Checkliste?
Fra : wheeler

Dato : 05-06-03 12:43

Hej dfm

Hvad ser man (rent fysisk) efter på en FZR 600US som på papiret er 5 år
gammel, men reelt set kun har kørt een sæson i solskin (8000 km), og ellers
stået inde i dagligstuen (har fået billede tilsendt i dag - den er go nok

Er der andet udover lakdele, glasfiberspængninger, stenslag etc. man bør
kigge efter?

Den med ladegeneratoren har jeg tænkt mig at teste!

pft.
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse

Fra : Richard

Dato : 05-06-03 19:51

wheeler wrote:
> [...]
> stået inde i dagligstuen (har fået billede tilsendt i dag - den er go nok

Ja, hvor skulle klenodiet da også ellers stå

> Er der andet udover lakdele, glasfiberspængninger, stenslag etc. man bør
> kigge efter?

Uanset de få km på klokken bør du lige prøve efter, at lejer
glider/ruller/drejer jævnt og uden mærkbare ryk/knas - især styrehovedet
- for de kan sætte sig ved lang tids stilstand i samme stilling.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-06-03 16:14

> [...]
ellers
> stået inde i dagligstuen (har fået billede tilsendt i dag - den er go nok

Hej Bernhardt

Pas på olieforbrug. 5 års stilstand er længe!

Lad motoren stå til den er gennemvarm (blæseren starter). Få en til at køre
bag ved, og giv fuld hane i 2. gear fra 3000rpm til det røde område. Se
efter blå røgudvikling. Motorbrems til 2500rpm igen og giv fuld hane. Lav
øvelsen et par gange i træk bruger den olie vil det vise sig nu.

Ellers er det skæve dæk der sikkert er udskiftningsklare. Se efter revner og
dækkes alder på dæksiden.

Dårligt batteri. Mål spændingen over batteriet før motoren er startet. Den
skal vise over 12,5V.

Få en til at kigge med og komme med kommentarer. Hvis det passer ind i mit
skema vil jeg godt tage med og kigge på den.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hekto

Dato : 08-06-03 16:43

In article <RoIEa.79$d_2.68@news.get2net.dk>, Jens Jacob Bager Jensen
says...
> Ellers er det skæve dæk der sikkert er udskiftningsklare. Se efter revner og
> dækkes alder på dæksiden.

Det samme kan gælde andre gummidele, som indsugning, forgaffelpakdåser
o.s.v.
Kontroller også her for revner og oliespild efter lidt 'animeret'
kørsel.

Mange af delene kan skiftes for en begrænset sum; men bør dog afspejles
i prisen.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 08-06-03 20:00

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> Få en til at kigge med og komme med kommentarer. Hvis det passer ind i mit
> skema vil jeg godt tage med og kigge på den.

[KLIP]

Hej du, det blev ikke den
Sælger havde løjet om standen ... det med at "du finder ikke 1 ridse"
indbefattede åbenbart ikke højre side af kåben (dyb, 40 cm lang
ridse)...ufedt at skulle ulejlige både sig selv og en kammerat + 2 x 110
km's køretur + banknoteret check

Jeg har stillet kikkerten ind på noget CBR-halløjsa...så en kyndig honda
mand ku' sagtens blive aktuelt
--
Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse