/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ÆV!
Fra : Lars Christensen


Dato : 04-06-03 13:17

Dårlig nyhed.... jeg har ringet til GF-forsikring i dag...
Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår
det....


tis

Lars Christensen



 
 
lange (04-06-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 04-06-03 13:40

> Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår
> det....

Jeg synes ikke at det er underligt. De ser 2 forskellige senarier:

1:
Du forsikrer og indregistrerer og kører uden kørekort.
Der ønsker de ikke at deltage, hviket ikke burde undre nogen

2:
Du forsikrer og lader en anden være fast bruger af køretøjet.
Der vil de jo vide hvem den faste bruger er (det vil Centralregisteret
forøvrigt også) så det kan indskrives i policen. Det vil jo også få
indflydelse på præmiefastsættelsen.

Lange







Jacob Larsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 04-06-03 14:03

> Jeg synes ikke at det er underligt.

Enig. Hvis det var selskab, fik du heller ikke lov.

mvh. Jacob



Orla Pedersen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 04-06-03 17:48


Jacob Larsen skrev i meddelelsen ...
>> Jeg synes ikke at det er underligt.
>
>Enig. Hvis det var selskab, fik du heller ikke lov.


Det ville vel være meget naturligt at have forsikring på det køretøj man,
(eksempelvis), er ved at renovere, så det kan stå klart når man bliver 18
eller får kørekort ?? I er vel klar over at et køretøj der _kan_
registreres _ikke_ kan dækkes af nogen anden forsikring, hvilket en
kammerat lærte på den dyre måde. Så jeg har svært ved at se problemet, og
forelagt dette faktum tror jeg hurtigt forsikringsselskabet ændrer mening !


mvh
Orla, som fik "fie" stilstandsforsikret fra første dag, indtil
toldbehandlingen var overstået.

>
>mvh. Jacob
>
>



Jacob Larsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 04-06-03 18:18

> Det ville vel være meget naturligt at have forsikring på det køretøj man,
> (eksempelvis), er ved at renovere, så det kan stå klart når man bliver 18
> eller får kørekort ?? I er vel klar over at et køretøj der _kan_
> registreres _ikke_ kan dækkes af nogen anden forsikring, hvilket en
> kammerat lærte på den dyre måde. Så jeg har svært ved at se problemet, og
> forelagt dette faktum tror jeg hurtigt forsikringsselskabet ændrer mening
!

Det må tages på skøn i hvert tilfælde, men ok, jeg kan godt se hvad du
mener. Jeg tænkte bare mest på, hvis nu man har en mc i lang tid, uden man
har et kort til den. Det er jo lidt skummelt og forsikringsselskabet, kan
nok regne ud, at den ikke står stille.

mvh. Jacob



Claus Rittig (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-06-03 22:18

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ede265e$0$5179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> I er vel klar over at et køretøj der _kan_
> registreres _ikke_ kan dækkes af nogen anden forsikring,

Nu overdriver du en lille smule...
Masser af motorcykler (fx. enduro og off-road) KAN indregistreres, men
bliver det ikke, fordi de ikke bruges på offentlig vej - og de kan sagtens
forsikres alligevel. Jeg har i årevis haft forsikring på 3-4 cykler der KAN
indregistreres, men ikke ER det. En var tidligere tysk indregistreret.
Men hvis motorcyklen ER indregistreret, så er der kun
motorkøretøjsforsikring der dur. Det kan dog være en brand- og
tyveriforsikring, som måske ikke behøver forudsætte at man kan køre på
dimsen? Sådan en har jeg også.

Rittig



Orla Pedersen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 05-06-03 06:36


Claus Rittig skrev i meddelelsen <3ede6089$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:3ede265e$0$5179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> I er vel klar over at et køretøj der _kan_
>> registreres _ikke_ kan dækkes af nogen anden forsikring,
>
>Nu overdriver du en lille smule...


>Sådan en har jeg også.


Egentlig ikke, de skal dækkes af en slags motorkøretøjsforsikring ! Mange
har den opfattelse at en indbo eller husforsikring dækker, og det gør den
ikke.

Men det er vel det samme Du skriver ??

mvh
Orla



>
>Rittig
>
>



Claus Rittig (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-06-03 16:05

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3eded632$0$13264$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> >> I er vel klar over at et køretøj der _kan_
> >> registreres _ikke_ kan dækkes af nogen anden forsikring,
> >
> >Nu overdriver du en lille smule...

> Egentlig ikke, de skal dækkes af en slags motorkøretøjsforsikring !
Mange
> har den opfattelse at en indbo eller husforsikring dækker, og det gør den
> ikke.

Ikke helt rigtigt. Indboforsikringen dækker ikke automatisk motorkøretøjer,
men man kan i mange selskaber tegne et tillæg til indboforsikringen for at
få dækket sine ikke-indregistrerede motorcykler. Sådanne tillæg har jeg haft
i bl.a. TopDanmark, Thisted Amt og ... var det Codan? Nu har jeg en
"værkstedsforsikring" ved Thisted Amt som dækker de motorcykler der står i
mit værksted (igen - kun de u-indregistrerede) til 1400 om året.

> Men det er vel det samme Du skriver ??

Det kan da godt være?

Rittig



GRISEN (04-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 04-06-03 15:08

On Wed, 4 Jun 2003 14:16:59 +0200, "Lars Christensen" <larsmc75@hotmail.com> wrote:

>Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår det....

Ja, det virker meget naturligt.
Faktisk så naturligt, at bare du er over 18, så tror jeg næppe de ville overveje at tjekke det.... men det er bare et gæt.

*
Jan

Cwinn (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Cwinn


Dato : 04-06-03 18:36


> Ja, det virker meget naturligt.
> Faktisk så naturligt, at bare du er over 18, så tror jeg næppe de ville
overveje at tjekke det.... men det er bare et gæt.

Da jeg blev forsikret i GF spurgte de ikke om kortet. Men jeg er
selvfølgelig også over 18?


Lars Christensen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 04-06-03 23:26

"Cwinn" <cwinn@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:bblalg$cqr$1@abbeden.bunk.cc...
>
> > Ja, det virker meget naturligt.
> > Faktisk så naturligt, at bare du er over 18, så tror jeg næppe de ville
> overveje at tjekke det.... men det er bare et gæt.
>
> Da jeg blev forsikret i GF spurgte de ikke om kortet. Men jeg er
> selvfølgelig også over 18?

Ja tak, jeg er 20 og er ved at tage kortet.....



Aron Manner Velling (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Aron Manner Velling


Dato : 05-06-03 09:14


> >
> > Da jeg blev forsikret i GF spurgte de ikke om kortet. Men jeg er
> > selvfølgelig også over 18?
>
> Ja tak, jeg er 20 og er ved at tage kortet.....
>

Da jeg fik lavet forsikring i GF spurgte de også om kørekort. Ja, sagde jeg
og fremviste stol min kørekort hvorpå der stod Kategori B- bil indtil 3,5t.
"det ser fint ud", fik jeg at vide og så var den i vinkel
3 uger efter havde jeg bestået prøven til Mc og så var alt jo i skønneste
orden.

Aron Velling
GPZ 500s





Zacho (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Zacho


Dato : 04-06-03 15:56


"Lars Christensen" <larsmc75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3edde33f$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Dårlig nyhed.... jeg har ringet til GF-forsikring i dag...
> Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår
> det....

Prøv et andet selskab.
Jeg har Købstædernes Forsikring og har haft min motorcykel forsikret
i lidt over et år nu. -Er først i gang med at tage kørekortet nu.




Tommy Hasen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 04-06-03 17:48



> Dårlig nyhed.... jeg har ringet til GF-forsikring i dag...
> Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår
> det....
>
Prøv at spørge i juragruppen, jeg er temmelig sikker på at de ikke kan nægte
dig den lovpligtige ansvarsforsikring.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar




Jacob Larsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 04-06-03 18:12

> Prøv at spørge i juragruppen, jeg er temmelig sikker på at de ikke kan
nægte
> dig den lovpligtige ansvarsforsikring.

Men de kan vel altid nægte at give ham anciennitet for det og det er jo nok
en vigtig faktor. Ellers kan de give ham en årlig pris på ½ mio. for de
behøver jo ikke give alle den samme pris. Det sidste holder dog nok ikke,
hvis de ligefrem har opgivet pris på deres side.

mvh Jacob



Ninja Rider (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 04-06-03 18:17

Hejsa

> Prøv at spørge i juragruppen, jeg er temmelig sikker på at de ikke kan nægte
> dig den lovpligtige ansvarsforsikring.

Det er jeg også rimgelig sikker på at de ikke må!
Men de har nok snaket om Kasko forsikringer!
Hos Tryg skal man ikke noget som helst, ud over at betale! Så køre det bare!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
Nu med Kitcover, og anden bagskærm!


Erland R. Nielsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 04-06-03 19:15


"Lars Christensen" <larsmc75@hotmail.com> wrote in message
news:3edde33f$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Dårlig nyhed.... jeg har ringet til GF-forsikring i dag...
> Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår
> det....
>
>
> tis
>
> Lars Christensen
>
>
Administrerede jeg et forsikringsselskab ville jeg da kun forsikre
motorkøretøjer for personer der var i besiddelse af kørekort.
mvh Erland



Keld (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Keld


Dato : 05-06-03 10:39


"Lars Christensen" <larsmc75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3edde33f$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Dårlig nyhed.... jeg har ringet til GF-forsikring i dag...
> Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke forstår
> det....


Spørgsmålet er vel egenligt om forsikringen overhovedet dækker, hvis føreren
ikke er i besidelse af et gyldigt kørekort.
Så ville det jo have været rigtigt fedt, at have betalt en masse penge til
ingen verdens nytte.......

Ja Ja ..... de dækker selvfølgelig i første omgang, det skal de, men måske
sender de regningen videre..............


--
Keld R1



Lars Christensen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 05-06-03 17:22


"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message
news:3edf0fa0$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Lars Christensen" <larsmc75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3edde33f$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Dårlig nyhed.... jeg har ringet til GF-forsikring i dag...
> > Motorcykelkørekortet er et krav ved dem, selv om jeg heller ikke
forstår
> > det....
>
>
> Spørgsmålet er vel egenligt om forsikringen overhovedet dækker, hvis
føreren
> ikke er i besidelse af et gyldigt kørekort.
> Så ville det jo have været rigtigt fedt, at have betalt en masse penge til
> ingen verdens nytte.......
>
> Ja Ja ..... de dækker selvfølgelig i første omgang, det skal de, men måske
> sender de regningen videre..............
>
>
> --
> Keld R1

Jeg føler mig da helt sikker på, de ikke dækker, hvis føreren ikke har
gyldigt kørekort til MC. Det er jeg næsten sikker på, der står i
betingelserne....

Grunden til at jeg gerne vil forsikre uden at have kørekort er, at jeg lige
har købt motorcyklen, og nu skal have den omregistreret indenfor de tre
uger, sælgers forsikring stadig gælder, så jeg er fri for at betale nye
plader, gebyr for prøveplader o. lign. Jeg er ved at tage kortet, og jeg har
ikke tænkt mig at køre på MC'en før jeg har kortet.... (5000,- er dog også
en slags penge)

Venlig hilsen
Lars Christensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste