Rebel(bisp) sku ha besøgt Grosbøll TIDLIGT
Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-03 18:09

Alle i stiftet har vidst at Tårbæk-"sekten" kørte et ræs der var u-Gud.
Måske de fyrre kirkeaktive Tårbækborgere er kulturradikale
superintellektuelle abstrakt-tænkende alle til hobe i den menighed og hvis
den døende skal trøstes, ville de til normal-præstesnak sige "Spild ikke min
tid med barnligheder om et geografisk sted for de gode bag en
Lukas16-afgrund et varmt sted for de knap så gode - samtidig med at du
siger til alle pårørende at den døde er i Guds hænder".

At bisp gir en uges suspension til Pastor U-Gud just nu midt mellem
krLuftfartsdag og Pinsedag viser at reklame for kirkelig tænkning er hvad
al mediepostyret handler om.

Så kan man spørge om HVAD VIL SKE HVIS FRIHED I KIRKEN gik så vidt som til
at tillade total-ateister og scientologer at kuppe menighedsråd og evt
"ansætte satanister".
Vi ville få en RUMMELIG , ægte-dansk statskirke, som måske ville sætte
dagsorden og debat og vække interesse
- og polarisering fra sognA til sogn-B ville få folk i kirke - for en tid?

Kan nogen hjælpe mig et bud på, hvad Nietzsche mente, når han skrev at
"Kirken er under alle omstændigheder en ÆDLERE institution end staten" -
andet end at han ikke ku lide materialistiske filistre.
Han skrev også at "Kirken (altså lutherdom i Tyskland 1880) er netop hvad
Jesus advarede imod og bad sine disciple bekæmpe",
Min utopi-vision er en privatiseret USA-style kirkeopdeling hvor alt er
tilladt og hvor de aktive vil købe sig den præstegerning som gør dem
tænksomme og glade.

At nogle kirker ikke vil gifte fraskilte,
ser jeg som et bagatelproblem (med en snert af gerningsretfærdighed)
- som har den sol-side,
at det viser at menigheder med samhør (fx dem der kan blive enige om sådan
tekstnærhed)
har stemning og gavn, som ikke opnås hos de lalleglade slappe altfavnende..
Var mon de urkristne (i år 100 ) anarkister som jeg - før Paulus ga den lidt
Kejser og Lovreligion og Gerningsretfærdighed(hvis du spiser kød fra
markedet, behøver du ikke have dårlig samvittighed(Konrinterbrevet) - dvs
køber du uautoriseret så SKAL du have samvittighedsnag og frygte straf) ?
Hvis markedsfrihed blev tilladt vedr kirkespørgsmål,
ville den Adam Smithske usynlige hånd afgøre ,
om anarkisme
eller Grosbøll(der er kirkeministeriel bureaukrat-slave)
eller dit
eller dat ville erobre det ene eller det andet sogn,

Sogn i Danmark er tætte og der er telefon og bilkørsel, så det er ikke
vigtig at alle har sin egen ønskeseddel opfyldt indenfor 2 km afstand.
Sognesammenlægning jatak, som en start.

Og det er denne arbejdsløshedsskabende rædsel som præster vil have debatten
væk fra,
ved at køre debat på atypiske Grosbøll-

--
Bo Warming