/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Har dysehovedstørrelsen noget at sige ?
Fra : Morten Juel


Dato : 04-06-03 15:09

Hejsa Oracler )

Jeg knækkede en hoveddyse til min XJ'er den anden dag, og har nu fået en
anden hjem, men men men... hovedet på dysen er ikke det samme ! gør det
noget ? det er jo stadigt en 105dyse !
Har det noget at sige ?

Og så en anden ting jeg har undret mig over.. hvorfor stiller man
svømmerhøjden ?
er det vigtigste ikke bare at dyserne er under benzin ? eller er jeg helt
gal på den her ?

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




 
 
Morten Juel (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 04-06-03 15:19

> Jeg knækkede en hoveddyse til min XJ'er den anden dag, og har nu fået en
> anden hjem, men men men... hovedet på dysen er ikke det samme ! gør det
> noget ? det er jo stadigt en 105dyse !
> Har det noget at sige ?

Jeg har bestilt en med det rigtige hoved, men blev jo bare nyskerrig

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




Moller (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 04-06-03 15:29

> Og så en anden ting jeg har undret mig over.. hvorfor stiller man
> svømmerhøjden ?
> er det vigtigste ikke bare at dyserne er under benzin ? eller er jeg helt
> gal på den her ?

der er flere ting her...

1. som du selv nævner hoved dysen skal holdes under benzinen, så der kan
suges.
2. Der skal lukkes for benzinen på svæmmer ventilen, så der er ikke
løber benzin over.
3. der skal være et nivau, sådan at ved hurtigt benzin indlevering så
komme benzin nivauet ikke under dysen.

VH
Lars Molnit


>
> --
> Mvh
> Morten --- http://StarChild.dk
> Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
> Yamaha XJ600
> Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
> Jallagryde 320i
>
>
>



Hekto (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-06-03 17:32

In article <3ede020b$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> der er flere ting her...
>
> 1. som du selv nævner hoved dysen skal holdes under benzinen, så der kan
> suges.
> 2. Der skal lukkes for benzinen på svæmmer ventilen, så der er ikke
> løber benzin over.
> 3. der skal være et nivau, sådan at ved hurtigt benzin indlevering så
> komme benzin nivauet ikke under dysen.
>

Det har bestemt noget at gøre med gas-respons!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Moller (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 04-06-03 18:25

Hekto wrote:

> In article <3ede020b$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> > der er flere ting her...
> >
> > 1. som du selv nævner hoved dysen skal holdes under benzinen, så der
kan
> > suges.
> > 2. Der skal lukkes for benzinen på svæmmer ventilen, så der er ikke
> > løber benzin over.
> > 3. der skal være et nivau, sådan at ved hurtigt benzin indlevering så
> > komme benzin nivauet ikke under dysen.
> >

> Det har bestemt noget at gøre med gas-respons!

kun af den eneste grund at hvis nivauet af benzin ryger under hoved
dysen, så ødelægger du hele din fine justering.

Gasresponsen blir påvirket af sådan set alle justerings ting i din
kaburator, i den forstand at de skal alle være stillet så de opfylder
deres funktion bedst muligt, og man kan derfor ikke side og tune efter
bedre gasrespons på flyderen som sådan, enten er den som den skal være,
eller også er den ikke... simpelt og enkelt.

VH
Lars Molnit




Hekto (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-06-03 19:01

In article <bbla28$bbq$1@abbeden.bunk.cc>, Moller says...
> Gasresponsen blir påvirket af sådan set alle justerings ting i din
> kaburator, i den forstand at de skal alle være stillet så de opfylder
> deres funktion bedst muligt, og man kan derfor ikke side og tune efter
> bedre gasrespons på flyderen som sådan, enten er den som den skal være,
> eller også er den ikke... simpelt og enkelt.
>
Det var heller det jeg mente ... at man kunne 'tune' gasresponsen.
Min KR-1 gik fra at være vild, til at være ualmindeligt-vild, efter en
grundig og omhyggelig justering af svømmerhøjden på begge kaburatorer.
Forskellen imellem de to, var måske omkring en 1mm; men heller ikke
mere!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Pwh (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-06-03 21:40

Hekto wrote:
>>
> Det var heller det jeg mente ... at man kunne 'tune' gasresponsen.
> Min KR-1 gik fra at være vild, til at være ualmindeligt-vild, efter en
> grundig og omhyggelig justering af svømmerhøjden på begge kaburatorer.

Det kan jeg skrive under på er rigtigt. Nu er nålene i din gamle KR-1 blevet
flyttet 2 hakker ned og luftskruerne har fået 1/8 omdr ud.
Så nu er gasresponsen blevet helt optimal, den er dejligt hysterisk nu
Det er egentligt underligt hvordan sådan en lille uskyldig 2-takter vækker
opmærksomhed når den kommer rullende med 11000rpm.
Hold da kæft hvor er folk ved at dreje hovedet af led, gad vide om det larmer meget

/Jens (maskinarbejder der selv er 1/2 døv i forvejen)



Hekto (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-06-03 22:01

In article <3ede5916$0$5177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh says...
> Det kan jeg skrive under på er rigtigt. Nu er nålene i din gamle KR-1 blevet
> flyttet 2 hakker ned og luftskruerne har fået 1/8 omdr ud.
> Så nu er gasresponsen blevet helt optimal, den er dejligt hysterisk nu
> Det er egentligt underligt hvordan sådan en lille uskyldig 2-takter vækker
> opmærksomhed når den kommer rullende med 11000rpm.
> Hold da kæft hvor er folk ved at dreje hovedet af led, gad vide om det larmer meget
>
Ja, der kom skub i kareten, da den blev justeret lidt ... og du har så
finpudset videre!
Både røgen, lugten og larmen, skaber opmærksomhed - min tinitus blev
ihvertfald udviklet til det næsten perfekte! ;0) og :0(

Som sagt er det eneste der kan gøre en KR-1 helt optimal ... det hvide
snit!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Pwh (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-06-03 08:32

Hekto wrote:
>
> Som sagt er det eneste der kan gøre en KR-1 helt optimal ... det hvide
> snit!

Jamen så må det blive det næste.
Jeg mener enten er man hardcore 2-taktsfreak, ellers er man det ikke

/Jens



Hekto (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-06-03 09:15

In article <3edef1e2$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh says...
>
> Jamen så må det blive det næste.
> Jeg mener enten er man hardcore 2-taktsfreak, ellers er man det ikke
>
Man kunne selvfølgelig overveje; men på den anden side ville det nok
være at gå for vidt!? ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Pwh (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 05-06-03 11:31

Hekto wrote:
> In article <3edef1e2$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>>
>> Jamen så må det blive det næste.
>> Jeg mener enten er man hardcore 2-taktsfreak, ellers er man det ikke
>>
>>
> Man kunne selvfølgelig overveje; men på den anden side ville det nok
> være at gå for vidt!? ;0)

Der vil nok værer onde tunger der i mit tilfælde ville påstå
at det ikke ville gører den store forskel >

/Jens



Orla Pedersen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 04-06-03 17:39


Morten Juel skrev i meddelelsen
<3eddfc58$0$7049$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
>Hejsa Oracler )
>
>Og så en anden ting jeg har undret mig over.. hvorfor stiller man
>svømmerhøjden ?
>er det vigtigste ikke bare at dyserne er under benzin ? eller er jeg helt
>gal på den her ?


Løftehøjden ! Du har et givent konstant vacumm, CV-princippet, der skal
"trække" benzinen op fra svømmerhuset. Højden benzinen skal løftes er
afgørende for mængden, om Du vil trykforskellen over dysen. Svømmerhøjden er
lige så vigtig som dysestørrelse !

mvh
Orla

>
>--
>Mvh
>Morten --- http://StarChild.dk
>Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
>Yamaha XJ600
>Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
>Jallagryde 320i
>
>
>



Armand (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-06-03 18:40


Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
news:3eddfc58$0$7049$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> .. hvorfor stiller man svømmerhøjden ?
> er det vigtigste ikke bare at dyserne er under benzin ? eller er jeg helt
> gal på den her ?

Dels er der en variation i hvornår at svømmerhuset er helt fuld (lukket
ventil) og hvornår der virkelig begynder at løbe bensin til igen (efter
påbegyndt forbrug).
Og dels er det ikke ligegyldigt hvor dybt at den i grunden svage
injektorvirkning (at luft der blæser hen over nåledysen "trækker" bensin med
op) skal hente brændstof!

Niveauet er sat så højt det kan uden at dyserne svømmer over, for at
brændstoffet ligger lige for hånden når der gives gas!
En for lav justering vil dels medføre manglende respons ved gasgivning og
dels risikere at udmagre dysningen !

--
Armand.






Morten Juel (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 04-06-03 23:00

Hejsa Alle

Mange tak for jeres svar, jeg havde ikke tænkt på det med gasresponce fordi
benzen var højere oppe !
Vil det sige at man får bedre gasresponce ved højere svømmerstand ?

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




Martin Sørensen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-06-03 23:06

> Mange tak for jeres svar, jeg havde ikke tænkt på det med gasresponce
> fordi benzen var højere oppe !
> Vil det sige at man får bedre gasresponce ved højere svømmerstand ?

Du får nok den bedste gasrespons hvis du indstiller svømmerhøjden til det i
manualen angivne. Er den for høj, kan den svømme over og få din motor til at
gå ringe. Den skal jo heller ikke 'skvulpe' over, blot du kører over et
vejbump.

signing off.. Martin Sørensen



Morten Juel (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 04-06-03 23:21

> Du får nok den bedste gasrespons hvis du indstiller svømmerhøjden til det
i
> manualen angivne. Er den for høj, kan den svømme over og få din motor til
at
> gå ringe. Den skal jo heller ikke 'skvulpe' over, blot du kører over et
> vejbump.

hehe du har nok ret... jeg fandt btw lige:

http://www.xs11.com/tips/maintenance/maint20.shtml

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




Jens Jacob Bager Jen~ (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-06-03 06:03

> http://www.xs11.com/tips/maintenance/maint20.shtml

Hej Morten

Det er meget vigtigt at have den korrekte svømmehøjde. Er den for lav kører
din Mc for magert, og er den for høj kører din Mc for fedt. Er den for høj
kan maskinen også sætte ud når du bremser om mod kryds f.eks.

Den skal være ens på alle 4 karbos, og der skal ikke sjuske her.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Hekto (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-06-03 08:26

In article <3ede6f91$0$15309$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Morten Juel
says...
> > Du får nok den bedste gasrespons hvis du indstiller svømmerhøjden til det
> i
> > manualen angivne. Er den for høj, kan den svømme over og få din motor til
> at
> > gå ringe. Den skal jo heller ikke 'skvulpe' over, blot du kører over et
> > vejbump.
>
> hehe du har nok ret... jeg fandt btw lige:
>
> http://www.xs11.com/tips/maintenance/maint20.shtml
>
> --
> Mvh
> Morten --- http://StarChild.dk
> Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
> Yamaha XJ600
> Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
> Jallagryde 320i
>
>
>
>
De fleste manualer har et direkte mål, målt fra svømmerhusets kant, til
svømmeren, i den stilling hvor den lige præcis lukker svømmerventilen,
uden at fjederen belastes af tyngden. (!)
Bagefter kontrolleres benzin-standen som vist.

Som 'Bageren' siger: 0-sjusk!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-03 12:34


Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
news:3ede6aab$0$15292$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa Alle
>
> Mange tak for jeres svar, jeg havde ikke tænkt på det med gasresponce
fordi
> benzen var højere oppe !
> Vil det sige at man får bedre gasresponce ved højere svømmerstand ?

Nej!

Man mister gasresponsen hvis svømmerstanden er under(!) mål!!!
Og der ér absolut en forskel på anskuelses-vinklen, for man kan ikke tune
ved
at øge svømmerhøjden over mål :-|

--
Armand.






Morten Juel (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 05-06-03 13:11

> Nej!
>
> Man mister gasresponsen hvis svømmerstanden er under(!) mål!!!
> Og der ér absolut en forskel på anskuelses-vinklen, for man kan ikke tune
> ved
> at øge svømmerhøjden over mål :-|

ok det var også bare en tanke når det er så vigtigt, så må jeg hellere
lige chekke deres mål igen, bare for en sikkerheds skyld

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




p.jarnbak (05-06-2003)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 05-06-03 09:15


"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
news:3eddfc58$0$7049$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa Oracler )
>
> Jeg knækkede en hoveddyse til min XJ'er den anden dag, og har nu fået en
> anden hjem, men men men... hovedet på dysen er ikke det samme ! gør det
> noget ? det er jo stadigt en 105dyse !
> Har det noget at sige ?

Ja,det skal være den samme type.Der er ikke det samme flow, hvis det er
forskelige dyser,
selv om de har samme nummer.
Hej Palle.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste