registrering af mc
Fra : chris

Dato : 09-06-03 19:23

hejsa.
skal en importeret motorcykel først synes inden man kan
få lavet en foreløbig fastansættelse af registreringsafgiften. ser lidt
sådan ud efter papirerne, men for at være helt sikker spørger jeg.
hilsen chris

Fra : Albert

Dato : 09-06-03 20:25

nope, men det hedder sig at den skal være i synsklar stand (altså ikke et
vrag)

Fra : Torben Hansen

Dato : 09-06-03 20:41

Hejsa Chris!!!

inden du kan betale afgift af cyklen skal den være toldsynet, og det SKAL
gøres inden du kan få numre på den og inden du kan ligge pengene hos T og S.
Nå du har betalt beløbet hos T og S, kan du i realiteten hente dine plader
til cyklen, MEN så afskriver du retten til at trække pengene tilbage hvis
told og skal skulle finde på at forlange for meget til den endelige
vurdering. Når du har være til endelig Vurdering, og fået den endelige pris,
skal du hente plader. Tænk nu hvis T og S forlanger 10000 mere end den er
værd, hvad så... du kan INTET gøre så, jo du kan betale, for det er det
eneste du kan gøre, ellers kommer du i brummen. Det er en langsommelig
affære, men den lønner sig... jeg har selv lige betalt afgift af min 916'er,
de startede med at forlange 136.000, men efter lang tids tovtrækkeri med T
Og S, blev den nedsat til 109.911, altså en besparelse på 26000 kr.

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-06-03 20:40

> Tænk nu hvis T og S forlanger 10000 mere end den er
> værd, hvad så... du kan INTET gøre så, jo du kan betale, for det er
det
> eneste du kan gøre, ellers kommer du i brummen.

Efter at der er åbnet mulighed for at få afgiften retur ved eksport har
man trods alt den mulighed. Men de trækker 10 (eller er det 15%) fra.

/A

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-06-03 20:49

> startede med at forlange 136.000, men efter lang tids tovtrækkeri med
> T Og S, blev den nedsat til 109.911, altså en besparelse på 26000 kr.

På min 746 startede T&S med knap 124.000 og vi endte på 99.600,
så i forhold til Torben havde jeg "kun" en besparelse på 24.000 kr.-

Har brugt samme fremgangsmåde som Torben har beskrevet.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Vingtoft

Dato : 09-06-03 21:25

Hej
Du kan godt få en pris uden at syne den. Du kan bare ikke betale før den er
synet og hav været igennem et toldsyn

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 22:19

chris wrote:
> skal en importeret motorcykel først synes inden man kan
> få lavet en foreløbig fastansættelse af registreringsafgiften. ser lidt
> sådan ud efter papirerne, men for at være helt sikker spørger jeg.

Men du behøver heller ikke nødvendigvis søge om en foreløbig
fastansættelse, efter vurderingerne er lagt ud på T&S hjemmeside i det
såkaldte Modep-system. Hvis du finder en eller flere vurderinger på din
cykel i nogenlunde tilsvarende alder og km-tal, kan dit lokale
toldkontor tage udgangspunkt i dem, når du betaler depositum efter told-
og reg.syn er udført. Men spørg for en sikkerheds skyld dit lokale
toldkontor inden.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade