mmmmh forsikring i GF-forsikring.
Fra : Esben Bøll

Dato : 10-06-03 19:36

Jeg var forbi Gf-forsikring idag og bestille en forsikring.
skrev under, fik forsikringsbevis osv.
men nu sad jeg lige og læste deres papirer igennem
og så at man skal være mindst 30.
tror i de har ændret deres regler eller overså de det bare da jeg gav hende
mit cpr nummer?
Tror i jeg skal ringe og gøre dem opmærksom på det eller bare vente og se
hvad der sker.

Esben Bøll
TA

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-06-03 19:44

> Tror i jeg skal ringe og gøre dem opmærksom på det eller bare vente
> og se hvad der sker.

Det et kun til en kasko at kravet er de 30år

/A

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-06-03 19:51

> Det et kun til en kasko at kravet er de 30år

Tja - de har afslået at ansvarsforsikre mig to forskellige gange. Dog begge
gange begrundet med, at jeg ikke var 30 endnu. Det er jeg dog om ca. 10
måneder

Fra : Jake

Dato : 10-06-03 20:26

> Tja - de har afslået at ansvarsforsikre mig to forskellige gange.

Det er decideret ulovligt!! De skal sælge dig en ansvarsforsikring!!

Prisen må de til gengæld selv bestemme. Så de kan forsøge at skræmme dig væk
med en høj pris!
Grunden til at de skal sælge dig en forsikring hvis du beder om det er at
den er lovpligtig

/Jake

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-06-03 19:50

Du må hellere fortælle det. Du risikere at stå unden dækning hvis du får en
skade.

Charlie

Esben Bøll <ebo@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bc58dv$rnh$1@news.cybercity.dk...

Fra : Esben Bøll

Dato : 10-06-03 20:39

Tja den var nu meget billig. 2018 i ansvar om året så jeg håber da at kunne
beholde den.
skal mere end det dobbelt alle andre steder. men I har nok ret jeg bliver
nok nødt til at snakke med dem i morgen.

Esben Bøll

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-03 22:04

> Tja den var nu meget billig. 2018 i ansvar om året så jeg håber da at
kunne beholde den.

Jeg er 27 - med 7 års ancieni-et-eller-andet.
Jeg skulle betale 1800,- kr. hos Fair årligt. - Du kan selv beregne pris på
deres side www.fair.dk

Da vi omtrent samtidig har købt bil røg den også derind - og så flyttede vi
indbo'en derover også. Det betød at mc-forsikringen kunne gøres for
latterlige 1050,- kr-/år... Vi snakker om en Honda CB 1100 F '82 - med 110
hk...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Esben Bøll

Dato : 10-06-03 22:30

Nu må vi se hvad GF siger i morgen men ellers så ser
fair da ud til at have en fair pris

Esben Bøll

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-06-03 22:34

> kunne beholde den.
>
> Jeg er 27 - med 7 års ancieni-et-eller-andet.
> Jeg skulle betale 1800,- kr. hos Fair årligt. - Du kan selv beregne pris

> deres side www.fair.dk

Ja fy for den lede. Jeg stiftede bekendtskab med fair via en formular jeg
udfyldte på et popup på nettet.
De kontaktede mig så 25 dage efter jeg havde udfyldt den (lidt sent?).. Men
jeg ville da alligevel have et lille tilbud.
Så jeg blev spurgt om det ene og det andet. Bl.a. om cyklen holdt låst inde
i en garage om natten, hvilket den gør, og om hvor langt jeg skulle køre om
året,
hvor gammel den var, og hvor mange km den havde gået. De strikkede en
ansvarsforsikring sammen på min GSXR 250, fra 89 med 21000km. Det kostede
lidt 13775kr årligt + 4700 i selvrisiko.
Jeg var noget uforstående eftersom jeg giver 2400 hos GF med 500 i
selvrisiko, og jeg spurgte pænt den "flove" sælger, om hvorfor de spurgte
efter cyklens km-stand, parkeringsforhold, og hvad ved jeg. Han svarede
dertil, at hvis min MC blev stjålet, dækkede forsikringen for evt. tyv, og
derfor ville dårlige parkeringsmuligheder sætte beløbet endnu højere op.
Men hvor fedt er det så lige at skræddersy en forsikring, hvis man ikke har
taget symaskine kørekort i folkeskolen, eller har fået frataget det fordi
man knækker alle nålene?

Anyway - Sælgeren "trak på smilebåndet" , og var forstående overfor at jeg
valgte GF frem for dem.
Men jeg forhørte mig også hos GF om alderen. Jeg er jo selv kun 19 år, men
det var ingen hindring, og jeg ved, at mange flere under 30 år har
forsikring hos dem, på deres MC. Det gælder udelukkende for
kaskoforsikringer, som en af deres konsulenter sagde i telefonen.

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 00:30

Allan <NotAvailble> skrev i en

> - med 7 års ancieni-et-eller-andet.

"ang sjæ ni tet" => an-cien-ni-tet!

--
Armand
(der godt gider slå fremmedord op inden han skriver dem, og derfor bl.a. har

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-06-03 21:21

Tja. Men nogle selskaber vurdere hver enkelt sag. Kender en pige som kom ind
i et andet selskab med samme krav. Mener hun var 22 år dengang.
Så det er sikkert også til forhandling

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 12-06-03 11:16

Har du oplyst cpr-nr. til forsikringsselskabet, og de ellers anerkender
forsikringsforholdet, står den divergens der måtte opstå omkring alder højst
sandsynligt for forsikringsselskabets egen regning.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-06-03 12:31

> [...]
højst
> sandsynligt for forsikringsselskabets egen regning.

Man skriver jo under på at oplyste informationer er sande, så den holder
måske ikke i retten, hvis man burde kunne se, at der er en fejl i policen.
Man SKAL jo også læse betingelserne igennem.

mvh Jacob