gs500E '95 hvad at være særligt opmærksom ~
Fra : Desilva

Dato : 29-03-01 09:53

Jeg står over for at skulle købe en gs500e '95 og ville lige høre om der er
noget jeg bør være særligt opmærksom på når jeg ser den.
Er der nogen typiske fejl? noget der skal testes ved høj hastighed?

Prisen på 32500 for et eksemplar som efter sigende står i særdeles flot
stand er vel ok?
Det har sgu været for længe siden jeg sidst var medpå moden hvad mc angik.

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-03-01 10:42

On Thu, 29 Mar 2001 10:52:35 +0200, "Desilva" <dont@write.me> wrote:

>Jeg står over for at skulle købe en gs500e '95 og ville lige høre om der er
>noget jeg bør være særligt opmærksom på når jeg ser den.
>Er der nogen typiske fejl? noget der skal testes ved høj hastighed?

Det er vist kun rust der truer GS500'ere. Og så selvfølgelig
motorslitage, som på alle andre motorcykler. Men på det punkt er GS
500 E i den bedre halvdel, da den har ry for at være holdbar (den er
jo ikke så "pumpet" som mange sportsmaskiner).

--
Mvh.Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Henry

Dato : 29-03-01 11:10

Dæk, kæde og tandhjul, skiver, bremseklodser, servicebogen, forlygten,
mislyde fra kold motor, slør i lejer, rust og batteri. Få afslag i pris der
modsvare ovenstående.

Tjek om den er gældfri evt. pantsat. Bilbogen i Århus tlf. nr. 8612.9145 kan
hjælpe dig (se anden tråd her i NG)

Tjek om manden ejer den - købe kontrakt.

Prisen er nogenlunde, afhængig af km (som du ikke oplyser) og stand som du
jo selv må vurdere.

good luck
Henry (Der også leder lidt efter en god og billig GS500)

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-03-01 12:17

Det skulle lige være noget med ventilerne, om de har været overophedet. Det
kan mærkes på at den har svært ved at strate og køre i tomgang.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Claus Bisgaard

Dato : 29-03-01 13:42

Nogle Gs'ere tikker når den er varm. Det er knastakslerne der kan bevæge sig
en smule sidevejs. Det er ikke noget der hverken kan eller skal gøres noget
ved, men når det nu ikke er dem alle der gør det, kan du lige så godt købe
en der ikke gør det....

Desværre er lyden vanskelig at identificere idet den er periodisk, altså kan
den komme dagen efter du køber den!
Hvis den i (VARM) tomgang tikker og det forsvinder ved at hælde cyklen ned
på siden, er det med en vis sandsynlighed ovenstående svaghed der gør sig
gældende....

Et andet problem:
Derudover har de nogle gange svært ved at gå tomgang. Det viser sig ved at
tomgangshastigheden varierer meget uden der egentlig er nogen grund til
det....... Det kan som regel kureres ved en kaburator justering.

Ellers en slidstærk og dejlig maskine....
Forgaflen er for blød (Som på de fleste Suzuki), men et sæt WhitePower
fjedre hjælper meget.

-Claus
Tidligere ejer af 2 Gs500E....(dog ikke på en gang)