|
| Markens liljer Fra : Bo Warming |
Dato : 02-06-03 17:12 |
|
Markens liljer
Jesus var liberalist i et og alt. Hans hyldest til "markens liljer" er til
natur, der klarer sig ved egen kraft. Som ikke er hooked på materialistiske
statussymboler udover overlevelse, men går efter det væsentlige i
tilværelsen.
Old-jødisk præsteskab fandt på "del og hersk" , som det der kendes fra
bavian-flokke; AT DE STÆRKE ALLIERER SIG MED DE SVAGESTE FOR AT MODSTÅ
MIDDELKLASSEN
Så i tidlig GT finder vi krav om tvangsomsorg og almisser til "enker og
faderløse" og hadefuld foragt for "de riges luksusliv" . Socialismen fødtes
dengang, i al sin ondskab. Forbedredes af Rousseau og Proudhon, der kaldte
ejendomsret for tyveri.
Dansk kristendom er om trivsel og sparsommelighed med fællesskabets
resourcer. Staunings linie videreførtes af Glistrup, Bramsnæs, HC Hansen
m.fl.
J.O.Krag var snu og uetisk og hetzede mod Tysklands-arbejdere og kaldte
dem "dårlige danskere", selvom han selv havde stået bag, at de ikke måtte få
understøttelse fra fagforeningen, hvis ikke de rejste mod syd og arbejdede
for nazierne. Med ham gik luthersk-evangelisk kristen kultur nedad og FK
blev PR-organ for socialdemokratisme.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com
| |
Boerge Rahbech Jense~ (02-06-2003)
| Kommentar Fra : Boerge Rahbech Jense~ |
Dato : 02-06-03 17:31 |
|
d. 02/06/03 18:12 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i artiklen
wFKCa.62751$Vf5.2459@fe08.atl2.webusenet.com:
> Jesus var liberalist i et og alt. Hans hyldest til "markens liljer" er til
> natur, der klarer sig ved egen kraft. Som ikke er hooked på materialistiske
> statussymboler udover overlevelse, men går efter det væsentlige i
> tilværelsen.
Jeg tror nu ikke, han tænkte på markens liljer i nogen politisk sammenhæng,
og jeg tror heller ikke, Jesus var liberalist. Til stor frustration for hans
samtidige nægtede han at være den politisk leder, de havde brug for i deres
frihedskamp mod romerne.
En eftertragtet egenskab ved "markens liljer" er, at de ikke tænker så meget
over tingene, men nøjes med at være til. Det passer meget godt med, at det
væsentlige i tilværelsen ikke kan undersøges videnskabelig og beskrives med
ord uden at miste væsentlige egenskaber.
Som jeg har skrevet til Andreas Falck i en anden sammenhæng i en anden tråd,
får vi hurtigt problemer, hvis vi prøver at beskrive en følelse, en farve
eller en lyd med ord uden at bruge eksempler eller matematiske formler. Vi
har også kun få ord for de store følelser, og det er vanskeligt entydigt at
beskrive forskellen på kærlighed til kæresten, forældre, venner, ting og
fædrelandet, ligesom det ikke giver mening at spørge en nationalist, om han
hader indvandrere mere end stegt lever eller et dårligt maleri.
Noget tilsvarende gælder for romantik, som jeg tidligere foreslog et forsøg
med. For mig at se er romantik én af de ting, der kan give os en forsmag på,
hvad vi vil møde i Guds rige. Andre ting er den intense følelse, vi kan
opleve under en storslået koncert eller ved at kigge op mod himmelen på en
stjerneklar nat.
Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
| |
Bo Warming (02-06-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 02-06-03 18:16 |
|
"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
news:BB014875.A71A%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 02/06/03 18:12 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i
artiklen
> wFKCa.62751$Vf5.2459@fe08.atl2.webusenet.com:
>
> > Jesus var liberalist i et og alt. Hans hyldest til "markens liljer" er
til
> > natur, der klarer sig ved egen kraft. Som ikke er hooked på
materialistiske
> > statussymboler udover overlevelse, men går efter det væsentlige i
> > tilværelsen.
