He he..også en stor tak for ingen hjælp fr~
Fra : wheeler

Dato : 08-06-03 20:03

Hmm måtte trække hjem fra Emdrup til Nørrebro i går (skidt i karbunanden) -
mødte vel 10 MC'ere....

En ringe trøst var det dog at ingen hilste

--
Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-06-03 20:58

wheeler
skrev i news:vMLEa.116$Do4.72@news.get2net.dk
> Hmm måtte trække hjem fra Emdrup til Nørrebro i går (skidt i
> karbunanden) - mødte vel 10 MC'ere....
>
> En ringe trøst var det dog at ingen hilste

Hva´f..... har I gang i derovre? :-\
Det havde du sgisme ikke fået lov til herovre på vestkysten (håber jeg)
i hvert fald ikke hvis jeg var kommet forbi! Er sæderne i forfald?

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : flemsus

Dato : 08-06-03 22:40

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> Wheeler
> Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse

Det er en trist udvikling. Hvis jeg har holdt i siden af vejen, er der endda
billister der er stoppet for at høre om der var noget galt.
Mvh. Flemming Sørensen, Jylland

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 09-06-03 01:22

> [...]
>
> --
> Wheeler
> Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse

-Hmmm... (PINLIGT) En af de første dage på hornet'en da jeg løb tør og måtte
trække hjem, mødte jeg to andre gutter også på hornet'er dervendte om for at
se hvad der er galt... Men da jeg jo alligevel næsten var hjemme var det jo
ikke noget problem.. Men har da nu to nye gutter at tuller rundt med i
weekenden... Jeg er nu også ret sikker på at hvis jeg møder en der har
problemer med mc'en ville jeg vende om uden at tænke over det... Men sårn er
vi vel bare her på fastlandet...
Og nu vil jeg sgu sove min brændert væk... Eller prøve på!
Hæhæ...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==-- Der i en okay
brandert prøver at skrive så det er til at læse... ;o9
Honda Hornet 600
2002... Eller 2003???
--==(Hvorfor siger de 2003'er når det egentligt kun er en 2002'er???)==--

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-06-03 09:59

Utroligt. De må gå under kategorien "skabsMC'ist", som ikke har fattet hvad
det drejer sig om.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter Ursin

Dato : 09-06-03 10:38

> [...]
karbunanden) -
> mødte vel 10 MC'ere....
>
> En ringe trøst var det dog at ingen hilste

Hej,
Normalt standser jeg hvis jeg ser en mc i nød på landevejen, motorvejen etc.
Hvis jeg havde set dig komme trækkende med motorcyklen på cykelstien i
København, så er jeg faktisk ikke sikker på jeg ville have standset. Jeg
standser for at tilbyde hjælp fordi man kan være langt fra benzintanken,
langt fra en telefon eller andet. Men midt i København, der er
kiosker/butikker/telefonbokse alle vegne hvor man kan ringe fra.
Tankstationer er der også, 2 stk. bare fra Emdrup til Nørrebro. Hvorfor skal
jeg standse? Hvad kan jeg hjælpe med?

Hvad synes i andre? Er det en forkert holdning? Jeg vil gerne være en god
mc'er og jeg vil da også sætte pris på at nogen standser hvis jeg en dag
står langt fra civilisationen, men jeg synes bare ikke der er så meget at
hjælpe med midt i storbyen når jeg nu ikke ligefrem er mekaniker.

mvh
Peter Ursin
VFR800

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-06-03 11:52

Peter Ursin
skrev i news:iAYEa.14455$Jp3.451978@news010.worldonline.dk
> [...]
> hjælpe med?
>
> Hvad synes i andre? Er det en forkert holdning? Jeg vil gerne være en

snip

Jeg standser.
Spørger til situationen.
Så kan manden jo selv sige fra hvis det er "ubelejligt"

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-06-03 14:24

> Tankstationer er der også, 2 stk. bare fra Emdrup til Nørrebro. Hvorfor
skal
> jeg standse? Hvad kan jeg hjælpe med?

Hmm! - Bevæger mig ud på dybt vand (ved det godt)!

Står man ude 14e23 km nord for den Alfavej, så er det klart, at man bør
stoppe, ligegyldigt hvad! - Men hvis det sker inde i Københavns midtby, så
/kan/ vedkommende jo også forsøge, at give tegn til dig eller andre
forbipasserende (med eller uden hjul), hvis der virkelig er behov for
hjælp...

Så jeg giver dig tilsyneladende *ret*, men derfor så sker der vel intet ved
at tage sig den tid, det tager at stoppe op og sige "davs!", hvis
trafikforholdene ellers er til det?

Hilsen
Lars
.... der for et par måneder siden kørte ind til siden, da en MC'ist kom
trækkene med en MC. Heldigvis var alt under kontrol, men dette ville jeg da
bestemt gøre igen, hvis/når lejligheden byder sig!

Fra : wheeler

Dato : 09-06-03 15:12

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev

> skal jeg standse? Hvad kan jeg hjælpe med?

[KLIP]

Siden hvornår er tankstationerne i Københavnsområdet begyndt at interessere
sig for mekaniske problemer på MC'er ;-/

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-06-03 15:54

> [...]
>
> Siden hvornår er tankstationerne i Københavnsområdet begyndt at
interessere
> sig for mekaniske problemer på MC'er ;-/

Hov, hov! - Du klipper galt! - Det var altså ikke mig, der skrev det!
Jeg vil da *meget* gerne skrue lidt i den MC, hvis du altså tør det!
Regn ikke med, at alle MC'ister er store skabsmekanikere, der alle slæber
rundt med et komplet autoværksted i tanktasken.

Men lad os da komme helt til bunds i denne sag:
Først: Jeg ville *helt* sikkert have kørt over til dig! - Bare for at høre,
om jeg kan hjælpe med noget.... og naturligvis hjælpe, hvis der er behov for
det! - Ingen tvivl dér!

Men: Hvad ville du så helt konkret bede mig om? - Hvis ikke jeg lige kom
kørende i en stor varebil med fæstningsbeslag og -remme til MC-transport,
men blot kom på min Yamaha 2½'er?!

..... spørger blot af almen uvidenhed!

Hilsen
Lars

Fra : Pcman

Dato : 09-06-03 20:17

(KLIP)

> Siden hvornår er tankstationerne i Københavnsområdet begyndt at
interessere
> sig for mekaniske problemer på MC'er ;-/

Det gør mekkeren på tanken inde ved siden af SAS hotellet på Amager. Han
insisterede endda på at skifte min sikringsholder, fordi den gamle
sikringsholder svigtede, selvom jeg havde værktøj med. Betalte endda kun for
selve sikringsholderen.

Meen til gengæld fik jeg så hele historien om hvorfor han ikke kørte MC mere
Sørgeligt når bilerne kører ud foran os :(

Med venlig hilsen
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 1972

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 10-06-03 09:52

wheeler wrote:
> Hmm måtte trække hjem fra Emdrup til Nørrebro i går (skidt i
> karbunanden) - mødte vel 10 MC'ere....

Tør øjnene og spis en kiks Forsøgte du at gøre tegn til at de skulle
stoppe ? Personligt har jeg stoppet ufatteligt mange gange, bare for at få
at vide: "der er ikke noget at gøre, kør du bare videre". Jeg forsøger
derfor at køre langsomt forbi og se om staklen giver tegn til at have brug
for hjælp.

Iøvrigt fatter jeg ikke at folk ikke invisterer i et falck/dah abbonnement -
de få penge et sådant koster (sammenlignet med benzin, forsikring og alt det
andet dyre) er sq da givet godt ud.

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-06-03 20:43

"Iøvrigt fatter jeg ikke at folk ikke invisterer i et falck/dah abbonnement"

Fordi visse forhandlere afhente deres kunde-MC'er gratis i DK
Fordi Falck sucks når du er uden for DK og du kører MC (i hvert fald sidst
jeg spurgte i 2001).

Men selvom man er medlem af div. hjælp.... Kunne man måske få løst sit
problem let her og nu, og så fortsætte sin tur, hvis en lige ville hjælpe.
Jeg vil altid holde ind, selv om jeg ikke er den store mekaniker. Men måske
staklen bare har brug for lidt benzin, en sikring e.l., det ville jeg da
gerne hente.