MC-leje
Fra : Peter

Dato : 06-06-03 12:01

Hej

Nogle der ved om de nogle steder i DK (helst Nordjylland) udlejer
motorcykler? Her tænker jeg på rimelige hurtige modeller 600 ccm R-modeller
og opefter

Fra : Peter

Dato : 06-06-03 12:23

Skriv også gerne hvis der nogle gode steder i f.eks Tyskland. Man kan jo nok
spare en del ved at leje dernede!

Fra : Jake

Dato : 06-06-03 12:33

> Skriv også gerne hvis der nogle gode steder i f.eks Tyskland. Man kan jo
nok
> spare en del ved at leje dernede!

Som skrevet tidligere i denne uge så udlejer de fleste større MC
forretninger i tyskland.

/Jake

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-03 12:37

On Fri, 6 Jun 2003 13:23:24 +0200, "Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk>
wrote:

>Skriv også gerne hvis der nogle gode steder i f.eks Tyskland. Man kan jo nok
>spare en del ved at leje dernede!

Jeg tror også at du bliver nød til at bevæge dig derned,for jeg kan
næsten ikke forestille mig en dansk udlejer af 600+ sportsmodeller,
prisen ville blive helt afsindig høj.I Tyskland er der masser af
steder,det koster typisk ca. 70-100 Euro for en Honda CBR600RR inkl.
2-300 km,tyskerne har dog sædvanligvis en temmelig høj selvrisiko på
forsikringen - typisk 1000-2000 Euro,så lad være med at crashe
den...Husk du må ikke køre på en tysk udlejningscykel i DK

Som sagt der er _masser_ af steder så her en enkelt i Hamborg :

http://www.motorrad-centrum.de/Honda/Vermietung_Motorrad_Centrum/vermietung_motorrad_centrum.html

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Peter

Dato : 06-06-03 13:23

Hvad sker det ved at køre på en tysk Udlejnings-mc i DK. Giver det enorme
bøder eller hvad? Det var da godt nok meningen at jeg skulle køre i DK

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-03 13:36

On Fri, 6 Jun 2003 14:22:33 +0200, "Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk>
wrote:

>Hvad sker det ved at køre på en tysk Udlejnings-mc i DK. Giver det enorme
>bøder eller hvad?

Generelt er det ikke tilladt for danskere med bopæl i DK at køre en
udenlandsk registreret MC ind i DK. Det skyldes de høje danske
registreringsafgifter. Hvis det var tilladt – ville det sikkert ville
være billigere at leje/lease en MC i Tyskland i flere måneder – i
stedet for overhovedet at eje en MC i DK.

Derfor må du ikke som hovederegel ikke køre på tyske plader i DK,der
er ganske vist undtagelsesbestemmelser,men ikke nogen til lystkørsel
som der her er tale om.Bøden - well,det ved jeg faktisk ikke men
minimum 500,- fra politiets side og muligvis kan T&S også blive
blandet ind i sagen da det er en omgåelse af
registreringsbekendtgørelsen og _kan_ således blive betragtet som
forsøg på svindel med reg. afgift,og sker det ja så kan bøden bliver
af anseelig størrelse,men som sagt jeg _ved_ det ikke med
sikkerhed.Noget helt andet er så om du overhovedet _må_ køre
udlejnings-MC'en ud af Tyskland,det er slet ikke sikkert heller.

> Det var da godt nok meningen at jeg skulle køre i DK

Så må du nøjes med noget mindre ),eller løbe risikoen - det er dit
liv ....

Fra : Buck

Dato : 07-06-03 19:13

http://www.brunos-moto-company.de