Kilometer vs. holdbarhed?
Fra : Anders Houmark

Dato : 04-06-03 18:20

Hejsa..
Jeg sidder og kigger på lidt motorcykler og finder ud af hvad der ligger i
min prisklasse ( ca. 50000 og under :) og hygger mig lidt med det.. Der er
masser af tid at tage af, har nemlig tidligst råd fra næste sæson af..

Der har været lige forskellige MC'ere i søgefeltet, Suzuki GS 500 E har jeg
så godt som fravalgt pga. den på papiret ser sløv ud (0-100 på 6 sek og maks
165km/t) og den vil jeg kun købe hvis jeg ikke har mere til rådighed end ca.
30-35000 hvilket den ca. kan købes for.. Så røg der en Suzuki GSF 600 Bandit
på listen.. Uha frækt design, og MC Revyen siger den er Suzukis
næst-sjoveste maskine, efter GSX-R modellerne.. Men problemet er så at jeg
ikke ved hvor langt sådan en 600ccm motor kan holde? De fleste af dem der er
til salg har kørt noget lign. 60000 KM og det er da en del for en
motorcykel?

Hvor længe kan man forvente sådan en kan blive ved med at trille?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 04-06-03 21:46

> Hvor længe kan man forvente sådan en kan blive ved med at trille?

Det kommer jo an på hvordan den er blevet kørt. Havde en CB500 indtil den
lod sig stjæle for ganske nylig, og der ved jeg at et tysk mc-blad havde
haft den model åbnet efter 50k km, de mente man stort set ikke kunne se
noget slid.
Ved godt du sikkert har bestemt dig for budget allerede, men hvis jeg var
dig ville jeg lige se om ikke jeg kunne spare en 15-20k mere op og finde en
SV650S istedet. Var ude og prøve en forleden og den kører satme godt til
prisen, og vil du have bundtræk i under-1000cc cykler så går du ikke helt
forkert der efter min mening ;).

Frederik

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 05-06-03 09:18

"news.cybercity.dk" <glem@det.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisen, og vil du have bundtræk i under-1000cc cykler så går du ikke helt

Meget enig, men nu har jeg jo også selv en

Mvh.

Henrik, Aalborg

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-06-03 11:06

Nu er en CB500 jo vandkølet (med mindre det var en årg. 70'er du havde).
Vandkølede holder som regel længere.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 05-06-03 11:59

> [...]
> dig ville jeg lige se om ikke jeg kunne spare en 15-20k mere op og finde

Til sammenligning er en SV650(N) mere passende, og den er tilllige ca.
10.000 kr billigere

--
Armand.

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-03 16:52

> [...]
> lod sig stjæle for ganske nylig, og der ved jeg at et tysk mc-blad havde
> haft den model åbnet efter 50k km, de mente man stort set ikke kunne se

Ok det lyder jo meget godt.. Pånær det med at den blev stjålet altså ;-(

> [...]
> prisen, og vil du have bundtræk i under-1000cc cykler så går du ikke helt

Jeg vil helst ikke længere op end ca. 50-55K, fordi jeg ikke kan kasko
forsikre den.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 05-06-03 09:16

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Bandit
> på listen.. Uha frækt design, og MC Revyen siger den er Suzukis
> næst-sjoveste maskine, efter GSX-R modellerne

Jeg har haft en GS500 E og prøvet flere Banditter, og af de to er GS'eren
den sjoveste. Min viste 190 km/t på klokken (med kåbe) og mener altså jeg
har set accelerationstider fra 0-100 i nærheden af 5 sek. Ikke langt fra
Banditten.

På alle områder finder jeg (bemærk, det er min personlige mening) at
banditten er den kedeligste mc i Suzukis program (hvilket det
engelske/amerikanske blad Fast Bikes er enig med mig i). Den er stor, tung
og sløv.... Men mon ikke der kommer et par Bandit-ejere og "sætter mig på
plads"?

Men det afhænger naturligvis af, hvad du skal bruge den til. Er du til
motorvejskørsel eller landevejstouring er Banditten klart at foretrække, men
er du mere til ræs på sognevejene med knæet i asfalten og løftet baghjul i
indbremsningerne til svingene, så ville jeg vælge GS'eren, som stort set
intet vejer.

GSX-R'eren tåler ingen sammenligning med ovenstående - total sej maskine.

Mvh.

Henrik

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-06-03 11:19

"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:3edefc7e$0$15280$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
altså jeg
> har set accelerationstider fra 0-100 i nærheden af 5 sek. Ikke langt

Og min Bandit, render speedometeret ud ! ( 260 )
190 i speedometer visning, svarer nok meget godt til 165 som den er
opgivet til,
jeg vil tro at Banditten's speedo er ca. 40 km for positiv, oppe i den
ende

> [...]
stor, tung
> og sløv.... Men mon ikke der kommer et par Bandit-ejere og "sætter

Overhovedet ikke, smag og behag er jo forskelligt

> [...]
baghjul i
> indbremsningerne til svingene, så ville jeg vælge GS'eren, som stort

Ovenstående er sq' sikkert rigtigt nok, du skal gøre op med dig selv,
om hvilket brug du vil have mest af

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-03 16:58

> [...]

> indbremsningerne til svingene, så ville jeg vælge GS'eren, som stort set

OK pga. ovenstående er GS 500 E'eren røget med ind i overvejelserne igen..
Det er jo også positivt den er 15-20.000 billigere i brugtpriser, end de
andre..

> GSX-R'eren tåler ingen sammenligning med ovenstående - total sej maskine.

Hm man kan faktisk få rimelig mange GSX 600 F for lige omkring 50000 i Den
Blå Avis... Måske jeg lige skulle overveje den igen ...
Og så lige se hvad Kawasaki og Yamaha i samme klasse koster..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-06-03 20:23

> Hm man kan faktisk få rimelig mange GSX 600 F for lige omkring 50000
> i Den Blå Avis... Måske jeg lige skulle overveje den igen ...

Øh, GSX-R og GSX-F er slet ikke den samme cykel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-03 21:09

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, GSX-R og GSX-F er slet ikke den samme cykel.

Nej det har du sgu ret i ..... Hmm har vist set mig blind på det heheh...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 06-06-03 11:56

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message
> Så røg der en Suzuki GSF 600 Bandit
> på listen.. Uha frækt design, og MC Revyen siger den er Suzukis
> næst-sjoveste maskine, efter GSX-R modellerne..

HA! Det må være en MC-revy fra før 1999....

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-06-03 18:29

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message
>
> HA! Det må være en MC-revy fra før 1999....

Du har ret.
Jeg har lige set Bandit 600 årgang 2000, designet har ændret sig markant,
til den negative side vil jeg også mene :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk