Pris på en Yamaha SR 500
Fra : Bengtsons

Dato : 06-06-03 22:29

Hej
Hvad er ca prisen på en SR 500 fra 82 uden dansk indregistrering ved salg.
Mvh
Anders
Gazelle V1

Fra : Hekto

Dato : 06-06-03 13:47

In article <3ee08739$0$76051$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Bengtsons
says...
> Hej
> Hvad er ca prisen på en SR 500 fra 82 uden dansk indregistrering ved salg.
> [...]
Told & Skat www.toldskat.dk siger:

2 YAMAHA 500CCM SR500 16/03-1979 4000 5131 9131
3 YAMAHA 500CCM 2J4 05/04-1979 6000 8911 14911
4 YAMAHA 500CCM SR 19/04-1979 6000 8911 14911
5 YAMAHA 500CCM SR500 01/04-1980 5000 7111 12111

Rækkefølge: Værdi - afgift - vurderet salgspris

Så meget mere end 7-8.000 skal det nok ikke være, for at der er hold i
fornuften.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 06-06-03 14:34

Bengtsons wrote:
> Hvad er ca prisen på en SR 500 fra 82 uden dansk indregistrering ved salg.

Prøv evt. også at se om ikke Told&Skats Modep-system har et par stykker
registreret. Men du skal være opfindsom, når du søger derinde, en SR500
kan stå opført på mange forskellige måder

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Hekto

Dato : 06-06-03 18:53

In article <3EE0982C.6030302@mail.dk>, richardpunktumpade@mail.dk
says...
> Prøv evt. også at se om ikke Told&Skats Modep-system har et par stykker
> registreret. Men du skal være opfindsom, når du søger derinde, en SR500
> kan stå opført på mange forskellige måder

Se tråd ovenfor.

T&S priser synes umiddelbart at ligge en del under handelsprisen i
dette tilfælde (Syyssssss!), eller også har det været nogle fæle vrag
der var til vurdering. Jeg synes at det er sjældent at en SR500 kommer
under 20-25.000.

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 07-06-03 17:31

Hekto wrote:

> [...]
> dette tilfælde (Syyssssss!), eller også har det været nogle fæle vrag
> der var til vurdering. Jeg synes at det er sjældent at en SR500 kommer

Der var da vist et par stykker på dba i det prisleje; men det er vel
ligeså vigtigt kende T&S' fortolkning/-ventning til som selve
handelsprisen for en uindreg. cykel IMHO

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 08:01

In article <3EE2135A.3000306@mail.dk>, Richard says...

> Der var da vist et par stykker på dba i det prisleje; men det er vel
> ligeså vigtigt kende T&S' fortolkning/-ventning til som selve
> handelsprisen for en uindreg. cykel IMHO

Det undrer bare at de har levere forventninger, end markedsprisen reelt
afspejler. På SRX'en lægger de sig gladeligt op ad et lidt forskruet
prisleje.

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 08:23

On Sun, 8 Jun 2003 09:01:03 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>Det undrer bare at de har levere forventninger, end markedsprisen reelt
>afspejler. På SRX'en lægger de sig gladeligt op ad et lidt forskruet
>prisleje.

Jamen er det ikke også _præcis_ sådan det er,markedsprisen er _så_
plastisk et begreb at det ikke kan blive andet end et skud fra deres
side,meget generelt så har de et rimeligt greb om de fleste cyklers
pris,men nogle er ganske klart ramt ved siden af.Den cykel jeg kigger
meget efter i øjeblikket er der f.eks tydeligvis lave vurderinger på i
en række tilfælde,ligegyldigt lige akkurat for mig - men ellers da
rigtig brugbart.Når man hører om private handler så er det jo også
helt tydeligt at rigtig mange ikke har begreb skabt om hvad tingene
reelt skal/bør koste,det alene gør det jo svært at fastlægge en præcis
markedsværdi...)

Oplevelsen af at en tur med T&S har lidt lokkehjul indbygget,slipper
man således næppe for,men hvad det er jo da også det der gør det lidt
spændende

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 10:45

In article <j7o5evgenrn4kk16dc57b2vg5ubo6fb1rb@4ax.com>, MKS - 74
says...

> [...]
> helt tydeligt at rigtig mange ikke har begreb skabt om hvad tingene
> reelt skal/bør koste,det alene gør det jo svært at fastlægge en præcis

Da det oftest er de private handler (DBA) der er eneste grundlag for
bedømmelse af prisen, er det lidt problematisk at priserne er
urealistiske, og at cyklerne ofte står til salg næsten i 'årevis'.
At de til sidst sælges til en helt anden pris, gør det ikke bedre.

At betale, af og til større beløb, til det offentlige, basseret på en
eller anden 'roulette-metode' huer mig ikke!

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 11:18

On Sun, 8 Jun 2003 11:44:31 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>At betale, af og til større beløb, til det offentlige, basseret på en
>eller anden 'roulette-metode' huer mig ikke!

Næh - Men sådan er det nu engang,er man ikke en "spiller" så må man jo
bare holde sig væk ).Jeg kan næsten ikke forestille mig hvordan man
skulle kunne lave et præcist system med så mange
usikkerhedsmomenter....

Fra : Richard

Dato : 08-06-03 19:32

MKS - 74 wrote:

> [...]
> bare holde sig væk ).Jeg kan næsten ikke forestille mig hvordan man
> skulle kunne lave et præcist system med så mange

T&S kunne nu nok lave et mere præcist system, men det ville kræve, at
det var de samme personer, der vurderede alle cykler hhv biler i hele
landet, og at man strammede op på datadisciplinen på de vurderede
køretøjer. Fx ved at man brugte både model- og typebetegnelse, som der
vitterligt er plads til i T&S formularer, men ikke i databasen! >-)

At dømme efter min nylige reg.attest kommer min GB500 til at figurere i
databasen som en Fabrikat: Honda; Model: 500cc - mens den, der står der
i forvejen, står som en Honda CB500 (men tillige PC16) - så skal man
være næsten synsk for at kunne sammenligne med en evt. helt tredie GB500

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 19:58

On Sun, 08 Jun 2003 20:32:04 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>T&S kunne nu nok lave et mere præcist system, men det ville kræve, at
>det var de samme personer, der vurderede alle cykler hhv biler i hele
>landet

Det ville så kun blive præcist i forhold til lige nøjagtig deres
referenceramme,så måske mindre udsving ja,men absolut ikke
nødvendigvis mere nøjagtigt - nej jeg tror virkelig ikke på at man
kan gøre sådan noget så alle bliver tilfredse.Dermed ikke sagt at det
nuværende system ikke kunne forbedres ....for det kan det klart.Men
hvad pokker,før eller siden bliver vi nød til udligne såvel priser som
afgift i et stadig mere internationalt marked og så forsvinder det
(oftest ret) komiske system såvel som vi ikke længere behøver være
EU-losseplads for gamle slæder ),alt det de ikke gider ha' i
Tyskland,det kan vi sagtens bruge....

I virkeligheden er det jo ret Gøg og Gokke at se alle de krumspring
"Staten = os selv" gør for at det skal blive så besværligt som
overhovedet muligt og samtidig hvilken iver hvormed at folk alligevel
forsøger )...jeg henter selv cykler,men samtidig synes jeg nok det
egentlig er ret latterligt ...

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 20:14

In article <f217evs28dva1vdh4la698qk11u3607c6c@4ax.com>, MKS - 74
says...

> [...]
> overhovedet muligt og samtidig hvilken iver hvormed at folk alligevel
> forsøger )...jeg henter selv cykler,men samtidig synes jeg nok det

Som 'kunde' bør man vel kunne forlange en ensartet og regulær
behandling. Det er jo ikke altid småpenge det drejer sig om.
Som Richard påpeger, er alene deres datadisciplin tegn på hvor seriøst
de tager på tingene.

Afgifterne står for fald!
Statens provenue rasler ned, så undskyldningen med at man skal finde
alle pengene et andet sted på finansloven holder ikke længere.
De mangler p.t. 5 milliarder i forduftet skatteprovenue, fordi
afgifterne har nået kvalmegrænsen!
De 5 milliarder kunne de have sat afgifterne ned med, og så haft en
undskyldning for at lægge afgifter på noget andet.
Med de afgifter og bilpriser, er det jo den rene ruin (for T&S) at der
hvert 3. år pumpes pæne ny brugte firmabiler på markedet. Et marked med
faldende brugt-priser, hvor disse brugte firmabiler kan udkonkurrere de
små økonomiske biler.

Jeg kan godt se deres problem; men jeg kan ikke se hvorfor de ikke gør
noget ved det! Jo længere der går, jo værre blir' det!

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 20:36

On Sun, 8 Jun 2003 21:14:10 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>Som 'kunde' bør man vel kunne forlange en ensartet og regulær
>behandling.

I en fantasiverden hvor alt er retfærdigt ja,men pointen er også mere
at systemet har indbygget så mange usikkerheder at selvom viljen var
der,så ville det være uhyre vanskeligt sådan som princippet er idag.

>Det er jo ikke altid småpenge det drejer sig om.

Bestemt ikke nej,men igen man vælger jo selv,og for de allerfleste er
det jo ønsket om at spare penge,og i yderst konsekvens hvis du eller
jeg sparer penge så taber staten og det er også os...som de siger
"there no such thing as a free lunch"

>Som Richard påpeger, er alene deres datadisciplin tegn på hvor seriøst
>de tager på tingene.

