Billigst til Skotland på mc
Fra : Ole Baun

Dato : 09-06-03 21:51

Er der nogen der har nogen ideer om hvordan man kommer billigst til Skotland
på mc ?
(2 mand på 2 mc´er, i uge 29 & 30).

Jeg har læst lidt på Google, bl.a. en længere tråd fra ´99, hvori Armand
foreslår Oostende - Ramsgate med Sally Line, men det rederi eksisterer vist
ikke længere !

En annonce i Touring Nyt (3/2003, side 11) siger, (hvis jeg læser den
korrekt), Cuxhaven - Harwich kr. 849,- for 2 personer og én mc + kr. 240,-
for 1 ekstra mc, ialt kr. 1.089,- for 2 enkeltbilletter. Det må så være det
samme som kr. 1.089,- pr. mand for en retur.
Og er det så retur senest inden 5 eller 7 dage; - det er lige lidt nok ?

Ole Baun

Fra : Armand

Dato : 09-06-03 22:43

Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg har læst lidt på Google, bl.a. en længere tråd fra ´99, hvori Armand
> foreslår Oostende - Ramsgate med Sally Line, men det rederi eksisterer

Og Hoovercraft'ene i Calais er også hugget op
Men der sejlede førhen også alm færger fra Calais samt Dunkerque - Mon ikke
at én af dem har overlevet kanal-tunnelen (som forøvrigt også er en
mulighed)
Nærmeste færge dernedaf er forøvrigt Hoek Van Holland - Harwich der tager en
passende nats tid at komme over :-/

> [...]
> samme som kr. 1.089,- pr. mand for en retur.
> Og er det så retur senest inden 5 eller 7 dage; - det er lige lidt nok ?

Er det ikke også tæt på DFDS-priserne fra Esbjerg?
Du har sikkert også læst min beretning om Per Pind's vellykkede kamp for at
få to motorcykler med til samme kampagnepris som der var for biler (noget
med: "To forlygter, to baglygter, fire hjul, fire (to) mand og en anelse
mindre fornøden dæksplads"!)?
Klø dog på med samme forehavende (om der p.t. findes "bil-pakker") :-|

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 10-06-03 20:57

"Armand" skrev i en meddelelse news:bc2uvq$2vob$2@news.cybercity.dk...

> [...]
ikke
> at én af dem har overlevet kanal-tunnelen (som forøvrigt også er en

Det var der da mindst et par stykker der havde ihvertfald indtil 2001 hvor
jeg var med (på mc) fra Calais til Dover. Det kostede svjh omkring 1100 -
1200 kr. for en billet med returrejse ikke senere end 5 eller 6 dage efter
afrejsen. Det var med andre ord ikke billigere end en meget længere færgetur
fra Danmark eller Tyskland

> [...]
240,-
> det
>
> Er det ikke også tæt på DFDS-priserne fra Esbjerg?

Sikkert !
I annoncen står der bl.a. også: "Esbjerg - Harwich mod tillæg", ( i forhold
til ovennævnte pris).

Jep. Det skal undersøges

Ole Baun

Fra : Henrik Mønster

Dato : 10-06-03 06:55

Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Er der nogen der har nogen ideer om hvordan man kommer billigst til
> Skotland på mc ?
> (2 mand på 2 mc´er, i uge 29 & 30).
<snip>

Hejsa

Jeg tog med færgen fra Hamburg til Newcastle i 1997. Jeg kan ikke huske om
det var sejlplanen eller priserne der afgjorde valget. Turen tog 24 timer og
jeg havde liggeplads. Jeg mener det var noget billigere end at tage turen
fra Frederikshavn. Meget kan have ændret sig siden, men du kan jo undersøge
det.

--
M.v.h. Henrik

Fra : Esben Bøll

Dato : 10-06-03 22:49

JEg skal også til skotland om 14 dage.
jeg satser dog på eurotunnel fra calais.
eller hvis jeg tilfældigt møder en færge på vejen.
så nu må vi se hvad der sker.

Esben Bøll
TA

Fra : Henrik Mønster

Dato : 11-06-03 13:59

Esben Bøll <ebo@oncable.dk> wrote:
> JEg skal også til skotland om 14 dage.
> jeg satser dog på eurotunnel fra calais.
> eller hvis jeg tilfældigt møder en færge på vejen.
> så nu må vi se hvad der sker.

<snip>

Jeg samlede kæresten op i Edinburgh og så tog vi turen nedenom på hjemvejen

--
M.v.h. Henrik

Fra : Bjørn K Nilssen

Dato : 11-06-03 14:44

On Tue, 10 Jun 2003 23:48:52 +0200, "Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> wrote:

>JEg skal også til skotland om 14 dage.
>jeg satser dog på eurotunnel fra calais.
>eller hvis jeg tilfældigt møder en færge på vejen.
>så nu må vi se hvad der sker.

Stena Line har en rute fra Hook of Holland til Harwich som ser rimelig og bra ut.
£69 for MC+fører i høysesong/midtuke.
Mens Calais-Dover med Seafrance ser ut til å koste £82

Jeg fant forøvrig en fin søkemotor for ferger på:
http://www.ferrybestprice.to/

-- Bjørn K. Nilssen --

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-03 21:29

"Bjørn K Nilssen" skrev i en meddelelse

> Stena Line har en rute fra Hook of Holland til Harwich som ser rimelig og
bra ut.
> £69 for MC+fører i høysesong/midtuke.

