forskellen pa* Adventismen og Jehovas V
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-06-03 21:10

Efter at have fuldt adventisterne ( en) her i gruppen kunne jeg godt
t?nke mig at vide hvor forskellen i l?ren ligger, imellem Jehovas vidner
og Adventisterne.

Udefra set synes jeg ikke at der er v?sentlig forskel, snarere ganske
marginal.

Er det korrekt?

Hilsen Claus

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 21:30

Claus Christian Larsen claus@linuxwaves.com skrev dette:

> [...]
> vidner og Adventisterne.
>
> Udefra set synes jeg ikke at der er v?sentlig forskel, snarere

Nej, det er ikke korrekt - men du må gerne stille nogle specifikke
spørgsmål, så skal jeg gerne beredvilligt svare hvad adventisternes
opfattelse er, eller rettere: min version af adventisterne, og jeg
skal også nok gøre opmærksom på de steder hvor jeg ved at jeg
adskiller mig fra den officielle adventisme.

Så bare fyr løs!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Vidal

Dato : 04-06-03 05:41

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message news:<6z7Da.3180$Jp3.116040@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> skal også nok gøre opmærksom på de steder hvor jeg ved at jeg
> adskiller mig fra den officielle adventisme.

Den første lange tid, du var her i gruppen, afviste
du treenigheden, jeg vil gerne dokumenter det, hvis
du ønsker det.

Jeg er ikke klar over om det var ud fra en personlig
synsvinkel eller om det var et adventistisk synspunkt.

Tror adventisterne på treenigheden, eller var det dit
private synspunkt?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-06-03 07:24

Vidal vidal@worldonline.dk skrev dette:

> [...]
> synsvinkel eller om det var et adventistisk synspunkt.
>
> Tror adventisterne på treenigheden, eller var det dit

Det * var* mit private synspunkt og ikke adventisternes, hvad jeg også
dengang gjorde opmærksom på. Samt at jeg via debatterne om emnet blev
opmærksom på at mine formuleringer til dels blev forstået temmelig
anderledes end jeg selv forstod dem. - Og denne "misforståelse" af
mine formuleringer skyldtes alene, helt klart og entydeligt at jeg
formulerede min synspunkter på en fuldstændig tåbelig måde, så de
næsten ikke kunne andet end blive misforstået.

Samtidig er min forståelse gennem den periode og frem til i dag rykket
sig temmelig meget på også det punkt.

Derfor skrev joeg også tidligere i denne tråd, at jeg gerne besvarer
spørgsmål om adventisternes tro, *samt* at jeg nok skal tydeligt
opmærksom på hvis jeg giver nogle svar hvor *mit personlige*
synspunkter afviger fra det officielle adventistiske.

Fra : Vidal

Dato : 04-06-03 12:06

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message news:<FggDa.3441$Jp3.141083@news010.worldonline.dk>...

> Det * var* mit private synspunkt og ikke adventisternes, hvad jeg også
> dengang gjorde opmærksom på.

Ok. Tak for dit svar.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : erik larsen

Dato : 04-06-03 07:52

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message

> Den første lange tid, du var her i gruppen, afviste
> du treenigheden, jeg vil gerne dokumenter det, hvis
> du ønsker det.

Det kunne være skønt hvis Andreas altså vil acceptere dit bevismateriale.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-06-03 08:11

erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:

[ ... ]

> Det kunne være skønt hvis Andreas altså vil acceptere dit
> bevismateriale.

Vil du have et link til den artikel Vidal hentyder til?

- der om ganske snart og få timer tager på camping
og dér vil nyde det gode sommervejr!

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-03 21:39

"erik larsen" <eriklarsen@webspeed.dk> wrote in message
> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne være skønt hvis Andreas altså vil acceptere dit bevismateriale.
snip

Jeg har talt med Grosbøll da jeg nægtedes sognebåndsløsning til en
Nørrebro-kirke som først havde sagt ja til det. Men som så hørte om mine
politiske holdninger.
Og Kbhv-kirker ser indvandringsmodstandere som kættere og djævle
Han stod fast på præsters ret til at nægte sognebåndsløsning - han er en
systemets mand, lydig mod sin fagforening, kær i pengemaskinens afkast,
arrogant som ministeriet kræver det, snobber opad, foragter nedad.
Braad og Oldenborg er med i samme ateistiske triumvirat, vor kunstfærdige
tankeSYSTEMer træder frem i det intellektuelle rampelys, for ord som TRO og
GUD smager af Grundtvig og Fortid.

Men ateisternes etik er som de sprogligt-fundamentalistiske. De er begge
danske og kristne i samme grad.Hvad angår følelser, er TRO og SYSTEM helt
det samme, der er kun de moderigtige ORD TIL FORSKEL

Spinoza(1632-77), som lærte af oldgrækerne at Gud er noget, vi projicerer ud
fra os selv, blev ophavsmand til panteisme og deisme om at GUD ER IKKE EN
DUKKEFØRER der trækker i vore tråde.
Hans bøger begejstrede de tyske romantikere især Goethe, og via Schiller,
Hølderlin og Novalis også Nietzsche.
Goethe m.f. sagde at Spinoza var "fordrukken i Gud" og et flittigt, agtet,
værdsat menneske, der inspirerede talrige åndspersoner i mange hundrede år.
Goethe var kristen politiker i stil med Holberg - en oplysningens mand der
ikke spildte tid på dogmer og ord uden praktisk relevans.
Inget om treenighed og bevismateriale, intet om sondring mellem loven og
sabatten, kun jordnære grundtvig-agtige følelses-ord
Hvorfor hetze mod en enkelt ærlig præst, Grosbøll, når det kun er brugen af
ligegyldige ord, der adskiller de Spinozaagtige og de der lader sig forme
slavisk efter ministeriets uærlige floskel-model?

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 08:04

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> snip
>
> Jeg har talt med Grosbøll da jeg nægtedes sognebåndsløsning til en
> Nørrebro-kirke som først havde sagt ja til det. Men som så hørte om
> mine politiske holdninger.

Og havd har dette at gøre med om adventisterne tror på treenigheden
eller ej?

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-06-03 21:46

Scripsit Claus Christian Larsen:

> [...]
> vidner og Adventisterne.
>
> Udefra set synes jeg ikke at der er v?sentlig forskel, snarere ganske

Det ma vist komme helt an pa hvad man finder v?sentligt. Umiddelbart
adskiller JV sig fra de fleste andre kristne opfattelser ved ikke at
anerkende treenighedsdogmet. JV's jesusopfattelse anses n?rmest for at v?re
ariansk.

Bortset fra deres begejstring for den jodiske sabbat og koshermad, sa er der
ikke nogle pafaldende afvigelser mellem adventisternes og de storre kristne
retninger i l?resporgsmal.

--?

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
3 jun AD 2003
Skt. Charles Lwanga og f?ller

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 21:59

Lars Erik Bryld lars-erik@dadlnet.dk skrev dette:

> Bortset fra deres begejstring for den jodiske sabbat og koshermad,
> sa er der ikke nogle pafaldende afvigelser mellem adventisternes og
> de storre kristne retninger i l?resporgsmal.

Jamen her er der noget du har fået helt galt i halsen:

Adventisterne er ikke glade for jødiske sabbat, de holder sig til den
bibelske sabbat - og der er en hel verden til forskel mellem disse to.

Nøjagtig det samme gør sig gældende med din udtalelse om koshermad.
Adventisterne har ikke nogle regler om koshermad. Den eneste regel der
er om mad findes i 3. Mos. kap 11 (taget efter hukommeren som ind
imellem svigter).

Fra : erik larsen

Dato : 03-06-03 22:17

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen her er der noget du har fået helt galt i halsen:
>
> Adventisterne er ikke glade for jødiske sabbat, de holder sig til den
> bibelske sabbat - og der er en hel verden til forskel mellem disse to.

Du er sku for dum hvis du tror jødernes sabbat er ubibelsk og SDA holder den
bedre og mere bibelsk rigtige sabbat.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 22:22

erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:

> Du er sku for dum hvis du tror jødernes sabbat er ubibelsk og SDA
> holder den bedre og mere bibelsk rigtige sabbat.

Jamen når du nu er så klog og ved mere om adventisternes
sabbatshelligholdelse end jeg gør, så forklar lige hvorfor du skulle
mene at jødernes sabbat, med alle farisæernes regler og forbud, skulle
være mere bibelsk end den måde adventisterne holder sabbat på.

Og ville det ikke gøre spor om du moderede dit sprog og holdt
ukvemsord ude af debatten.

Fra : erik larsen

Dato : 03-06-03 22:40

> [...]
> mene at jødernes sabbat, med alle farisæernes regler og forbud, skulle
> være mere bibelsk end den måde adventisterne holder sabbat på.

jeg læser bare adventisternes web-sider og kommer til det resultat at de
holder sabbat af samme grund som Jøderne.

3. Sabbatten.
Sabbatten er Guds hviledag, givet til os mennesker som den dag, vi bør
helligholde. Sabbatten er den syvende dag i ugen, lørdag. Derfor
helligholder vi denne dag. Se Mark. 2, 27, 28 og 2 Mos. 20, 8 - 11
http://www.fredericia.adventkirke.dk/frameset.htm

> Og ville det ikke gøre spor om du moderede dit sprog og holdt
> ukvemsord ude af debatten.

mener du " Du er sku for dum hvis du tror jødernes sabbat er ubibelsk" så er
det ikke ukvemsord, men sandheden.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 22:47

> [...]
> bør helligholde. Sabbatten er den syvende dag i ugen, lørdag.
> Derfor helligholder vi denne dag. Se Mark. 2, 27, 28 og 2 Mos. 20,

Det var jo ikke nogen forklaring på din implicitte påstand om at
adventisterne holder en *jødisk* sabbat, eller nogen forklaring på
hvad du mener med en jødisk sabbat.

Du gav heller ikke forklaring eller kommentar omkring farisæerne mange
regler og forbud i om sabbaten?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-06-03 01:37

> erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:

(D'herrer diskuterer ivrigt JØDISK sabbat!)

Okay: Kristne helligholder - normalt - søndagen, men jeg ved ikke om der er
noget rod dèr med at både jøder og muslimer helligholder dèt, som vi i en
anglofil "weekend-kultur"(?) fastholder kun er "femtedagen"?

Er der sket et lille kiks i tidsregningen, eller skyldes det blot at vi som
kristne - generelt - hver uge fejrer Kristi "tredagesforskudte"
Genopstandelse, fordi det vist står skrevet at Jesus døde blev korsfæstet og
døde på en sabbatsdag?

Man kunne jo starte et eventuelt studie i historiske tidsregninger og deres
forskelle ud fra denne diskussions eksempel!

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-06-03 07:24

Anders Peter Johnsen anderspj@mail.dk skrev dette:

> [...]
>
> Man kunne jo starte et eventuelt studie i historiske tidsregninger
> og deres forskelle ud fra denne diskussions eksempel!

Jesus blev korsfæstet og døde om fredagen, lå i graven lørdagen
(sabbaten) og opstod søndag morgen (den første dag i ugen), og fordi
Jesus opstod på den første dag i ugen begyndte den krsitne kirke på et
ret tidligt tidspunkt at holde gudstjenster om søndagen.

Det var den ultrakorte version

Fra : erik larsen

Dato : 05-06-03 17:11

> [...]
> Jesus opstod på den første dag i ugen begyndte den krsitne kirke på et
> ret tidligt tidspunkt at holde gudstjenster om søndagen.

Kære Andreas sabbaten begynder om fredagen ved solnedgang, den Bibelske dag
begynder ved solnedgang.

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-03 22:46

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message

> "Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> Kære Andreas sabbaten begynder om fredagen ved solnedgang, den Bibelske
dag
> begynder ved solnedgang.

Når nu vi er enige om at Sabatten er til for mennesket, ikke omvendt
(hvilket jeg mener gælder al lov, alle tabuer)
så er det vel idag irelevant om forbud gælder fra visse klokkeslet og
omfatter al brug af elektricitet o.lign

Jeg tror ikke at folk overarbejdede sundhedsskadeligt og at HVILE-dag var
behov.

Jeg tror at præster kunne ikke motivere folk til at forlade det spændene
arbejde med jorden, og drage til fjern gudstjeneste.bygning, så man måtte
tvinge ved at forbyde arbejde på 1/7 af alle dage.

Det blev en for indoktrinering af elitære normer GAVNLIG REKLAME FOR ÅND -
og en god kristen vil idag arbejde for ophævelse af al
helligdags-lovgivning der gør religionen upopulær ved at forhndre folk i at
gøre hvad de har lyst til, fx gå i butikker.

En pligt-etik vil aldrig skabe god moral men skabe had mod de troende.

Godhed skal være SPONTAN

Intet ødelægger et menneske så meget som at skulle tænke og føle uden
indre nødvendighed - uden glæde - som en automatisering af pligt. Nietzsche

De bedste ting bliver uappetitlige, når de bliver en påtvunget.
Madame de Sévigné

Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive vis.
William Blake(så måske ateisten der får frihed til at blive ved, vil blive
troende?)

Det man gerne gør, gør man som regel godt. Japansk ordsprog

Selvgjort er velgjort. Dansk ordsprog

Så lad Grosbøll og hans menighed selv finde vej til hvorhen de vil.

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 08:04

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

> Kære Andreas sabbaten begynder om fredagen ved solnedgang, den
> Bibelske dag begynder ved solnedgang.

Ja, det ved jeg da godt, og jeg har da heller ikke skrevet noget der
går imod det. Hvad med om du læste hvad der stod inden du svarer på
noget der slet ikke er skrevet!

Jesus blev korsfæstet, døde på korset og blev begravet fredag inden
solnedgang. Han lå i graven hele lørdagen over og opstod fra graven
tidlig søndag morgen.

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 14:05

> Ja, det ved jeg da godt, og jeg har da heller ikke skrevet noget der
> går imod det. Hvad med om du læste hvad der stod inden du svarer på
> noget der slet ikke er skrevet!

De adventister jeg har kendt har ikke holdt sabaten fra solnedgang fredag,
men kun holdt lørdag fri. Deriblandt er den en forretningsmand der havde
åben til 8 after hver fredag og lod sine ansatte køre løbet lørdag formiddag
medens han var i kirke.

desuden skriver adventisterne også; citat

Her er kun tale om lørdagen ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-06-03 20:07

> De adventister jeg har kendt har ikke holdt sabaten fra solnedgang
> fredag, men kun holdt lørdag fri.

Så er det nok fordi du slet ikke har kendt nogen adventister
overhovedet, men blot løber med en halv vind som du plejer at gøre.

> Deriblandt er den en
> forretningsmand der havde åben til 8 after hver fredag og lod sine
> ansatte køre løbet lørdag formiddag medens han var i kirke.

