Reparere gammel slip-on
Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 06-06-03 14:55

Hej

Jeg har en CBR600F2 med en no-name splip-on på. Den var på da jeg
købte modellen sidste år. Den larmer ikke vildt meget, men kunne måske
forestille mig at ulden i den er lidt "slidt".

Nu er sagen at den er nittet sammen. Hvad ville jeres råd være. Købe
en ny "billig" slip-on, eller prøve at fikse den gamle. Jeg står
overfor at skulle have 48kkm ventil-eftersyn, og den skal den også
rulles, så jeg skal jo have det gjort inden

Nogle mærker man specielt skal gå efter?

--
Jesper

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-06-03 15:43

> [...]
> overfor at skulle have 48kkm ventil-eftersyn, og den skal den også
> rulles, så jeg skal jo have det gjort inden

Udstødningssystemet på min CBR F1 har kørt omtrent 40K km. Dæmperulden er
der nok ikke så meget af tilbage, men den kører glimrende

Så - hvorfor købe en ny slip-on hvis du ellers er tilfreds? Inddysningen
(ved rullefelt) vil jo alligevel altid tage udgangspunkt i den aktuelle
situation.

mvh
Henrik

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-06-03 17:42

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse

> Udstødningssystemet på min CBR F1 har kørt omtrent 40K km. Dæmperulden er
> der nok ikke så meget af tilbage, men den kører glimrende

ER det en original ? så er der ikke dæmper uld i.

> Så - hvorfor købe en ny slip-on hvis du ellers er tilfreds? Inddysningen
> (ved rullefelt) vil jo alligevel altid tage udgangspunkt i den aktuelle
> situation.

En Slip on, skal ompakkes i ny og næ. Hvor tit er meget forskelligt, men man
er som regel ikke i tvivl.

Bor nitterne ud, fyld godt op/skift ulden. Nit sammen igen.

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-06-03 18:02

> ER det en original ? så er der ikke dæmper uld i.

Næh - det er et eftermonteret komplet Kerker system - men det har siddet på
cyklen i ca. 40K km. Den originale potte ligger på et loft og hygger sig -
lige til den dag cyklen skal synes