Racereport - Seriensport 3. løb (lang)
Fra : Peder

Dato : 08-06-03 21:43

Denne gang uden Claus, hvis skulder stadig gør ondt.
Billeder på http://roadracing.netpartner.dk

3. løb - Oschersleben

5/6-2003 "Det værste der kan ske, er at vi skal vente 1 time"
Tag ikke med Gedser - Rostock. Det er dyrt og de sejler kun hver 2.
time.
Denne gang har jeg min far med på tur. Claus er ikke blevet helt sig
selv endnu, så jeg måtte finde en afløser, og min far var oplagt emne.
Ikke at han skulle køre, men han ville gerne se, hvad jeg egentlig
render og laver.
Vi kørte hjemmefra kl. 10 og burde have været ganske hurtigt i
Tyskland, men jeg havde ikke reserveret plads, eller checket tider, da
jeg troede at de mindst sejlede en gang i timen. Men det gør de altså
ikke, så kl. 11:30 kunne vi læse at næste afgang var 13:00. Men så fik
vi en is i solen og fik set Gedser Remise udefra. Den opmærksomme
læser vil spørge "hvorfor flyver I ikke denne gang". Og svaret er, at
man skal booke mindst 2 uger før afrejse, for at få de billige
billetter. Ellers var det 1.800,- lidt mere end jeg havde regnet med.
Nåmen Tanja var også forsinket af kø, så vi tog det roligt. Kl. 19:00
var vi fremme og besigtigede faciliteterne. Det er ikke en ringe
bane….
Kl. 20:14 var Tanja også fremme og vi fik pakket ud og indlogeret os
på Pension "An der Rennstrecke". Ikke dårligt. Tanja sover godt nok i
telt ved banen, da hun ikke kunne få værelser nok, og insisterede på
at de og ikke vi skulle sove i telt.
Da Tanja og børnene havde været på Burger King på vejen, drog min far
og jeg på den lokale italienske restaurant og fik solid pasta. Ret
anbefalelsesværdig biks.

6/6-2003 "Pizza Diablo tak"
I dag var det træning. Helt præcis var det 7 gange 20 minutter, med
ca. 25 minutters pause i mellem - undtagen ved frokost. Så jeg er lidt
tæt nu til aften. Men alt gik efter planen - ingen styrt og bedste
omgangstid i næstsidste træningspas var 1:44. Jeg vil i den
forbindelse undlade at nævne de 99 hundrededele, der hører til. Det er
jeg ret godt tilfreds med. I det sidste pas prøvede jeg at køre med en
tand højere gearing, og gik rundt på 1:45, men jeg eksperimenterede en
del med bremsepunkter og gear, så jeg tror det går lidt hurtigere i
morgen. 2 timer og 20 minutter på Oschersleben er relativt hårdt og
man vil i galleriet kunne finde et billede af undertegnede i ret træt
tilstand.
Skal jeg kort beskrive banen, består den (fra start/mål langsiden) af
et kort hurtigt venstresving efterfulgt af 270 gr. højre. Herefter en
lige strækning og en 180 gr. venstre. Denne efterfølges af den tricky
"trippel left" der er tre hurtige venstre sving efter hinanden, der
skal køres som ét langt sving i ret høj fart og afsluttes af en skarp
højre. Kort efter møder man chikanen (højre/venstre) der også
afsluttes af en relativ skarp højre.
Så er man på bagerste langside, der er ret hurtig og "forstyrres" af
en i mine øjne rigtig lækker (og hurtig) højre/venstre s-kombination.
Igen et kort lige stykke og så en hurtig højre efterfulgt af en skarp
højre ud på start/mål langsiden.

For mad har vi igen været på italieneren. Denne gang var alle med og
jeg bestilte kæk en "Pizza Diablo", der bl.a. indeholdt tun, skinke og
jalapenios. Det skulle vise sig at være mindre klogt, men den smagte
rigtigt godt…

7/6-2003 "No no! 1 more lap!!!!"
Dauerprüfung og løb. Dauerprüfung er på 120 km (33 omgange) på 80
minutter.
Det er i dag 29 grader i skyggen, så det er temmelig varmt at køre.
Jeg har valgt at fortsætte med den højere gearing, da jeg føler mig
sikker på, at den kan hjælpe lidt.
Selve kvalifikationen går også godt, og jeg har nogle ret festlige
dueller på banen. Især har jeg meget fornøjelse af en blå R6'er, som
jeg kæmper for at komme forbi. Sært nok synes jeg bedst at kunne følge
med i svingene, for kun lige at kunne hænge på ned af langsiderne. Til
sidst kommer jeg forbi. Det er godt nok en kort fornøjelse, da han
senere ryger forbi og jeg taber ham helt.
Ved pitstoppet mangler jeg kun 5 omgange og jeg har 27 minutter. Så
jeg napper en lidt længere pause og går ud igen. Imidlertid er det en
kende svært at holde tal på omgangene, så da jeg er kørt i park fermé,
sidder jeg og bliver i tvivl om jeg egentlig var færdig. Tanja fjerner
tvivlen, da hun kommer løbende og med tegn og fagter gør mig opmærksom
på, at jeg mangler endnu en omgang. Det lykkes hende at overbevise
officials om, at jeg må komme ud igen og jeg når den sidste omgang.
Helt stresset var jeg dog ikke, da jeg havde 5 minutter til det.
Miseren bestod i, at jeg ved udkørsel ikke kommer over målesløjfen, så
min sidste omgang var ikke registreret.
Nåmen ingen straf og min bedste tid var nede på 1:43.01. Ikke så
ringe. Desværre var Claus ikke i nærheden, så jeg kunne ikke håne ham
med min 0,5 sek. hurtigere tid end hans
Nå ja - den R6'er jeg jagtede var en R1'er. Der er slet ikke 600'ere
med i min dauerprüfung. Det forklarede jo mine problemer på langsiden…

Inden løbet gjorde min mave knuder. Det var sikkert nervøsitet, men
jeg tror ikke at "Pizza Diablo" fra i går kombineret med Red Bull og
pommes har hjulpet…
Løbet gik helt fint. Min start er blevet forbedret så langt, at min
timing er i orden. Jeg skal bare have dyret i flere omdrejninger inden
indkobling. Men de par stykker, der røg forbi, fangede jeg i første
venstre/højre kombo.
Efterhånden er jeg blevet helt glad for de hurtige sving. De
overhalinger, jeg senere foretog, foregik mest forenden af langsiden
samt i højre/venstre s-kombinationen på bagsiden. Min
favoritmodstander på Kawasakien (nr. 220) fik jeg også en fin duel
med. Efter nogen tid, fik jeg ham i løbet af langsiden og fik ham godt
parkeret ved enden, men han gav ikke sådan op. Faktisk var han så
besluttet på at få fat i mig igen, at han kørte af i svinget lige før
s/m-langsiden. Men han kom ikke noget til. Kun hans stolthed var vist
såret.
2 andre kørere (210 og 226) kæmpede jeg med til hhv. 3. og 2. sidste
omgang, hvor de kom til at lave et par småfejl, og jeg fik krammet på
dem begge i s-kombinationen. Især overhalingen om 210 var festlig, da
han længe havde holdt mig bag sig ved at blokere for mine forsøg. Til
sidst fik jeg stresset ham lidt, og da han havde blokket mig i højren,
mistede han fart, og jeg kunne flyve forbi i venstren. Jeg talte med
begge bagefter, og vi var enige om, at det havde været nogle fede
kampe. Rar ånd man møder.
Det fik jeg så en 14. plads (13. i pointene) ud af 24 startende for og
har jævnt kørt 1:43 og 1:44 tider, så det var ret tilfredsstillende -
ikke mindst da alle bag mig undtagen 1, var foran i sidste og forrige
løb.
Efter løbet tog vi hjem, men valgte denne gang Puttgarten-Rødby. Ingen
grund til at betale det dobbelte for billetten (det er ret dyrt om
søndagen over Rostock) og oven i købet risikere at vente 1½ time…
Næste løb, som jeg selv deltager i, bliver formentlig i Assen den 19.
juli. Der er ellers 3 løb inden, men økonomien rækker ikke helt.

--
Peder
SGSXR750 (http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=44)

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-06-03 23:54

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 3. løb - Oschersleben

Fed Race Report, keep 'em comin' !
(Og så har jeg lige læst den efter at have set Brian Kjær Jørgensen blive
3'er i MX GP, det er ren fryd i aften!)

> Inden løbet gjorde min mave knuder. Det var sikkert nervøsitet, men
> jeg tror ikke at "Pizza Diablo" fra i går kombineret med Red Bull og
> pommes har hjulpet.

Vær lige opmærksom på at du kun kan drikke EN Red Bull før løbet, hvis der
er dopingkontrol. Der er utrolig meget koffein i de små sataner, men de er
nu også ret effektive. Jeg bruger dem tit efter løbet, for at undgå at få
hovedpine - som jeg tror kommer af det lidt pludselige vædsketab, måske.

Rittig

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-06-03 01:48

> "Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fed Race Report, keep 'em comin' !

Enig.. Det var spændende læsning.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peder

Dato : 09-06-03 06:59

On Mon, 9 Jun 2003 00:54:12 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Fed Race Report, keep 'em comin' !
>(Og så har jeg lige læst den efter at have set Brian Kjær Jørgensen blive
>3'er i MX GP, det er ren fryd i aften!)
Ja jeg så en del af det ræs. Lidt ærgerligt dog at han ikke kunne
holde føringen.

> [...]
>hovedpine - som jeg tror kommer af det lidt pludselige vædsketab, måske.
OK. Jeg havde slet ikke tænkt i de baner. Men jeg ved ikke om de
overhovedet har dopingkontrol. Det er nu ellers relevant nok, da det
høje krav til koncentration kunne friste nogen ud i snavs.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-03 11:43

> Det er nu ellers relevant nok, da det
> høje krav til koncentration kunne friste nogen ud i snavs.

Og det er lige nøjagtig DET Red Bull er godt til - man får lettere ved at
holde koncentrationen i længere tid. Men kun en (før løbet), hvis der er
dopingkontrol. Og for mig er det egentlig ligemeget om der er dopingkontrol,
min mave bryder sig ikke om at skulle præstere ret meget efter 2 Red Bull,
en enkelt gang har jeg endda fået mavekramper af det. En eller anden
forbruger-organisation testede en masse energidrikke, og der var forbavsende
mange af dem som var aldeles uegnede som sportsdrik.

Rittig

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 09-06-03 12:28

Claus Rittig wrote:

> [...]
> hovedpine - som jeg tror kommer af det lidt pludselige vædsketab, måske.

Så skulle du hellere drikke noget vand, da Red Bull er vanddrivende.
Almindeligt postevand er det bedste mod væsketab.

Med hensyn til den opfriskende effekt i koffein, viser undersøgelser faktisk,
at man bliver trættere af det, på længere sigt. Det har ganske rigtigt en
umiddelbart opkvikkende effekt, men efter kort tid ender man faktisk med at
være trættere end udgangspunktet. Hvorefter man drikker en Red Bull/kop kaffe
til...osv. osv.

Efter min mening, hvis man absolut vil drikke et eller andet stads, bør man
drikke High-5 eller lignende hurtigoptageligt sportsdrik uden koffein. Eller
spise energibarer også fra High-5 eller lignende.

-Jacob
Som også er en ivrig cykelrytter

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-03 21:31

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skulle du hellere drikke noget vand, da Red Bull er vanddrivende.
> Almindeligt postevand er det bedste mod væsketab.

Jeps, det gør jeg skam også - altså drikker vand. Men det kan bare være
svært at drikke vand nok. I de fleste Enduro'er bruger jeg Camelback, og det
virker helt kanon, for så kan jeg få vædske løbende. I de løb hvor jeg kun
drikker under pitstop, er jeg lidt handicappet af at jeg ikke kan drikke nok
på den korte tid jeg har.
Red Bull bruger jeg efter løbet, hvor jeg synes jeg har haft succes med at
drikke en enkelt Red Bull som supplement til måske en liter vand. Hvis jeg
kun drikker vand får jeg tit hovedpine. Jeg tror mit problem er at min
stakkels mavse ikke kan finde ud af at optage alt det vand hurtigt nok. Jeg
har aldrig haft mavekramper eller noget af alt det andet sjove som nogle af
de andre kørere går og hygger sig med, men det er lidt som om (med fare for
at kamme over i det ulækre) min mave går i stå, efter 3-4 timers hårdt
arbejde på motorcyklen.

> [...]
at
> være trættere end udgangspunktet. Hvorefter man drikker en Red Bull/kop

Det er sådan set ikke den opkvikkende effekt jeg søger - og så alligevel
lidt... Det kan godt være lidt svært efter en lang intens dag med nærkampe
og vilde hop og satsninger og hvad ved jeg, og så sætte sig ind i bilen og
køre 100km hjem siddende i en behagelig stol og akkompagneret af en let
summen fra motoren... z...

> [...]
Eller
> spise energibarer også fra High-5 eller lignende.

Vi har alle vore præferencer. Man må vel finde det man synes virker for en,
og det kræver lidt eksperimenteren. Jeg har fx. prøvet at fylde sådan noget
sportsdrik stads i min Camelback, med perfekt sukker og salt balance, og alt
muligt. Det smagte bare så rædselsfuldt at jeg ikke kunne drikke det.
Nedtur. Det jeg har det bedst med, (og det driller de andre mig med
jævnligt) er meget tyndt blandet pære-saftevand...

Rittig

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-06-03 21:33

Claus Rittig wrote:

> Det jeg har det
> bedst med, (og det driller de andre mig med jævnligt) er meget tyndt
> blandet pære-saftevand...
>
> Rittig

Fniiis...

MVH Mads Stetter

Fra : Allan Bojesen

Dato : 09-06-03 21:45

Claus Rittig wrote:
> [...]
> med, men det er lidt som om (med fare for at kamme over i det ulækre)
> min mave går i stå, efter 3-4 timers hårdt arbejde på motorcyklen.

Har en kollega der løber maraton, og han begynder dagen før med at drikke
vand i rå mængder. Han stopper drikkeriet et par timer før løbet for at få
overskudet tisset ud inden løbet. Efter løbet napper han også lige en Red
Bull og 3-4 L vand.

Allan Bojesen

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-06-03 21:50

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overskudet tisset ud inden løbet. Efter løbet napper han også lige en Red

Det er nok sådan de fleste gør. Jeg er ikke altid på dupperne med drikkeriet
før på selve dagen, men inden løbet skal der jo være helt fyldt i alle
vædskedepoter - pånær lige blæren

Rittig

Fra : Peder

Dato : 10-06-03 08:49

On Mon, 9 Jun 2003 22:50:19 +0200, "Claus Rittig"
> [...]

>før på selve dagen, men inden løbet skal der jo være helt fyldt i alle

Hmmm
Skal jeg forstå det sådan at de 2-3 øl jeg drikker aftenen før, er
skidt for mig og min vædskebalance?
Al den stund jeg kører - om det er træning eller løb - drikker jeg
stort set kun vand og lidt kaffe. Men øl om aftenen...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-06-03 17:43

Peder wrote:
> [...]
> Al den stund jeg kører - om det er træning eller løb - drikker jeg
> stort set kun vand og lidt kaffe. Men øl om aftenen...

Både øl og kaffe er vanddrivende, hvilket medfører at du rent faktisk dræner
kroppen for vædske - du tisser / sveder mere vædske ud end du tager ind i
form af kaffe eller øl.
Men det er jo et temperamentspørgsmål. Hvor ligger dit ambitionsniveau? Hvis
du hygger dig med et par øl om aftenen og du dagen efter er tilfreds med din
kørsel, så er det da fint. Det er jo egentlig en parameter mere der kan
tunes

Allan Bojesen

Fra : Peder

Dato : 10-06-03 23:08

On Tue, 10 Jun 2003 18:43:28 +0200, "Allan Bojesen"
<aboje@post9.tele.dk> wrote:

