Erfaringer med RD 350?
Fra : Lene

Dato : 29-03-01 13:14

Jeg har fået tilbudt en motorrenoveret RD 350 til favør pris. Er der nogen
derude, som har erfaringer med sådan et lille bæst?

Mvh. Lene =
pt. mc-løs
(godt det er et rigtig lorte vejr, det gør det ikke helt så slemt at have
solgt sin mc i mandags)

Fra : Sigurd Christensen

Dato : 29-03-01 21:37

Jep, det kan jeg vist godt tillade mig at påstå, at jeg har (20 kkm på en
76´er luftkølet og
26 kkm på en 83´er YPVS, fra den var spritny - fed maskine!)
Hvad vil du vide?
Mvh. Sigurd
Lene <lene@doek.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99v8th$f4q$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 04:38

Lene <lene@doek.dk> skrev i en news:99v8th$f4q$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg har fået tilbudt en motorrenoveret RD 350 til favør pris. Er der
> nogen derude, som har erfaringer med sådan et lille bæst?

Hold dig fra den!
RD 350'ere er oftest nogle (af voksne knallert-drenge) forskruede
apparater.
uanset vellyden i ordvalget "motor-renoveret" (hvor meget (lidt!) dækker
det forøvrigt?), skal du som (med al respekt) pige holde dig til mere
reelle modeller der starter og kører hvergang du drejer nøglen. Det der
med at står og fix-fakse med det originale værktøj på en mørk landevej
skal du lade knægtene om!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 30-03-01 16:25

Kan til dels tilslutte mig Armand, meeeen der findes da også tøser som kan
skrue lidt og gerne vil have en sjov MC.

I så fald er det en herlig maskine har haft meget sjov ud af min, men
man (jeg) bliver hurtig træt af den hvis der skal køres meget by kørsel
eller lange turer. Den kører altså bedst med hanen i bund og skarpe sving -
ved 50km/t svarer motorgangen lidt til en øvert i tomgang
(Diiing-di-di-diiingggg) - og langturer er lidt anstrengende...

Desuden er benzin økonomi en by i Rusland

Såeee, leder du efter en pålidelig, økonomisk, kultiveret "pige" cykel - så
glem det!

/Jesper
RD350 - '88

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 30-03-01 20:30

Når der nu endelig er en pige med fut i, så skal i da ikke sende hende hjem
med halen imellem benene, opfør jer ordentlig og giv hende råd mht. maskinen
og ikke hendes (for jer ukendte ?) færdigheder. fy skamme

Poul B-H

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 23:08

Poul Bekker-Hansen <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en
> [...]
> med halen imellem benene, opfør jer ordentlig og giv hende råd mht.
> maskinen og ikke hendes (for jer ukendte ?) færdigheder. fy skamme

Eftersom Lene intet selv har udtalt om hendes "niveau", må det da være
op til hende at vurdere de forskellige udtalelser i forhold til egne
ønsker/evner!
Derfor er det da bare om at fyre hele skytset af, således at hun har så
bred en informationsbaggund som mulig for sin senere beslutning

--
Armand.
(der har set alt for mange knægte skyde sig selv i sænk med noget

Fra : N/A

Dato : 31-03-01 20:05

Fra : Armand

Dato : 31-03-01 20:05

Michael <michaelbjerregaard@yahoo.com> skrev i en

> ...jeg ville såmænd bare høre om der var noget man skal være opmærksom
> på - standard ting som der kan være galt med den type maskine. Jeg
> tror, at det er en årgang '84.

I kraft af rep-udgiften, er en af de betragtelige
vedligeholdelses-punkter pakdåserne i krumtaphuset, hvilket også
indebærer pakdåserne imellem krumtaphusene(!), og hér er især de
sydamerikansk fremstillede RD350'ere ringe.
Indebærer udtrykket "nyrenoveret" nye stempler med ringe og nye pakdåser
i krumtaphuset kan det ikke være så ringe endda :-/

Men derudover er der stadig den sædvanlige forskruethed, som selv
mekanikeren ikke kan se ved en gennemgang, hvorfor den risikerer først
at vise sig en fredag nat på motorvejen ( et af eksemplerne her fra
gruppen er tilstopning af to-takts smøresystemet p.g.a. alm skødesløshed
på et tidspunkt hvor sagerne har været adskilt: Det kostede et stempel!)
=

--
Armand.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 31-03-01 22:41

hvilket også
>indebærer pakdåserne imellem krumtaphusene(!),
Hvornår indførte man pakdåse her ?? Oprindeligt var det en labyrint tætning
uden fysisk kontakt.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 01-04-01 00:59

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
> hvilket også
> Hvornår indførte man pakdåse her ?? Oprindeligt var det en labyrint
tætning
> uden fysisk kontakt.

Jeg har aldrig haft en sådan i hånden, men altid hørt dem nævnt som
værende pakdåser :-/
Hvorom alting er: De slides også, og for de sydamerikansk
byggede(brazilianske?) skulle dette ske tidligere end ellers!

--
Armand.