Loud pipes save lives - eller...?
Fra : Adam Christensen

Dato : 29-03-01 13:55

Fra : Søren L Hansen

Dato : 29-03-01 14:07

Adam Christensen <adam.christensen@framfab.dk> wrote in article
<99vbi0$d50$1@sunsite.dk>...
> http://www.activebike.com/index/features/loudpipes/loudpipes.htm
>
> --
> Adam

Det er satme fornuftig snak.
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-03-01 14:08

On Thu, 29 Mar 2001 14:55:25 +0200, "Adam Christensen"
<adam.christensen@framfab.dk> wrote:

>http://www.activebike.com/index/features/loudpipes/loudpipes.htm

Ak ja, de er sure, sagde ræven

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Michael K. S.

Dato : 29-03-01 14:20

On Thu, 29 Mar 2001 15:07:50 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

>Ak ja, de er sure, sagde ræven

Det var vist "ni er nure" ) ,men iøvrigt synes jeg faktisk at det
er pænt selvisk at putte en skraldebang på sin gadecykel !! Det har
jeg godt nok aldrig helt fattet...og kommer nok heller aldrig til det.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-03-01 14:39

On Thu, 29 Mar 2001 15:19:58 +0200, Michael K. S. <Michaelks@image.dk>
wrote:

>Det var vist "ni er nure" ) ,men iøvrigt synes jeg faktisk at det
>er pænt selvisk at putte en skraldebang på sin gadecykel !! Det har
>jeg godt nok aldrig helt fattet...og kommer nok heller aldrig til det.

Man skal nok have hørt en Moto Guzzi med Lafranconi lydpotter, før man
helt kan tage stilling til min signatur. Jeg har nu heller aldrig
oplevet at nogen syntes den larmede, heller ikke naboer, men derimod
synes mange den lyder præcis som en V2'er bør gøre. Nu er der heller
ikke helt fri gennemgang i Lafranconierne, så strengt taget bør
sig.'en bare ikke taget for mere end den er :) Min livskvalitet er
klart højere, med de potter på Guzzi'en (og de sad iøvrigt på, da jeg
fik den) og jeg er sikker på at det forlænger mit liv med flere år -
og så holder den jo alligevel ;)

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 29-03-01 19:11

Man kunne jo i det mindste, lade være med at gasse op hvergang man passerer
nogle mennesker eller en fortovsrestaurant i den indre by og nøjes med at
nyde det hvor andre ikke hører det, men tilsyneladende kan specielt HD'er
ikke køre med konstant hastighed, men skal gasses hele tiden.

Poul B-H

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 29-03-01 14:23

"Adam Christensen" <adam.christensen@framfab.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.activebike.com/index/features/loudpipes/loudpipes.htm
>
> --
> Adam

Helt enig
--
bmt@poet.dk
Bent Erik M. Thomsen

Fra : Flemming

Dato : 29-03-01 15:06

On Thu, 29 Mar 2001 14:55:25 +0200, "Adam Christensen"
<adam.christensen@framfab.dk> wrote:

>http://www.activebike.com/index/features/loudpipes/loudpipes.htm

Man kunne jo fristes til at indsparke en fodnote: Som forudseende
trafikant gasser man jo næppe op, når en farlig situation er ved at
opstå, vel? Jeg plejer i hvert fald at slippe/slække gassen, og så
siger det sgu'tte møj' i potterne alløwel...

--
Flemming
XJ600S (Som dæeleme skal ha' tæsk før den larmer

Fra : røde

Dato : 29-03-01 20:43

Flemming skrev i meddelelsen <30g6ct4b4c3d5f6ec0rt39jtp1pvfquq44@4ax.com>...

> [...]
>
>--
>Flemming
>XJ600S (Som dæeleme skal ha' tæsk før den larmer

GAAAAAB !!!!! )

Hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK

XJ 700 & Sportster 883

Fra : KAJ GASSEHOLM

Dato : 29-03-01 22:06

GGAAAAAAAAAAB x 2

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

fri udblæsning. Ja Tak

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 04:04

KAJ GASSEHOLM <gasse@get2net.dk> skrev i en

> 'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.
>
> fri udblæsning. Ja Tak

Og alt imens sidder Per Pedersen og de andre "Team CTD'ere" og krummer
tæer over ikke at kunne komme til at træne deres standard 125'ere p.g.a.
alle kræfters fordomme om motorcykler og larm.
Og hvor har de dem fra??????????

--
Armand.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 30-03-01 10:48

Armand wrote:

> [...]
> tæer over ikke at kunne komme til at træne deres standard 125'ere p.g.a.
> alle kræfters fordomme om motorcykler og larm.

Hmm, der er jo nok en lille forskel , jeg ville nu også helst
være fri for 4-6 timers ræs , når jeg sidder hjemme i haven en
lørdag/ søndag når jeg endelig har fri, at der kommer en
med fri udblæsning , måske 2 gange om dagen er jeg ligeglad
med

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 30-03-01 11:39

> [...]
> lørdag/ søndag når jeg endelig har fri, at der kommer en
> med fri udblæsning , måske 2 gange om dagen er jeg ligeglad

Her har vi jo fordommen pakket perfekt ind.

Har du nogensinde været i nærheden af en 125 / 80 ccm træning / løb ?

Da jeg var ude at se mit første 125 løb, stod vi ca 5m fra banen, og ca 50 m
fra en nærliggende stor landevej, og dækstøjen fra lastbiilerne var mere
markant en udstødningslarmen fra ræserene. Og når vi endelig snakker 4-6
timers larm en søndag, så tror jeg nok at græsplænerne ville blive rimeligt
langhårede hvis plæneklippere hørte under samme kategori som RR maskiner.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-03-01 12:27

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en

> [...]
rimeligt
> langhårede hvis plæneklippere hørte under samme kategori som RR maskiner.

He-he !

En lille religions krig under opsejling

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Mads Lund

Dato : 30-03-01 12:45

> Moto Guzzi Nevada 750 Club ( der ikke siger ret meget, sååan rent db , men
> lyden huuuuuhhhaa )

Dobbet plæneklipper

- Sagde du religionskrig

Spøg til side, en V2'er med de rigtige potter og 500 omdr har en suveræn
dunk-dunk-----dunk-dunk--- lyd som 4T maskinerne ikke kan konkurrere med.

Mads Lund
Ninja9RT med bilmotor
RS125RR med knallertmotor
GS750E også med bilmotor, shit jeg er dårligt stillet - men farman har da
lidt forskelligt med mc lyd jeg kan kigge på (bl.a. BMW(B2), Guzzi(V2),
Honda(1-R4-B4), BSA(1), Norton(0 i tiden, men ellers PR2)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-03-01 13:00

> Dobbet plæneklipper
>
> - Sagde du religionskrig

))

LOL

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 30-03-01 15:59

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> He-he !
>
> En lille religions krig under opsejling

Nix , beklager .

> [...]
> Peugeot 106 Diesel
> Moto Guzzi Nevada 750 Club ( der ikke siger ret meget, sååan rent db , men

En af mine veninder har også en 750 ccm , Guzz , med nogle special lavet
rustfri potter ( der er sgu' ik' meget i) den lyder _så_ godt .
boff.....................boff.............boff......................boff.

Ole mogensen

Guzz 850T3 Calif.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-03-01 16:02

Ole Mogensen <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en

> En af mine veninder har også en 750 ccm , Guzz , med nogle special lavet
> rustfri potter ( der er sgu' ik' meget i) den lyder _så_ godt .
> boff.....................boff.............boff......................boff.

De skulle vel ikke være af mærket MISTRAL ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-03-01 16:49

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Ole Mogensen <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en

boff.....................boff.............boff......................boff.

> De skulle vel ikke være af mærket MISTRAL ?

Kunne du kende det på boff-lyden?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 30-03-01 15:47

Mads Lund wrote:

> Her har vi jo fordommen pakket perfekt ind.

LOL , nææ , jeg tror ikke jeg har "Fordomme" , jeg bor ca 200 meter
fra en motorvej , det er sgu' rigeligt , især med østenvind (ca 95% af tiden).
Jeg syntes også, der burde være flere baner , og jeg tror ikke på, at man ikke kan
finde steder, hvor det ikke ville genere nogen , det er bare politik der forhindre det.
Og det er faktisk mærkeligt , alle de kloge snakker om "rodløse unge" , og
hvordan kan vi give dem noget andet at lave , JEG ved godt hvordan nogle af
dem kunne få nogel andet at tænke på.
Man kunne slå to fluer med et smæk.

> Har du nogensinde været i nærheden af en 125 / 80 ccm træning / løb ?

En af mine kammerater kørte 80ccm , den var "godkendt" til løb , den kunne overdøve
min Guzz ,der forøvrigt siger for lidt, men jeg kan ikke få de Lafranconi som jeg
vil have , i lige udgave .
Har boet ved siden af en "amatør" cross bane , det var rigeligt.

> [...]
> langhårede hvis plæneklippere hørte under samme kategori som RR maskiner.

hæ hæ , haverne i det område jeg bor i er så små, at en håndskubber er nok.

> Mads Lund
> Ninja9RT

Ole Mogensen

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-03-01 19:39

> LOL , nææ , jeg tror ikke jeg har "Fordomme" , jeg bor ca 200 meter
> fra en motorvej , det er sgu' rigeligt , især med østenvind (ca 95% af tiden).

Det er vist ikke lige her i nærheden - for jeg lærte i skolen, at DK lå i et
vestenvindsbælte, og er der østenvind 95% af tiden er der da noget jeg sLEt ikke
har forstået...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Ole Mogensen

Dato : 30-03-01 20:18

Jonas Holt wrote:

> [...]
> vestenvindsbælte, og er der østenvind 95% af tiden er der da noget jeg sLEt ikke

jeps , der er noget du ikke forstår , prøv at bosæt dig i østsjælland,
nærmer bestemt Lyngby, så vil du forstå.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-01 08:10

> jeps , der er noget du ikke forstår , prøv at bosæt dig i østsjælland,
> nærmer bestemt Lyngby, så vil du forstå.

Sjælland - ovenikøbet østsjælland! Nej tak du - jeg holder mig til toppen af
Danmark

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-03-01 08:07

Jonas Holt wrote:

> Sjælland - ovenikøbet østsjælland! Nej tak du - jeg holder mig til toppen af
> [...]

lol , det er dejligt tæt på Bakken

Ole

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 12:24

> Hmm, der er jo nok en lille forskel , jeg ville nu også helst
> være fri for 4-6 timers ræs , når jeg sidder hjemme i haven en
> lørdag/ søndag når jeg endelig har fri,

Og hvor har du dit indtryk af "ræs" fra??

Std. 125'erne larmer ikke mere end en Puch Maxi

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-03-01 17:06

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lørdag/ søndag når jeg endelig har fri, at der kommer en
> med fri udblæsning , måske 2 gange om dagen er jeg ligeglad

Ja.
Men tænk dig nu lidt om.
Det køretekniske anlæg vi taler om her ligger omme på den anden side af
motorvejen.
En std. 125 larmer laaaangt mindre en en gennemsnits gadecykel.
4-6 timers ræs på std. 125 motorcykler som ligger på den anden side af en
motorvej med 24 timers trafik af alt fra std. 125 motorcykler til 40 tons
lastbiler med halvdefekt udstædning...

Jeg synes man burde lave en støjmåling, og få dokumenteret at de std. 125
ikke kan høres, nogen inde på amtsgården må da have lidt sund fornuft?

Rittig

Fra : Ole Mogensen

Dato : 30-03-01 20:24

> [...]
>
> Jeg synes man burde lave en støjmåling, og få dokumenteret at de std. 125
> ikke kan høres, nogen inde på amtsgården må da have lidt sund fornuft?

så, nu ska' jeg sgu' have tæsk , bare fordi jeg vil have lidt fred i min
fritid ,
Nå spøg til side , ja en støj måling ville være fin , problemet , for
mig at se , er at de fleste ikke syntes at en motor der går 4000
rpm , støjer lige så meget som en motor der går 13000 rpm, selv
om det er samme lydtryk målt i dba.

Ole M.

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-01 09:40

> så, nu ska' jeg sgu' have tæsk , bare fordi jeg vil have lidt fred i min
> fritid ,

Nej, nej, det forstår jeg godt.
Det jeg forsøger at sige er, at på omtalte lokation KAN man ikke høre de
motorcykler på anlægget, ikke engang hvis man VIRKELIG anstrenger sig for at
prøve. Her er tale om indsigelser alene baseret på fordomme.

> [...]
> mig at se , er at de fleste ikke syntes at en motor der går 4000
> rpm , støjer lige så meget som en motor der går 13000 rpm, selv

Det er rigtigt, men hvis det kommer til regelrytteri, og nogen prøver at
(mis)bruge en regel for at forbyde vores hobby, hvorfor så ikke bruge
reglerne til at slå igen med?
Motocross banen ikke langt derfra har jævnligt problemer med
miljøtilladelser, men det blev pudsigt nok meget lettere, efter at "nogen"
lavede en støjmåling af rideskolen som ligger klods op af Dall Villaby på en
dag hvor der var stævne. Den dokumenterede at på en dag med stævne på
rideskolen OG motocross banen larmede rideskolen mest!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 22:33

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> .......motorvej med 24 timers trafik af alt fra std. 125 motorcykler
til 40 tons
> lastbiler med halvdefekt udstædning...

Truckerne har ikke defekte udstødninger!
I mangel af udvalg fra Akropovic m.fl. bruger de ofte tricket at få
isvejst et rør der blænder lydpottens perforerede rør af således at
bulderen ruller direkte igennem fra manifold til udgang

--
Armand (tidl. Scania-smed)