Den del er jeg 100 % enig i,det er direkte morsomt at se hvor meget
sjusk der er...

>Afgifterne står for fald!

På sigt - så ubetinget ja.

>Statens provenue rasler ned, så undskyldningen med at man skal finde
>alle pengene et andet sted på finansloven holder ikke længere.

Det er da også en ufattelig ringe undskyldning,jeg har iøvrigt bestemt
ikke noget imod at betale skat,jeg synes bestemt man får noget for
pengene i lille Lykkeland = DK,men hele måden hvorpå afgiftssystemet
på køretøjer er bygget op er komisk og specielt at man nu lige præcis
synes at motorcyklister skal betale mere end alle andre - for
puha,dem kan vi ikke li' .Også måden med at man først skal betale
told, så moms og derefter reg. afgift af hele skidtet,altså afgift af
en afgift byder mig så inderligt meget imod,det kan kun opfattes som
et forsøg på at skjule den reelle afgift.

>De mangler p.t. 5 milliarder i forduftet skatteprovenue, fordi
>afgifterne har nået kvalmegrænsen!

Nu bliver det unægtelig noget politisk,men som sagt jeg har ikke noget
imod at betale de penge man nu engang skal i skat for at dække de
samfundsudgifter vi nu har,men den måde alt skal syltes ind i div.
afgifter istedet for at kalde tingene ved deres rette navn er vist ved
at nå grænsen for hvad de fleste vil acceptere.

>Jeg kan godt se deres problem; men jeg kan ikke se hvorfor de ikke gør
>noget ved det! Jo længere der går, jo værre blir' det!

Hvem melder sig frivilligt - er det ikke problemet

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 21:09

In article <4037evcgub4c3o44u3aejamq0bnmbksj53@4ax.com>, MKS - 74
says...
> I en fantasiverden hvor alt er retfærdigt ja,men pointen er også mere
> at systemet har indbygget så mange usikkerheder at selvom viljen var
> der,så ville det være uhyre vanskeligt sådan som princippet er idag.

De KUNNE sq da i det mindste gøre sig umage!? Selv om de i flg. dine
pricipper er ansat af 'os', så kan vi ikke fyre dem, og ansætte nogen
der er jobbet værdigt!

> [...]
> det jo ønsket om at spare penge,og i yderst konsekvens hvis du eller
> jeg sparer penge så taber staten og det er også os...som de siger

Netop, de har 29 minutters gratis frokost! ;0)
Nå alt andet skal betales eller fordeles med mm-nøjagtighed, kunne man
vel også forlange at man i det mindste forsøgte at gøre det samme med
afgiterne på f.eks. MC'er!!!

> Den del er jeg 100 % enig i,det er direkte morsomt at se hvor meget
> sjusk der er...

Jeg snynes nu ike at det er specielt morsomt, alt det sjusk der 'ydes'
for mine penge. Og det er ikke bare i T&S!!!

Taburet-klæbere er vel et af de første ord der falder een ind!

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 21:34

On Sun, 8 Jun 2003 22:08:52 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>De KUNNE sq da i det mindste gøre sig umage!? Selv om de i flg. dine
>pricipper er ansat af 'os', så kan vi ikke fyre dem, og ansætte nogen
>der er jobbet værdigt!

Det var nu ikke lige det jeg skrev,måske nok mere at de er sat til at
administrere et system udformet af de mennesker vi selv har valgt
.Men okay selvom jeg som sagt mener at _systemet_ kunne/burde
forbedres så er jeg nu ikke så kritisk som du overfor dem der er sat
til at administrere reglerne.

> [...]
>Nå alt andet skal betales eller fordeles med mm-nøjagtighed, kunne man
>vel også forlange at man i det mindste forsøgte at gøre det samme med

Hvis vi stadig taler om at gøre vurderingssystemet mere
nøjagtigt/retfærdigt så 2 ting,man skal huske på det egentlig ikke er
i "statens" interesse at folk selv henter cykler men måske mere er
påtvungen at tillade det,modtrækket er så forsøgvis at gøre det
vanskeligt.På trods af det så ser en masse mennesker _stadig_ en
fordel i at gøre det,det ville de vel næppe gøre hvis det følte de
direkte blev snydt.Point 2 hvordan vil du definere et system så det
blev nøjagtigt,det er uhyre forskelligt hvad folk opfatter som en
markedsværdi,eller hvad de er villig til at give eller forlange for en
given cykel,dermed bliver det genstand for en vurdering,som ganske vil
afhænge af det markedskendskab man måtte have,men nogen egentlig
facitliste findes jo ikke,og det er altså temmelig vanskeligt at være
inde i alle modellers præcise markedsværdi som yderligere også kan
svinge lidt i tid,afhængig af tidens luner...

>Jeg snynes nu ike at det er specielt morsomt, alt det sjusk der 'ydes'
>for mine penge. Og det er ikke bare i T&S!!!

Tjah,måske er jeg bare lidt mere humoristisk og ikke mindst
fatalistisk indstillet end du,jeg får mig i hvert fald et godt grin
over en del på T&S' side der også tydeligt viser at de i nogle
tilfælde ikke aner hvad de har med at gøre,men det er måske også lidt
på en overbærende måde....det er menneskeligt at fejle - vi gør det
allesammen.

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 08-06-03 22:20

MKS - 74 wrote:
> [...]
> i "statens" interesse at folk selv henter cykler men måske mere er
> påtvungen at tillade det,modtrækket er så forsøgvis at gøre det

Hvorfor skulle det ikke være i statens interesse; det sker vel enten fordi:
1 - ejeren har et budget, der ikke rækker til en ny cykel
2 - det er ikke til at opdrive en brugt cykel i ønsket stand
3 - ejeren ønsker en cykel der slet ikke findes herhjemme

Statens evt. manglende interesse kan vel kun bestå i at der i de fleste
tilfælde slæbes ældre, mindre miljøvenlige cykler hjem; til gengæld
bliver betalingsbalancen belastet mindre end ved nyimport og under alle
omstændigheder har staten i afgiften et beløb at kompensere følgerne med
i begge tilfælde.

> På trods af det så ser en masse mennesker _stadig_ en
> fordel i at gøre det,det ville de vel næppe gøre hvis det følte de
> direkte blev snydt.

Næ, fsva dem i #1, men dem i 2 og 3 vil ~altid gøre det, afgift- og
adm.bøvl eller ej

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 22:51

On Sun, 08 Jun 2003 23:20:16 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Hvorfor skulle det ikke være i statens interesse; det sker vel enten fordi:

De eks. du nævner er der der vel ingen økonomisk gevinst for staten i
at importen foretages,men nok i nogle tilfælde for ejeren,derimod
foretages importen i størstedelen af tilfældene for at spare penge i
forhold til en dansk model,hvilket sjældent vil være en fordel for
staten - hele T&S-møllen skal så nogenlunde sikre at det heller ikke
bliver en (for stor) ulempe.Og selv i de tilfælde hvor man ønsker
større udvalg er det jo tit for at få en cykel i en bedre stand til en
god pris end man kan finde herhjemme - igen ingen fordel for staten
umiddelbart,men måske heller ingen ulempe - men incitamentet mangler.

>Statens evt. manglende interesse kan vel kun bestå i at der i de fleste
>tilfælde slæbes ældre, mindre miljøvenlige cykler hjem;

F.eks ja,men på den anden side så har cykler herhjemme jo et temmelig
meget længere liv (gammelt lort) i DK end i D,import eller ej.

> til gengæld
>bliver betalingsbalancen belastet mindre end ved nyimport

Hvis du tænker på den debat der tit er om den samlede samfundsøkonomi
i import af køretøjer generelt,så er det da vist aldrig blevet bevist
konklusivt,- Sædvanligvis indregnes kun dele af det samlede
regnestykke,der er ret komplekst,afhængig at hvad man ønsker at påvise

>Næ, fsva dem i #1, men dem i 2 og 3 vil ~altid gøre det, afgift- og
>adm.bøvl eller ej

Enig i det,nogle ville stadig gøre det - hvilket sådan set også bare
er helt fint ,det er mere det med alt det skrammel vi slæber
herop...Jeg er ikke meget bedre selv - i know.

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 08-06-03 22:08

MKS - 74 wrote:
> [...]
> (oftest ret) komiske system såvel som vi ikke længere behøver være
> EU-losseplads for gamle slæder ),alt det de ikke gider ha' i

Tror du det forsvinder; foreløbig har de haft 30 år...
Har bemærket at de taler om, at flere skal ud og arbejde og indtil en
højere alder, men ingen har nævnt for få de bliver tilbage i Folketinget
- 130, 110, ingen lavere? ;)

> [...]
> overhovedet muligt og samtidig hvilken iver hvormed at folk alligevel
> forsøger )...jeg henter selv cykler,men samtidig synes jeg nok det

Ja men det dækker til dels et behov for et bredere udvalg på et lille
marked, så uanset afgifter vil brugtimport altid være der.

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-03 22:19

On Sun, 08 Jun 2003 23:07:55 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Ja men det dækker til dels et behov for et bredere udvalg på et lille
>marked, så uanset afgifter vil brugtimport altid være der.

Rigtigt - det er også det jeg personligt ser som den største
fordel,men for de fleste virker det nu mere som om det er ønsket om at
spare penge.Havde vi ingen afgifter kunne man jo sådan set også
rimelig nemt bare hente en ny model af den man måtte ønske sig...på
det marked den nu engang var.

--
-Michael