Tyranisering m.Jesus som bagstopper
Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-03 17:05

De følelser, som virkelig betyder en masse i vort liv, skabes ikke af
salmesang Søndag kl 1000-1035

De skabes og manipuleres bl.a. af mødre og kærester der appelerer til
kristen-medlidenhed og derfor spillere martyrer og giver os syndsbevidsthed,
som her beskrevet

"After a personal quarrel between a man and a womean , the former suffers
chiefly from the idea of having wounded the other, while the latter suffers
chiefly from the idea of not having wounded the other enough. Thus she will
endeavour by tears, sobs and discomposed mime to make his heart even
heavier". Nietzsche

Jesus søgte aldrig at give syndere samvittighedsnag. Paulus lægger desværre
op til tyngende syndsbevidsthed.

Vil vi den gode og lykkeskabende kristendom, så skal vi koncentrere os om
Jesus insisteren at LOVEN ER TIL FOR MENNESKET, IKKE OMVENDT.

Frigør dig fra vanetænkning og anden lov-hjernevask. Vær dig selv. Er du
ærlig egoist kan du gavne andre. Er du skamfuld , skader du andre

"Who is bad? He who always wants to put others to shame. What is most
humane? To spare others of shame. " Nietzsche

"Nu bliver han dydig, kun for at gøre andre ondt dermed. Se ikke så meget
efter ham.Nietzsche

Vi har alle anlæg for farisæisk selvglæde. Vi ønsker at føle os hævet over
andre. God kristendom er at bekæmpe selvbedrag bl.a. følgende

"Det vi lettest lykkes i - vor forfængelighed, vil at netop det skal gælde
som det vanskeligste.
Det er oprindelsen til mangen moral".Nietzsche

Folk der har let ved altid at være pinligt ontopic, kan lide at se ned på
umoralske kreativt associerende, der ikke er så fundats-fundamentalistiske
osv osv

"Tak Gud, at jeg ikke er som tolderen " Luk14 om farisæeren i templet

Megen religion og moraliseren handler om at føle sig "mere kristen" og "mere
god" end visse andre - altså bruge Jesus som bagstopper i den
allestedsnærværende alles-kamp-mod alle.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-06-03 18:28

- nogen kan lide at lege psykopat,
- andre er født med gaven,
har du hår mellem tænderne Bo?

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-03 19:16

"Claudio Adam (slet RD4UN)" <claudio.karl.adam@RD4UNdirekte.org> wrote in
message news:10551797730.128570049580077@dtext.news.tele.dk...
> - nogen kan lide at lege psykopat,
> - andre er født med gaven,
> har du hår mellem tænderne Bo?

"Så vidt jeg kan se, er jeg selv psykopat, og det samme er alle andre.
Rayner Goddard

"En psykopat tror, at to plus to er fem, og er revnende ligeglad. En
neurotiker ved, at det er fire, og spekulerer over det dag og nat
Helge Steincke

Fra : Claudio Adam

Dato : 10-06-03 07:22

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev:
> [...]

- ingen tvivl om at psykiatrien haver kronede dage,
- på disse sider,

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-06-03 08:03

Claudio Adam (slet U82K3) claudio.karl.adam@U82K3direkte.org skrev
dette:

[ ... ]
> - ingen tvivl om at psykiatrien haver kronede dage,
> - på disse sider,

Og ingen tvivl om at det snart er på tide at du begynder at tage
netiketten lidt mere alvorligt og begynder at klippe alt unødvendigt
væk og bare citerer *HELE* det foregående indlæg

XFUT dk.admin.netikette

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : kjaer

Dato : 10-06-03 02:47

"Claudio Adam (slet RD4UN)" <claudio.karl.adam@RD4UNdirekte.org> skrev i en
meddelelse news:10551797730.128570049580077@dtext.news.tele.dk...

> - nogen kan lide at lege psykopat,
> - andre er født med gaven,
> har du hår mellem tænderne Bo?
>
> Adam.

Det er da lidt tankevækkende. -Tak gud, at jeg ikke er som ham warming..

Fra : Vidal

Dato : 09-06-03 19:53

In news:X72Fa.58625$7w4.27013@fe06.atl2.webusenet.com,
Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> typed:

> Vil vi den gode og lykkeskabende kristendom, så skal vi koncentrere
> os om Jesus insisteren at LOVEN ER TIL FOR MENNESKET, IKKE OMVENDT.

Har du ikke forsøgt med den en gang før. Hvor er det nu,
Jesus siger det?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche
mener. Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-03 21:17

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message
> In news:X72Fa.58625$7w4.27013@fe06.atl2.webusenet.com,
> Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> typed:

> Har du ikke forsøgt med den en gang før. Hvor er det nu,
> Jesus siger det?

Jeg ved da godt at bibelordvalget er "Sabatten er til for mennesket,
mennesket er ikke til for sabbattens skyld" hvis vi er gammeldags
ordkløver-fnidrede , men selvfølgelig mente Jesus præcis som Glistrup og
mig, at al lov bør tjene det almene velfærd -
- NT opererer ikke med en straffe-Jahve, der er vigtigere end
menneskeheden.

Grænser for menneskeheden udvidede han til "ikke kun jøder men også
samaritanere" ligesom Glistrups og mit "Størst mulig lykke for flest mulig
mennesker" er udstrakt mod EU-borgere og de næste generationer, og ikke kun
til nutidens danske vælgere.

Fra : Vidal

Dato : 09-06-03 22:24

In news:2P5Fa.41700$TR6.9621@fe07.atl2.webusenet.com,
> [...]

> Jeg ved da godt at bibelordvalget er "Sabatten er til for mennesket,
> mennesket er ikke til for sabbattens skyld" hvis vi er gammeldags

Åh ja, skidt da med hvad der står i den gamle bog med
krydset. Gammeldags sludder! Lad os finde på noget
selv.

> men selvfølgelig mente Jesus præcis som Glistrup
> og mig, at al lov bør tjene det almene velfærd -

Og du og Glistrup definerer den almene velfærd,
og retter kristendommen ind efter den?

> - NT opererer ikke med en straffe-Jahve, der er vigtigere end
> menneskeheden.

Prøv dog at læse NT, og kom så tilbage

> [...]
> mulig mennesker" er udstrakt mod EU-borgere og de næste generationer,
> og ikke kun til nutidens danske vælgere.

Der er vist ingen, der vil tiltro jer, at vise vej til lykken.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-06-03 23:12

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker" er udstrakt mod EU-borgere og de næste generationer, og ikke

Og ISÆR ikke til muslimer, vel?

Hovsa? Holdt den ellers så smukke tilstræbte parallel ikke alligevel?

Anders Peter Johnsen