Så er han ikke adventist men en hykler - eller også har han ikke
fattet en brik af det han således fejlagtig bekender sig til!

Er en person i besiddelse af tungetalens gave når han/hun på en
sjælden kinesisk dialekt forbander Jesus?

> desuden skriver adventisterne også; citat
>
> Her er kun tale om lørdagen ???

Og hvordan kan du udlede at der *kun* er tale om lørdag - når det
ganske tydeligt fremgår generelt i adventistlitteratur at Bibelen
regner døgnet fra aften til aften.

Det ville klæde dig om du lod være at forvanske og fordreje hvad der
står.

Fra : erik larsen

Dato : 05-06-03 17:08

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget rod dèr med at både jøder og muslimer helligholder dèt, som vi i en
> anglofil "weekend-kultur"(?) fastholder kun er "femtedagen"?

Muslimer holder fredag fri.

> [...]
> kristne - generelt - hver uge fejrer Kristi "tredagesforskudte"
> Genopstandelse, fordi det vist står skrevet at Jesus døde blev korsfæstet

Nej Jesus døde dagen før sabbaten og opstod på den 8ende dag, Herrens dag,
som vi kalder søndag.

> Man kunne jo starte et eventuelt studie i historiske tidsregninger og
deres
> forskelle ud fra denne diskussions eksempel!

Du kunne altid hjælpe Andreas til en bedre forståelse af kirkegang er bedst
på en søndagen fordi om søndagen arbejder præsten og holder taler, synger og
beder

Erik L

Fra : erik larsen

Dato : 05-06-03 17:01

> [...]
>
> Det var jo ikke nogen forklaring på din implicitte påstand om at
> adventisterne holder en *jødisk* sabbat, eller nogen forklaring på

Holder du ikke sabbat fordi Gud hvilede på syvende dag og er Adventisternes
navn "Syvende dags" kommet fra Guds hvile, lige på samme måde jødernes
sabbat blev grundlagt før i genoptog jødernes sabbat tro.

Desuden har Adventisterne aldrig holdt Guds sabbat hellig, fordi de ikke har
holdt sabbat-år og jubel-år som er en stor del af Guds sabbat.

> Du gav heller ikke forklaring eller kommentar omkring farisæerne mange
> regler og forbud i om sabbaten?

Nej det er rigtigt; og jeg gider ikke diskutere jødernes 38 trins reglen med
dig som selv har lovbundet dig til sabbaten. En sabbat Advantisterne og du
aldrig selv har kunne overholde uden at tillægge sabbatloven en
forståelses§, på lige fod med jødernes 38 trinsregel.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 08:05

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

> Desuden har Adventisterne aldrig holdt Guds sabbat hellig, fordi de
> ikke har holdt sabbat-år og jubel-år som er en stor del af Guds
> sabbat.

Hvor er det synd for dig, og denne gruppe, at du lukker alt dit
vrøvl ud på grundlag af at du ikke har fattet en brik af dette.

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 14:12

> Hvor er det synd for dig, og denne gruppe, at du lukker alt dit
> vrøvl ud på grundlag af at du ikke har fattet en brik af dette.

Andreas, som du ved er Guds sabbat omfattet af, den syvende dag hver uge,
syv højtider hver år, hvert syvende år er sabbar år og dertil lægges et
jubel år hver 50 år

overholder adventisterne Guds sabbat eller har adventisterne lavet deres
egen lille sabbat ordning hver lørdag ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-06-03 20:07

> Andreas, som du ved er Guds sabbat omfattet af, den syvende dag
> hver uge, syv højtider hver år, hvert syvende år er sabbar år og
> dertil lægges et jubel år hver 50 år

Synd at du ikke er i stand til at forstå den tekst du læser. Den
ugentlige sabbat blev indstiftet ved skabelsen, rituelle sabbater blev
indørt senere af andre årsager og til specielle formål og med speciel
hensigt. - At forstå dette kræver jo at man er i stand til at fatte
hvad man læser.

> overholder adventisterne Guds sabbat

Ja, de overholder Guds sabbat

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-06-03 21:54

> [...]

> vidner og Adventisterne.
>
> Udefra set synes jeg ikke at der er v?sentlig forskel, snarere ganske

Det må vist komme helt an pa hvad man finder væsentligt. Umiddelbart
adskiller JV sig fra de fleste andre kristne opfattelser ved ikke at
anerkende treenighedsdogmet. JV's jesusopfattelse anses nærmest for at være
ariansk.

Bortset fra deres begejstring for den jødiske sabbat og koshermad, så er der
ikke nogle påfaldende afvigelser mellem adventisternes og de større kristne
retninger i lærespørgsmål.

--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
3 jun AD 2003
Skt. Charles Lwanga og fæller

Fra : erik larsen

Dato : 03-06-03 22:31

"Claus Christian Larsen" <claus@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og Adventisterne.
>
> Udefra set synes jeg ikke at der er v?sentlig forskel, snarere ganske

Ja, det er ganske korrekt, ingen tror pa treenigheden selv om adventisterne
prover at forklare de gor det, men Helligandens gerning og vejledning
mangler i begge sekter og deres grundopbygning stammer i begge tilf?lde kun
fra abenbaringsbogens profitier og abenbaringer.

l?s om adventisternes profetinde ELLEN WHITE
http://www.ellenwhite.org/science.htm, LIGELEDES HAR jv MANGE FALSKE
PROFETIER BAG SIG.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 22:39

> Ja, det er ganske korrekt, ingen tror pa treenigheden selv om
> adventisterne prover at forklare de gor det, men Helligandens
> gerning og vejledning mangler i begge sekter og deres

Erik, hold venligst op med at udtale dig om noget du enten ikke har
forstand på, eller bevidst lyver om.

Du har endnu ikke fremført en eneste begrundelse, argument eller
dokumentation for din påstand om at adventisterne ikke tror på den
treenige Gud. - Du er blevet opfordret til det mange gange.

> grundopbygning stammer i begge tilf?lde kun fra abenbaringsbogens
> profitier og abenbaringer.

Der er *ingen* sammenlignen mellem adventisternes og JV's
grundopbygning. Og her udtaler du dig enten om noget du ikke ved,
eller du lyver bevidst.

Fra : erik larsen

Dato : 03-06-03 22:47

> [...]
> dokumentation for din påstand om at adventisterne ikke tror på den
> treenige Gud. - Du er blevet opfordret til det mange gange.

Det er den samme rille igen, skift dog plade mand og læs adventisternes
hjemmesider.

> Der er *ingen* sammenlignen mellem adventisternes og JV's
> grundopbygning. Og her udtaler du dig enten om noget du ikke ved,
> eller du lyver bevidst.

Det er der rigtigt nok, begge sektene er startet på ubibelske løjne der
kommer fra idag beviste falske profeter og pengegriske mænd.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 22:50

> Det er den samme rille igen, skift dog plade mand og læs
> adventisternes hjemmesider.

Du postulerer at adventisterne ikke tror på den treenige Gud. Enten
taler du af uvidenhed, eller også er det bevidst løgn fra din side
idet du så udtaler dig mod bedre vidende.

Det skulle jo være ganske enkelt for dig at henvise præcist og konkret
til en adventisthjemmeside hvor der står noget der beviser din
påstand, når du nu tilsyneladende kender deres hjemmesider så godt.

Bevis din påstand eller hold dit løgn for dig selv.

