ikke tilsvarende
kvalitet, men dog nok til at klare sig, dette kan også være tilfældet selv
om reperation tager under 8 uger, inden for HiFi i tilfælde af en større
fest (konfirmation 25 år's fø'sdag og sådan) hvor kunden vil være MEGET træt
at af skulle undvære sit anlæg.
Jeg ved ikke hvordan lovgivningen er på området, men de fleste butiksfolk er
ganske udemærket klar over at det kan være god forretning at låne dig et
app, da det næsten pr. automatik vil få dig til at omtale butikken positivt,
selv om du har haft den uheldige oplevelse at dit produkt gik i stykker.
De service folk jeg kender, er alle enige om at vores primære opgave er ikke
at reparere, men at vende kundes indtryk af butikken til noget positivt,
efter at uheldet har været ude.
Kenneth