/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
for kort bagskærm
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 09:45

for hyle hule helvede for en emsig mc betjent jeg mødte i morges
kommer kørende af sdr fasanvej op til roskildevej, og der er 2 biler i
indebanen og en bil i yderbanen som skal dreje til venstre. jeg kører op
på siden af bilen der skal dreje til venstre og holder i den yderste vogn
bane, der holder så en betjent på vej ud af roskildevej som så får øje på
mig, og peger på mig og beder mig om at følge efter. vi kører så over
roskildevej og holder efter bus stoppestedet. han stiger af jeg tager
hjelmen af og så gør han mig opmærksom at man ikke må køre immellem
bilerne men at han kunne se at der alligevel ikke var noget problem da
bilen jo skulle til venstre men at der ikke var meget plads pga den
inderste bil holdt meget til venstre i sin vognbane. nå men det var så det
troede jeg for jeg havde jo ikke gjort noget forkert... ja ja men jeg
skulle blive klogere han ville så gerne tjekke om den var i lovlig
stand og kom og gik tilbage til sin bmw og tog sådan en underlig 3 delt
linial frem og sagde så min bagskærm var for kort med midst 25 cm. jeg
gjorde opmærksom på at der aldrig ha siddet noget andet på den maskine og
at den er var typegodkendt sådan... og det fik vi en pæn lang diskusion ud
af mens han skrev bøden....nå men jeg fik bøden og så spurgte han om der
var noget jeg ville tilføje rapporten. ja sagde jeg og sagde at den lov
var forældet for biler men at de lige havde glemt motorcyklerne den gang
de lavede loven om.... og i det samme kom der en pige forbi på en vfr400
med pæn hastighed og så sagde betjenten at nu havde han ikke tid til at
stå her og så drønede han efter hende... ganske rigtig så holdt de inde på
hydro texaco tanken ved toftegårds plads og igen tjekkede han
baghjulsafdækningen...

damn der mistede jeg noget af respekten for politiet

hvorfor kunne han ikke bare sige sorry jeg kunne se du holdt rigtig i
krydset forsæt... hvorfor skal det være sådan at han ikke kunne knalde mig
for det i krydset så skal han fandme knalde mig for noget andet nu hvor
han havde stoppet mig!!!!

lorteland!!! sverige kalder squ mere og mere...

mine medføleser for alle dem der er stoppet af den betjent som vist ikke
fik fisse igår...

Allan(fzr600us)
på kursus godt gal i skralden


 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-06-03 10:00

Ja, jeg håber DMC får gjort noget ved den regel.....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



allan jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : allan jørgensen


Dato : 06-06-03 12:50

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Ja, jeg håber DMC får gjort noget ved den regel.....

ja det sagde jeg også til betjenten, at det var en levn fra gamle dage og
at det blev afskaffet for mange år siden på biler men at de havde glemt
motorcyklen :-/

tror ikke han havde fået noget igår så det lige skulle gå ud over alle
mc'er han stødte på idag.... måske jeg støder ind i ham på hjemvejen så
kan han lige få smækket en § eller 2 i hovedet

Allan(fzr600us)





Jake (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 06-06-03 13:37

> > Ja, jeg håber DMC får gjort noget ved den regel.....
>
> ja det sagde jeg også til betjenten, at det var en levn fra gamle dage og
> at det blev afskaffet for mange år siden på biler men at de havde glemt
> motorcyklen :-/
>
> tror ikke han havde fået noget igår så det lige skulle gå ud over alle
> mc'er han stødte på idag.... måske jeg støder ind i ham på hjemvejen så
> kan han lige få smækket en § eller 2 i hovedet

Hmm! hvis du læser dine detailforeksrifter for motorkøretøjer 2003, vil du
opdage, at der rent faktisk gælder de samme regler for MC'er som for
personbiler. I afsnit 9.01.021 (under 1.d)kan man læse sig til at bagskærmen
skal dække ned til 150 mm over bagakslen. hvis du vil have noget at henvise
til kan du gøre det til denne paragraf, der i øvrigt står på side 132.

/Jake



Jake (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 06-06-03 10:01

> damn der mistede jeg noget af respekten for politiet

Det kan jeg godt forstå!!
For enten har du en usædvanlig kort bagskærm, eller også er betjenten fuld
af pis!
Reglerne sig at bagskærmen højst må være 15 cm over bagakslen, når du sidder
på motorcyklen.
Hvis betjentens påstand om at den er mindst 25 cm for kort holder betyder
det skærmen slutter mindst 40 cm over bagakslen når motor cyklen er
belastet. Det vil jeg gerne stille mig tvivlende overfor.
Hvis det stod til mig kunne de tage deres forpulede bagskærmspis og stikke
det et hvis sted hen.
Jeg synes det er helt i orden at betjente stopper folk for reelle
trafikforseelser, men denne her hetz er jo latterlig.

/Jake



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 14:41

"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:3ee05863$0$15306$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hvis betjentens påstand om at den er mindst 25 cm for kort holder betyder
> det skærmen slutter mindst 40 cm over bagakslen når motor cyklen er
> belastet. Det vil jeg gerne stille mig tvivlende overfor.

okay har lige hevet sedlen frem igen og der står at der er en afstand fra
akslen til bagskærm på mindst 25 cm så det er skaldede 10 cm der mangler og
det bliver den ved med at gøre!!!

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


wheeler (06-06-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 06-06-03 10:10


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@get2net.dk> skrev i en

> damn der mistede jeg noget af respekten for politiet

[KLIP]

Og det er måske den samme betjent du hilste på ugen forinden =


Forresten tak for synet i går

Wheeler
Hilser kun på "civile" cykler



Boldreel - RaptorMC.~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Boldreel - RaptorMC.~


Dato : 06-06-03 11:59

Ja træls at de går efter en sådan noget pjat. Man skulle da tro de havde
noget vigtigere at lave!

Jeg er spændt påhvornår jeg får en hilsen, for på Millen er der ingen
bagskærm, kun en nr.pladeholder og så lige den der plastic-dims helt nede
ved hjulet, men tæller den med?? Den kan ihvertfald ikke afskærme meget
bagud........

mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk



allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 12:28

wheeler wrote:

> Og det er måske den samme betjent du hilste på ugen forinden =

nej desværre han kiggede jo ikke på bagskærmen men kun på hastigheden :-/

> Forresten tak for synet i går

selv tak, held og lykke med idag

> Wheeler
> Hilser kun på "civile" cykler

ja det er lige før!!!!!


wheeler (06-06-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 06-06-03 19:40


"allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@get2net.dk>
> selv tak, held og lykke med idag

[KLIP]

250 km for at konstatere at den cykel som "står som ny - du finder ikke een
ridse" havde en 40 cm dyb ridse under ploven på højre
...

Det er ufatteligt at folk kan være det bekendt, vi snakker om en FZR 600 us til 67K med 8000 km på klokken. Det sidste er jeg iøvrigt blevet mistænkelig over (de std. monterede dæk var helt færdige og der var ridser fra en tang på den ende af speedometeret der gik op til speedometerhuset =

Jeg må på jagt igen ...måske en lettere brugt CBR 600




Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 19:48

wheeler wrote:

> 250 km for at konstatere at den cykel som "står som ny - du finder
> ikke een
> ridse" havde en 40 cm dyb ridse under ploven på højre
> ..

Aaarrrrgh!!

> Det er ufatteligt at folk kan være det bekendt, vi snakker om en FZR
> 600 us til 67K med 8000 km på klokken. Det sidste er jeg iøvrigt
> blevet mistænkelig over (de std. monterede dæk var helt færdige og
> der var ridser fra en tang på den ende af speedometeret der gik op
> til speedometerhuset =

What?! Så _har_ den altså været brugt til banekørsel? Hvad havde ejeren at
sige til sit forsvar?

> Jeg må på jagt igen ...måske en lettere brugt CBR 600

Ja jeg må også revurdere hvad jeg skal gøre nu. Læs i din tråd længere nede.
:'-(

Tony



Hekto (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-06-03 22:46

In article <bbqnkc$16e3$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> What?! Så _har_ den altså været brugt til banekørsel? Hvad havde ejeren at
> sige til sit forsvar?
>
>
Hvem vil bruge en FZR til banekørsel? Er der ikke sådan lidt
'pseudoracer' over den?
Skulle man på bane, er der da så meget andet at vælge imellem. YSF fx?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 23:24

Hekto wrote:

> Hvem vil bruge en FZR til banekørsel? Er der ikke sådan lidt
> 'pseudoracer' over den?
> Skulle man på bane, er der da så meget andet at vælge imellem. YSF fx?

Enig - men man kunne jo forestille sig at ejeren har købt den med hensigt på
at betale afgiften. Så har der sikkert ikke været penge i de første år
hvorved han har kørt på bane med den i stedet. Det er jo synd bare at have
sådan en karl stående og glo!

--
Tony



Allan Jørgensen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 07-06-03 10:02

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
news:MPG.194b2a0a11917cf598972b@news.tele.dk...
> In article <bbqnkc$16e3$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> > What?! Så _har_ den altså været brugt til banekørsel? Hvad havde ejeren
at
> > sige til sit forsvar?
> >
> >
> Hvem vil bruge en FZR til banekørsel? Er der ikke sådan lidt
> 'pseudoracer' over den?
> Skulle man på bane, er der da så meget andet at vælge imellem. YSF fx?

hvis man nu lige tænker tilbage til 96 eller hvornår det nu var fzr'en var
fra hvor mange motorcykler i 600 kubik klassen kunne man så vælge at køre på
bane med??

dengang ville jeg da klart foretrække fzr600us. pris, vægt og køreegenskaber
er den klart de andre overlegne.... men mit syn er selvfølgelig også farvet


--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 19:50


"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
news:tf5Ea.125$bz3.37@news.get2net.dk...
>
> "allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@get2net.dk>
> > selv tak, held og lykke med idag
>
> [KLIP]
>
> 250 km for at konstatere at den cykel som "står som ny - du finder ikke
een
> ridse" havde en 40 cm dyb ridse under ploven på højre
> ..
øv hvor ærgeligt... hvorfor fanden siger folk ikke sådan noget når man
snakker med dem???

