overfølsomhed
Fra : Mirian

Dato : 29-03-01 15:11

Hej allesammen.

Jeg er så uheldig at jeg ikke tåler parfume og produkter med parfume i på
min hud.
Jeg får udslæt og kløe af det.
Men så var det jeg tænkte om man kan behandle det eller ihvertflad gøre
noget ved det, så jeg kan tåle parfume på min hud.
Eller skal jeg bare leve med det??

På forhånd tak!

Mvh Mirian

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 29-03-01 15:19

> [...]
> Men så var det jeg tænkte om man kan behandle det eller ihvertflad gøre
> noget ved det, så jeg kan tåle parfume på min hud.

Lad da være med at friste skæbnen mere end nødvendigt.
Find ud af hvilke stoffer i parfume du ikke kan tåle, og gå efter dufte
uden disse stoffer i.

Et sted at lede er fx. bl.a. æteriske olier.

Pia

* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Mirian

Dato : 29-03-01 15:19

hej igen.
desværre ved jeg ikke hvordan man skal lede efter de forskellige stoffer,
altså hvilken stoffer i parfumen jeg ikke kan tåle!
Mvh Mirian

Fra : /arcana

Dato : 29-03-01 15:38

"Mirian" <Mirian@worldonline.dk> wrote in message

> desværre ved jeg ikke hvordan man skal lede efter de forskellige stoffer,
> altså hvilken stoffer i parfumen jeg ikke kan tåle!

Du kan - som Pia skriver - forsøge dig med æteriske olier. Dup en lille
dråbe på indersiden af overarmen med en vatpind, og se om der kommer en
reaktion. Problemet med industrielle parfumer (også de dyre) er, at der
bruges syntetiske stoffer, som kroppen tåler dårligere end naturlige
stoffer. Man kan dog også være alvorligt allergisk overfor naturlige
æteriske olier, så du må prøve dig frem...

/arcana

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 29-03-01 17:01

Mirian wrote:

> hej igen.
> desværre ved jeg ikke hvordan man skal lede efter de forskellige stoffer,
> altså hvilken stoffer i parfumen jeg ikke kan tåle!
> Mvh Mirian

Du kan evt. tage kontakt til din læge som kan henvise dig til en
hudlæge, der kan tage en allergitest.

Forklar problemet for din læge, og jeg tror det er muligt at få en
grundig undersøgelse af, hvilke stoffer du er overfølsom overfor.