"Kristian" == Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> writes:
> "Store hus foto" skrev:
>> Hvor længe er man som forretning forpligtet til at lade en reparation
>> henlægge , før man må sælde den for at få dækket sine udgifter. Og på
>> hvilken måde meddeler man kunden at nu er det sidste chance ?
> Du har som udgangspunkt tilbageholdsret (retentionsret) indtil genstandens
> værdi ikke længere dækker gælden (reparationsudgifterne) og de udgifter du
> har haft ved opbevaringen.
Hvem prissætter genstanden i det tilfælde? Kan reperatøren fastsætte
en arbitrær pris, eller er der en tommelfingerregel om den slags? Jeg
ville selv gå ud fra det sidste, men hvis man står med et eller andet
som man bare skal af med i en fart, kan prisen jo godt komme temmeligt
langt under "normalprisen". Så mit spørgsmål er nok snarere om værdien
af genstanden fastlægges udfra om man kan komme af med den her&nu,
eller om reperatøren skal forvente at ligge inde med den et stykke
tid?
--
/Wegge <
http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>