Endelig på hjul igen
Fra : Sune

Dato : 05-06-03 20:04

Endelig efter et par år som MC-løs, er jeg på de små veje igen.

Det blev en Honda VF500FII fra 1988 med ca. 35.000 på klokken, som jeg
hentede i Odense i går. (se den på http://www.danmc.dk/egen_mc.htm)

Jeg faldt pladask for den med det samme, jeg så den, og efter en kort
prøvetur, som næsten kun havde formel karakter, var jeg klar til at køre
Honda.

Jeg er typen, der falder totalt for en MC når jeg ser den og smider al
fornuft overbord. (jeg tror nok, at Michael anså mig for at være
bindegal

Og jeg er helt klar til bemærkinger som "bøssecykel" og "du ved godt at
du kun får motorproblemer med den der ikke?" - det preller helt af på
mig, for jeg er bare helt solgt.

Jeg hentede den i Odense i går og efter de ca. 125 km hjem begyndte jeg
at kunne huske hvordan, det var man kørte på MC.
Men hvor er den dog forskellig fra Banditten (havde før Bandit 600).
Man sidder lavere, med mere bøjede ben og man sidder i hvert fald ikke
oprejst.

Jeg fik lidt af en overraskelse på vej over Storebæltsbroen, da jeg
passerede de store peloner(er det ikke sådan de hedder ?) på toppen.
Vinden flåede helt anderledes i den end jeg var vant til, måske fordi
den er noget lettere end Banditten, har en stor kåbe med godt vindfang i
og smallere dæk.

Motorvejskørsel er altid kedelig, men i dag var jeg ude og prøve den på
de små veje. Det var en sand fornøjelse, der næsten ikke kan beskrives.
Her kunne man virkelig mærke forskel på den lille Honda og Banditten,
men dækkene er skrækkelige og ryger ud så snart der er penge til et par
nye.

Nu skal vi bare have den igennem "Told og skat" så der kan komme plade
på.

Vi ses på "klemmen", Langelinie, Bakketurene osv.

--
vh Sune

http://www.danmc.dk

Honda VF500FII

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-06-03 20:20

Velkommen tilbage til "2-hjul" og tillykke med den.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 05-06-03 20:25

Sune wrote:
> Det blev en Honda VF500FII fra 1988 med ca. 35.000 på klokken, som jeg
> hentede i Odense i går. (se den på http://www.danmc.dk/egen_mc.htm)

Ah, lyder som MKS's fra markeds-gruppen - så kan min søn godt strege den
af listen. Fandt I nogensinde ud af, hvilket år, den er produceret?

> Nu skal vi bare have den igennem "Told og skat" så der kan komme plade
> på.

Fortæl endelig hvad afgiften bliver. Min søn lurer stadig i kulissen, og
der er jo mange flere derude

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Sune

Dato : 05-06-03 20:44

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ah, lyder som MKS's fra markeds-gruppen - så kan min søn godt strege
den
> af listen. Fandt I nogensinde ud af, hvilket år, den er produceret?

Kun at den er indregistreret i maj 1988.
[klip]
> Fortæl endelig hvad afgiften bliver. Min søn lurer stadig i kulissen,
og
> der er jo mange flere derude
Gerne, men der går nok lidt tid endnu.
Det er vist en langsommelig affære.
--
vh Sune
http://www.danmc.dk

Fra : Richard

Dato : 06-06-03 11:24

Sune wrote:

> Kun at den er indregistreret i maj 1988.

Kan det ikke ses ud af stelnummeret? - jvf. Honda's årgangskoder på
www.kleinjung.de/techdata ? Der finder du iøvrigt også specs og visse
service data på et par af årgangene, hvis der ikke fulgte en bog med.

En god indgang til Honda V4-info og -links er iøvrigt www.honda-v4.com

> Gerne, men der går nok lidt tid endnu.
> Det er vist en langsommelig affære.

Ja, hvis ikke du kan komme til told- og reg.syn på chancen - og det ved
jeg slet ikke, om SB tillader overhovedet - eller er heldig som mig at
få en afbudstid ugen efter

Pøj, pøj.

