Billig sprut
Fra : MaRk

Dato : 08-06-03 00:42

Hej

Ved ikke helt om jeg er gået rigtigt, men spørger alligevel da det har noget
med afgifter at gøre, derfor ser jeg gruppen som den mest rigtige, men
fortæl mig da endelig hvis jeg er gået forkert :)

Jeg har hørt at prisen på alkohol (drikke) vil blive sat ned i dk, er det
rigtigt?
I så fald:
Hvornår?
Hvor meget?

En anden ting jeg også har hørt er at de samtidig vil sætte aldersgrænsen
op.
Er det rigtigt?

Mvh
Mark

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 08-06-03 01:46

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message
> [...]
> fortæl mig da endelig hvis jeg er gået forkert :)
>
> Jeg har hørt at prisen på alkohol (drikke) vil blive sat ned i dk, er det

Jeg er næsten sikker på at Spiritus bliver nedsat med 42 kr pr. liter. Kan
ikke helt huske om de specifikt er 42 kr men jeg mener det. Anyway er det
mellem 40-45 kr.

Cigaretter bliver nedsat med 4 kr pr. 20 stk. (det VED jeg med sikkerhed

> En anden ting jeg også har hørt er at de samtidig vil sætte aldersgrænsen
> op.
> Er det rigtigt?

Indtil videre er det bare snak.

/Jógvan Lindenskov

Fra : MaRk

Dato : 08-06-03 02:09

> Jeg er næsten sikker på at Spiritus bliver nedsat med 42 kr pr. liter. Kan
> ikke helt huske om de specifikt er 42 kr men jeg mener det. Anyway er det
> mellem 40-45 kr.

Oki, det lyder meget rart
_Men_ er det pr. liter rent alkohol eller for en liter eks. vodka??

Du ved ikke hvornår disse ændringer træder i kraft?

Mvh
Mark

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 08-06-03 03:16

MaRk wrote:

> Oki, det lyder meget rart
> _Men_ er det pr. liter rent alkohol eller for en liter eks. vodka??
>
> Du ved ikke hvornår disse ændringer træder i kraft?

svjh træder det i kraft pr oktober, og satzerne gælder pr flaske (70cl)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-06-03 09:25

Christian Buhrkall <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev:

> svjh træder det i kraft pr oktober, og satzerne gælder pr flaske
> (70cl)

Det er dog ikke sikkert, at afgiftslettelserne kommer forbrugerne til
gode. Det er ikke usandsynligt, at en stor del af afgiftslettelserne
vil gå til at øge avancen hos producenter og forhandlere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 08-06-03 12:15

> Det er dog ikke sikkert, at afgiftslettelserne kommer forbrugerne til
> gode. Det er ikke usandsynligt, at en stor del af afgiftslettelserne
> vil gå til at øge avancen hos producenter og forhandlere.

Det er lige præcis min tanke!
Det er ganske rigtig, at regeringen har lovet afgiftslæmpelser pr. 1.
oktober, men jeg vil gerne se det i praksis, før jeg tager deres ord for
gode varer... Jeg har en bange anelse om, at jeg bliver skuffet!

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-06-03 12:21

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> oktober, men jeg vil gerne se det i praksis, før jeg tager deres ord for
> gode varer... Jeg har en bange anelse om, at jeg bliver skuffet!

Priserne skal nok falde, i hvert fald fra 1. januar. Fra denne dato er det
lovligt at tage over grænsen og købe spiritus på éndagsture, så med den
skærpede konkurrence er det helt sikkert, at priserne falder væsentligt.

mvh
Preben

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-06-03 12:56

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev:

> [...]
> dato er det lovligt at tage over grænsen og købe spiritus på
> éndagsture, så med den skærpede konkurrence er det helt sikkert,

I grænselandet ellers ikke.

FUT dk.forbruger

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-06-03 13:38

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> I grænselandet ellers ikke.

Du tager fejl!
mvh
Preben

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-06-03 13:43

> Du tager fejl!

Nej.

Gider du i øvrigt godt undlade at fjerne en opfølgning til en korrekt
gruppe. Diskussionen er off-topic i dk.videnskab.jura hvilket var
årsagen til, at der blev sat en opfølgning til dk.forbruger, hvor en
diskussion af en evt. prisudvikling hører bedre til end i
dk.videnskab.jura

FUT dk.admin.netikette

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-06-03 15:39

> [...]
> årsagen til, at der blev sat en opfølgning til dk.forbruger, hvor en
> diskussion af en evt. prisudvikling hører bedre til end i

Nej, det gider jeg ikke. Det er ikke dig, der skal afgøre hvornår der skal
Futtes. Hvis diskussionen er OT, kunne du jo have gjort opmærksom på det, da
du svarede første gang.

mvh
Preben

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 08-06-03 15:43

Preben Andersen skrev:

> Nej, det gider jeg ikke. Det er ikke dig, der skal
> afgøre hvornår der skal Futtes.

Nej, det afgør fundatsen. Og formodet prisudvikling som følge af
afgiftsændringer hører ikke under denne gruppes fundats.

> Hvis diskussionen er OT, kunne du jo have gjort
> opmærksom på det, da du svarede første gang.

I det mindste gjorde han det anden gang. Det er væsentlig bedre
netikette end at ignorere en korrekt FUT.

Nu er den rette FUT:

FUT news:dk.admin.netikette.

TT

Fra : Rene Larsen