Ny cykel..konklusion..
Fra : eli

Dato : 08-06-03 12:24

Hej!

Jeg fik mit kørekort får en måneds tid siden, og har siden da ikke kunne få
tanken om en cykel ud af hovedet;)..Jeg sværger mest til en ny, og efter
diktering fra forsikringen(aka økonomi) bliver det sikkert til en ER5 02´
nedsat til 60K..CB500 og GPZ500 er sgu for dyre i indkøb og forsikring..Men
hvor skal jeg købe den på sjælland..helst et sted hvor der ingen smarte
sælgere er, da jeg gennemskuer dem med det samme..Og er der ingen
indevendinger over mit køb, så lad dem tie for evigt;)

--
M.v.h
Dan "ROSKILDE"

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-06-03 12:23

eli wrote:
> [...]
> sjælland..helst et sted hvor der ingen smarte sælgere er, da jeg
> gennemskuer dem med det samme..Og er der ingen indevendinger over mit

Det med hvor du skal handle, vil jeg lade andre hjælpe med.

Jeg vil dog, lige presse dig lidt i din beslutning om køb af en spritny ER5

ER5 er helt sikkert en rigtig god cykel, og er super køb til pengene,
men(der er altid et men) både CB500 og GPZ500 er altså begge cykler der på
faktisk alle områder er ER5 overlegen. Og for 60K kan du få dem som næsten
nye cykler, med relativt lave km-tal. Så hvis du bruger lidt til på at lede
står du med en lettere brugt cykel, der med lidt held kan sælges engang igen
uden det store værditab! Det kan jo ikke lade sig gøre med en ny cykel, der
vil værditabet ved gensalg nok være betydeligt større.

Summasummarum: Drop tanken om ER5 og køb en lettere brugt CB500 el. GPZ500,
spar penge i det lange løb, og få en bedre cykel ud af det.

Ovenstående er sef'øli blot min mening

MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : eli

Dato : 08-06-03 14:58

jeg hælder også mest til gpz eller cb..Men de priser jeg har set afskrækker
mig lidt. F.eks en gpz fra 96 med 30.000 km til 60k hos en forhandler..Og 2k
mere om året i forsikring..så foretrækker jeg en ny er5 til samme pris..Men
ja, vi enige..

--
M.v.h
Dan

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 08-06-03 23:10

"eli" <eli@popme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2k
> mere om året i forsikring..så foretrækker jeg en ny er5 til samme

Hm
Ok, jeg købte min GPZ'er '96'er med 36000km på klokken, til 38kkr hos en
privat mand, fordi den havde været nede og derfor var den ene udstødning
ridset. - Så det der med en forhandler, er måske der lige skal handles lidt
med...
Anyway, de ligger typisk omkring 40-45kkr i privat handel, og så kan man jo
aliere sig med en haj(evt. fra gruppen her) til lige at se den efter inden
man handler.

Mvh
Kristoffer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-06-03 07:47

> Ok, jeg købte min GPZ'er '96'er med 36000km på klokken, til 38kkr

Kæresten købte en 94 (den nye model) med 42K på klokken til 39. Den havde
ikke været ned, og gik godt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 09-06-03 10:15

eli <eli@popme.dk> skrev i en
> [...]
2k
> mere om året i forsikring..så foretrækker jeg en ny er5 til samme pris..

Det er godt observeret: Forsikringspræmien er ofte den der sættter
dagsordenen!

- -
Armand.

Fra : eli

Dato : 09-06-03 15:36

Takker..jeg tror jeg starter på ER5, og kan efter nogle år med forøget
erfaring og anciennitet gå til noget større. Cyklen er vel heller ikke
dårlig som sådan..jeg sidder ihvertfald godt på den, og jeg tog kortet på
én..

--
M.v.h
Dan

Fra : Anet

Dato : 13-06-03 20:41

> [...]
> erfaring og anciennitet gå til noget større. Cyklen er vel heller ikke
> dårlig som sådan..jeg sidder ihvertfald godt på den, og jeg tog kortet på

(klip)

Nu du er så opsat lige på den cykel må jeg så spørge om du har prøvet andre?
For mig at se er det den mest sløve og stive cykel man kan få og som det
første indlæg skrev så fik du betydlig mere for dine penge i en honda cb 500
lettere brugt. Jeg tog selv kortet på sådan en og sværgede at den ville jeg
aldrig købe. Og slet ikke efter at jeg havde prøvet andre mc´er. Om nogle år
skriver du ......den vil hurtigt blive død og kedelig for dig.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : eli

Dato : 15-06-03 14:50

Indtil videre har jeg prøvet xj600, er5, cb 500 og min egen suki 125 crosser
fra 81 ;)..Men spørgsmålet drejer sig hovedsageligt om økonomi
desværre..Indkøb,forsikring, krav om kasko ved køb af mc(lån i banken) osv..

--
M.v.h
Dan

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 12:30

In article <AMEEa.12206$Jp3.391369@news010.worldonline.dk>, eli says...

> [...]
> sælgere er, da jeg gennemskuer dem med det samme..Og er der ingen
> indevendinger over mit køb, så lad dem tie for evigt;)

Det lyder da som et udmærket valg.
MC Gården i Slangerup har den vist på lager.

Henrik Balle er 'cut the crab' typen, og vil efter min bedste
overbevisning kunne give dig fornuftig info og vejledning.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-06-03 12:35

Hekto wrote:

> Henrik Balle er 'cut the crab' typen, og vil efter min bedste
> overbevisning kunne give dig fornuftig info og vejledning.

Skær krabben *GG*

Du mener vel crap

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup(skulle bare lige drille lidt

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 12:51

In article <bbv71b$2kf0$1@news.cybercity.dk>, Anders Thorup says...
> Skær krabben *GG*
>
> Du mener vel crap

Ja, ka' ik' fordrage krabbekød!

Fra : Palle Iversen

Dato : 10-06-03 00:12

Hej..

Nu ved jeg ikke om du har taget stort MC kort, for har du det, skal du lige
sørge for at få forhandleren til at fjerne begrænsningen til 34 heste, så
den får de 50 heste den er født med.
Iøvrigt er det sikkert et godt valg, med en ER5, har lige købt en til min
datter, som lige, er fyldt 18 år, og har taget kørekort til MC, men så vidt
jeg ved, fåes den kun i den mørke farve til 60K.., og jeg ved at CVP i
Horsens havde 1 stk. tilbage for ca. 14 dage siden.

mvh

Palle

www.mz.amok.dk

Fra : eli

Dato : 10-06-03 19:21

Hæh, kan du også købe en til mig;) fylder 24 d.20 juni..Farven sort passer
mig glimrende, og ja, jeg skal nok huske det med begrænsningen...Der er
bare fandens langt til horsens fra roskilde..

--
M.v.h
Dan

Fra : Palle Iversen

Dato : 10-06-03 21:56

Hvis du syntes det er langt til Horsens, fortjener du ikke en MC, så tag du
hellere toget.

mvh
Palle

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 01:05

> Hvis du syntes det er langt til Horsens, fortjener du ikke en MC, så tag
du
> hellere toget.

Rolig nu!
Det er da først efter at man er blevet selvtranspoterende at danmarkskortet
skrumper ind!

Jeg huske da at efter at have kørt mine første to sæsoner, var turen til
Århus (á 100 km) for at se på ny model, da noget der lige skulle besluttes
før man kørte, og ikke som nu hvor 100 km er noget man gør impulsivt!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-06-03 09:35

Armand wrote:
> Jeg huske da at efter at have kørt mine første to sæsoner, var turen til
> Århus (á 100 km) for at se på ny model, da noget der lige skulle besluttes
> før man kørte, og ikke som nu hvor 100 km er noget man gør impulsivt!

Heh....

Min kammerat på Nimbussen kan være meget længe om at bestemme sig
for at køre lange ture på den (+50km), og han har da haft den i ca.
6 år nu ... men jeg må lige huske at drille ham ved
lejlighed med at det kun er nybegyndere der overvejer.

Nu kørte han så også fra Skælskør til Græsted og retur med tændingsproblemer
på 3/4 af turen da vi var til Veterantræf i mandags..
Men alligevel kunne den da godt holde ca. en 90-100km/t hele vejen, også i
modvind.

// Hans, der kender en der gerne vil købe et sæt
papirer+stelnummerplade til en Nimbus-sport fra ca. 38 (svjh)
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : eli

Dato : 11-06-03 18:33

Jeg foretrækker sgu køge eller valby eller slangerup eller...
Det var ment anderledes end du opfattede det..

--
nyhedsmeddelelse:3ee645f6$0$24660$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : ...Thomas...

Dato : 12-06-03 21:30

Jeg har en kammerat der har handlet hos Sigma MC... Han var ovenud
tilfreds...

Jeg ved så godt nok ikke om hun har Kawasaki...

Thomas

Fra : Anet

Dato : 13-06-03 20:44

> Jeg har en kammerat der har handlet hos Sigma MC... Han var ovenud
> tilfreds...

(klip)

prøv Slagelse Mc. Keld er altid flink og prøver ikke at oversælge en og han
er reel og intet pjat der. Jeg har selv handlet 3 mc´ er hos ham.

--
~Hilsen
Annette~