MC på autotog
Fra : schlæger

Dato : 10-06-03 06:35

Hej NG.

Om 3 uger skal min Yamaha (samt fruen og jeg) prøve at blive fragtet ned
gennem Tyskland på et autotog. DB fortæller, at de sørger for at fastsurre
MC'en, men at man er mere end velkommen til at hjælpe med gode råd og
ønsker.

Jeg har ikke en dyt ide om hvor og hvordan den fastgøres bedst, så derfor
vil jeg høre om nogle af Jer har erfaringer og gode råd i den henseende.

Står den f.eks. bedst på sidestøtteben eller på center do. ?
Hvor kan man fastgøre reb/gjorde/stropper - uden hverken at lave ridser
eller trykke kåben ?
o.s.v.........

Med håbet om at kunne få glæde af Jeres erfaringer, sender jeg Jer alle de
bedste sommerhilsner, og ønsket om en god og sikker MC sommer.

Mvh Schlæger

Fra : Henrik Mønster

Dato : 10-06-03 07:02

schlæger <schlaeger@mail.dk> wrote:
> [...]
> ned gennem Tyskland på et autotog. DB fortæller, at de sørger for at
> fastsurre MC'en, men at man er mere end velkommen til at hjælpe med
<snip>

Hey

Jeg tog turen fra Hamburg til München i sommeren 2000. Ham DB-manden der
hjalp havde 100% styr på at spænde sådan en fast...... der rakte min
"spænde-fast-på-diverse-færger-erfaring" ikke langt. De har nogle kraftige
stropper der bliver brugt på kryds og tværs så mc'en ikke kan vippe mange
mm. Ham der spændte min fast, var desuden opmærksom på ikke at komme til at
ridse, men det kan jo svinge fra person til person, så lidt overvågning
skader vel ikke
--
M.v.h. Henrik

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 10-06-03 14:43

On Tue, 10 Jun 2003 08:02:08 +0200, "Henrik Mønster"
<nina.henrikFJERN@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>ridse, men det kan jo svinge fra person til person, så lidt overvågning

Maj-Britt og jeg havde vores motorcykler med, fra Niebüll til
Stuttgart, for små 3 år siden. Også her havde de helt styr på
fastspændingen, men satte dog stor pris på, at man selv var tilstede
ved motorcyklen, til at støtte den og til at presse den ned i
fjedrene, så fastspændingen blev lettere.

Og så lige en ting, som DB-folkene nok skal gøre dig opmærksom på, men
som alligevel tåler at blive nævnt her: Hav din styrthjelm på, når du
kør ombord og af igen - og duk hovedet godt!!!

Tag de ting med, som ikke kan låses fast, men sidetasker kan f. eks
sagtens efterlades på cyklen. Tag selv mad og drikke med - udvalget er
sparsomt på toget, tilgengæld er det dyrt. I Stuttgart tog det over én
time, fra vi stod af toget og til motorcyklen var af - tysk
effektivitet er ikke hvad det har været (og en time senere igen
begyndte det at regne, men det stoppede da igen.... 2 dage efter).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Carsten

Dato : 10-06-03 07:43

> [...]
> gennem Tyskland på et autotog. DB fortæller, at de sørger for at fastsurre
> MC'en, men at man er mere end velkommen til at hjælpe med gode råd og

Tro mig, de har fuldt ud styr over den sag. Den skal stå på central hvis
den har et sådant,

Carsten

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 10-06-03 07:58

schlæger wrote:

> [...]
>
> Står den f.eks. bedst på sidestøtteben eller på center do. ?
> Hvor kan man fastgøre reb/gjorde/stropper - uden hverken at lave ridser

Jeg var med autotoget fra Hamburg for et par år siden. DB folkene havde
fuldstændig styr på, hvordan man fastgjorde motorcykler. De var meget
opmærksomme på ikke at ridse, og foreslog selv at jeg lagde mine handsker
mellem en af remmene og sædet. Min Yamaha stod på sidestøttebenet -det gik
helt fint.
Jeg har postet et billede i dk.binaer.motor, hvor du kan se vores cykler på
autotoget.

-Jacob