>
> Det er ufatteligt at folk kan være det bekendt, vi snakker om en FZR 600
us til 67K med 8000 km på klokken. Det sidste er jeg iøvrigt blevet
mistænkelig over (de std. monterede dæk var helt færdige og der var ridser
fra en tang på den ende af speedometeret der gik op til speedometerhuset
=
>
snakker vi nede ved snekkedrevet? ja så kunne det jo tyde på at der er
fusket med kilometrene

> Jeg må på jagt igen ...måske en lettere brugt CBR 600

tja den var for dyr den gang jeg kiggede på mc....

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Hans Joergensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 06-06-03 21:11

wheeler wrote:
> 250 km for at konstatere at den cykel som "står som ny - du finder ikke een
> ridse" havde en 40 cm dyb ridse under ploven på højre
> ..

"40 cm dyb ridse", eller "40 cm, dyb ridse" ? det gør vist en
forskel ... en 40cm dyb ridse kan jo gå hele vejen igennem kværnen..
næsten.

Jeg var lige ved at tro at jeg havde fået en 40 cm dyb ridse
forleden da jeg nappede et eller andet stykke metal med god fart på,
og med en efterfølgende "SCRAAAATH!"-lyd fra bundkåben ... men der
er ikke en skid at se... *pyh* :)

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

wheeler (06-06-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 06-06-03 21:49


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev

>
> "40 cm dyb ridse", eller "40 cm, dyb ridse" ? det gør vist en
> forskel ... en 40cm dyb ridse kan jo gå hele vejen igennem kværnen..
> næsten.
>

Jeg er IKKE til JOKES i aften - godt du er ude for lussingrækkevidde )))

Det er bare noget MCpis - TDR'en gik i stå 5 km hjemmefra i aftes og måtte
trækkes hjem. Nu har jeg været på værkstedet og skilt karb. og blæst den
igennem - orker ikke at samle den før i morgen...


--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt CBR600 har interesse
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler



Hans Joergensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 06-06-03 22:05

wheeler wrote:
> Jeg er IKKE til JOKES i aften - godt du er ude for lussingrækkevidde )))
> Det er bare noget MCpis - TDR'en gik i stå 5 km hjemmefra i aftes og måtte
> trækkes hjem. Nu har jeg været på værkstedet og skilt karb. og blæst den
> igennem - orker ikke at samle den før i morgen...

Belastende ... :o/

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Hekto (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-06-03 22:57

In article <177Ea.143$go4.112@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
>
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev
>
> >
> > "40 cm dyb ridse", eller "40 cm, dyb ridse" ? det gør vist en
> > forskel ... en 40cm dyb ridse kan jo gå hele vejen igennem kværnen..
> > næsten.
> >
>
> Jeg er IKKE til JOKES i aften - godt du er ude for lussingrækkevidde )))
>
> Det er bare noget MCpis - TDR'en gik i stå 5 km hjemmefra i aftes og måtte
> trækkes hjem. Nu har jeg været på værkstedet og skilt karb. og blæst den
> igennem - orker ikke at samle den før i morgen...
>
>
> --
>
> Wheeler
> Køb af "nyere" hysterisk velholdt CBR600 har interesse
> www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
>
>
>
Hvis det skal være 'hysterisk velholdt' tager det altså sin tid at lede
det op! Det findes; men man skal lede lidt.
Har du prøver Damgaard??? Han plejer at have fine ting. Han leder noget
import op i god stand og med få km.

www.damgaards.dk

Havde noget kontakt til ham vedr. en XBR. Fik nogen billeder, og det
var NÆR-billeder. Standen var tip top; men KR-1'en var kommet 'ivejen'.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Megas (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 06-06-03 12:03

Hej Allan.

Hvis din cykel har original "bagskærm" på, så ville jeg ikke uden videre
betale den bøde.. Jeg ved desværre ikke lige hvor det er man henvender sig
hvis man vil klage/protestere, måske på den lokale politistation.? Jeg kan
ikke forestille mig at du kommer til at betale bøden hvis din cykel er
original, så skriv et brev til bødekontoret eller hvad faen der nu står på
bøden (Der står vel eteelerandet om klager på bagsiden.?) & gør opmærksom på
at du ønsker sagen prøvet i retten hvis de fastholder at du skal betale..


--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra



Henrik Nielsen - Rap~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-06-03 12:32

Tjaahooohh.

Stort set alle MC'er har fra fabrikken for kort bagskærm i DK. Dog er der
fra omkring år 2000 noget med at de fleste MC'er har en EU-godkendelse og
dermed er den ok. Er den ældre, bliver det nok svært at slippe.
Husk, som Jake skriver, det skal måles med belastning. Så hvis du kender en
overvægtig person, kan det være en fordel Som er en af de ting der gør
denne lov total lattterlig, da den samme MC både kan være lovlig og ulovlig
afhængig af vægten af den der kører på den.....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jake (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 06-06-03 12:36

> Så hvis du kender en
> overvægtig person, kan det være en fordel

Ja eller hvis du kører med blybælte på ved særligt festlige lejligheder

/Jake



Henrik Nielsen - Rap~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-06-03 15:13

"hvis du kører med blybælte på ved særligt festlige lejligheder"

LOL

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Armand (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-03 17:16


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:bbq7hd$hor$1@news.cybercity.dk...
> "hvis du kører med blybælte på ved særligt festlige lejligheder"
>
> LOL

Da ikke så utænkeligt:
Den lokale dykkerklub fejrer fastelavn med tøndeslagning over åbent vand i
indre havn - Dét er da en festlig lejlighed og dér har de vel blybælterne
på?

--
Armand.



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 14:51

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:bbptuu$nf4$1@sunsite.dk...
> Tjaahooohh.
>
> Stort set alle MC'er har fra fabrikken for kort bagskærm i DK. Dog er der
> fra omkring år 2000 noget med at de fleste MC'er har en EU-godkendelse og
> dermed er den ok. Er den ældre, bliver det nok svært at slippe.

den er jo fra 97 så..... og er vist kun importeret til danmark i det
tidsrum...

> Husk, som Jake skriver, det skal måles med belastning. Så hvis du kender
en
> overvægtig person, kan det være en fordel Som er en af de ting der gør
> denne lov total lattterlig, da den samme MC både kan være lovlig og
ulovlig
> afhængig af vægten af den der kører på den.....

enig men den holder sikkert ikke i retten hvis jeg slæber Jes Slagter med
da det ikke er hans maskine, men derfor kunne man jo godt tage ham med
for at evt vise det latterlige med den lov og den med blybælterne skulle man
måske overveje hvis det med støddæmperen ikke dur!!!

--
Allan(fzr600us)0,11 tons
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Armand (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-03 17:19


Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
news:K_0Ea.7296$Jp3.295621@news010.worldonline.dk...
>
> > Husk, det skal måles med belastning. Så hvis du kender en overvægtig
> > person, kan det være en fordel Som er en af de ting der gør denne
> > lov total lattterlig, da den samme MC både kan være lovlig og ulovlig
> > afhængig af vægten af den der kører på den.....
>
> enig men den holder sikkert ikke i retten hvis jeg slæber Jes Slagter
med.....

Siger du hermed at hán er overvægtig?

> ..da det ikke er hans maskine, men derfor kunne man jo godt tage ham med
> for at evt vise det latterlige med den lov og den med blybælterne skulle
man
> måske overveje hvis det med støddæmperen ikke dur!!!

Glem det, for du kan ikke argumentere imod loven i retten, det ska du gøre i
din politiske forening, eller til din nabo - Ministeren!

I retten kan du kun påpege givne fejl ved opmålingen; og hvis der blev målt
uden dig i sadlen er dét en procedurefejl der skulle kvæle bødeforlægget!

Men for en sikkerheds skyld, så lav dig lige en stænklap, og brug gerne
fantasien
til at finde på det mest provokerende idiotiske stykke plast at skære det ud
fra, og monter den inden at du henvender dig ved sheriffen, endsige parkerer
udenfor retten - Så risikerer du ikke at de på stedet går ud og tager et
kritisk mål med dig i sadlen
Og for tilfældets skyld, så behold det lige på et stykke tid - Det kan jo
være at du får en vis betjent på nakken noget tid fremover :-/

--
Armand.






Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 20:06

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bbqjhp$1134$3@news.cybercity.dk...
>
> Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
> news:K_0Ea.7296$Jp3.295621@news010.worldonline.dk...
> >
> > > Husk, det skal måles med belastning. Så hvis du kender en overvægtig
> > > person, kan det være en fordel Som er en af de ting der gør denne
> > > lov total lattterlig, da den samme MC både kan være lovlig og ulovlig
> > > afhængig af vægten af den der kører på den.....
> >
> > enig men den holder sikkert ikke i retten hvis jeg slæber Jes Slagter
> med.....
>
> Siger du hermed at hán er overvægtig?

nej nej han er bare erotisk buttet

> Glem det, for du kan ikke argumentere imod loven i retten, det ska du gøre
i
> din politiske forening, eller til din nabo - Ministeren!

nej den har jeg vendt og drejet idag og er kommet til samme konklusion

> I retten kan du kun påpege givne fejl ved opmålingen; og hvis der blev
målt
> uden dig i sadlen er dét en procedurefejl der skulle kvæle bødeforlægget!

det jeg vil gøre er lige at tage min støddæmper og sætter den helt i bund
dvs i klik 1 den står i hårdeste stilling nu klik 7 og så vil jeg selv
fremstille et instrument som kan måle afstanden incl et vaterpas(det
manglede på betjentens) og så vil jeg påpege at målingen skal foretages i
henhold til detail foreskrifter for køretøjer, dvs med tjenestevægt( fuld
tank og mig i sadlen) og affjedring i normalstilling efter fabrikkens
anvisning!!!

> Men for en sikkerheds skyld, så lav dig lige en stænklap, og brug gerne
> fantasien
> til at finde på det mest provokerende idiotiske stykke plast at skære det
ud
> fra, og monter den inden at du henvender dig ved sheriffen, endsige
parkerer
> udenfor retten - Så risikerer du ikke at de på stedet går ud og tager et
> kritisk mål med dig i sadlen

hvis jeg kan gøre som overstående så skulle det ikke være nødvendig med et
stykke plastik og hvis det ikke kan lade sig gøre så....... ja et stykke fra
en bamseline skyllemiddel feks...

> Og for tilfældets skyld, så behold det lige på et stykke tid - Det kan jo
> være at du får en vis betjent på nakken noget tid fremover :-/

tja gad vide hvor mange der fik en bøde af ham idag pga det samme... bare
det at han havde det hjemmestrikket instrument kan pisse mig totalt af og så
skaldede 10 cm som helt sikkert var et skøn fra hans side for hvordan kan
jeg være sikker på at det var i vater....

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209



Bjørn S (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 06-06-03 20:17


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev

> det jeg vil gøre er lige at tage min støddæmper og sætter den helt i bund
> dvs i klik 1 den står i hårdeste stilling nu klik 7 og så vil jeg selv
> fremstille et instrument som kan måle afstanden incl et vaterpas(det
> manglede på betjentens) og så vil jeg påpege at målingen skal foretages i
> henhold til detail foreskrifter for køretøjer, dvs med tjenestevægt( fuld
> tank og mig i sadlen) og affjedring i normalstilling efter fabrikkens
> anvisning!!!

Det kan man godt, men for egens kontrols skyld er det jo nemt at sætte et
stykke tape på dækket vandræt ud fra centerlinjen af navet, og så kan man
måske lige nå at måle selv med en tommestokk.

> hvis jeg kan gøre som overstående så skulle det ikke være nødvendig med et
> stykke plastik og hvis det ikke kan lade sig gøre så....... ja et stykke
fra
> en bamseline skyllemiddel feks...

Husk nu med Bamseline-trykket udad, det ville være cute )

Den police har nok skulle rætte på sin statistik af bødeforlæg, eller så er
han helt ny, får han tilpads mange klager fra folk vil han nok få en opsang
fra kontoret, der er flinke mennesker der inde også, har jeg hørt .

--
/Bjørn



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 20:42

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message
news:fM5Ea.7462$Jp3.309898@news010.worldonline.dk...
> Det kan man godt, men for egens kontrols skyld er det jo nemt at sætte et
> stykke tape på dækket vandræt ud fra centerlinjen af navet, og så kan man
> måske lige nå at måle selv med en tommestokk.

hmm det var selvfølgelig også en mulighed istedet for min egen himstregims
med indbygget vaterpas osv
>
> > hvis jeg kan gøre som overstående så skulle det ikke være nødvendig med
et
> > stykke plastik og hvis det ikke kan lade sig gøre så....... ja et stykke
> fra
> > en bamseline skyllemiddel feks...
>
> Husk nu med Bamseline-trykket udad, det ville være cute )

hmm det skal da nok afstedkomme en del morskab for dem der kører bag en

> Den police har nok skulle rætte på sin statistik af bødeforlæg, eller så
er
> han helt ny, får han tilpads mange klager fra folk vil han nok få en
opsang
> fra kontoret, der er flinke mennesker der inde også, har jeg hørt .

ja har også overvejet at klage, for hvis det nu viser sig at han hele dagen
kun har delt bødeforlæg ud for for kort bagskærm, så er der squ et eller
andet galt med ham...

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Armand (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-03 01:01


Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
news:7C5Ea.7433$Jp3.309272@news010.worldonline.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:bbqjhp$1134$3@news.cybercity.dk...
> >
> > Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
> > news:K_0Ea.7296$Jp3.295621@news010.worldonline.dk...
> > >
> > > > Husk, det skal måles med belastning.
>
> > I retten kan du kun påpege givne fejl ved opmålingen; og hvis der blev
> > målt uden dig i sadlen er dét en procedurefejl der skulle kvæle
> > bødeforlægget!
>
> det jeg vil gøre er lige at tage min støddæmper og sætter den helt i bund
> dvs i klik 1 den står i hårdeste stilling nu klik 7 og så vil jeg selv
> fremstille et instrument som kan måle afstanden incl et vaterpas(det
> manglede på betjentens)

Ganske unødigt kompliceret!
Gør istedet som følger:

1:
Mål fra asfalt til midten af bagakslen (=fast mål uanset om der sidder nogen
på modellen, og for US'erens 140/60-17 dæk, vil dét mål være meget tæt på
30cm!)

2: Dette mål + 15 cm (= tæt ved 45cm for US'erens vedkommende) må ikke
overstiges når man efterfølgende måler højden fra asfalt til underkant af
bagskærm/stænklap med føreren i sædet!

--
Armand.






Allan Jørgensen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 07-06-03 10:06


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bbr9u0$1rcr$3@news.cybercity.dk...
> Ganske unødigt kompliceret!
> Gør istedet som følger:
>
> 1:
> Mål fra asfalt til midten af bagakslen (=fast mål uanset om der sidder
nogen
> på modellen, og for US'erens 140/60-17 dæk, vil dét mål være meget tæt på
> 30cm!)
>
> 2: Dette mål + 15 cm (= tæt ved 45cm for US'erens vedkommende) må ikke
> overstiges når man efterfølgende måler højden fra asfalt til underkant af
> bagskærm/stænklap med føreren i sædet!

ja så kan det da ikke blive nemmere og hvis bent betjent skulle stoppe en så
er det nemt lige at have et målebånd med på cyklen!
hmm hvorfor går min hjerne igang med at fremstille det mest besværlige når
det nu kan gøres så nemt!!!!! ja ja no comment

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


allan jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : allan jørgensen


Dato : 06-06-03 12:45

Megas wrote:

> Hej Allan.

> Hvis din cykel har original "bagskærm" på, så ville jeg ikke uden videre
> betale den bøde.. Jeg ved desværre ikke lige hvor det er man henvender sig
> hvis man vil klage/protestere, måske på den lokale politistation.? Jeg kan
> ikke forestille mig at du kommer til at betale bøden hvis din cykel er
> original, så skriv et brev til bødekontoret eller hvad faen der nu står på
> bøden (Der står vel eteelerandet om klager på bagsiden.?) & gør opmærksom på
> at du ønsker sagen prøvet i retten hvis de fastholder at du skal betale..

nej nej bare rolig den kommer i retten lige meget hvad for jeg fik lige
stukket detail foreskrifter for køretøjer 2003 i hånden af min lærer!!! ja
jeg er ved at tage stort erhvervs kørekort

og der står:9.01.002
AFSKÆRMNING AF HJUL
(2)
Bestemmelserne om afskærmning skal være opfyldt ved tjenestevægt. For
køretøjer, hvor den lodrette afstand mellem hjul og karrosseri er
indstillelig, skal bestemmelserne være opfyldt ved den af
køretøjsfabrikanten foreskrevne normalstilling.

og der var jeg uenig med betjenten og jeg kan nu se jeg har ret

så hvis jeg indstiller støddæmperen til yamaha's normal indstilling så
blir den sikkert så blød så det kommer til at passe men så skal jeg lige
have fat i enten instruktions bog eller yamaha danmark + at jeg godt kunne
tænke mig at finde ud af om den er typegodkendt med bagskærmen som den er
nu... skal lige siges at jeg aldrig har set en fzr600us med stænk klap!!!!

preload kan indstilles i 7 hak og i øjeblikket er den i nr 7 så hvis den
nu kommer ned i normal stilling 2-4 stykker efter fabrikkens
normalstilling og jeg så siger at jeg havde "glemt" at sætte den tilbage
efter jeg havde kæresten på så......

alt i alt så skal jeg hjem og måle det med forskellige indstillinger af
støddæmperen så jeg kan klaske dem oven i hovedet med det

Allan(fzr600us)
stadig lidt iri...irri....irrite.... sur efter imorges!!!






Armand (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-03 17:09


allan jørgensen <allan.c.jorgensen@get2net.dk> skrev i en
news:bbpus4$v9s$1@abbeden.bunk.cc...
>
>............. så skal jeg lige have fat i enten instruktions bog eller
yamaha danmark
> + at jeg godt kunne tænke mig at finde ud af om den er typegodkendt med
> bagskærmen som den er nu... skal lige siges at jeg aldrig har set en
fzr600us med
> stænk klap!!!!

Den fornødne (om nødvendigt) stænklap-forlænger(!) ligger løst ved siden af
motorcyklen ved lev. til forhandler, og det er dér at det oftest kikser, da
de ved at 99% af deres kunder ikke gider den ekstra længde og derfor ikke
gider spilde tid med montering af dén :-|

> preload kan indstilles i 7 hak og i øjeblikket er den i nr 7 så hvis den
> nu kommer ned i normal stilling 2-4 stykker efter fabrikkens
> normalstilling og jeg så siger at jeg havde "glemt" at sætte den tilbage
> efter jeg havde kæresten på så......

Øh?
Når du har kæresten på skal fjederen da strammes => bagenden løftes!
Selv efter det citerede fra detailforeskrifterne kan jeg ikke se relevansen
i "fabriks-indstillingerne" - preload er sgisme da til for at justere efter
førerens behov, og selv en halvtung pilot bør ikke skulle argumentere for
sin hang til en blød bagende á amerikansk cruiser :-|

--
Armand.




Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 20:18


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bbqjhf$1134$1@news.cybercity.dk...
> Øh?
> Når du har kæresten på skal fjederen da strammes => bagenden løftes!

jep og det er den også

> Selv efter det citerede fra detailforeskrifterne kan jeg ikke se
relevansen
> i "fabriks-indstillingerne" - preload er sgisme da til for at justere
efter
> førerens behov, og selv en halvtung pilot bør ikke skulle argumentere for
> sin hang til en blød bagende á amerikansk cruiser :-|

næ men hvis den er godkendt med original indstillingen så må det vel være
det man skal gå efter når den skal måles og ikke bare fordi Steen Betjent
kommer med en 3 delt stang ude på vejen og måler efter hans øjne fordi han
ikke lige kunne knalde mig på kørsel mellem bilerne...
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Poul B-H (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 06-06-03 20:52


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in message
news:UN5Ea.7467$Jp3.309977@news010.worldonline.dk...

> næ men hvis den er godkendt med original indstillingen så må det vel være
> det man skal gå efter når den skal måles og ikke bare fordi Steen Betjent
> kommer med en 3 delt stang ude på vejen og måler efter hans øjne fordi han
> ikke lige kunne knalde mig på kørsel mellem bilerne...


Vi kender jo alle den tåbelige lov og alle satser på at det nok går
alligevel men betjenten hverken kan eller må anlægge en vurdering over
hvilke love der er tåbelige eller ej, han skal bare administrere dem.
Gu' er det da ærgerligt med den slags tåbeligheder, men er det værd at ægre
sig over i dagevis og forpeste sit eget liv, for en bøde på måske 500kr? for
ret får du jo ikke og politiet opdager jo ikke engang at du går og er sur.
Se på det i et større perspektiv: 500kr denne gang i forhold til alle de
andre gange hvor du sparede tusinder ved ikke at blive snuppet for at køre
indenom, køre for hurtigt osv. ) så er det sgu' da billigt. Betal mens
du griner af dem, fordi de ikke kunne snuppe dig alle de andre gange

Poul B-H
Måske skulle vi starte en bevægelse for at afskaffe loven og samtidig få lov
til en mindre nummerplade ligesom i andre EU lande. Kan vi ikke harmonisere
lidt?



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 21:02


"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
news:3ee0edca$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Vi kender jo alle den tåbelige lov og alle satser på at det nok går
> alligevel men betjenten hverken kan eller må anlægge en vurdering over
> hvilke love der er tåbelige eller ej, han skal bare administrere dem.
> Gu' er det da ærgerligt med den slags tåbeligheder, men er det værd at
ægre
> sig over i dagevis og forpeste sit eget liv, for en bøde på måske 500kr?
for
> ret får du jo ikke og politiet opdager jo ikke engang at du går og er sur.
> Se på det i et større perspektiv: 500kr denne gang i forhold til alle de
> andre gange hvor du sparede tusinder ved ikke at blive snuppet for at køre
> indenom, køre for hurtigt osv. ) så er det sgu' da billigt. Betal
mens
> du griner af dem, fordi de ikke kunne snuppe dig alle de andre gange

hmm lige i øjeblikket er jeg på dagpenge så 500 kr er faktisk rigtig mange
penge når man kun har 1000 kr til sig selv når alt er trukket fra. nåja så
kunne jeg selvfølgelig bare lade være med at have så mange udgifter men inde
jeg røg på dagpenge så havde jeg ikke forventet at jeg skulle få en skulder
skade som har gjort jeg ikke har kunnet arbejde i mit fagområde.... hold
kæft hvor lyder jeg depri aaargh min dag har da været lidt forpestet af
at blive stoppet men jeg ser da også positivt på at jeg så har kunnet sætte
mig lidt ind i loven omkring køretøjer og modgang gør jo en stærk har jeg
læst et sted!!!!!


tjo i påsken grinte jeg da jeg fik en fartbøde og tog det med et smil for
hvis de havde målt mig tidligere endsige fulgt med hele dagen så var mit
kørekort sikkert deponeret i en mørk sort kælder

næ det jeg er sur over er at idioten ikke bare sagde undskyld og at han
havde taget fejl ved at bilen til venstre skulle dreje og det var så det,
men at han bare skulle finde noget på mig nu hvor han havde stoppet mig :-|

--
Allan(fzr600us)afbetaler i øjeblikket en påskebøde de næste mange måneder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Armand (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-03 00:40


Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> skrev i en
news:3ee0edca$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Måske skulle vi starte en bevægelse for at afskaffe loven og samtidig få
lov
> til en mindre nummerplade ligesom i andre EU lande. Kan vi ikke
harmonisere
> lidt?

Vi hár en mindre nummerplade - I forhold til mange tyske delstaters!!!

--
Armand.



Claus (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 07-06-03 07:43


"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee0edca$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi kender jo alle den tåbelige lov og alle satser på at det nok går
> alligevel men betjenten hverken kan eller må anlægge en vurdering over
> hvilke love der er tåbelige eller ej, han skal bare administrere dem.


Hej Poul.

Men han skal administrerer loven korrekt, som jeg har forstået sagen her har
han ikke foretaget et korrekt mål og det skal han hænges op på. Det næste
bliver vel at bare peter betjent synes at du kører for stærkt så er det ok
med en bøde !!

Jeg ved faktisk ikke om bagskærmen på min frø er i orden eller ej men hvis
ikke de laver et korrekt mål så ryger den lige i retten og med sådan en
tåbelig lov så ville den nok under alle omstændigheder ende i retten så jeg
kan få lov til at give mit mishag til kende.


Claus
ZX6R



Armand (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-03 00:38


Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
news:UN5Ea.7467$Jp3.309977@news010.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:bbqjhf$1134$1@news.cybercity.dk...
> > Øh?
> > Når du har kæresten på skal fjederen da strammes => bagenden løftes!
>
> jep og det er den også

Men: For et gunstigt mål skal bagenden da sænkes => blødere fjeder => svarer
ikke til "at du lige har været ude at køre med veninden!" ! :-/

--
Armand.




Allan Jørgensen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 07-06-03 10:20

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bbr9tu$1rcr$1@news.cybercity.dk...
> Men: For et gunstigt mål skal bagenden da sænkes => blødere fjeder =>
svarer
> ikke til "at du lige har været ude at køre med veninden!" ! :-/

jo dagen før eller også har jeg lige kørt kæresten hjem inden jeg blev
stoppet og ikke haft værktøj med til at justere den tilbage til min vægt....
eller man kan jo glemme at stille skidtet tilbage fra om torsdagen og når
man så skal ud og køre med hende om lørdagen og samtidig lige bruge den til
og fra kursus fredag så er den med et snuptag ulovlig....

jo mere man tænker over det så er det squ en åndsvag lov for skal den altid
være de 15 cm så kan man jo ikke engang køre over et bump og så er vi vel
derhenne hvor vi skal løfte mc'en op så affjedringen er ubelastet og så har
vi en bagskærm der skraber på asfalten :-/

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Bjørn S (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 07-06-03 10:34


"Allan Jørgensen" skrev
> jo mere man tænker over det så er det squ en åndsvag lov for skal den
altid
> være de 15 cm så kan man jo ikke engang køre over et bump og så er vi vel
> derhenne hvor vi skal løfte mc'en op så affjedringen er ubelastet og så
har
> vi en bagskærm der skraber på asfalten :-/

Hvis den bagskærm skal være efter lovens bogstav, så skal den vel være max
15 cm over centerlinie, uanset hvordan dine fjedre er indstillet...
Men igen, den regel er latterlig, og er noget jeg vil kalde en
gummiparagraf.

Kommer til at tænke på den i sammenligning med hvad nogle diskoteker og
andre udesteder har som en dress-code, ser vedkommende i dørvagternes øjne
lidt upassende ud til det øvrige klientel kan de altid finde en fejl i
hans/hindes beklædning, eller finde på at bede en 40-årig om
alderslegitimation.

Man kunne jo mistænke højere magter for at tviholde på regelen med stænklap
for at chikanere hvisse grupperinger, og har de ellers et bevisproblem for
en anden forseelse har de altids noget at falde tilbage på

--
/Bjørn



Armand (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-03 15:23


Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en
news:i7iEa.8276$Jp3.331688@news010.worldonline.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:bbr9tu$1rcr$1@news.cybercity.dk...
> > Men: For et gunstigt mål skal bagenden da sænkes => blødere fjeder =>
> svarer
> > ikke til "at du lige har været ude at køre med veninden!" ! :-/
>
> jo dagen før eller også har jeg lige kørt kæresten hjem inden jeg blev
> stoppet og ikke haft værktøj med til at justere den tilbage til min
vægt....

Dér faldt tiøren for mig!!

--
Armand.



Allan Jørgensen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 07-06-03 17:01

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bbsu2n$fkt$1@news.cybercity.dk...
> Dér faldt tiøren for mig!!

var liiiige ved at blive bange for du var blevet senil dement

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 14:05

Allan Jørgensen wrote:

[skod]

> mine medføleser for alle dem der er stoppet af den betjent som vist
> ikke fik fisse igår...

Jeg er netop kommet hjem efter en tur til Høje Tåstrup (skulle have sat nyt
fordæk på min fars XSer) og så også et par MC betjente på Roskildevej. De er
ude med riven!!! Så kør fornuftigt allesammen!

Hilsner,

Tony



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 14:44


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:bbq3j1$csj$1@news.cybercity.dk...
> Jeg er netop kommet hjem efter en tur til Høje Tåstrup (skulle have sat
nyt
> fordæk på min fars XSer) og så også et par MC betjente på Roskildevej. De
er
> ude med riven!!! Så kør fornuftigt allesammen!

jeg kunne tælle 7 mc betjente idag incl båtnakken der stoppede mig, fra frb
til avedøre og retur idag så jow de er der ude....

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste