En principsag ang. en t-shirt
Fra : Gravse

Dato : 07-06-03 13:21

Hejsa.
Jeg ved godt at dette måske ikke er det helt store jura spørgsmål, men det
er et princip for mig og jeg vil gerne vide hvem der har ret.
Her kommer historien lidt forkortet:
Mig og en kammarat ville gerne deltage i et motionsløb som vi havde set en
plakat angående.
På plakaten var der en beskrivelse af tiden og stedet for løbet og en
web-adresse for yderligere oplysninger.
På hjemmesiden var der mulighed for at printe en tilmelding ud som man
skulle sende med alm. post, og man skulle så indbetale 120 på en bankkonto
for at deltage i løbet.
For pengene fik man retten til at deltage og en speciel
jubilæums-løbe-t-shirt.
På hjemmesiden stod der godtnok at ved eftertilmelding på selve dagen
kostede det stadigvæk kr. 120, men man fik så ikke en t-shirt.
Vi printede en tilmelding ud og sendte den og indbetalte pengene 1 uge før
løbet og glædede os til arrangementet.
Da dagen så kom og vi skulle løbe spurgte vi efter vores t-shirt, men fik at
vide at det kun var dem der havde tilmeldt sig en dato der lå ca. 3 uger før
løbets start, der fik sådan en.
Vi henviste så til hjemmesiden og plakaten og gjorde opmærksom på at denne
frist ikke fremgik af disse, men blev fremvist en brochure hvor vi fik at
vide at denne frist stod i. Vi sagde så at denne brochure ikke var ved
plakaten eller var nævnt på hjemmesiden og vi mente derfor ikke at fristen
kunne gøres gældende.

Efter løbet prøvede vi at snakke med de ansvarlige for løbet for at høre om
de ikke havde 2 t-shirt i overskud, men de sagde at der ikke var noget at
gøre.

Da vi kom hjem skrev jeg et brev til ham man skulle sende tilmeldingen til,
hvor jeg gjorde opmærksom på de ting jeg har nævnt her.
Dette er en uge siden og jeg har ikke hørt noget som helst fra ham, selv om
jeg både gav ham min adresse og telefon og mail.

Nu er det så, er det mig der er forkert på den eller burde vi ikke få
t-shirten??
Jeg ved godt det er "peanuts", men det er som sagt et princip for mig.
Med venlig hilsen
Bo

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 14-06-03 20:51

jeg forstår da udemærket din frustration og den er absolut velkommen her..
Jeg mener også at du har krav på din t-shirt, da betingelser for køb på
internettet, når du bestiller der, er dem du har beltalt for.
Men den danske lovgivning er vattet på disse områder og beskytter sjuskere i
unødig omfang.
Beløbet er under "bagatel" grænsen og du kan ikke engang sagsøge dem.
Du kan dog prøve det lidt uortodokse middel at bruge følgende triks.

Send dem et brev i jura sprog, hvor du kræver dem godtgørelse for den
manglende varer, som du vil have kompensation for.

Tak endvidere for behagelig samtale efter løbet og håber at han kan bruge
dine råd om god etisk behandling af kunderne til noget og gør ham opmærksom
på at du jo kun har sendt ham en regning på (50 kr ??). Nævn endvidere
nederst at rykkere vil efter 14 dage blive pålagt gebyr på 100,- for hver
hver 14 dag. Lav dette sidste og brevhoved "forretnings lookalike og nederst
med små bogstaver) opg fremsendt det så.

gør han ikke umidelbart anskrig (skrifteligt) og afviser at skylde dig
penge, så har du ham... når beløbet altså når op over bagatelgrænsen. incl
gebyrer osv.

Fra : Peter G C

Dato : 15-06-03 08:23

In news:w0LGa.104$dW3.23@news.get2net.dk,
Henrik Hilskov <H.HilskovFJERNDETTE@get2net.dk> typed:

[klip]
..
> Men den danske lovgivning er vattet på disse områder og beskytter
> sjuskere i unødig omfang.

Vattet ?

> Beløbet er under "bagatel" grænsen og du kan ikke engang sagsøge dem.

Bagatelgrænse?

/Peter

--
http://www.grauslund.com