>Både øl og kaffe er vanddrivende, hvilket medfører at du rent faktisk dræner
>kroppen for vædske - du tisser / sveder mere vædske ud end du tager ind i
>form af kaffe eller øl.
Se alle disse helseting er jeg jo godt klar over

> [...]
>kørsel, så er det da fint. Det er jo egentlig en parameter mere der kan
Det er jo det. Og jeg må indrømme, at jeg vælger at hygge mig med
øllen i godt selskab.
Til gengæld er en af årsagerne til min regelmæssige motion, at jeg vil
være i bedst mulige form ved løbene, da det hjælper en del på den så
vigtige koncentration.

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 00:07

> [...]
> form af kaffe eller øl.
> Men det er jo et temperamentspørgsmål. Hvor ligger dit ambitionsniveau?

Uanset hvad, så er vædskemangel en særdeles kritisk forekomst undervejs i et
race!
Vædskemangel kommer snigende så man ikke selv bliver opmærksom på at man er
ramt og det påvirker ens opfattelses og bedømmelses -evne voldsomt, hvilket
ikke er sjovt at tænke på når man ved hvor stærkt det går for enden af
langsiden!
Yderligere kan man blive så diffus af vædskemangel at man tager irrationelle
beslutninger af en art som bagfra kommende ikke har en chance for at vide at
man gør!!

Ergo: Man bør gøre alt hvad man magter at gøre for at spare sig for
vædskemangel :-|

ps:
Det eneste ud over vædske der kan kompensere lidt for vædskemangel er en
benhård kondition - Og hvem har det?

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 10-06-03 13:41

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> wrote in article
> [...]
> vand i rå mængder. Han stopper drikkeriet et par timer før løbet for at

> overskudet tisset ud inden løbet. Efter løbet napper han også lige en Red

PG lundmarks version:
De sidste 5 døgn før konkurrencen skal man ikke andet end det hønsene gør:
Æde, drikke, skide og sove...

Og hvis man er vant til at slubre masser af vand til hverdag er maven også
klar til det på løbsdagen. Og det er sundt og godt, og holder mekanikken i
orden, og siges også at få skader til at gå over hurtigere. Og så er det
billigt...

Og hjemmelavet "sports"drik. vand med druesukker i, druesukkeren i 1KGs
poser, til 20-30 kroner. En spids salt og lidt saft for smagens skyld.
Jeg har en artikel fra JP hvor der var nogen forhold remset op, der var
forskel på indholdet før og under belastningen.

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : -V-

Dato : 10-06-03 22:09

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har en artikel fra JP hvor der var nogen forhold remset op, der var
> forskel på indholdet før og under belastningen.
¨
Henrik Jørgensen prøvede i sine stormagtsdage at finde ud af, præcis hvor
meget vand han brugte i løbet af et marathonløb.
Inden et simuleret marathonløb (løbebånd, høj temp. og luftfugtighed) havde
han drukket omkring 4 liter væske.
Efter løbet, som vel blev løbet på 2.15-2.20 fik han suget resten af væsken
op af mavesækken, for at se den præcist absorberede mængde.
De af de tilstedeværende, som har prøvet en udpumpning ved, at det ikke er
så sjovt....

Jeg kan naturligvis ikke huske den absorberede mængde, men det er heller
ikke pointen.
Dét er en mand, som er dedikeret.

-V-

Fra : -V-

Dato : 09-06-03 22:14

> [...]

> Nedtur. Det jeg har det bedst med, (og det driller de andre mig med
> jævnligt) er meget tyndt blandet pære-saftevand...

Hej CR.

Du har sikkert selv opfattet pointen, men tilsætning af visse makromolekyler
(fx. sucrose og salt) til vand, faciliterer (hjælper på) optagelsen af væske
gennem tarm og mavesæk. For høj koncentration, derimod, hæmmer optagelsen af
vand. Faktisk har alm. æblejuice for høj koncentration af sucrose (sukker),
så det optagelseshastigheden er ganske langsom.
Jeg kan sikkert finde nogle præcise tal for den præcise
reabsorptionshastighed, men gider faktisk ikke lige nu.
Hvis du er interesseret skal jeg gerne lede i morgen tidligt.

-V-

Fra : Soren Lindholt

Dato : 10-06-03 13:42

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote in article
<3ee4f8aa$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Jeg kan sikkert finde nogle præcise tal for den præcise
> reabsorptionshastighed, men gider faktisk ikke lige nu.
> Hvis du er interesseret skal jeg gerne lede i morgen tidligt.

Det ville da være rart...
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : -V-

Dato : 10-06-03 22:13

> Det ville da være rart...

Mañana...

-V-

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-03 18:49

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
makromolekyler
> (fx. sucrose og salt) til vand, faciliterer (hjælper på) optagelsen af

Jep, jeg ved det. Men jeeg synes jeg har fundet midler der passer til mit
mål (jeg satser alligevel ikke på VM), så du behøver ikke rende livet af dig
for min skyld.

> Hvis du er interesseret skal jeg gerne lede i morgen tidligt.

Takker for deltagelsen, men tag dig bare god tid

Rittig

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 09-06-03 22:17

Claus Rittig wrote:

> [...]
> drikker under pitstop, er jeg lidt handicappet af at jeg ikke kan drikke nok

Nå, ja men Red Bull er altså ikke det bedste til at genoprette væskebalancen.
Mht. hovedpinen, har jeg observeret, at det tit er benzinosen der giver mig
hovedpine. Selvom min væskebalance er fin, kan jeg få hovedpine af, at gå en
tur i København centrum i myldretiden. Kunne forestille mig at man indånder
anseelige mængder benzinos på sådan en motocrossbane.

> [...]
> muligt. Det smagte bare så rædselsfuldt at jeg ikke kunne drikke det.

Nu kan man jo få det med forskellig smag -synes Maxim med lemon smag er ok,
hvis man ikke blander det for stærkt.

-Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-03 18:54

> [...]
indånder
> anseelige mængder benzinos på sådan en motocrossbane.

Ja, og så larmen! Den er øredøvende, og en hel dag i det støjniveau er
sikkert heller ikke sundt.

Apropos usundt, var der så nogen der så MX GP på Eurosport i weekend'en? Der
hvor Brian Kjær blev 3'er? Pit Beirers styrt så DÆLME grimt ud! Han ligger
nu i kunstig coma efter operationen i tyskland, men ryggen er brækket (og så
er der en punkteret lunge og lidt andre småting) og der er ikke udsigt til
at han kommer til at gå igen. Suk... Jeg vil altid huske ham for nogle
fantastiske kampe i VM løbene. Var det ikke Everts han sendte en tur ud
blandt tilskuerne sidste år?

> Nu kan man jo få det med forskellig smag -synes Maxim med lemon smag er
ok,
> hvis man ikke blander det for stærkt.

Det ku jeg jo prøve.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-06-03 08:02

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> [...]
> sikkert heller ikke sundt.
>
> Apropos usundt, var der så nogen der så MX GP på Eurosport i weekend'en?

Nu har jeg ikke lige set det nævnt andre steder, men det er f*nme flot
af Brian Kjær!

> [...]
> operationen i tyskland, men ryggen er brækket (og så er der en punkteret
> lunge og lidt andre småting) og der er ikke udsigt til at han kommer til

Øv. Han er da ellers en af dem man kunne regne med i top 5 næsten hver
gang.
Life of a racer :-/

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøøørst time you traai de

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-06-03 20:15

> Fed Race Report, keep 'em comin' !

Yep - læser dem også gerne

/A

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-06-03 20:46

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Yep - læser dem også gerne

Ditto
Sjov og interesant læsning

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Peder

Dato : 10-06-03 08:54

On Mon, 9 Jun 2003 21:46:10 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>Ditto
>Sjov og interesant læsning
Tak. Det er rart med lidt tilbagemelding.
Det har jo lidt karakter af pral, så jeg ville have forståelse for,
hvis man fandt det uinteressant.
Desværre kommer der til at gå en månedstid inden jeg kommer afsted
igen. Men damn hvor jeg glæder mig allerede.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-06-03 07:31

Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> writes:

> 3. løb - Oschersleben

Det er da lidt af en karriere du er ved at have stablet på benene
Som altid en fin historie.

Jeg er iøvrigt bedst til venstresving...

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Peder

Dato : 10-06-03 08:53

On 10 Jun 2003 08:30:38 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Det er da lidt af en karriere du er ved at have stablet på benene
>Som altid en fin historie.

Arbejder på det
Men som med så meget andet, er det økonomien der bremser.
Jeg er ellers ved at blive godt bidt. Især efter successen denne gang
(læs: det store fremskridt).
En gut, der hedder Flick (hvem sagde 'allo 'allo?) spurgte da også
hvodden jeg bar mig ad. På Hockenheim var han 8-10 sek. hurtigere, og
siden har jeg ædt mig ind på ham. Han kører nu stadig hurtigere på sin
Kawa ZX6R - 1.41 blev det til.
>Jeg er iøvrigt bedst til venstresving...
Dem arbejder jeg også på
Jeg tror jeg kommer til at bytte om på knæsliderne, for at få lidt
symmetri

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-06-03 09:43

Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> writes:

> Arbejder på det
> Men som med så meget andet, er det økonomien der bremser.

Ja, jeg mangler også en der vil dele husleje med mig, så jeg igen
kan bruge penge på det der betyder noget

> [...]
> hvodden jeg bar mig ad. På Hockenheim var han 8-10 sek. hurtigere, og
> siden har jeg ædt mig ind på ham. Han kører nu stadig hurtigere på sin

Heh, Flick Men i starten er det jo altid (forholdsvist) nemt at
gøre væsentlige fremskridt. De er de sidste 5% der er de svære - men
som regel også de sjoveste. Så er der jo ligepludselig tid til at
tænke "F*ck det er sjovt det her", samtidig med man lurer på ham foran
og hvordan man mon kommer forbi. Eller bander når han trækker fra i det
samme sving 6 omgang i træk

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Peder

Dato : 10-06-03 10:46

On 10 Jun 2003 10:43:08 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

> [...]
>tænke "F*ck det er sjovt det her", samtidig med man lurer på ham foran
>og hvordan man mon kommer forbi. Eller bander når han trækker fra i det

I know. Derfor nyder jeg det også p.t.
Det rare er, at jeg stadig kan mærke, hvor jeg kunne have kørt
hurtigere uden at komme i fare. Ligesom jeg har luret meget på min
linie forenden af langsiden. Det er så noget, jeg vil prøve at arbejde
på næste gang.
Under alle omstændigheder er der stadig folk i min klasse, der kører 7
sekunder hurtigere end mig på denne bane, så der er en del at arbejde
på.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-06-03 19:02

> [...]

Man bruger 90% af tiden på at lave de sidste 10% forbedring, men det er nu
også den periode der er sjovest.

DET er det fede ved race! At kæmpe med en anden kører som er tæt på ens eget
niveau. Jeg kan være høj i flere dage efter, og så er det ikke engang
vigtigt om jeg vandt over ham eller ej! Og bagefter kan man grinende
diskutere kampen igennem med en gut man aldrig har set før - super.

> [...]
> hurtigere uden at komme i fare. Ligesom jeg har luret meget på min
> linie forenden af langsiden. Det er så noget, jeg vil prøve at arbejde

Det er også meget lettere at forbedre sit tempo hvis man ligger og jagter en
der er kun lidt hurtigere end en selv. Lynhurtigt gør man ting man egentlig
nok ikke turde prøve hvis man bare kørte alene - og så finder man ud af at
"orv, den linie er MEGET hurtigere" eller "her kan jeg presse den meget
hårdere".

> Under alle omstændigheder er der stadig folk i min klasse, der kører 7
> sekunder hurtigere end mig på denne bane, så der er en del at arbejde
> på.

Ork, i min klasse er der folk der tager mig med en omgang i løbet af 20 min.
Det er lidt træls når C250 bliver slået sammen med OldBoys 33+, for der er
flere tidligere top-10 A-kørere i den klasse...

Rittig