Fra : erik larsen

Dato : 04-06-03 07:50

> Du postulerer at adventisterne ikke tror på den treenige Gud. Enten
> taler du af uvidenhed, eller også er det bevidst løgn fra din side
> idet du så udtaler dig mod bedre vidende.

Kan du tale i tunger ????

Gør du de gerninger og miralker Jesus gjorde, ???

Joh 14 vv12 Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der tror på mig, han
skal også gøre de gerninger, jeg gør, ja, gøre større gerninger end dem, for
jeg går til Faderen; v13 og hvad I end beder om i mit navn, det vil jeg
gøre, for at Faderen må blive herliggjort i Sønnen. v14 Beder I mig om
noget i mit navn, vil jeg gøre det.

Nej Advertisterne taler ikke i tunger eller gør mirakler, fordi de ikke
kender Helligånden den person Jesus bad Faderen sende til Jorden i Hans
sted. Joh 14 v 15-21

> Det skulle jo være ganske enkelt for dig at henvise præcist og konkret
> til en adventisthjemmeside hvor der står noget der beviser din
> påstand, når du nu tilsyneladende kender deres hjemmesider så godt.

du er mit bevis kære Andreas, taler adventisterne i nye tunger? har
adventisternes profeter profiteretsandheden ? Lægger adventisterne hænder på
de syge og de syge bliver raske? Hvorfor har adventisterne forkastet
profetinden Ellen Winters profetier ??

Så lad være med at henvise mig til en intetsigende hjemmeside du eller
adventisterne har lavet for at fordreje sandheden, tak

> Bevis din påstand eller hold dit løgn for dig selv.

Svar mig på mine spørgsmål hvis du har indsigt

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-06-03 08:10

erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:

[ ... ]

> Kan du tale i tunger ????

Ja.

> Gør du de gerninger og miralker Jesus gjorde, ???

Ja.

[ ... ]
> Nej Advertisterne taler ikke i tunger eller gør mirakler,

Det er synd at du fortsætter med at udtale dig om ting du ikke aner et
dyt om.

Hvis du satte dig ind i tingene i stedet for bare at ville promovere
personlig tilsvining af andre, da ville du heller ikke være i tvivl om
hvilke store mirakler og undergerninger der foregår rundt omkring i de
adventistiske kredse, - men adventisterne har ikke spor behov for at
gå rundt og prale med hvor store gerninger de gør for at opnå
beundring hos verdens børn.

[ ... ]

> du er mit bevis kære Andreas, taler adventisterne i nye tunger?

Ja

> [...]

Ja

> Hvorfor har adventisterne forkastet profetinden Ellen Winters

Det har de heller ikke, - men nu har hun altså heller ikke fremsat ret
mange profetier. Hun har skrevet meget om Bibelens profetier og alle
mulige andre bibelske emner

> Så lad være med at henvise mig til en intetsigende hjemmeside du
> eller adventisterne har lavet for at fordreje sandheden, tak

Du har hidtil ikke andet en fremført uvederheftige postulater og
usandheder. Du kan, hvis du vil, gøre et forsøg på at påvise hvor
adventisterne tro og lære afviger fra Bibelen. Men start en anden tråd
om det. Her blev der spurgt til hvilke forskelle og/eller ligheder der
måtte være mellem Jehovas Vidners tro og lære og adventisternes tro og
lære. Tråden blev ikke startet for at diskutere om den ene eller den
anden har er forkert eller rigtig tro og lære.

Har du nogen som helst respekt for Claus så flyt en sådan debat til en
egen tråd.

Fra : Vidal

Dato : 04-06-03 19:29

In news:tYgDa.3452$Jp3.142533@news010.worldonline.dk,
Andreas Falck <dewnull@dewnull.invalid> typed:
> erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:
>
> [ ... ]

> Ja.

> Ja.
>
> [ ... ]

En dag må vi føre jer sammen, så vi kan få afgjort
hvem af jer, der er bedst til at tale i tunger. Det ville
jeg personligt sætte stor pris på, jeg har aldrig
oplevet tungetale i virkeligheden.

Eller måske er det nok at læse disse indlæg?

Men så kan vi da i det mindste samle nogle syge
sammen, så kan vi se, hvem af jer der er den
bedste til at helbrede.

Kan I sætte et afhugget øre på igen, så må vi se om,
vi kan finde en frivillig. Måske BW, han er jo vant til at
få ørerne i maskinen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche
mener. Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik

Fra : erik larsen

Dato : 05-06-03 17:23

> [...]
> hvem af jer, der er bedst til at tale i tunger. Det ville
> jeg personligt sætte stor pris på, jeg har aldrig

Du vælger stedet og jeg skal være der, Jeg håber Andreas også er villigtil
at komme.

> Eller måske er det nok at læse disse indlæg?
>
> Men så kan vi da i det mindste samle nogle syge
> sammen, så kan vi se, hvem af jer der er den
> bedste til at helbrede.

Hov Hov jeg har aldrig sagt jeg kan helbrede syge, jeg har heller ikke sagt
jeg har Guds kraft i mig som dem fra herlighedsforkyndelsen.

Jeg tror på at Gud vil gøre mirakler hvis vi vil omvende os og lade os vaske
rene til Hans velbehag. Før denne verden syn er aflagt og det gamle menneske
i os er død, får vi ingenting af det vi beder om hverken helbredelse eller
penge.

> Kan I sætte et afhugget øre på igen, så må vi se om,
> vi kan finde en frivillig. Måske BW, han er jo vant til at
> få ørerne i maskinen.

Andreas kan

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-03 17:51

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Der har vi Grosbølls løsning - hvis han bare påtog sig kvækerskuespil og
talte i tunger fx for at anskueliggøre pinsemiraklet pædagogisk, så kan han
jo sige at han har snakket Gud ved den lejlighed.

Er der et præsteløfte der sir at netop G-U-D er en betegnelse som skal
knyttes til de åndelige materier, som man er i dialog med menigheden om?

Læger har et løfte og kan blive fyret for at bryde den ed de svor - men
læger kan jo gøre legemsskade.

Regler om ånd er lissom lidt uldne.

"Regler distraherer vor opmærksomhed væk fra det basale sigte, som reglen
har, og regler gør os tankeløse. Nietzsche (derfor ønskede Glistrup ikke
parti-vedtægter og ikke stor lovjungle).

Jo fler §er, jo mer §-fnidder og ørkesløst kævl om tolkning

Morality is opposed to the formation of new and better morals , it
stupifies Nietzsche

Når vi tror på moraliseren, fordømmer vi eksistens. Nietzsche

People become moral, when they are unhappy. Marcel Proust(frygt er
moralens mor)

The brain may devise laws for the blood, but a hot temper leaps o'er a cold
decree. Shakespeare

" To make a vow for life is to make oneself a slave.
Voltaire

Mongoler har regler om at man ikke må skrabe sne af skoene med en kniv, ikke
spidde kul med kniv, ikke lægger jern i ilden - for at opretholde vedvarende
bevidsthed om moralens nærhed - den uafbrudte tvang til at overholde moralen
og bekræfte de store ord, som civilisationen begynder med: "enhver moral er
bedre end ingen moral". Nietzsche

Fra : Vidal

Dato : 05-06-03 18:09

In news:3edf6e88$0$13240$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
erik larsen <erik@larsenstruer.dk> typed:

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 08:04

Vidal vidal@worldonline.dk skrev dette:

> In news:3edf6e88$0$13240$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> erik larsen <erik@larsenstruer.dk> typed:

> Gør du de gerninger og miralker, Jesus gjorde?

Nej han gør ikke, men han har givet sig selv den mission her i verden
at tilsvine og angribe andre og fremstille dem i et falsk lys.

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 14:15

> In news:3edf6e88$0$13240$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> erik larsen <erik@larsenstruer.dk> typed:

> Gør du de gerninger og miralker, Jesus gjorde?

Jeg skrev det ovenover, andreas skrev han gjorde Jesus gerninger

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-06-03 20:06

> Jeg skrev det ovenover,

Du stiller krav til andre som du ikke selv er i stand til at leve op
til! - hvor er du en ynkelig hykler.

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 08:04

> [...]

> hvem af jer, der er bedst til at tale i tunger. Det ville
> jeg personligt sætte stor pris på, jeg har aldrig

Jeg indgår ganske enkelt i den slags konkurrencer!

Finder Gud anledning til at der skal gøres et mirakkel af en eller
anden slags, da sørger Gud for at det mirakkel kommer til at ske.
Finder Gud anledning til at der skal tales tungetale (den sande
tungetale som er beskrevet i Bibelen) da sørger Gud for at der bliver
talt tungetale. Finder Gud anledning til at der skal ske en
helbredelse, da sørger Gud for at denne helbredelse kommer til at ske.

Alle ovennævnte mirkaler og undergerninger, og alle de andre, sker når
Gud vil at de skal ske, og Gud bruger sine trofaste tjenere i
forbindelse med sådanne begivenheder.

Det er herlighedsteologi (falsk lære og kætteri) at tro at mennesket
har magt til at befale at den slags skal ske når et menneske vil at
det skal ske.

Fra : Vidal

Dato : 06-06-03 11:40

> Jeg indgår ganske enkelt i den slags konkurrencer!

He, he, det var dog herligt. Forhåbentligt vil nogen engang
arrangere et seminar for dlk, så kan der blive gang i sagerne
når du og Erik kaster jer ud i det store show.

> Finder Gud anledning til at der skal gøres et mirakkel af en eller

[...]

Det jeg reagerer på, er som før din og Eriks uhellige
konkurrence, om hvem der er mest kristen. Jeg tror
ikke det kan afgøres, hverken i jeres almindelige
mundhuggeri, ej heller i en 'konkurrence' i tungetaleri
og ørepåsættelse, selvom tanken appellerer til min
humoristiske sans.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 12:24

> [...]

> arrangere et seminar for dlk, så kan der blive gang i sagerne
> når du og Erik kaster jer ud i det store show.

Ja der kan se hvordan det går når man nøjes med at læse karikatur i
stedet for korrektur.

Der skulle have stået:
Jeg indgår ganske enkelt *IKKE* i den slags konkurrencer!

> [...]
> mundhuggeri, ej heller i en 'konkurrence' i tungetaleri
> og ørepåsættelse, selvom tanken appellerer til min

Incl. humor og det hele, kan jeg kun erklære mig fuldstændig enig med
dig i dette. - og jeg har denne gang læst korrektur og ikke karikatur

Fra : Vidal

Dato : 06-06-03 12:51

In news:5R_Da.6859$Jp3.292368@news010.worldonline.dk,
Andreas Falck <dewnull@dewnull.invalid> typed:

> Der skulle have stået:
> Jeg indgår ganske enkelt *IKKE* i den slags konkurrencer!

Øv. Det var næsten også for godt til at være sandt.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-06-03 17:04

> Øv. Det var næsten også for godt til at være sandt.

hi hi - jeg kunne jeg forestille mig.

Men du må have en rigtig god pinse - om et par timer så er jeg smuttet
på campingpladsen, hvor jeg bare vil nyde det!

- der i aften påbegynder pinseferie i campingvogn
og dér vil nyde det gode sommervejr!

Fra : TBC

Dato : 06-06-03 13:30

> Det jeg reagerer på, er som før din og Eriks uhellige
> konkurrence, om hvem der er mest kristen.

Problemet ligger vel deri at man føler det nødvendigt at forsvare sig mod
Erik's anklager som de nu øver vold med hans egne premisser, hvilket er
svært ikke at lade sig provokere af. Jeg har selv tidligere oplevet lignende
som hvad Andreas er udsat for nu.

> [...]
> mundhuggeri, ej heller i en 'konkurrence' i tungetaleri
> og ørepåsættelse, selvom tanken appellerer til min

Den der måtte føle for at tage personlig stilling, kan jo heldigvis
sammenholde alle udsagn med bibelen og dens holistiske lære, eftersom den jo
mere end noget andet er suverænt definerende for hvad der er at betragte som
kristent. Men overlad det blot trygt til gud at tage stilling, selv om den
karikerede tanke om konkurrencen bestemt også appellerer til min
humoristiske sans, særligt i betragtning af det temperament man ænser i det
forhold

TBC

Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-03 19:42

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
> karikerede tanke om konkurrencen bestemt også appellerer til min
> humoristiske sans, særligt i betragtning af det temperament man ænser i

Vi er alle lige kristne. Dog ikke hvis vi er muslimer.

Apropos humoristisk sans - som er mobningsredskab:

Som en vanvittig mand, der udslynger gløder, pile og død, er den, der sviger
sin næste og siger: "Jeg spøger jo kun." Salomons Ordsprog. Det
Gamle Testamente ''

Mit kald er at turde blive kaldt vanvittig , hvilket er konsekvens af at
sige sandhed, fx om urins ufarlighed. Hvor TBC og jeg vistnok blev enige -
men få tør give mig ret, så meget som han gjorde.

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 14:56

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> >

> Vi er alle lige kristne. Dog ikke hvis vi er muslimer.

Det er helt sikker en satanisk opfattelse, hele den økumeniske
fældeskirkelige opfattelse "at vi alle skal være et" er på den måde Paven
har langseret den, mere satanisk end den er kristen.

kun de der gør Guds vilje er kristne og alle de der tror de gør Guds vilje
er ikke kristne.

Erik L

Fra : jesper

Dato : 09-06-03 09:27

> kun de der gør Guds vilje er kristne og alle de der tror de gør Guds vilje
> er ikke kristne.

Så du er altså ikke kristen, eller hvad?

Faktisk så skaber din definition jo ikke ret meget rum for at nogen
overhovedet kan kalde sig kristen.

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 14:52

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Erik's anklager som de nu øver vold med hans egne premisser, hvilket er
> svært ikke at lade sig provokere af. Jeg har selv tidligere oplevet

Anklager, jeg anklager ikke Anderas, jeg prøver at få hamret ind i hans
hoved at han tilhøre en sekt hvori der ikke eksistere en frelsende frelser
og at den Helligånd Andreas tror han har, ikke er den Helligånd som Jesus
bad faderes sende. ???

Det er nu mere en spørgsmål om at sandheden ved jeres samvittighed virker
fordømmer på jer i stedet og ikke om jeg anklager eller ikke. For har man
ikke en samvittighedspagt med Gud ved Jesu blod vil Guds Ord virke
fordømmende

Erik L

Fra : jesper

Dato : 09-06-03 09:39

> Anklager, jeg anklager ikke Anderas, jeg prøver at få hamret ind i hans
> hoved at han tilhøre en sekt hvori der ikke eksistere en frelsende frelser

Men tilhører du da ikke også en sekt Erik? Ordet sekt kommer jo af ordet
sektor altså "en del".
Og i øvrigt blev det første gang brugt af den katolske kirke til at beskrive
den som var uden for deres oranisatoriske kreds. Altså protestander af den
verse slags

> og at den Helligånd Andreas tror han har, ikke er den Helligånd som Jesus
> bad faderes sende. ???
Hvor ved du det fra Erik? Hvad og Hvem er målestokken for hvem Gud er? Er du
Erik? Vil du virkelig påstå at du med sikkerehed ved der ikke findes
genkendelige træk af Jesus i Andreas? Du har aldrig mødt ham man!

J.

Fra : erik larsen

Dato : 09-06-03 17:07

"jesper" <paskeharen1@FJÆRNSPAMKONTROLhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men tilhører du da ikke også en sekt Erik? Ordet sekt kommer jo af ordet
> sektor altså "en del".

Nej jeg tilhøre ikke en sekt eller "en del" af et eller andet, tilhøre jeg
noget er det Jesus Kristus jeg tilhører fordi Han har løskøbt mig og skænket
mig Helligånden mm.

> Og i øvrigt blev det første gang brugt af den katolske kirke til at
beskrive
> den som var uden for deres oranisatoriske kreds. Altså protestander af den
> verse slags

Jeg er hverken adventist, JV, SDH, protestant eller katolik det var Jesus og
apostelen heller ikke, så måske er det adventist, JV, SDH, protestant eller
katolik der er udenfor Jesus legeme og kirke og ikke Jeg (Gud ved)

> [...]
> Erik? Vil du virkelig påstå at du med sikkerehed ved der ikke findes
> genkendelige træk af Jesus i Andreas? Du har aldrig mødt ham man!

Fordi Andreas taler mange gange direkte imod brugen af tungetale i
menigheden og jeg anbefaler du læser fra hans meget anbefalte hjemmeside
"det evige evangelium" http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm Og læg
mærke til at Adventisten der er forfatter prøver på at bortforklare
tungetalen frem for at forklare den.

1 Kor 14 v2 For den, der taler i tunger, taler ikke til mennesker, men til
Gud; ingen forstår ham jo, det, han taler ved Ånden, er hemmeligheder;-

Derfor kan jeg med ro sige; at tungetalen fra Helligånden er ikke til andet
end at tale med Gud og ikke med mennesker, derfor er der tale om en ubibelsk
adventist tungetale som kun rettet mod fremmede folkeskag på deres eget
sprog og den lærer som adventisternes hjemmesiden har er ikke fra Gud eller
den sande Helligeånd, da hjemmesiden bortforklare det hemmelige sprog som
satans værk..

Men Gud kan også gennem Helligånden tale til fremmede folkeslag på deres
eget sprog, som adventisten prøver at forklare uden at tænke på at hvis en
Guds tungetale skulle være rettet mod en kineser, ville de fleste i danmark
ikke kunne kende forskel mellem den Hemmelige tungetale og den på et fremmed
sprog, problematisk ikke ? Især når man flyver til at blande satanisk
arbejde ind i Guds Nådegaver med skrækkampanie som herunder.

citat ; http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm

Tankevekkende er det i hvert fall, at kristne mennesker, tror, føler og
opplever at de er styrt av Guds Ånd, når det uten tvil er onde ånder som har
fullstendig kontroll over deres tanker, følelser og ord. Hvis bedraget kan
være så snedig og kamuflert, kan vi forstå Jesu ord om at selv de utvalgte
kan føres vill, "om det er mulig." Som eksemplet viser, er det tydeligvis
mulig å bli ledet vill, men vi må finne ut hvordan og hvorfor et slikt
bedrag kan finne sted.

citat slut

Den slags skrækkampanier kommer Helligånden ikke med imod sig selv, derfor
er der tale om andre åndsmagter der ikke ønsker vi skal tale i hemmeligheder
med Gud.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-06-03 20:06

> [...]
> http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm Og læg mærke til at
> Adventisten der er forfatter prøver på at bortforklare tungetalen

Du kan altså ikke se forskel på forklaring og bortforklaring?

Men lev du bare videre med din okkulte og hedenske "tungetale" som er
vidt forskellig og totalt uforenelig med den tungetale der er omtalt i
Bibelen!

Så længe du er besjælet af en falsk tungetale og en "ånd" der gang på
gang får dig til, mod bedre vidende, at udtale dig løgnagtig om andre,
da har du hverken modtaget nogen Ånd fra Gud eller er blevet løskøbt
af Jesus.

Ingen der har modtaget Ånden fra Gud, eller er blevet løskøbt af
Jesus, lyver om andre eller taler i falske tunger.

Fra : jesper

Dato : 16-06-03 16:01

> [...]
>
> Ingen der har modtaget Ånden fra Gud, eller er blevet løskøbt af
> Jesus, lyver om andre eller taler i falske tunger.

Hummmm, Jeg synes jo i begge er gået galt i byen.

Erik Beskylder Anders for at være kætter fordi han er skeptisk over for
overdreven tungetale ved menighedens samling. Også selvom dit citat fra 1.
kor 14. som jo faktisk er Pauli forsøg på at ordne korintermenighedens
møder, som ellers var druknet i medlemmernes forsøg på at overgå hinanden i
ekstatisk tungetale.

samtidig Beskylder Anders Erik For at Have en uren ånd, fordi han har
oplevet velsignelsen ved at tale "hemmeligheder med Gud i tungetale.
(tydeligvis bibelsk)

Ja! Egentlig synes jeg i er ude på glat is bægge to. Var det ikke muligt at
finde et kompromi?

Kunne i i det mindste ikke gøre et forsøg for gruppens skyld? Denne
skyttegravs mudder krig i er i gang med bliver altså en andelse kedelig for
os andre.

MVH.
Jesper.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-06-03 22:55

jesper paskeharen1@FJÆRNSPAMKONTROLhotmail.com skrev dette:

> skyttegravs mudder krig i er i gang med bliver altså en andelse
> kedelig for os andre.

Erik har nu i flere år ikke bestilt andet i denne gruppe end at
bagvaske andre, tilsvine andre. Og ikke nok med det, han har den ene
gang efter den anden fremført direkte løgnagtige udtalelser, som op
til flere gang er blevet afsløret og dokumenteret at være lodrette
løgne sagt med fuldt overlæg.

*Jeg* vil ikke længere stiltiende finde mig i hans tilsvining uden at
tage til genmæle. Og når det uomtvisteligt og uimodsigeligt er
dokumenteret at han bevidst og med fuldt overlæg fortsætter sine løgne
efter at de er klart afsløret som løgne, ja så kan han ikke være andet
end "døbt" med en løgneånd i stedet for Sandhedens Ånd, Helligånden
fra Gud.

Jeg har adskillige gange henstillet til ham om at stoppe denne
fremfærd og indgå i saglig og seriøs debat om f.eks. tungetale - som
Erik siger er et ufravigelig krav at have for enhver kristen for at
kunne være døbt med Helligånden, selv om Bibelen klart siger noget
andet - og en række andre emner. Men endnu er det ikke lykkes for
nogen at formå Erik til at deltage seriøst i gruppens debatter.

Ikke *en* eneste gang overhovedet har Erik i al den tid han har
huseret i denne gruppe deltaget seriøst i nogen debatter, Han har ikke
andet end slynget om sig med falske beskyldninger, bagvaskelser og
fordrejninger af hvad andre har sagt, og om hvad andre tror.

Fra : TBC

Dato : 10-06-03 00:46

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> Anklager, jeg anklager ikke Anderas,

Nå ?