>
> Jeg tror nu ikke, han tænkte på markens liljer i nogen politisk
sammenhæng,
> og jeg tror heller ikke, Jesus var liberalist. Til stor frustration for
hans
> samtidige nægtede han at være den politisk leder, de havde brug for i
deres
> frihedskamp mod romerne.
At kunne lide selvstændighed, styrke, uafhængighed
er ikke nødvendigvis politisk.
Jesus sir liljerne ikke tænker på imorgen. De tænker på at suge vand gennem
rødderne så de ikke tørst-dør imorgen, men de tænker måske ikke på
iovermorgen, som de ikke har kontrol over.
Så Jesus sir "tænk på det nære - hvad du evner kast af i de nærmeste krav".
Ikke i det indiske ocean.
Spekulationer om en antiromersk frihedskamp der gerne havde spændt en hver
populær landsbyprofet for sin vogn - dem har vi INTET at have i.
| |
Boerge Rahbech Jense~ (02-06-2003)
| Kommentar Fra : Boerge Rahbech Jense~ |
Dato : 02-06-03 19:45 |
|
d. 02/06/03 19:15 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i artiklen
CZLCa.59884$L75.9542@fe05.atl2.webusenet.com:
> At kunne lide selvstændighed, styrke, uafhængighed er ikke nødvendigvis
> politisk.
Nej, men det bliver det hurtigt, når man bruger betegnelsen "liberal".
Noget helt andet er, at jeg ikke mener, at Jesus ønsker selvstændighed og
uafhængighed. Tværtimod beskriver Bibelen i sin helhed om vores afhængighed
af Gud, og frelsen kræver underkastelse under Jesus. Det er det modsatte af
liberalisme.
> Jesus sir liljerne ikke tænker på imorgen. De tænker på at suge vand gennem
> rødderne så de ikke tørst-dør imorgen, men de tænker måske ikke på
> iovermorgen, som de ikke har kontrol over.
Nej. Der står faktisk direkte i Bibelen, at liljerne ikke bekymrer sig, men
alligevel får, hvad de har brug for, af Gud.
> Så Jesus sir "tænk på det nære - hvad du evner kast af i de nærmeste krav".
Nej. Tværtimod advarer han os mod at bekymre os - netop med henvisning til
liljerne.
Tilsyneladende går noget af det kristne budskab tabt, når du læser Bibelen,
som jeg ikke helt kan sætte fingeren på. Måske er det Helligånden, der gør
den store forskel? For vi troende er Bibelen langt mere end filosofi.
Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
| |
Bo Warming (02-06-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 02-06-03 22:29 |
|
"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
news:BB0167CE.A72D%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 02/06/03 19:15 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i
artiklen
> CZLCa.59884$L75.9542@fe05.atl2.webusenet.com:
>
> > At kunne lide selvstændighed, styrke, uafhængighed er ikke nødvendigvis
> > politisk.
>
> Nej, men det bliver det hurtigt, når man bruger betegnelsen "liberal".
Ligegyldig strid om ord. Du jager alle læsere væk fra denne udmærkede ng,
hvis OT-problematik skal blive ved at fylde mere end livssyn og kristendom.
Politik og kristent livssyn OVERLAPPER. Det må vi leve med
> Noget helt andet er, at jeg ikke mener, at Jesus ønsker selvstændighed og
> uafhængighed. Tværtimod beskriver Bibelen i sin helhed om vores
afhængighed
> af Gud, og frelsen kræver underkastelse under Jesus. Det er det modsatte
af
> liberalisme
Jeg skal ikke blande mig i om du er slavemasochist og kan lide at være
underkastet, ydmyg og viljeløs - fatalist og resigneret.
Jeg og mange andre oplever styrke og livsglæde i tro og indsigt i den indre
guddommelige stemme.
"At leve i Gud er at være fri i ham, " J G Fichte 1766.1814
Der findes socialistisk tvang. Og der findes liberalistisk frihed. Det er om
lovgivning og det blander jeg kun ind i debatten, når det er klart ontopic
og relevant, men nu taler vi om at leve som markens liljer uden unødig
bekymring for fremtiden. En lignelse i NT. Det er psykologi og ikke jura.
Det er om selvtillid og optimisme, som opnås via god kristendom.
> > Jesus sir liljerne ikke tænker på imorgen. De tænker på at suge vand
gennem
> > rødderne så de ikke tørst-dør imorgen, men de tænker måske ikke på
> > iovermorgen, som de ikke har kontrol over.
>
> Nej. Der står faktisk direkte i Bibelen, at liljerne ikke bekymrer sig,
men
> alligevel får, hvad de har brug for, af Gud.
Gud hjælper den der hjælper sig selv, og liljerne udfører hvad de kan og
skal, men bekymrer sig ikke om iovermorgen
> > Så Jesus sir "tænk på det nære - hvad du evner kast af i de nærmeste
krav".
>
> Nej. Tværtimod advarer han os mod at bekymre os - netop med henvisning til
> liljerne.
>
Liljerne koncentrerer sig om det nære. Bekymrer sig ikke. Gør deres. Uden
stress og splittet sind.Hvor er vi uenige?
> Tilsyneladende går noget af det kristne budskab tabt, når du læser
Bibelen,
> som jeg ikke helt kan sætte fingeren på. Måske er det Helligånden, der gør
> den store forskel? For vi troende er Bibelen langt mere end filosofi.
Hvad får dig til at tro at jeg ikke er så troende som du? Nietzsche var både
filosof og religiøs og er ikke min guru, fordi jeg bruger hans poesi til
understrregning af visse af MINE budskaber.
Desværre bruger nogen religion incl kristendom til at oprette sære
intolerante skillelinier og føle sig selv som udvalgt og bedre. Det er især
et problem for enguderi, men behøver ikke være det.
""Monoteistiske religioner alene har skabt religionskrige, religiøse
forfølgelser, kætter-domstole, ødelæggelse af afgudsbilleder, og destruktion
af gudebilleder, udslettelse af indianske templer og ægyptiske kæmpestatuer,
som havde set på solen i 3000 år, blot fordi en jaloux gud havde sagt "Du må
ikke gøre dig noget udskåret billede"Arthur Schopenhauer
| |
Boerge Rahbech Jense~ (03-06-2003)
| Kommentar Fra : Boerge Rahbech Jense~ |
Dato : 03-06-03 07:47 |
|
d. 02/06/03 23:28 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i artiklen
pbPCa.7176$ii1.2155@fe03.atl2.webusenet.com:
> "At leve i Gud er at være fri i ham, " J G Fichte 1766.1814
Ja - men fri fra hvad? Sandsynligvis fra den fysiske verdens begær og dermed
friheden til at vælge at følge sit begær, som er den frihed, der prioriteres
højest i den vestlige verden.
> Gud hjælper den der hjælper sig selv,
Jeg ser ikke den entydige sammenhæng. Der er mange, der hjælper sig selv,
som tilsyneladende ikke får hjælp af Gud, og der er mange, der ikke hjælper
sig selv, der får hjælp af Gud.
Faktisk kræver det ydmyghed at være åben for hjælp fra Gud, og de fleste,
der gør alt for at hjælpe sig selv, har hverken den ydmyghed eller den
næstekærlighed, som Jesus foreskriver. Blandt dem, der gør alt for at hjælpe
sig selv, ser det tværtimod ud til at være meget udbredt at være ligeglad
med alle andre.
> Liljerne koncentrerer sig om det nære. Bekymrer sig ikke. Gør deres. Uden
> stress og splittet sind.Hvor er vi uenige?
Efter min mening koncentrer liljerne sig overhovedet ikke, og de gør intet.
De står bare og får alt foræret, som de skal bruge.
> Hvad får dig til at tro at jeg ikke er så troende som du?
Du tænker for meget, mens jeg ikke ser mange tegn på, at du har oplevet en
følelse af noget langt større end den fysiske verden, som får bekymringerne
for fremtiden til at blegne. En stærk tro på Gud indebærer også en tro på,
at han er større og stærkere end alt, vi kan blive udsat for i den fysiske
verden, og han vil tage broden af de forskellige dommedagsprofetier, således
de kun bliver forholdsvis små krusninger på overfladen, som vi ikke bør være
bange for. Selv døden er der ingen grund til at være bange for.
Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
| |
Bo Warming (03-06-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 03-06-03 19:40 |
|
"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
news:BB020AC8.A79E%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 02/06/03 23:28 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i
artiklen
> pbPCa.7176$ii1.2155@fe03.atl2.webusenet.com:
>
> > "At leve i Gud er at være fri i ham, " J G Fichte 1766.1814
>
> Ja - men fri fra hvad? Sandsynligvis fra den fysiske verdens begær og
dermed
> friheden til at vælge at følge sit begær, som er den frihed, der
prioriteres
> højest i den vestlige verden.
For mig er kristendommen noget med vestlig korpsånd og fælles etiske ,
afslappede grundholdninger. Det giver tryghed og dermed frihed at føle sig
som hjul i det maskineri.
> > Gud hjælper den der hjælper sig selv,
>
> Jeg ser ikke den entydige sammenhæng. Der er mange, der hjælper sig selv,
> som tilsyneladende ikke får hjælp af Gud, og der er mange, der ikke
hjælper
> sig selv, der får hjælp af Gud.
Følelsen af samklang med andre kristne skaber optimisme og tillid og
motiverer til at man ikke lader stå til men hjælper sig selv - og det gavner
oftest andre.
> Faktisk kræver det ydmyghed at være åben for hjælp fra Gud, og de fleste,
> der gør alt for at hjælpe sig selv, har hverken den ydmyghed eller den
> næstekærlighed, som Jesus foreskriver. Blandt dem, der gør alt for at
hjælpe
> sig selv, ser det tværtimod ud til at være meget udbredt at være ligeglad
> med alle andre.
>
Slaveagtig ydmyghed behøver jeg ikke. Men enhver er salig i sin tro. Jeg vil
ikke dømme om nogen er mer eller mindre kristen/troende eller tænker for
meget eller for lidt.
> > Liljerne koncentrerer sig om det nære. Bekymrer sig ikke. Gør deres.
Uden
> > stress og splittet sind.Hvor er vi uenige?
>
> Efter min mening koncentrer liljerne sig overhovedet ikke, og de gør
intet.
> De står bare og får alt foræret, som de skal bruge.
>
De biokemiske processer ved membranerne i rødderne er såmænd ikke meget
mindre dynamiske end hjerneprocesserne. Om planter har bevidsthed - who
knows.?
> > Hvad får dig til at tro at jeg ikke er så troende som du?
>
> Du tænker for meget, mens jeg ikke ser mange tegn på, at du har oplevet en
> følelse af noget langt større end den fysiske verden, som får
bekymringerne
> for fremtiden til at blegne. En stærk tro på Gud indebærer også en tro på,
> at han er større og stærkere end alt, vi kan blive udsat for i den fysiske
> verden, og han vil tage broden af de forskellige dommedagsprofetier,
således
> de kun bliver forholdsvis små krusninger på overfladen, som vi ikke bør
være
> bange for. Selv døden er der ingen grund til at være bange for.
>
Har man dødsfobi er tro sikkert brugbar kur.
| |
Boerge Rahbech Jense~ (04-06-2003)
| Kommentar Fra : Boerge Rahbech Jense~ |
Dato : 04-06-03 08:29 |
|
d. 03/06/03 20:39 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i artiklen
aN5Da.4023$FL4.270@fe10.atl2.webusenet.com:
> For mig er kristendommen noget med vestlig korpsånd og fælles etiske ,
> afslappede grundholdninger.
Så er vi meget uenige på det punkt. Det er min opfattelse, at kristendommen
trives bedst hos dem (os?), der er udstødt fra det fællesskab, der bæres af
den vestlige korpsånd.
> Det giver tryghed og dermed frihed at føle sig som hjul i det maskineri.
Ja - og derfor er kristendommen og anden religion vigtigst for dem, der ikke
føler sig som et hjul i samfundets maskineri. Det var da også dem, Jesus
opsøgte, hvis man skal tro på evangelierne i det nye testamente.
> Slaveagtig ydmyghed behøver jeg ikke.
Men det er der sandelig mange andre, der har. Langt de fleste vil gerne være
de bedste og beundres, men det kræver, der er andre, der nøjes med at være
de næstbedste og beundrer de bedste.
Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
| |
Bo Warming (04-06-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 04-06-03 09:02 |
|
"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
news:BB036C40.AA93%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 03/06/03 20:39 skrev Bo Warming på ELTZNXFXSMII@spammotel.com i
artiklen
> aN5Da.4023$FL4.270@fe10.atl2.webusenet.com:
>
> > For mig er kristendommen noget med vestlig korpsånd og fælles etiske ,
> > afslappede grundholdninger.
>
> Så er vi meget uenige på det punkt. Det er min opfattelse, at
kristendommen
> trives bedst hos dem (os?), der er udstødt fra det fællesskab, der bæres
af
> den vestlige korpsånd.
Jep. Som ses i disse dage er FK dybt forvirret og uenig med sig selv
Hvordan er du udstødt? Mig har de 2 gange straffet for at tale sandt om
muslimer, men jeg føler mig ikke udstødt
> > Det giver tryghed og dermed frihed at føle sig som hjul i det maskineri.
>
> Ja - og derfor er kristendommen og anden religion vigtigst for dem, der
ikke
> føler sig som et hjul i samfundets maskineri. Det var da også dem, Jesus
> opsøgte, hvis man skal tro på evangelierne i det nye testamente.
Han opsøgte alle der gad ham.
> > Slaveagtig ydmyghed behøver jeg ikke.
>
> Men det er der sandelig mange andre, der har. Langt de fleste vil gerne
være
> de bedste og beundres, men det kræver, der er andre, der nøjes med at være
> de næstbedste og beundrer de bedste.
Grundtvig gav demokratiets FK en god start i stil med Zen-lignelserne i
Lukas 16 der først præker EFTERGIV DIN NÆSTE HANS GÆLD og bagefter sir at DU
SLIPPER IKKE FOR DIN SAMVITTIGHEDS HELVEDE NÅR DU HAR OVERTRÅDT DENS BUD
- ikke at Gud straffer med varmesmerte, men mennesker gir hinanden selvhad
så du straffer dig selv pga lort smuglet ind med modermælken
FK er især had-instrument imod DF. Den er gerningsretfærdig og lovreligiøs
og i strid med hvad Jesus stod for.
At fristille en fræk præst er uinteressant. Privatisering bør lades op til.
Men bør måske udskydes til vi har fået udvist muslimerne - til at samle
danskhed indtil da, kan en bedre FK med tidehvervsk hæderlighed gøre gavn
--
"God works through man.just about as much as a man works thorough his
microbes. Mark Twain.
| |
Andreas Falck (02-06-2003)
| Kommentar Fra : Andreas Falck |
Dato : 02-06-03 17:36 |
|
Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:
Stop så dine filosofisk-politiske indlæg i denne gruppe - du har fået
det at vide snart mange gange nu!
Dette er et indlæg af med stærk politisk overtone uden reel relevans
for en drøftelse om kristendom. Glistrup, Stauning, J. O. Krag og hans
snak om tysklandsarbejder har ikke meget med denne gruppes emneområde
at gøre.
Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt at du, trods adskillige
henstillinger, bare ikke vil rette dig efter hvad gruppens fundats
siger!
XPOST dk.admin.netikette
--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***
[ til orientering findes indlæget herunder ]
> Markens liljer
>
>
>
> Jesus var liberalist i et og alt. Hans hyldest til "markens liljer"
> er til natur, der klarer sig ved egen kraft. Som ikke er hooked på
> materialistiske statussymboler udover overlevelse, men går efter
> det væsentlige i tilværelsen.
>
>
>
> Old-jødisk præsteskab fandt på "del og hersk" , som det der kendes
> fra bavian-flokke; AT DE STÆRKE ALLIERER SIG MED DE SVAGESTE FOR AT
> MODSTÅ MIDDELKLASSEN
>
>
>
> Så i tidlig GT finder vi krav om tvangsomsorg og almisser til
> "enker og faderløse" og hadefuld foragt for "de riges luksusliv" .
> Socialismen fødtes dengang, i al sin ondskab. Forbedredes af
> Rousseau og Proudhon, der kaldte ejendomsret for tyveri.
>
>
>
> Dansk kristendom er om trivsel og sparsommelighed med fællesskabets
> resourcer. Staunings linie videreførtes af Glistrup, Bramsnæs, HC
> Hansen m.fl.
>
>
>
> J.O.Krag var snu og uetisk og hetzede mod Tysklands-arbejdere og
> kaldte
> dem "dårlige danskere", selvom han selv havde stået bag, at de ikke
> måtte få understøttelse fra fagforeningen, hvis ikke de rejste mod
> syd og arbejdede for nazierne. Med ham gik luthersk-evangelisk
> kristen kultur nedad og FK blev PR-organ for socialdemokratisme.
| |
N/A (03-06-2003)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-06-03 04:26 |
|
| |
N/A (03-06-2003)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-06-03 04:26 |
|
| |
N/A (03-06-2003)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-06-03 04:26 |
|
| |
Bo Warming (03-06-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 03-06-03 04:26 |
|
"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message
news:%pOCa.460$Jp3.37834@news010.worldonline.dk...
> Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:
>
> > "Loven er til for menneskene, menneskene er ikke til for lovens
> > skyld, sagde Jesus..
>
> Enten en direkte bevidst fejlcitering, eller en fejlcitering på grund
> af uvidenhed.
Så oplys om den helt præcist ordrette citering.
Man kan intet lære, når du altid kun er stridbar.
Uvidenhed er vel ikke jordens værste synd.
Jeg vil godt lære af andre, som er bedre til "chapter and verse" og som har
net-erfaring jeg ikke har, men du må da give mig ret i, at ingen kan lære
noget af et indholdsløst surt opstød.
Generelt set troede jeg, at en vigtig del af Jesu budskab og NT-GT forskel
var, at (mose)loven fx om sabbat og stening var længe blevet tolket
menneskefjendsk og antihumanistisk af skriftkloge, selvtilstrækkelige
(netbetjent-agtige?) rabbinere, , men Jesus har lært af hellenismen og/eller
buddhismen noget bedre end den hævn-straffende Jahve -
"Mennesket er altings centrum" siger Demokrit, og næsten også Jesus (og i
høj grad oplysningstiden og dennes kulmination, Spinoza og Nietzsche).
Ved at plage deres menigheder med syndsbevidsthed , skyldtyngethed,
helveds-trusler ,øjeforøje-had , pedanteri.og unødig bekymring havde det
jødiske præsteskab spillet fallit, og Jesus sagde derfor LÆR AF LILJERNE -
frygt ikke Herrens straf, frygt ikke morgendagen, lev i nuet, nyd livet,
elsk dig selv.
Pastor Palle Kongsgaard , Grundtvigskirken, forenklede engang kristendommen
til Gandhi-ordene "Bekæmp ej synderne, bekæmp synden" altså "Gå ej efter
manden, gå efter bolden".
Er der enighed om at rette posting af dette indlæg er den valgte
cross-posting?
| |
Andreas Falck (04-06-2003)
| Kommentar Fra : Andreas Falck |
Dato : 04-06-03 07:55 |
|
Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:
>>> "Loven er til for menneskene, menneskene er ikke til for lovens
>>> skyld, sagde Jesus..
>>
>> Enten en direkte bevidst fejlcitering, eller en fejlcitering på
>> grund af uvidenhed.
>
> Så oplys om den helt præcist ordrette citering.
"Mennesket blev ikke for sabbatens skyld, men sabbaten blev til for
menneskets skyld" sagt af Jesus og står skrevet i Mark. 2, 27.
> Man kan intet lære, når du altid kun er stridbar.
> Uvidenhed er vel ikke jordens værste synd.
Uvidenhed er ingen synd så længe man er villig til at lære. Og jeg
glædes over at du også skriver gode indlæg.
dk.admin.netikette fjernet
--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
- der om ganske snart og få timer tager på camping
og dér vil nyde det gode sommervejr!
| |
|
|