Afstemning om moderering af dk.livssyn.kri~
Fra : Andreas Falck

Dato : 01-06-03 13:15

Jg har oprettet en afstemning om hvidliste-moderering af
dk.livssyn.kristendom

http://www.groupcare.dk/da/poll.asp?d=1&pollid=62230

Dette for at fine ud af hvor stor opbakning og/eller modstand der her
i gruppen er for det fremsatte forslag

Afstemningen kan også findes her:
http://moderering-dlk.skrift.dk/

hvor der iøvrigt også er mulighed for at tilmelde sig, og deltage i,
en debat om modereringen og efter hvilke retningslinier en sådan
hvidliste-moderering skal foregå efter.

Jeg vil opfordre så mange som muligt til at deltage, og opfordringen
gælder ikke mindst gruppens faste deltagere, både de skrivende og de
der kun læser.

Forslaget til hvidliste-moderering kan ses og læses her:

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Vidal

Dato : 01-06-03 14:38

In news:49mCa.23442$YZ6.1137336@news010.worldonline.dk,
Andreas Falck <dewnull@dewnull.invalid> typed:

> Jg har oprettet en afstemning om hvidliste-moderering af
> dk.livssyn.kristendom
>
> http://www.groupcare.dk/da/poll.asp?d=1&pollid=62230

Du kan godt tælle mig imod. Når jeg ikke stemmer på
den angivne adresse, er det, fordi jeg ikke længere
giver min email adr eller melder mig til disse ting. Man
ved aldrig, hvor ens adresse ender.

> hvor der iøvrigt også er mulighed for at tilmelde sig, og deltage i,
> en debat om modereringen og efter hvilke retningslinier en sådan
> hvidliste-moderering skal foregå efter.

Debatten i dk.admin er vel noget vigtigere end i din privat
oprettede gruppe, som hverken kan gøre fra eller til.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-06-03 14:48

Vidal vidal@worldonline.dk skrev dette:

> Du kan godt tælle mig imod. Når jeg ikke stemmer på
> den angivne adresse, er det, fordi jeg ikke længere
> giver min email adr eller melder mig til disse ting. Man
> ved aldrig, hvor ens adresse ender.

Tja, nu er en sådan afstemning jo ikke andet end et udtryk for den
stemning der måtte herske medens afstemningen står på. Den er, og kan
aldrig, værende bindende for nogen som helst personer.

Men stemmer du ikke bliver du jo heller ikke talt med i resultatet.

Mailadressen bruges kun af systemet til at verificere at der bliver
stemt én gang og kan ikke ses af nogen. Når afstemningen er slut
bliver afstmningen slettet og dermed bliver også de deltagende
personer slettet.

Jeg kan garantere dig for at ingen oplysninger overhovedet bliver
misbrugt til noget eller af nogen.

> Debatten i dk.admin er vel noget vigtigere end i din privat
> oprettede gruppe, som hverken kan gøre fra eller til.

Synd at du ikke har fattet det - det debatforum jeg har oprettet er
for at deltagerne her fra gruppen kan uveksle synspunkter og ideer
inden de bliver præsenteret i dk.admin. Samt til at denne gruppes
deltagere i fællesskab kan udforme og definere de retningslinier
hvorefter en hvidliste-moderation kan og skal foregå.

Fra : erik larsen

Dato : 01-06-03 19:06

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> Jg har oprettet en afstemning om hvidliste-moderering af
> dk.livssyn.kristendom

Kære Andreas, kan du ikke holde dine debatter om alt andet end kristendom
uden for dk.livssyn.kristendom for så meget som erfaringen viser kunne du
ikke få tilslutning sidst du prøvede.

Gå du hellere over til dk.sektukristendom med dit vås.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-06-03 20:09

erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:

> Gå du hellere over til dk.sektukristendom med dit vås.

Gud du ville holde dit personfnidder for dig selv

FUT dk.admin.netikette

Fra : Vidal

Dato : 01-06-03 19:40

In news:3eda4085$0$13209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
erik larsen <eriklarsen@webspeed.dk> typed:

> Gå du hellere over til dk.sektukristendom med dit vås.

Så, så Erik, jeg har peget på dig som moderator.

Nu må du være en god dreng og leve op til din
nominering.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard
--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche
mener. Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik

Fra : erik larsen

Dato : 02-06-03 06:59

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> In news:3eda4085$0$13209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> erik larsen <eriklarsen@webspeed.dk> typed:

> Så, så Erik, jeg har peget på dig som moderator.

Så takker jeg, det er mig en stor ære.

> Nu må du være en god dreng og leve op til din
> nominering.

Jeg skal aflægge alt strid med SDH, SDA, JV, LO, IM, LM, Katolikerne, Den
Økumeniske Kirke, Pinsekirken og Folkekirken, jeg vil enda indføre påbud om
mere Islam på tråden, bare jeg kan blive moderator.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 08:12

> [...]

> Katolikerne, Den Økumeniske Kirke, Pinsekirken og Folkekirken, jeg
> vil enda indføre påbud om mere Islam på tråden, bare jeg kan blive

Moderator eller ej, - så vil en kristen aflægge al strid.

Det er så ikke det samme som at erklære sig enig i de andres tro. Man
kan sagtens debatere forskellene og prøve at overbevise den anden om
at han tager fejl uden at det skal være en strid.

Paulus siger at vi ikke skal være stridbare, det er uforenelig med det
at være kristen.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-03 08:46

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message

> Paulus siger at vi ikke skal være stridbare, det er uforenelig med det
> at være kristen.

Men dansk kristendom er lige dele Paulus og lige dele grundtvigsk
nordbo-tradition og nordboer har realpolitisk ordsprog der siger "Man må
hyle som de ulve man er iblandt, "
så vor kloge skabs-tidehvervske kirkeminister lagde ud med strid om
salmebog.

Hun sagde i handling - som Nietzsche i sin sidste (afrundings)bog
(EcceHomo) -

"Jeg vil hellere være klovn end helgen".

Hun har vist opnået via sin modige medie-rettede start-provokation, som alle
kaldte stridbar og juridisk fodfejl, at flytte salmebogen i mindre
biskoppelig og mere folkelig retning. Berlingske skriver idag:

Et godt kompromis
Både gode gamle og gode nye salmer er kommet med i den nye salmebog for
første gang, mens andre er røget ud. Resultatet glæder kirkeminister Tove
Fergo, hvis eneste indvending er bogstaverne. De flyder ud. Og det er ikke
godt.
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=327820

Jeg mener det er reaktionært, folkefjendsk og *u-flexibelt* , at
salme-TILBUD ikke knytter an til internettet.
Min tidligere kollegiefælle fra Egmont og Borch, Hans Anker Jørgensen, har
en kult om sig vedr hans salmer.
De menigheder, der er hooked på dem, bør have et link til hvor på nettet de
kan udprinte MERE AF SAMME SLAGS
Nettet kan desuden rumme noder, kommentarer og ekstra-vers som en lille
lommesalmebog ikke har plads til.
Jeg så helst at løsblads-omdelte salmer helt erstattede bogtraditionens
lille traditions-krystal.

De bedste gudstjenester jeg har oplevet i folkekirken var i Emdrup-kirke,
før jeg blev katolik, hvor min præst Børge Haahr Andersen lagde A4-ark ved
indgangen, og man kunne læse sig til de vigtigste dele af hvad blev sagt og
sunget den søndag, og det viser respekt for svagtseende, svagthørende gamle,
og at FORKYNDELSE er alfa og omega - logisk analyse af ordene bør gøres let,
og står aldrig i vejen for følelser, hygge osv.
(Desværre opvejedes hans megen gode nytænkning af gerningsretfærdig
afvisning af at gifte fraskilte, hvor også katolikkerne har et brist, men
deres er om traditions-stivhed der hører sig kæmpekirken til, Børges var om
selvretfærdig kult, der følte sig bedre end andre ved tekstnær
vielsesadministration. )

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 09:04

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> Men dansk kristendom er lige dele Paulus og lige dele grundtvigsk
> nordbo-tradition og nordboer har realpolitisk ordsprog der siger
> "Man må hyle som de ulve man er iblandt, "

at man kristendom som kulturel baggrund gør ingen til kristen hvis man
samtidig benægter sandheden af kristendommens grundsøjler

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-03 09:48

> at man kristendom som kulturel baggrund gør ingen til kristen hvis man
> samtidig benægter sandheden af kristendommens grundsøjler

Hvis vi skal slå hinanden i hovedet med skriftsteder, så lad mig gribe fat i
din kritik af stridbarhed, som du klogt refererede fra biblen

Hvad vil du opnå ved at være stridbar og dømmende vedr *påstået OT" og
kvinders abortindgreb vedr eget legeme, som ikke vedkommer dit liv?

Og dine grundsøjlers tolkning er jo ikke andet end din smag - vi har hver
sin smag - APJ mener som dig om spam, men stik modsat om abort. Og det hele
er OT, hvis din brug af giv gud hvad guds er og kejser hvad kejsers er

skal bruges ikke kun mod andre men også mod dig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 10:57

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

[ ... ]
> Hvad vil du opnå ved at være stridbar og dømmende vedr *påstået OT"
> og kvinders abortindgreb vedr eget legeme, som ikke vedkommer dit
> liv?

Jeg taler jo neto *FOR* at jeg som kristen ikke har ret til at blande
mig i hvad andre gør med deres krop.

Det ville absolut være en fordel at du virkelig læste og satte dig ind
i hvad man siger, inden du går til angreb på ens holdninger. I dette
tilfælde angriber du mig for at sige modsatte af hvad jeg rent faktisk
og helt konkret siger! - Bemærk lige det.

Fra : erik larsen

Dato : 02-06-03 13:42

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> erik larsen eriklarsen@webspeed.dk skrev dette:
>

> Paulus siger at vi ikke skal være stridbare, det er uforenelig med det
> at være kristen.

Du ved ikke engang hvad Paulus siger, prediker dog din sekt teologi et andet
sted.

Ef 6 v10 I øvrigt, vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke. v11 Ifør
jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. v12
Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter,
mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i
himmelrummet. v13 Tag derfor Guds fulde rustning på, for at I kan stå imod
på den onde dag, overvinde alt og bestå. v14 Så stå da fast, spænd sandhed
som bælte om lænden, og ifør jer retfærdighed som brynje, v15 og tag som
sko på fødderne villighed til at gå med fredens evangelium. v16 Overalt
skal I løfte troens skjold, hvormed I kan slukke alle den ondes brændende
pile. v17 Grib frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord. v18 Under
stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det
og altid være udholdende i forbøn for alle de hellige v19 - også for mig,
om at jeg, når jeg åbner min mund, må få ord til frimodigt at gøre
evangeliets hemmelighed kendt, v20 det som jeg i lænker er sendebud for.
Bed om, at jeg ved evangeliet må få frimodighed til at tale, som jeg skal.

Du har allerede tabt slaget unge mand, du skal bare forstå det og det kan
være svært at forstå for indogtrenerede sektmedlemmer

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 13:45

> Du ved ikke engang hvad Paulus siger, prediker dog din sekt teologi
> et andet sted.

[ ... ]
> Du har allerede tabt slaget unge mand, du skal bare forstå det og
> det kan være svært at forstå for indogtrenerede sektmedlemmer

Du fortsætter med dine offtopic personangreb

En sådan adfærd er i direkte strid med gruppens fundats og almindeligt
gældende netikette

XFUT dk.admin.netikette