£ 69 for en enkelt.
£ 138 for en retur.
138 x 11 (hvis det er kursen på et pund) = kr. 1.518,-

> Mens Calais-Dover med Seafrance ser ut til å koste £82

Jeg fik en pris på 67,5 £.
67,5 x 2 x 11 = kr. 1.485,-

> Jeg fant forøvrig en fin søkemotor for ferger på:
> http://www.ferrybestprice.to/

Den er fin. Tak for den.

Ole Baun

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-03 21:23

"Esben Bøll" skrev i en meddelelse news:bc5jo3$1e99$1@news.cybercity.dk...
> JEg skal også til skotland om 14 dage.
> jeg satser dog på eurotunnel fra calais.
> eller hvis jeg tilfældigt møder en færge på vejen.
> så nu må vi se hvad der sker.

Jeg fandt et link til eurotunnellen, og fik en returpris for 1 pers. på mc i
juli måned på 188,10 £.
Hvad står £ i ?
11 kr. ?
I så fald giver det en returbilletpris på kr. 2.069,10 =

Ole Baun

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 23:24

> [...]
> i juli måned på 188,10 £.
> Hvad står £ i ? 11 kr. ?
> I så fald giver det en returbilletpris på kr. 2.069,10 =

Det er altså ikke uden grund at der stadig sejler færger :-|

£ er forøvrigt omkring 10,50 for tiden, ligesom at $ også er godt nede!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-06-03 08:47

Armand wrote:
> Det er altså ikke uden grund at der stadig sejler færger :-|

Færger er altså også rigtig meget hyggeligere end en kold kedelig
tunnel ...

Ok, måske en færge over kanalen er mindre hyggelig end en lille
fjordfærge i Norge :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Frank Døssing

Dato : 11-06-03 15:19

Hvis du bor på østsjælland er muligheden også at tage Gotheborg -
Newcastle. Fin færge, og turen på km 300 til Gotheborg (fra Kbh) er vel
kortere end turen til Esbjerg. Prisen var, såvidt jeg husker omkrin kr.
1000, men tjek deres hjemmeside (DFDS). Fidusen er at du spare en del
kørsel i England, såfremt det primært er Skotland i skal toure i.
Forøvrigt et kanon sted at tilbringe på ryggen af en MC..

go' tur

hilsen
Frank

Fra : Søren Jim

Dato : 12-06-03 17:23

Skotland

Snip
Hejsa
hvad med fra amsterdam til Newcastle, den bruger jeg selv meget bl.a her på
tirsdag bare den modsatte vej, det gode ved den er at man ikke har meget
spildtid.....kl 18.00 fra amsterdam og du er inde næste morgen kl 09.00
http://www.dfdsseaways.dk/

prisen ja jo check den selv aner det ikke. men det er den bedste route efter
min mening....
MVH
Søren (som tager frem og tilbage mindst 4 gange om året sammen med sin
CBR1000F)

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-03 21:38

"Søren Jim" skrev i en meddelelse
> [...]

> http://www.dfdsseaways.dk/
>
> prisen ja jo check den selv aner det ikke. men det er den bedste route

kr. 1.035,- for 1 person med 1 mc hver vej, så vidt jeg kan se. Eller på den
forkerte side af kr 2.000,- for en retur

> MVH
> Søren (som tager frem og tilbage mindst 4 gange om året sammen med sin
> CBR1000F)

Ole Baun

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-03 21:33

"Frank Døssing" skrev i en meddelelse
> Hvis du bor på østsjælland er muligheden også at tage Gotheborg -
> Newcastle.

Aalborg. Men der jo heller ikke så langt til Gøteborg herfra

> Fin færge, og turen på km 300 til Gotheborg (fra Kbh) er vel
> kortere end turen til Esbjerg. Prisen var, såvidt jeg husker omkrin kr.
> 1000, men tjek deres hjemmeside (DFDS).

Kr. 1.320,- pr. person hver vej

> Fidusen er at du spare en del
> kørsel i England, såfremt det primært er Skotland i skal toure i.

Jeg vil da også gerne køre på mc i England

tak

Ole Baun

Fra : Ole Baun

Dato : 12-06-03 21:47

"Ole Baun" skrev i en meddelelse news:bc2s03$76v$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der har nogen ideer om hvordan man kommer billigst til
Skotland
> på mc ?
> (2 mand på 2 mc´er, i uge 29 & 30).

Indtil videre er det billigste (bedste bud):

Bjørn K Nilssen´s

> Stena Line har en rute fra Hook of Holland til Harwich som ser rimelig og
bra ut.
> £69 for MC+fører i høysesong/midtuke.

Det får jeg til kr. 1.518,- for en retur for en person og en mc. (69 £ x 2
(retur) x 11 kr.)

Ole Baun

Fra : Søren Jim

Dato : 16-06-03 13:18

Snip snip

Har lige købet en billet til amsterdem fra Uk
50£
singel de køre med tilbud iøjeblikket
Mcen gratis med
og jeg har i de 50 £ fået en rigtig god kahyt

Mvh Søren CBR1000