> [...]
> og at den Helligånd Andreas tror han har, ikke er den Helligånd som Jesus

Det var da ellers noget af en anklage

TBC

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-06-03 07:53

TBC -sutmin@2night.dk skrev dette:

> Det var da ellers noget af en anklage

Det er fordi jeg ikke vælter mig rundt på gulvet i krampelatter og
siger griselyde og kykkeliky samtidig med at jeg på sjældne kinesiske
dialekter udsiger eder og forbandelser mod Jesus, at han postulerer at
jeg ikke har Guds Helligånd.

Men jeg ønsker bestmt heller ikke at have noget med den ånd at gøre
som besjæler Erik og får ham til bevidst, og gang på gang at fremføre
bagvaskelse, løgnagtige påstande og direkte usandheder om andre.

Guds Helligånd, også kaldet Sandhedens Ånd, får ikke mennesker til
bevidst at lyve om andre, sådan som Erik konsekvent gør i denne
gruppe.

Fra : Niels Peter

Dato : 10-06-03 12:30

Andreas Falck wrote:

> [...]
> siger griselyde og kykkeliky samtidig med at jeg på sjældne kinesiske
> dialekter udsiger eder og forbandelser mod Jesus, at han postulerer at

Åh, lad du bare være, hvad får du ellers de lange campingaftener til at
gå med?

Niels Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-06-03 12:39

Niels Peter mail@bluewhite.dk skrev dette:

> Åh, lad du bare være, hvad får du ellers de lange campingaftener
> til at gå med?

hi hi - ja det er lige dét!

Fra : jesper

Dato : 16-06-03 16:12

> [...]
>
> Guds Helligånd, også kaldet Sandhedens Ånd, får ikke mennesker til
> bevidst at lyve om andre, sådan som Erik konsekvent gør i denne

Ja manden er måske lidt brovted og uslebet. Ungdommens dumhed kunne man
måske enda komme til at kalde det. Men Ligefrem Besat? Er det ikke lidt
meget at bedømme det til. I øvrigt så "Ved" du jo ikke om Han forbander
Jesus på kinesisk. (jeg formoder du ikke kan kinesisk og heller aldrig har
mødt Erik i real life, eller har hans tungetale på bånd) Så dette kunne jo
også vendes (hvis perspektivet er et andet end dit og dignes) og beskrives
som løgnagtigt og forsøg på bagvaskelse.

Hvis ånd er det da som har talt? Hvis løgnagtighed og forsøg på bagvaskelse
er målestokken for om en person har helligånden eller ej.

MVH.
Jesper.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-06-03 22:57

> [...]

> Hvis ånd er det da som har talt? Hvis løgnagtighed og forsøg på
> bagvaskelse er målestokken for om en person har helligånden eller

Læs tilbage i gruppen, og du vil blive forbavset over at finde at Erik
forsætter med sine løgne selv om de er blevet afsløret og dokumenteret
som løgne.

Der findes snart sagt ikke en eneste aktiv person her i gruppen, der
ikke har fået udslynget alle mulige beskyldninger fra Erik imod sig.

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 14:38

> [...]

> mundhuggeri, ej heller i en 'konkurrence' i tungetaleri
> og ørepåsættelse, selvom tanken appellerer til min

Jeg er (som dit udsagn) ikke konkurrent til Andreas, jeg skal ikke engang
stå til ansvar over en eller anden ligegyldig sekt eller kirke, jeg er en
fri mand der ikke betaler kirkeskat eller andre Ugudelige beløb til en sekt
eller kirke som misbruger alle deres penge indsamlinger til skammelig
vinding.
Jeg tror på hvad der står i bibelen og er ikke bundet til en løsning eller
forståelse der er udarbejdet af en sekt eller en kirkeretning, hvis en kirke
ikke kan bevise en sund tilgang af nyfrelste, der med et godt vidne
fortæller om den kraft de er blevet frelst med, om oplevelser omkring
Helligåndens dåb og de nådegaver Gud har givet kirken mm, så går jeg
lykkeligt derfra med den vished at Jesus er ikke at finde der.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-06-03 09:50

erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:

[ ... ]

Claus Christian Larsen spurgte interesseret:

Erik Larsen svarede løgnagtigt:
> Ja, det er ganske korrekt, ingen tror pa treenigheden selv om
> adventisterne prover at forklare de gor det,

[ ... ]

2. Treenigheden
Der er en Gud: Fader, Søn og Helligånd, en enhed af tre evige
personer. Gud er udødelig; almægtig, alvidende, over alle og
allestedsnærværende. Han er uendelig, mennesket kan ikke fatte ham, og
alligevel er Gud kendt gennem den åbenbaring, han har givet af sig
selv. Han er for evigt værdig til al skabningens tilbedelse, ophøjelse
og tjeneste.
-
Femte Mosebog 6,4
Matthæusevangeliet 28,19
Paulus' Andet Brev til Korintherne 13,13
Paulus' Brev til Efeserne 4,4-6
Peters Første Brev 1,2
Paulus' Første Brev til Timotheus 1,17
Johannes' Åbenbaring 14,7
-
http://adventist.dk/info/tro/27tro2.php

- - - - -
3. Faderen
Gud, den evige Fader, er skaber, opretholder og overhoved for al
skabningen. Gud er retfærdig og hellig, barmhjertig og nådig, sen til
vrede og rig på urokkelig kærlighed og trofasthed. De egenskaber og
den magt, som kommer til syne hos Sønnen og Helligånden, er også
åbenbaringer af Faderen.
-
Første Mosebog 1,1
Johannes' Åbenbaring 4,11
Paulus' Første Brev til Korintherne 15,28
Johannesevangeliet 3,16
Johannes' Første Brev 4,8
Paulus' Første Brev til Timotheus 1,17
Anden Mosebog 34,6.7
Johannesevangeliet 14,9
-
http://adventist.dk/info/tro/27tro3.php

- - - - -
4. Sønnen
Gud, den evige Søn, blev mennesker lig i Jesus Kristus. Ved Sønnen
blev alle ting skabt, Guds karakter åbenbaret, menneskenes frelse
virkeliggjort, og ved ham skal verden dømmes. Som sand Gud fra evighed
blev Sønnen også sandt menneske, mennesket Jesus Kristus. Guds Søn
blev undfanget ved Helligånden og født af jomfru Maria. Jesus levede
og blev som menneske fristet, men var til fuldkommenhed et eksempel på
Guds retfærdighed og kærlighed. Ved sine undergerninger åbenbarede han
Guds kraft og var i sig selv et vidne om, at han var Guds lovede
Messias. Han led og døde frivilligt på korset for vore synder og i
vort sted, blev oprejst fra de døde og opf6r til Himmelen for at tjene
i den himmelske helligdom til bedste for os. Han vil komme igen i
herlighed for endeligt at udfri sit folk og genoprette alle ting.
-
Johannesevangeliet 1,1-3
Paulus' Brev til Kolossenserne 1,15-19
Johannesevangeliet 10,30;14,9
Paulus' Brev til Romerne 6,23
Paulus' Andret Brev til Korintherne 5,17-19
Johannesevangeliet 5,22
Lukasevangeliet 1,35
Paulus' Brev til Filipperne 2,5-11
Brevet til Hebræerne 2,9-18
Paulus' Første Brev til Korintherne 15,3.4
Brevet til Hebræerne 8,1.2
Johannesevangeliet 14,1-3
-
http://adventist.dk/info/tro/27tro4.php

- - - - -
5. Helligånden
Gud, den evige Ånd, var virksom sammen med Faderen og Sønnen i
skabelsen, inkarnationen og genløsningen. Helligånden inspirerede Den
hellige Skrifts skribenter. Ånden fyldte Kristi liv med kraft. Han
drager og overbeviser mennesker, og de, der er lydhøre og tager imod,
fornyer og forvandler han efter Guds billede. Sendt af Faderen og
Sønnen for altid at være hos Guds børn skænker han menigheden åndelige
gaver, giver den kraft til at vidne om Kristus og leder den til hele
sandheden, som den er åbenbaret i Den hellige Skrift.
-
Første Mosebog 1,1-2
Lukasevangeliet 1,35;4,18
Apostlenes Gerninger 10,38
Peters Andet Brev 1,21
Paulus' Andet Brev til Korintherne 3,18
Paulus' Brev til Efeserne 4,11.12
Apostlenes Gerninger 1,8
Johannesevangeliet 14,16-18.26;15,26.27;16,7-13
-
http://adventist.dk/info/tro/27tro5.php

- - - - -
16. Åndelige gaver
I enhver tidsalder skænker Gud åndelige gaver til medlemmerne af sin
menighed. Disse gaver skal det enkelte medlem benytte sig af i
kærlighedens tjeneste til menighedens og menneskehedens fælles bedste.
Givet ved Helligåndens mellemkomst, han, som tildeler det enkelte
medlem efter sin vilje, repræsenterer disse gaver alle de evner og
tjenester, som menigheden behøver for at kunne udføre de opgaver, Gud
har betroet den. Ifølge Den hellige Skrift omfatter disse gaver tro,
nådegaver til at helbrede, profetere, forkynde, undervise, styre,
forlige, øve barmhjertighed, selvopofrende tjeneste og næstekærlighed
til hjælp og opmuntring for mennesker. Nogle medlemmer er kaldet af
Gud og udrustet af Ånden for at gøre tjeneste i menigheden som hyrder,
evangelister, apostle og lærere. Der er et særligt behov for disse
nådegaver, for at medlemmerne kan blive udrustet til tjeneste, for at
opbygge menigheden til åndelig modenhed og fremelske enhed i tro og
kundskab om Gud. Når medlemmerne gør brug af disse åndelige gaver som
trofaste husholdere over Guds mangfoldige nåde, er menigheden
beskyttet mod den nedbrydende indflydelse af falsk lære. Den vokser
med en vækst, som er fra Gud, og opbygges i tro og kærlighed.
-
Paulus' Brev til Romerne 12,4-8
Paulus' Første Brev til Korintherne 12,9-11.27.28
Paulus' Brev til Efeserne 4,8.11-16
Apostlenes Gerninger 6,1-7
Paulus' Første Brev til Timotheus 2,1-3
Peters Første Brev 4,10.11
-
http://adventist.dk/info/tro/27tro16.php

- - - - -
Ovenstående er hvad adventisterne tror og lærer og praktiserer om
disse emner. Og herefter kan ingen vel være i tvivl om at
adventisterne bygger disse lære- og trospunkter på et protestantisk
evangelisk-bibelsk grundlag.

Fra : erik larsen

Dato : 05-06-03 17:25

> erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Claus Christian Larsen spurgte interesseret:

> Erik Larsen svarede løgnagtigt:

Ingen var SDA og JV

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-06-03 23:02

Claus Christian Larsen claus@linuxwaves.com skrev dette:

> Efter at have fuldt adventisterne ( en) her i gruppen [ ... ]

Her: http://adventist.dk/info/tro/27tro1.php kan du læse mere om hvad
adventisterne tror.

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 04-06-03 06:21

"Claus Christian Larsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> og Adventisterne.
>
> Udefra set synes jeg ikke at der er v?sentlig forskel, snarere ganske

Jeg har selv lagt m?rke til at jeg og Andreas pa mange punkter er enige. Jeg
l?gger m?rke til at Andreas sa vidt muligt l?gger Bibelen til grund for sine
synspunkter, hvilket jeg ogsa forsoger, og sa vil man som regel blive enige.
Bibelen er nemlig ikke sa sv?r at fortolke som mange mener.

Jeg har lagt m?rke til folgende to punkter, som jeg og Andreas nok er uenige
om:

1) Jehovas Vidner mener at treenigheden er ubibelsk, og vi tror derfor ikke
pa dogmet. Vi mener at Jehova er navnet pa den suver?ne herre, universets
skaber. Vi mener at Jesus er hans son, hans forste skabning og at han blev
sendt pa jorden for at frelse os. Men vi mener ikke at Jesus er den samme
som Jehova. Endelig mener vi at Den Hellige And er Jehovas virksomme kraft,
men ikke en person.

Vi mener at kunne begrunde alt ovenstaende ud fra Bibelen.

2) Jehovas Vidner er overbeviste om at Moseloven med alle dens bestemmelser
blev oph?vet ved Jesu dod i ar 33. Vi mener ogsa at dette kan begrundes ud
fra De Kristne Gr?ske Skrifter.

Ovenstaende er to - mener jeg - v?sentlige forskelle mellem mig og Andreas
og dermed ogsa mellem Adventisterne og Jehovas Vidner.

Af yderligere punkter, der ofte er s?regne for Jehovas Vidner kan n?vnes:

- Vi l?gger v?gt pa brugen af Guds navn, Jehova

- Vi l?gger stor v?gt pa Guds rige (fra Fadervor); saledes kalder vi vores
modesale for "rigssale", og Vagttarnets fulde titel er: "Vagttarnet,
forkynder af Jehovas rige"

- Vi tror at 144.000 salvede kristne skal have andel med Kristus i hans
himmelske rige og regere som konger sammen med ham. Vi tror ikke at liv i
himmelen er en belonnning til alle "gode" mennesker.

- Vi tror at det var Guds oprindelige hensigt at omdanne jorden til et
paradis, og at denne hensigt vil blive gennemfort; at paradiset derfor er
jordisk; at de dode vil blive oprejst til liv pa jorden og fa mulighed for
at leve evigt pa den.

- Vi tror at de dode er helt uden bevidsthed

- Vi tror ikke pa et br?ndende helvede, hvor de dode pines i al evighed

- Vi tror at vi siden 1914 har levet i denne verdens sidste tid, og at tiden
for Guds indgriben og paradisets genindforelse er n?r. Ved Harmagedon vil
onde mennesker blive tilintetgjort og retf?rdselskende mennesker vil
overleve og blive fort ind pa en renset jord, der vil blive omdannet til
paradiset.

- Vi soger at holde os adskilte fra verden ved ikke at tage del i politik,
vi soger at undga materialisme, en overdreven forlystelsessyge samt higen
efter personlig ?re.

- Vi soger international enighed og sammenhold i vores menigheder

- Vi soger at folge Bibelens vejledning i hele vores liv - i familien, i
skolen, i forretningslivet, i vores menigheder. Vores menigheder er derfor
opbygget pa samme made som vi finder oplysninger om de forste kristne
menigheder.

Ovenstaende er blot nogle af de v?sentligste dele af vores tro. Ovenstaende
er fremkommet som konklusioner efter et noje studium af Bibelen, og jeg vil
personligt ud fra Bibelen kunne fremkomme med - hvad jeg mener er -
overbevisende argumentationer for ovenstaende.

Med venlig hilsen

Filip Johnsen
Et af Jehovas Vidner