Fra : Pwh

Dato : 05-06-03 21:02

Sune wrote:
> Endelig efter et par år som MC-løs, er jeg på de små veje igen.
>
> Det blev en Honda VF500FII fra 1988 med ca. 35.000 på klokken, som jeg
> hentede i Odense i går. (se den på http://www.danmc.dk/egen_mc.htm)

Tilykke med den. Den står fandeme flot i de farver, den kan jeg godt forstå
at du blev forelsket i med det samme.

/Jens

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-06-03 21:55

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Endelig efter et par år som MC-løs, er jeg på de små veje igen.
>
> Det blev en Honda VF500FII fra 1988 med ca. 35.000 på klokken, som
> [...]

Hej Sune.

Velkommen tilbage

Det er en flot cykel du har købt dig, jeg syntes også at det er en
kanon farve kombination

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-03 22:17

On Thu, 5 Jun 2003 21:03:47 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

Hej Sune.

>Endelig efter et par år som MC-løs, er jeg på de små veje igen.

Så var det nok med to års abstinenser

>Det blev en Honda VF500FII fra 1988 med ca. 35.000 på klokken, som jeg
>hentede i Odense i går. (se den på http://www.danmc.dk/egen_mc.htm)

Tillykke, den ser pæn ud.

> [...]
>
>Jeg er typen, der falder totalt for en MC når jeg ser den og smider al
>fornuft overbord. (jeg tror nok, at Michael anså mig for at være

Ro i sindet, du er ikke den eneste.
Det var på samme måde jeg købte Paso'en.

>Og jeg er helt klar til bemærkinger som "bøssecykel" og "du ved godt at
>du kun får motorproblemer med den der ikke?" - det preller helt af på
>mig, for jeg er bare helt solgt.

Hvorfor i alverden skulle du få motorproblemer?
Hold MC'en ordenligt, så vil den sikkert også holde til dig.

> [...]
>Men hvor er den dog forskellig fra Banditten (havde før Bandit 600).
>Man sidder lavere, med mere bøjede ben og man sidder i hvert fald ikke

Hæ, den oplevelse kan jeg nikke genkendende til.
Første tur på XN85 var også med en følelse af at have knæene oppe om
ørene og samtidig stå på hænder
Det vænner man sig hurtigt til.

> [...]
>Vinden flåede helt anderledes i den end jeg var vant til, måske fordi
>den er noget lettere end Banditten, har en stor kåbe med godt vindfang i

Det er kåben der giver sidevindsfølsomheden.
Jeg er selv kørt over broen på Paso'en i en strid sidevind, og godt
med knald på - Sikke et rejehop.
Jeg var forberedt, idet ham der kørte foran mig fik samme tur, men
derfor var det nu ubehageligt alligevel.
Jeg prøvede at sætte farten ned ved den næste pylon, men det blev det
ikke mindre udtalt af - tværdimod.

>Motorvejskørsel er altid kedelig, men i dag var jeg ude og prøve den på
>de små veje. Det var en sand fornøjelse, der næsten ikke kan beskrives.

Pas på, det er vanedannende

>Nu skal vi bare have den igennem "Told og skat" så der kan komme plade
>på.

God fornøjelse

>Vi ses på "klemmen", Langelinie, Bakketurene osv.

Javel )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : wheeler

Dato : 05-06-03 23:08

"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev

> Hvorfor i alverden skulle du få motorproblemer?
> Hold MC'en ordenligt, så vil den sikkert også holde til dig.

[KLIP]

Både VF 750 og 500 har og havde desværre et ry for at "æde" knaster...pga af
manglende oliesmørring...mener der på visse årgange blev eftermonteret olie
rør til smøring...
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-03 23:17

wheeler wrote:
> "Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev

> [KLIP]
>
> Både VF 750 og 500 har og havde desværre et ry for at "æde"
> knaster...

Nix, ikke 500'eren. Dens problem er derimod krumptapslejerne, som dør ved
hyppig brug af høje omdrejninger svjh. Det ved Michael sikkert. Ellers søg
på groups.google.com.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : wheeler

Dato : 05-06-03 23:29

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> Nix, ikke 500'eren. Dens problem er derimod krumptapslejerne, som dør ved
> hyppig brug af høje omdrejninger svjh. Det ved Michael sikkert. Ellers søg
> på groups.google.com.

[KLIP]
OK, det var jeg faktisk ikke klar over (ikke fordi de lyder specielt mere
tiltalende (

Hvad så med VF 1000'eren den havde vist ikke nogle børnesygdomme (?)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-03 12:30

wheeler wrote:

> Hvad så med VF 1000'eren den havde vist ikke nogle børnesygdomme (?)

Jo, det er netop den og 750'eren der har problemer svjh. Det har dog været
oppe at vende et utal af gange her i gruppen, så google kan hurtigt fortælle
om jeg husker ret

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Armand

Dato : 06-06-03 10:39

> Nix, ikke 500'eren. Dens problem er derimod krumptapslejerne, som dør ved
> hyppig brug af høje omdrejninger svjh. Det ved Michael sikkert.

Michael?
Han har da lige gjort sig absolut inhabil i dén debat!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-03 12:31

Armand wrote:

> Michael?
> Han har da lige gjort sig absolut inhabil i dén debat!

Nåja

--
mvh Jes Vestervang - der snart smutter mod Ebeltoft til humletræf
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : MKS - 74

Dato : 05-06-03 23:33

On Fri, 6 Jun 2003 00:08:16 +0200, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

>Både VF 750 og 500 har og havde desværre et ry for at "æde" knaster

Både og...det er rigtigt at VF500 har et _ry_ for at æde knaster
blandt _ikke_ ejere/kendere som ikke er i stand til at differentiere
mellem den og dens større søskende VF750 (som især var ramt af
problemet) og VF1000.VF500 var aldrig ramt i alvorlig grad af
problemet hverken den første VF500F2E eller revisionen VF500F2F som er
den Sune har købt,bevares det kunne da ske som på alle cykler men det
var ikke et decideret typeproblem som på 750 og 1000'eren,mange har på
disse monteret et olie-mod kit som i væsentlig men ikke fuldstændig
grad kunne afhjælpe problemet.VF500 har imidlertid andre problemer
udløst af at cyklen er udlagt som og kørt som en sportscykel og mange
af dem har derfor fået rigtig mange tæv,den går specielt i
bunden,typisk er at der går et hoved/plejlstangleje og da motoren er
kompliceret og dyr at reppe på kan det sjældent betale sig at åbne
den.Honda lavede derfor revisionen VF500F2F med flere
modifikationer,det hjalp lidt men det er stadig ikke verdens mest
holdbare motor,hvis man kører den hårdt som cyklen ligger op til,er
man lidt mere venlig så holder de tit okay.....alt dette ved Sune
imidlertid allerede.

--
-Michael

Fra : Sune

Dato : 06-06-03 09:56

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> holdbare motor,hvis man kører den hårdt som cyklen ligger op til,er
> man lidt mere venlig så holder de tit okay.....alt dette ved Sune

Jeps, Michael bliver aldrig ansat hos en brugtbilsforhandler. Hans står
og fortæller ærligt om alle MC'ens potentielle problemer.
Jeg havde ham lidt mistænkt for, at han slet ikke ville af med den
alligevel

Meget fair handel.

--
Sune
http://www.danmc.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-03 10:36

On Fri, 6 Jun 2003 10:55:51 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

>Jeps, Michael bliver aldrig ansat hos en brugtbilsforhandler.

Næh,men det er så måske også godt det samme

> Hans står
>og fortæller ærligt om alle MC'ens potentielle problemer.

Det gør (forsøger) jeg nu altid,men det er da rigtigt at det var lidt
den omvendte verden,sælger står og fortæller og hvad der _kan_ gå galt
og køber står lidt og siger "jamen det betyder ikke noget" .Men
uanset hvad så fejler cyklen AFAIK ingenting nu og passer du på den så
er der med største sandsynlighed rigtig mange gode km tilbage i den.

>Jeg havde ham lidt mistænkt for, at han slet ikke ville af med den
>alligevel

Som jeg også sagde,jeg havde nok forregnet mig lidt,da der var
overraskende mange der ville ha' den og også bød mere end du fik den
til... Jeg havde nu ingen intentioner om at beholde den særlig
længe,meeeeen der måtte godt være gået 14 dage mere.Det det er nu
meget fint alliwl,du virker jo oprigtig glad for den,mens det for mig
bare var en cykel i rækken,og sådan bare lidt en sjov,nostalgisk og
impulsiv ting jeg fik lyst til.

>Meget fair handel.

He-he,det siger du nu .....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på: