Folketingets behandling af B-42
Fra : Allan

Dato : 29-03-01 10:57

Glæder mig til at komme ind og høre 2. behandlingen...

Specielt når man kan svare således på et spørgsmål,
der er så lige til:

>Spørgsmål 21: Kan ministeren bekræfte,
>at 2-hjulerne fylder meget lidt på
>vejene og optager meget lidt plads ved
>parkering?

Svar: Jeg har anmodet Trafikministeriet
om bistand til besvarelsen af spørgsmålet.

Trafikministeriet udtaler:

"Ved kørsel i trafikken fylder en motorcykel ikke
mindre end en bil. Det skyldes først og fremmest,
at der generelt gælder samme regler for både
motorcykler og biler i forbindelse med placering,
svingning, vognbaneskift, overhaling, afstand til
foran kørende osv. Det fremgår endvidere af
færdselslovens § 52, stk. 1, at motor cykel ikke må
føres ved siden af andet køretøj. Endelig anbefales
det i undervis ningsplanen f or køreuddannelsen til
motorcykel (kategori A), at motorcyklister af
sikkerhedsgrunde placerer sig nogenlunde i vognbanens midte,
således at andre ikke fristes til at køre på siden af dem.

Ved parkering fylder motorcykler naturligvis noget mindre
end personbiler. Men på områder med afmærkede parkeringspladser,
hvor der ikke er særlige parkerings pladser forbeholdt
motorcykler, vil motorcykler - på samme måde som biler - optage
en hel parkeringsplads."

--------------------------

Så VIL man da være trodsig når man kan svare sådan!!

Trafikminister Jakob Buksti
mailto:Jacob_Buksti@socialdemokratiet.dk

Skatteminister Frode Sørensen
Mailto:Frode_Soerensen@socialdemokratiet.dk

----------------------------

Go' tur til dem der skal krydse broen i dag...

Med Venlig Hilsen
Allan C. E. Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-03-01 11:09

On Thu, 29 Mar 2001 04:57:04 -0500, Allan <Jawa350@MailAndNews.com>
wrote:

<snip>
> [...]
>hvor der ikke er særlige parkerings pladser forbeholdt
>motorcykler, vil motorcykler - på samme måde som biler - optage

Giver ovenstående ikke anledning til endnu et spørgsmål til
Ministeren? Noget i stil med "Kan Ministeren bekræfte, at motorcyklers
ret til at parkere i "bil-parkeringbåse", er reguleret af
politivedtægter og at det som oftest *ikke* er tilladt for motorcykler
at holde i disse?".

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Desilva

Dato : 29-03-01 11:43

Er det ikke lidt det samme som at sige at en af de nye mikro biler fylder
det samme i trafikken ,og ved parkering, som den største kæmpe flyder?
Om ikke andet så er en mc ikke mere end 2 meter lang hvor det er de færreste
biler der kan holde sig indenfor den grænse, plus at hvis man snakker om
afstand generelt så må de være afstanden målt fra "kanten" af køretøjet og
så er en bil altså også væsentligt bredere.

Men noget helt andet.. hvad drejer b-42 sig om? Afgiftssænkelse eller?

Fra : Peter Sindrup

Dato : 29-03-01 13:07

Man skal godt nok være født politiker, og totalt uden skam og realitetssans,
for at svare så tumpet.
Tænk hvis deres svar skulle holde i en retssag. Tror i der var nogen dommer
i det ganske land der ville acceptere sådan en "vidneforklaring"? -
Næppe......

Jeg rejser sgu' snart udenlands.....

--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)

Fra : Henry

Dato : 29-03-01 13:22

B-42??? B52 er enten noget man drikker eller noget man gerne vil undgå...
men hvad er B-42 og hvad med de andre spørgsmål, vi så kun svaret på
spørgsmål 21, er de øvrige blevet ligeså tumpet besvaret, og hvad er
formålet med spørgsmålet?

PFT
Henry

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 29-03-01 14:24

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> skrev
> men hvad er B-42 og hvad med de andre spørgsmål, vi så kun svaret på
> spørgsmål 21, er de øvrige blevet ligeså tumpet besvaret, og hvad er
> formålet med spørgsmålet?

Formålet er kort fortalt at få sænket afgiftsniveauet på motorcykler -
hvis du vil se de øvrige spørgsmål, kan du lave en søgning på B-42
blandt tidligere meddelelser.

--
Susanne

Fra : Henry

Dato : 29-03-01 15:09

Hej Susanne

Tak for oplysningen.

Har du selv prøvet at skulle finde den samlede liste på den måde??? jeg
fandt ingen. Findes der ikke en samlet list over de mere end 20 spørgsmål og
deres svar?

Henrik

Fra : Thomas W.

Dato : 30-03-01 18:41

> [...]

>en hel parkeringsplads."
>
>--------------------------
>
>Så VIL man da være trodsig når man kan svare sådan!!

Uden at spille djævelens advokat (for meget), ville jeg godt vide, hvilket
formål der lå bag spørgsmålet ?
Umiddelbart virker det temmeligt "åbent" (og som man råber i skoven får man
svar), så hvis formålet gik på, at få regeringen til at erkende eksempelvis
en mindre vejbelægnings-belastning fra motorcyklerne, eller lignende, så
ligger problemet snarere i spørgsmålet.
Men som sagt, hvad skulle spørgsmålet illustrere / belyse ?

Hvis det er folketingets holdning, at der afgiftsmæssigt skal
forskelsbehandles på hhv. biler og mc'ere, så tror jeg næppe saglige tal og
alverdens gode argumenter kan ændre noget (de er trods alt politikere).

Mvh

/Thomas