FJ1100 - Oil Level lampe
Fra : Brian Sørup

Dato : 07-06-03 23:42

dawz

En kammy har en FJ 1100, hvor "Oil Level" lampen begynder at
lyse omkring 6500-7000 rpm under hård acceleration, er det
normalt ? og er det noget motoren tager skade af ?
--
Brian Sørup

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-06-03 01:40

Brian Sørup wrote:
> dawz
>
> En kammy har en FJ 1100, hvor "Oil Level" lampen begynder at
> lyse omkring 6500-7000 rpm under hård acceleration, er det
> normalt ? og er det noget motoren tager skade af ?

Tjaae det kommer jo an på om oliestanden er som den skal være!!!
1.pkt. Hvis oliestanden er som den skal være, bør man nok lige tjekke om
der er det fornødne tryk på olien!!

2.pkt. Umiddelbart vil jeg blot tro at det er en defekt kontakt til
olietryk, men det er absolut noget der skal tjekkes, da motoren ellers kan
tage skade!

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup(som lige har skrevet ovenstående indlæg i en 7 hestes

Fra : Ksa

Dato : 08-06-03 08:01

> [...]
>
> 2.pkt. Umiddelbart vil jeg blot tro at det er en defekt kontakt til
> olietryk, men det er absolut noget der skal tjekkes, da motoren ellers kan

Da det er en yamaha så har den nok olie nivau lampe og ikke
olietrykskontakt.
Men tjek oliestanden, det kan også være flydren som hænger.
Og den skal selvfølgelig ikke lyse lampen der kan jo komme et motorhavari
:-/ men det var være hvis det var med olietrykskontakt for så lyser den når
der ikke er tryk nok!!!!

Kurt Duc.900SL

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-06-03 10:21

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være!!!
> 1.pkt. Hvis oliestanden er som den skal være, bør man nok

Oliestanden er som den skal være - der er lige skiftet
olie+filter og påfyldt 3,4Liter 20W/50.
Han får tjekket om trykket er iorden.

> [...]
kontakt til
> olietryk, men det er absolut noget der skal tjekkes, da

Jeg tror ikke der er en olietrykskontakt på Yamaha'en.
--
Brian Sørup

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-06-03 15:41

> Oliestanden er som den skal være - der er lige skiftet
> olie+filter og påfyldt 3,4Liter 20W/50.
> Han får tjekket om trykket er iorden.

Hej Brian

I har tjekket standen, og ikke blot påfyldt den mængde i har læst jer til
skulle være den rigtige. Den mængde olie fabrikanten skriver der den rigtige
at påfylde er kun en vurdering. Der kan nemlig være stor forskel på hvor
meget olie man får ud af motoren for påfyldning af ny olie.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 08-06-03 22:18

> Oliestanden er som den skal være - der er lige skiftet
> olie+filter og påfyldt 3,4Liter 20W/50.
> Han får tjekket om trykket er iorden.

Hej du.

Min oil level-lampe på min FJ1200 (..da jeg havde en sådan) lyste til
tider ved hård længerevarende acceleration, det behøver ikke betyde
noget. Husk når du checker oliestand skal "oliepinden"-blot hvile på
kanten, ikke skrues i.

mvh
Kenneth S
R1