Dele til transalp.
Fra : Esben Bøll

Dato : 06-06-03 16:28

Så fik jeg hentet min transalp i Hamburg.
Den køre kanon godt men har dog lidt ridser gist og pist.
Jeg skal ha købt nogle forskellige dele til den.
Alu-motorbyskytter og motorbøjle f.eks.
og desværre også en nu støddæmper bagtil.
Er der nogen som kender nogen gode steder at bestille delene over nettet
eller nogen som kender en billigt forhandler??

MVh Esben Bøll
Nu på en Transalp 95"

Fra : Frank

Dato : 06-06-03 18:51

Hej Espen, prøv www.tenere.dk Bjarke der er medlem, har en Transalp der
bruger rigtig mange stumper da han holder den hårdt til stålet.

Mvh: Frank T

Fra : Richard

Dato : 06-06-03 21:54

Esben Bøll wrote:
> Så fik jeg hentet min transalp i Hamburg.

Tillykke...
> Den køre kanon godt men har dog lidt ridser gist og pist.

....alletiders...

> Jeg skal ha købt nogle forskellige dele til den.

....?#? hvorfor spurgte du ikke før; de bor i Hamborg:

www.mvh-online.de/index.php

Alt fra Sjælland kan du prøve Anderberg lige nord for H:borg:
/www.anderbergmotor.se/

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Søren Dahl

Dato : 06-06-03 23:45

Hej Esben

Først og fremmest et STORT tillykke med en af motorcykelhistoriens
bedste motorcykler. Nr. 2 jeg kører rund på nu, kom til at sælge min
gamle ved et uheld som hedder Bandit 600 - men kører nu TransAlp igen
- hvor kunne jeg ..... snøft - nå men det er en lang historie.....
never mind - det sker ikke igen...

Esben - gå ind under http://www.ta-deti.de/ta/provider.html

Her kan du se flere forskellige forhandler - en af de bedste jeg selv
benyttede mig af da jeg opgraderede er
http://www.motorradonlineshop.com/transalp/

Du skal blot overføre pengene til manden, når du har sendt ordren og
fået ordrebekræftelsen. Her kan du få alt til din TA. Manden er 100%
pålidelig, har handlet med ham 3 gange nu, med meget god erfaring,
kender også flere som har handlet med dette firma uden problemer.

Min transAlp er fra 91 og har flg. opgraderinger:

Laser ProDuro
WP forgaffelfjedre
Öhlins bagdæmper
KN filter
Scott-oiler
Givi-styrtbøjler
4mm alubundskjold
Stålarmeret bremseslange
H&B Alutasker

med andre ord en rigtig Dakar- wannarbe, hvis afjedringen blev 10 cm
højere og cyklen totalt 50 kg. lettere :), men den klare nu hverdagen
helt godt, både til vands, til lands og i luften, nå ja i luften måske
ikke, men.....;)

MVH Søren
- TransAlp

Fra : Esben Bøll

Dato : 08-06-03 08:36

Så fik jeg bestilt nogle dele ved http://www.motorradonlineshop.com/transalp/
og jeg har fået en beskræftelse på mail men hvordan for jeg ham betalt
så han kan sende migmine varer?

MVh Esben Bøll
TA

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 08:55

On 8 Jun 2003 00:36:13 -0700, ebo@oncable.dk (Esben Bøll) wrote:

>Så fik jeg bestilt nogle dele ved http://www.motorradonlineshop.com/transalp/
>og jeg har fået en beskræftelse på mail men hvordan for jeg ham betalt
>så han kan sende migmine varer?

Det fremgår af deres forretningsbetingelser - AGB (Allgemeine
Geschäfts Bedingungen) :

"Auslandslieferungen erfolgen per Vorkasse das heißt Sie bestellen
ganz normal Online, daraufhin bekommen Sie eine Rechnung zugesandt.
Den Rechnungsbetrag überweisen Sie auf unser Konto und senden uns den
Überweisungsbeleg per Fax oder E-Mail zu. Daraufhin wird Ihnen die
Ware zugeschickt. "

Er du ikke så stiv i tysk,så betyder det at du bestiller som normalt
og får en regning tilsendt.Betalingen skal så falde forud på deres
konto.Hvis du så faxer eller E-mailer dem kvitteringen på overførslen
fra banken,så sender de varen direkte derefter.Det er en lidt bøvlet
og nogle gange ½-dyr måde at gøre det på.Har du PC-bank så kan det
gøres ret billigt,men går du ned og laver en fysisk overførsel så kan
det godt løbe op i omkostninger.Man betaler således for at sende
pengene til Tyskland,typisk 60-90 kr. og nogle gange skal tyskerne så
også betale lidt for at modtage pengene - lad endelig være med at
skrive at du betaler alle udgifter,så får du nemlig lov at betale 100
kr som std-beløb for de udenlandske omkostninger,d.v.s ialt 160-190
kr. Spørg hellere tyskerne hvad deres indenlandske omkostninger er,og
læg så dette beløb oveni (det plejer kun at være 0-40 kr.).

Det ville være ulig meget nemmere hvis de tog mod VISA,men det gør
desværre ikke alle endnu.

--
-Michael