Opdatering af www.dkfritidmotorcykel.dk
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-06-03 02:59

Aloha alles,

Jeg har lavet lidt opdateringer på hjemmesiden - www.dkfritidmotorcykel.dk -
som jeg lige ville nævne. Der er nu oprettet 290 profiler, hvilket jeg synes
er helt forrygende

Jeg har - for første gang - fjernet noget funktionalitet - nemlig forumet,
som næsten ikke blev brugt.

Tilgengæld er der lidt nyheder på tapetet!

1) Jeg har genbrugt lidt open-source kode og sat en chat op på sitet.
Knappen til at åbne chatten ligger på forsiden - ellers er adressen:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/chat. Folk er naturligvis yderst velkomne
til at chatte løs når de har tid og lyst, men jeg foreslår at vi laver nogle
faste chat-aftener, hvor vi kan mødes "derinde" til en snak om dit og dat.
Mit forslag er hver søndag og onsdag ml. 19 og 21 (hvis man har lyst). Så er
man fri for at blive ved med at løbe ind i et tomt chatrum gang på gang. Jeg
har fra et par brugere fået feedback på nogle små-problemer, så jeg vil
gerne have feedback hvis andre også har problemer.

2) Jeg har lavet en samlet oversigt over alle de gallerier, der er oprettet.
Siden er forholdsvist simpel pt. men bliver udvidet med søgemuligheder snart

3) Jeg har rettet lidt i log-ind funktionaliteten, således at man nu kan
vælge om sitet skal genkende een når man kommer tilbage (automatisk
log-ind). Det bevirker blandt andet at man ikke behøver at logge ind hver
eneste gang man kommer tilbage og vil opdatere sin profil, lægge billeder
ind eller opdatere kalenderen. Husk derfor at logge ud eller fravælge "husk
mig..." hvis du surfer på sitet på en offentlig computer som andre har
adgang til.

4) Jeg har fjernet roll-over effekten på person-listen - primært fordi siden
blev alt for "tung" at hente. Den samlede liste over alle, der er oprettet
fylder nu "kun" 180 kb. i forhold til tidligere ca. 600 kb. Hellere hurtig
download-tid end smart og fancy funktionalitet - efter min mening. Det er jo
ikke alle, der har ADSL ( vel, Armand? )

Af nye ting, der er undervejs kan nævnes:

1) Se hvilke andre brugere, der er online!
2) Muligheder for at skrive kommentarer til folks galleribilleder
3) Re-design af galleriet så man ikke igen skal hente oversigten hver gang
man klikker på et billede
4) Mulighed for næste "næste" og "forrige" billede i gallerier.

Sidst men ikke mindst - en lille reklame for de sidste fantastiske t-shirts.
Der er stadig nogle tilbage og bestilling kan foretages på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tshirtbestilling.asp.

Mange hilsner,

Tony

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 10-06-03 03:13

Damh.. Du er en haj til det programmering!!!
Det er fed ide`med chat derinde, den skal jeg få
brugt!

Hvad med en eventuel søgefunktion, hvor man kan søge
efter mc mærke og model? Listen af dfmèr er ved at
være lidt uoverskueligt efterhånden (er kun godt selvfølgelig)

--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : TheHobbit

Dato : 10-06-03 09:24

Kanon indsats - jeg må sige jer er imponeret - ikke kun de nye funktioner
men over siden generelt.
Der er mange sites der går for at være professionelle der ikke er halvt så
smarte!

Der er vist efterhånden brugt nogle timers arbejde på den!!!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-06-03 10:32

TheHobbit wrote:

> Kanon indsats - jeg må sige jer er imponeret - ikke kun de nye
> funktioner men over siden generelt.

Tusind tak for de pæne ord!

> Der er mange sites der går for at være professionelle der ikke er
> halvt så smarte!

Jeg arbejder til dagligt med webdesign og udvikling/programmering, så jeg
har lidt flere forudsætninger for at lave denne slags ting end andre.
Tilgengæld kan jeg ikke bidrage med så meget med motor-teknik osv.

> Der er vist efterhånden brugt nogle timers arbejde på den!!!

Ja det må man sige. Men de har alle været godt brugt med den enorme respons,
der har været!

Hilsner,

Tony

Fra : TheHobbit

Dato : 10-06-03 11:59

> [...]
> har lidt flere forudsætninger for at lave denne slags ting end andre.
> Tilgengæld kan jeg ikke bidrage med så meget med motor-teknik osv.

Jeg står selv med samme forudsætninger, så hvis der ligger nogle spændenden
opgaver der ikke er blevet gjort noget ved så er det da muligt at jeg kunne
aflaste dig. F.eks. at lave et "MC anmeldelses index" - et HAV af
spørgsmålene på DFM kunne besvares af et sådant. Hvor mange gange har man
ikke set "Jeg overvejer at købe en Xxxx fra 19yy - der har gået zz. km -
hvad skal jeg være opmærksom på...." eller jeg er ny MC'ist - hvilke cykler
kan anbefales osv. (Det stillede jeg da f.eks. selv - og det er jo lidt
forskelligt hvad man får af svar alt efter om folk der svarer huske at få
alle detaljer med.)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-06-03 12:55

> Jeg står selv med samme forudsætninger, så hvis der ligger nogle
> spændenden opgaver der ikke er blevet gjort noget ved så er det da
> muligt at jeg kunne aflaste dig. F.eks. at lave et "MC anmeldelses

Jeg er sikker på at de fleste her vil sige at du er velkommen

Dog skal du nok lige kigge på hvad der er online i forvejen for ikke at
"spilde" tiden.

http://www.dmcn.dk (Der vel stadig er gruppens "rigtigt" hjemmeside) &
specielt http://www.dmcn.dk/tmakro/faq/VisAlt.asp &
http://www.hasselbalchs.dk/dmcn/start_mc.asp er da steder at starte.

