Hjælp til VW POLO årg. 1986!!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 08-06-03 19:00

Hej alle...

Jeg vil gerne starte med at indrømme at jeg udemærket er klar over at denne
mail ikke hører hjemme i denne gruppen, men håber på lidt hjælp i gruppen
jeg selv skriver i af og til

Det korte af det lange er at jeg og kærsten har en VW Polo, som 1, 2 og
baggear pludselig er forsvundet i. Dvs, det kan ikke lade sig gøre at finde
gearerne længere. De eneste gear den kan sættes i er 3 og 4, og tro mig det
er ikke særligt fedt. at skulle starte i 3 gear, det måtte jeg gøre da jeg
skulle køre hjem fra købmanden idag
Er der nogen der kan give mig lidt hjælp, til hvad der kan være galt?? Det
kan da ikke være inde i gearkassen eller hvad??? eller kan det måske være
"Stangen" fra Gearstangen til gearkasse?? Jeg håber meget på lidt hjælp.

Tak på forhånd!!!

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle

Fra : Morten Lange

Dato : 08-06-03 20:09

> [...]
> "Stangen" fra Gearstangen til gearkasse?? Jeg håber meget på lidt hjælp.

I de fleste biler er 'stangen' fra gerastangen til gearkassen et par kabler.
Der er vel ét af dem der er knækket eller hoppet af.

Lange

Fra : John

Dato : 09-06-03 13:50

"Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse

> I de fleste biler er 'stangen' fra gerastangen til gearkassen et par
kabler.
> Der er vel ét af dem der er knækket eller hoppet af.

Sludder og vrøvl ...de fleste biler har stangforbindelse, hvorimod nogle få
har kabelforbindelse !

John

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-06-03 20:10

> Jeg vil gerne starte med at indrømme at jeg udemærket er klar over at
> denne mail ikke hører hjemme i denne gruppen, men håber på lidt hjælp
> i gruppen jeg selv skriver i af og til

Jeg tror du finder mange flere bil-erfarne folk i news:dk.fritid.bil.
Mange herinde har sikkert kun bil pga. konen og smider den til mekanikeren
når noget er galt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 09-06-03 00:03

Martin Sørensen wrote:

> Jeg tror du finder mange flere bil-erfarne folk i news:dk.fritid.bil.
> Mange herinde har sikkert kun bil pga. konen og smider den til
> mekanikeren når noget er galt.
>
> signing off.. Martin Sørensen

Med fare for at fornærme nogen..

1) (Jeg synes) Den tekniske kompetence i denne nyhedsgrupper virker generelt
større end i den ovennævnte NG

2) (Jeg synes) I denne NG er der færre som giver fuldfede svar på ting de
tydeligvis ikke aner et klap om

3) Jeg kunne også finde på at (og har vistnok også) bedt om råde fra alt
mellem bådmotorer, plæneklippere etc. i denne NG (Der er ikke nogen der har
brokket sig heller)

Av AV av

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-06-03 08:39

> Med fare for at fornærme nogen..
> 1) (Jeg synes) Den tekniske kompetence i denne nyhedsgrupper virker
> generelt større end i den ovennævnte NG

Jeg følger ikke lige med i dk.fritid.bil, så det kan jeg ikke lige sige
noget om.
Han fik da også svar på sit spørgsmål, så det går nok..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : John

Dato : 09-06-03 13:52

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 3) Jeg kunne også finde på at (og har vistnok også) bedt om råde fra alt
> mellem bådmotorer, plæneklippere etc. i denne NG (Der er ikke nogen der

Er det her i denne gruppe at man får opskriften på en god Pizzadej ?

V.H John ..gnæækk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-06-03 14:03

> Er det her i denne gruppe at man får opskriften på en god Pizzadej ?

Ja, nedenstående jeg har selv brugt med succes indtil flere gange:
Dej til 4 pizzaer:
3 dl. vand
600 g. mel
2 tsk. salt
1 spsk. olivenolie
50 g. blødt smør
2 g. gær

Gæren røres ud i det lunkne vand.
Tilsæt salt og olie.
Mel og det bløde smør tilsættes lidt efter lidt.
Dejen deles i 4 portioner.
Hver portion æltes hårdt - så luften presses ud.
Formes til 4 boller.
Tildækkes med husholdningsfilm og hæver i stuetemperatur i 4 timer. Stilles
derefter i køleskabet i 2 timer.

> V.H John ..gnæækk

Måske er det efterhånden lidt for off-topic.

FUT: En eller anden mad-opskrifts-gruppe.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 08-06-03 21:59

> [...]
> galt?? Det kan da ikke være inde i gearkassen eller hvad??? eller kan
> det måske være "Stangen" fra Gearstangen til gearkasse?? Jeg håber

Forkert gruppe, men vi er flinke mennesker: Det er en lille 15 cm lang
billig og elendig plaststang som er knækket. Kør på værksted og få en ny
monteret. Tager ca 3½ min. Koster max et par hundred.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-06-03 22:58

> [...]
> "Stangen" fra Gearstangen til gearkasse?? Jeg håber meget på lidt hjælp.

Hehe! - Min søster har en VW-polo vistnok af samme årgang, hvor gearstangen
kan drejes rundt som hvis man skulle røre rundt i en gryde havregrød... Dvs.
at man aldrig er helt sikker på, at bilen er kommet i bak-gear eller i 1.
gear, kombineret med, at baggearsikringen heller ikke virker længere....
tjaa, så kan faktisk give ret spændende oplevelser... Ja, jeg har forsøgt at
betjene den!

Hilsen
Lars

Fra : RacerNiels

Dato : 08-06-03 21:06

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> wrote in message
> Det korte af det lange er at jeg og kærsten har en VW Polo....

Madkasser er for sissy's.... prøv i dk.fritid.bil.

Niels

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 09-06-03 11:31

> Madkasser er for sissy's.... prøv i dk.fritid.bil.
> Niels
---------------------------
Jaehhh.... Men sissy'en har sgu en duci!

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
2002... Eller 2003???
--==(Hvorfor siger de 2003'er når det egentligt kun er en 2002'er???)==--

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Armand

Dato : 09-06-03 11:47

Torben Hansen <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en
> [...]
det
> er ikke særligt fedt. at skulle starte i 3 gear, det måtte jeg gøre da jeg

Så lad det være et generelt svar:
Der er kun én ting at gøre, og det er at nørkle med tingene for at se
hvorledes de er kontrueret og hvor der måtte være en brist!

Forårsaget af benævnte køretøjs konstruktion er du således nok nødt til at
kravle under sagerne og kigge løs mens fruen roder rundt i gryden - det kan
vise sig at den andetsteds nævnte plastik-dims ligefrem er til at skifte
selv :-/

--
Armand.
(der ellers har travlt nok med at følge med omkring mc-snakken)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 09-06-03 15:05

> [...]
> til at kravle under sagerne og kigge løs mens fruen roder rundt i
> gryden - det kan vise sig at den andetsteds nævnte plastik-dims

Meget nem. Og den kan ses oppefra på højre side af motoren. Men det med at
sætte folk man ikke kender i gang med reparationer af selv simpel karakter
kan være problematisk

Fra : Armand

Dato : 09-06-03 15:42

Freddy O. Christensen <foc@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en

> Meget nem. Og den kan ses oppefra på højre side af motoren. Men det med at
> sætte folk man ikke kender i gang med reparationer af selv simpel karakter
> kan være problematisk

Så skulle jeg altså lukke helt af for denne gruppe nu! :-/

Èt eller andet sted skal alle jo starte med at skrue - det er få der er
medfødte mekanikere, så hvis man skal ha' folk igang dermed er der kun én
vej frem :-|

At henvise folk til problemernes arnested, er da forholdsvis uskyldigt i den
sammenhæng. Derefter det må være op til den enkelte at vurdere egne evner og
mulighederne!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-06-03 17:25

On Mon, 9 Jun 2003 16:42:24 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Så skulle jeg altså lukke helt af for denne gruppe nu! :-/

Og nedsætte underholdningsværdien i DFM med over 50%.
Nul Putte

>Èt eller andet sted skal alle jo starte med at skrue - det er få der er
>medfødte mekanikere, så hvis man skal ha' folk igang dermed er der kun én
>vej frem :-|

Ja, og den får man sorte fingre af )

>At henvise folk til problemernes arnested, er da forholdsvis uskyldigt i den
>sammenhæng. Derefter det må være op til den enkelte at vurdere egne evner og
>mulighederne!

Jeg vil udtrykke min absolutte enighed
Vi lever gud ske lov ikke i USA hvor slig form for rådgivning kan føre
til et sagsanlæg.
Så indtil det sker vil jeg gøre som du !

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 11-06-03 12:55

Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote in article
<3uc9evk1cff6a9ge05bv1l5258cuknfbjq@4ax.com>...

> Jeg vil udtrykke min absolutte enighed
> Vi lever gud ske lov ikke i USA hvor slig form for rådgivning kan føre
> til et sagsanlæg.
> Så indtil det sker vil jeg gøre som du !

Jep.
Og jeg udleverer gerne min standard vejledning i reparationer:

Q: Hvordan skifter man XXX på XXX?
A: Du piller den gamle af og sætter den nye på!
--
Soren