|
| fri telefon Fra : m! |
Dato : 07-06-03 20:39 |
|
Hej i gruppen
Lad os antage:
En person har været ansat i et firma med fri telefon.
Denne person bliver, som det jo sker, fyret i forb. med en større fusion.
Personen er så venlig at kontakte TDC og bede om at få ændret navnet på
betaleren af telefonlinien, men får at vide at denne opgave kun kan klares
af den der hidtil har betalt. Personen meddeler dette til arbejdsgiveren, og
regner med at det er i orden.
Der går ngle måneder, og efterhånden er opsigelsesvarslet passeret og
personen har fundet nyt arbejde.
En dag kommer der en faktura ind af døren med en opkrævning fra den nu
tidligere arbejdsgiver, på en måneds telefonabonnement og forbrug.
Arbejdsgiveren har altså været for sent ude og har ændret telefon for sent.
Personen der blev fyet, men nu har nyt job, er vel lidt harm på den
tidligere arbejdsgiver, og kunne godt tænke sig at slippe for at betale
denne faktura, da fejlen jo ligger hos arbejdsgiveren.
Spørgsmål:
Kan han slippe for at betale, eller må han lide den tort at betale den
sidste måned, altså den måned hvor han ikke længere var ansat hos den
tidligere arbejdsgiver?
mvh
Martin
| |
Linde (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Linde |
Dato : 08-06-03 09:18 |
|
"m!" <noway@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee23ea2$0$76142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Spørgsmål:
> Kan han slippe for at betale, eller må han lide den tort at betale den
> sidste måned, altså den måned hvor han ikke længere var ansat hos den
> tidligere arbejdsgiver?
Et eller andet sted er det vel ligegyldigt om du betaler regningen til TDC,
eller til den tidligere arbejdsgiver, da du jo alligevel ville have beholdt
abonnementet...eller gør der sig andre forhold gældende?
Mvh
Linde
| |
Lars Knudsen (08-06-2003)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 08-06-03 14:43 |
|
Hej Martin,
"m!" <noway@tdcadsl.dk> wrote in
news:3ee23ea2$0$76142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Spørgsmål:
> Kan han slippe for at betale, eller må han lide den tort at betale den
> sidste måned, altså den måned hvor han ikke længere var ansat hos den
> tidligere arbejdsgiver?
Tror det næppe - han måtte vel regne med, at skulle betale for forbrug på
den telefon, der ikke længere var en del af hans løn. Hvis der ikke er/var
ført nogen samtaler på telefonen, kunne han muligvis nok meddele den
tidligere arbejdsgiver, at han ikke havde noget med den telefon at gøre, og
derfor ikke ville betale for et abonnement.
Jeg kan ikke rigtig se nogen logisk grund til, at man kan forvente at den
tidligere arbejdsgiver skal betale for forbrug på telefonen hos en
medarbejder, der ikke længere har en aftale om fri telefon.
** Lars
| |
|
|