/A

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 10-06-03 09:46

Hvordan komme jeg til at ændre mit password? Jeg har lige oprettet mig og
allerede glemt det?

Tobias

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-06-03 10:30

Tobias Møller Larsen wrote:

> Hvordan komme jeg til at ændre mit password? Jeg har lige oprettet
> mig og allerede glemt det?

Hvis du har indtastet en ugyldig e-mail adresse bliver dit password ikke
sendt til dig (af indlysende årsager). Hvis du derimod vil have ændret
passwordet så send en e-mail til mig med det ønskede password, så ændrer jeg
det for dig. Man kan - når man logger ind første gang - selv ændre
passwordet til noget, der er nemmere at huske.

--
Tony

Fra : Jake

Dato : 10-06-03 10:12

> Der er nu oprettet 290 profiler

Er der ikke flere? grunden til at jeg spørger er at der på listen er folk,
der har numre over 300? er der profiler, der er slettet?

/Jake

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-06-03 10:28

Jake wrote:

> Er der ikke flere? grunden til at jeg spørger er at der på listen er
> folk, der har numre over 300? er der profiler, der er slettet?

Bingo!

--
Tony

Fra : Oros

Dato : 10-06-03 14:59

Hej Tony

så annoncerer jeg hermed at lukke for min senere i aften, jeg skal alligevel
have flyttet hele systemet over på en ny server-maskine. Pga. den ringe
interesse og din til formålet udemærkede chat vælger jeg derfor IKKE at
flytte chat-servicen med som jeg har kørende.
Det var sjovt at prøve, men sørgeligt at se på i længden folkens! :D
Smut over i Tony´s og chat løs i stedet.

.... og Tony, får du rettet de småfejl?

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-06-03 16:41

Oros wrote:

> ... og Tony, får du rettet de småfejl?

Jeps - timeout problemet skulle gerne være løst nu. De andre problemer tager
jeg efterhånden som jeg får dem "indleveret". Det er lidt besværligt at
editere i en anden persons source code (den chat jeg har lagt ind har jeg jo
ikke selv programmeret).

Hilsner,

Tony
Uden mc *snøft*

Fra : Oros

Dato : 10-06-03 16:47

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> lidt besværligt at editere i en anden persons source code (den chat
> jeg har lagt ind har jeg jo ikke selv programmeret).

Ok, det er bare fornemt, det var vist også den grummeste af dem! ;)
Så må man jo hellere få gjort sig bemærket derinde! :D

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-06-03 17:29

Oros wrote:

> Så må man jo hellere få gjort sig bemærket derinde! :D

You bet! Jeg stoler på at du råber højt hvis du oplever andre problemer!?

Hygge,

Tony

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-06-03 17:44

> You bet! Jeg stoler på at du råber højt hvis du oplever andre
> problemer!?

Jeg har lige lidt kommentarer.
Det ser ikke ud til at timeout fejlen er fikset helt. Da jeg havde været
inaktiv et stykke tid, skete der ikke mere derinde. Ved at logge ud og ind
kunne jeg så se, at der rent faktisk var sket en del, men jeg modtog ikke
noget af det.

Det vil også være rart hvis beskederne kunne vendes, så man ikke skal læse
nedefra og op. Det er ret besværligt, især hvis man skal læse det sidste i
en debat, f.eks. når man lige er logget ind. Det er en hel del mere
naturligt at læse nedad.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Oros

Dato : 10-06-03 19:10

Martin Sørensen wrote:
> [...]
> været inaktiv et stykke tid, skete der ikke mere derinde. Ved at
> logge ud og ind kunne jeg så se, at der rent faktisk var sket en del,

Jeg oplever stadig netop det samme, og det spiller ikke. Så er det
stensikkert man ikke gider blive ved med at holde liv i den! ;)
Desuden gik den helt i baglås nu da jeg trykkede logout som plejer at være
det eneste den reagerer på, logout in progress, og så kom den bare aldrig
videre!

> [...]
> læse nedefra og op. Det er ret besværligt, især hvis man skal læse
> det sidste i en debat, f.eks. når man lige er logget ind. Det er en

Enig med Martin, samt muligheden for at "flushe" siden når man er up-2-date
med alt hvad der står, så man lettere kan se om der er sket noget "siden
sidst" når man vender tilbage til vinduet uden at skulle læse de 2-3-4
sidste beskeder ind i hukommelsen for lige at vende og dreje og genkende dem
der! ;) Sidst men ikke mindst. Så hopper den automatisk til toppen med jævne
mellemrum hvilket er irriterende hvis man vil bladre i det skrevne på
scroll-barerne. Min chat gjorde det samme pr. default men her var et flueben
som man kunne deaktivere autoscroll med. Alternativt skal tiden hvormed den
autoscroller bare sættes noget op.

Så kunne jeg vist heller ikke lige komme i tanke om mere på nuværende... :D

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-03 18:44

> [...]

www.dkfritidmotorcykel.dk -
> som jeg lige ville nævne. Der er nu oprettet 290 profiler, hvilket jeg

Jep, nice. Og så er der sikkert 10 gange så mange som kun læser, og IKKE
opretter en profil.

> 2) Jeg har lavet en samlet oversigt over alle de gallerier, der er
oprettet.
> Siden er forholdsvist simpel pt. men bliver udvidet med søgemuligheder
snart

Meget nydeligt. Det har jeg også tænkt på ville være en god ting, men du når
at lave det før jeg når at foreslå det.

Rittig