Forsikring af GSX-R 600
Fra : Cwinn

Dato : 04-06-03 14:35

Hej er der nogen der ved hvad det ville koste at kasko forsikre en GSX-R
600 hvis man ingen erfaring(ancinitet)har og er 21?

Fra : TheHobbit

Dato : 04-06-03 14:42

Uha, skal der lige stå "-R" i betegnelsen??? Det bogstav plejer at gøre
sagen noget pebret....

....skal det være med kasko?

/SJTH

Fra : KeLMeK

Dato : 04-06-03 14:41

> Hej er der nogen der ved hvad det ville koste at kasko forsikre en GSX-R
> 600 hvis man ingen erfaring(ancinitet)har og er 21?

et sted mellem 1 milliard og 1 milliard-million!

Der er ikke så meget andet at gøre end at gribe knoglen, og ringe rundt. Jeg
kunne forestille mig at du vil have svært ved at få kasko på den
overhovedet. Der er mange selskaber der kræver at du skal være over 26, med
3 års skadefri kørsel, for at forsikre sådan en maskine.

kig evt på www.fair.dk der er en prisberegner.

Mvh
Jakob

Fra : eli

Dato : 04-06-03 16:59

jeg skulle betale 21K om året for en gsx600f...jeg er 24 og begynder..

--
M.v.h
Dan

Fra : Cwinn

Dato : 04-06-03 17:03

eli wrote:

> jeg skulle betale 21K om året for en gsx600f...jeg er 24 og begynder..

Fuck mand..21 k? Det er da sygt. Glad for det ikke er mig men en kammerat
det i planerne..

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-06-03 19:01

> Hej er der nogen der ved hvad det ville koste at kasko forsikre en
> GSX-R 600 hvis man ingen erfaring(ancinitet)har og er 21?

>30.000 kr kunne jeg forestille mig. Derudover er der nok ikke så mange der
overhovedet vil have vedkommende som kunde.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 04-06-03 17:16

Cwinn <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Hej er der nogen der ved hvad det ville koste at kasko forsikre en GSX-R
> 600 hvis man ingen erfaring(ancinitet)har og er 21?

Sikkert mere(!) end 25% af modellens værdi i årspræmie

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 04-06-03 22:29

Hejsa

> Hej er der nogen der ved hvad det ville koste at kasko forsikre en GSX-R
> 600 hvis man ingen erfaring(ancinitet)har og er 21?

Det er mere end Fucking dyrt! Jeg har da lidt ancinitet, men skulle give
36k årligt, på min ZX-6R hos: Tryg, Top DK mf. IF skulle have 47k,
imens Fair smed telefonen på!

Men det eneste du kan gøre er at ringe rundt!
Men nu er du forberedt på prislejet. Dog kan du NØJES, med at betale for
x antal måneder ved tryg, og så få en stilstands forsikring på!
Så aflevere du pladen til Tryg, og så giver man ik ret meget for at have
den til at stå!
DVS. at du kan nøjes med at betale et kvartal (ca. 10k) eller halvt
år(ca. 18k) frem, og så få evt. overskydene penge til bage.

F.eks. du tegner en forsikring fra den 10/6 og betaler et halvt år frem,
men aflevere pladerne den 22/9, får du det resterende beløb til bage.
(Dog skal man give omkring 3k for en stilstands forsikring)

Dette gælder kun ved Tryg! Top DK, gælder forsikringen kun for 9måneders
kørsel! Og der kan ikke laves afslag i prisen. Da du er under 25 får man
hellerikke 15% rabat selv om at man er medlem af MC turing club!

Det er DYRT at være ung, og gerne vil have en af de fine sports maskiner!

Det billigste er at du er på udkik efter en gammel årgang til en 60-80k,
og så nøjes med ansvars forsikring! Så er priserne HELT anderledes.
Så kan du forsikre alle 600ccm sports maskiner for omkring 3k årligt
uden selvrisiko eller noget. Omkring 4k hvis det skal være uden tab af
ancinitet ved skade.

Mvh Emil
--
Ung knejt der ikke skal have forsikringen til at besteme om jeg skal
have drøme kværnen eller ej!

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-06-03 17:18

Ninja Rider wrote:

> [...]
> 9måneders kørsel! Og der kan ikke laves afslag i prisen. Da du er
> under 25 får man hellerikke 15% rabat selv om at man er medlem af MC

Joda, jeg får da min rabat, men det kan seføli være min assurandør der har
rodet i det!

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup(23 somrer ung)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 04-06-03 23:11

"Cwinn" <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen der ved hvad det ville koste at kasko forsikre en GSX-R
> 600 hvis man ingen erfaring(ancinitet)har og er 21?

Jeg har lige ringet rundt og forhørt mig flere steder, forid jeg selv lige
har købt en 600 cc.

Du skal ikke regne med at kunne kaskoforsikre den for under 30K.
Jeg skulle flere steder give mellem 40 og 50+K for at kaskoforsikre den, og
jeg har to års ancinitet....

Køb en ansvarsforskring til under 5K (kan godt lade sig gøre at finde) og så
køb låse og alarmer for 5K. Så kan du ikke gøre mere, for at den ikke bliver
stjålet. Køb evt også et MC-telt eller overtræk. Det virker også hæmmende på
tyveri.
Det værste der kan ske er, at den bliver stjålet.
Hvis den bliver smadret, er det ikke så slemt, med mindre du har smadret
rammen. Er rammen uskadt, så køb en cykel i tyskland og flyt dele overfra...
Det ville jeg gøre.
Har du købt cyklen??
Ellers ville jeg forslå dig at købe eks en CB500 og køre på i et år -
derefter opgrader.... Gixxer 600 er dyr at lave, hvis den vælter. Jeg mener
en kåbe koster over 20 K..

mvmch
christian