Kanon ide... syntes jeg da selv
Fra : Lasse

Dato : 03-06-03 16:32

Efter nu at have kørt motorcykel i 2 år, og hver gang at jeg skulle ud og
køre hvor solen stod lavt himmelen , blev jeg blennet, mange gange.
"Jammen hov så kør da med solbriller din odder", har prøvet, det er sku
for bøvlet.
Hmmm så kom jeg til at se Formel 1 ved en tilfældighed, der havde alle
kørene havde et reklamemærke øverst på deres visir, bingo... Det er da
ikke bare for rekalme, men det skygger da også for solen. Nå så nu har jeg
lavet min egen solskygge af 3 stykker sort slolerbånd, som et klippet til
så de passer på hjelmen, og det virker bare skide godt. Det kan godt være
at man får fornemmelsen af være lidt indelukket men det syntes jeg ikke er
så generende som at blive blennet totalt af solen.
Lasse
xs 400, til salg

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-06-03 16:51

> [...]
> at man får fornemmelsen af være lidt indelukket men det syntes jeg ikke er
> så generende som at blive blennet totalt af solen.

Måske skulle man lave reklamemærker for sin hjemmeside og dele dem ud til
træf

mvh Jacob

Fra : Mogens Dammand

Dato : 03-06-03 20:58

Nå så nu har jeg
> [...]
> at man får fornemmelsen af være lidt indelukket men det syntes jeg ikke er
> så generende som at blive blennet totalt af solen.

Jeg har haft samme irriterende problem, men løste det ved at montere noget
sort/mørk film fra til bilruder.
Skal dog laves om da den ikke er stor nok, men det virker og så er
synsfeltet ikke gjort mindre, ihvertfald ikke om dagen

Mogens
TA

Fra : Armand

Dato : 03-06-03 21:34

Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en news:bbif0t$ae3$1@abbeden.bunk.cc...
> [...]
> lavet min egen solskygge af 3 stykker sort slolerbånd, som et klippet til
> så de passer på hjelmen, og det virker bare skide godt.

Der findes smalle tonede "inder-visirer" til montage imellem skal og foring
på de fleste hjelme!
Har desværre ingen henvisning

--
Armand.

Fra : Lasse

Dato : 03-06-03 23:07

Armand wrote:

> [...]

> Der findes smalle tonede "inder-visirer" til montage imellem skal og foring

Ja det kender jeg godt, det hedder Fogcity hyeroptic, eller sådan noget,
det koster bare 500kr, så jeg syntes at denne løsning er en del
billigere...
Men jeg kunne godt tænke mig at prøve at køre med det... men er for nærig
til at betale
Lasse

Fra : Freddy Lang

Dato : 04-06-03 12:24

Lasse wrote:

> Ja det kender jeg godt, det hedder Fogcity hyeroptic, eller sådan
> noget,
> det koster bare 500kr, så jeg syntes at denne løsning er en del
> billigere...

Jeg tror ikke, det er FogCity, Armand taler om her... man _kan_ vitterligt
få et "halv-visir", som er beregnet til at klemme ind mellem visir og hjelm.
Schuberth havde dem endda i deres tilbehørsprogram, til Schuberth Concept
(jeg købte selv en).

> Men jeg kunne godt tænke mig at prøve at køre med det... men er for
> nærig
> til at betale

Jah, Hyper Optic er ikke billig. Men idéen er da smart. Dog har jeg hørt, at
de to lag visirglas (det originale visir og Hyper Optic) kan give nogle
temmelig generende reflekser fra billygter og gadelamper ved mørkekørsel.
Dette skulle efter sigende også være et problem ved de almindelige FogCity,
men på min egen har jeg ikke oplevet det som generende, selv om der dog kan
forekomme lidt ekstra reflektioner om natten.

Just my five cents...

Mvh
Freddy

Fra : Armand

Dato : 04-06-03 00:51

Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en news:bbj670$q2h$1@abbeden.bunk.cc...

> Ja det kender jeg godt, det hedder Fogcity hyeroptic, eller sådan noget,
> det koster bare 500kr, så jeg syntes at denne løsning er en del
> billigere...

Taler vi om det samme?
Jeg tænker på et smalt tonet visir der stikkes imellem foring og hjelmskal
og forbliver på plads når visiret åbnes!

Fog-City kender jeg kun som ekstra visir-lag til indklæbning med henblik på
en termovirkning (kondens/dug)!!

--
Armand.

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 04-06-03 17:57

www.sunax.de

--
Soren

Fra : Anet

Dato : 03-06-03 22:54

> [...]
> køre hvor solen stod lavt himmelen , blev jeg blennet, mange gange.
> "Jammen hov så kør da med solbriller din odder", har prøvet, det er sku

(klip)

Tja, jeg har bare købt en Schubert Concept for der er et indbygget solvisir
som let slås ned med venstre hånd inden under det klare visir. Det virker
bare og er ikke så fumlet som solbriller.

hilsen

anet
Fazer 1000

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-06-03 19:47

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som let slås ned med venstre hånd inden under det klare visir. Det
virker
> bare og er ikke så fumlet som solbriller.

Nemli' ,eller en Caberg Justissimo (
http://www.caberg-helmets.dk/justissimo.htm ) og så er den oven i
købet billig !

Og hvis man ikke vil være en klaphat, så laver Schubert også alm.
hjelme med indbygget solvisir/brille.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-06-03 07:48

lape82@hotmail.com (Lasse) writes:

> [...]
> køre hvor solen stod lavt himmelen , blev jeg blennet, mange gange.
> "Jammen hov så kør da med solbriller din odder", har prøvet, det er sku

Hm. Jeg købte et tonet visir.
Problem solved.

Det introducerede så lidt nye problemer om natten, mend er skinner solen
jo ikke, så der er det ikke nødvendigt at køre med lukket visir.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-03 07:55

On 04 Jun 2003 08:47:44 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Det introducerede så lidt nye problemer om natten, mend er skinner solen
>jo ikke, så der er det ikke nødvendigt at køre med lukket visir.

Næh - men nogle gange regner det,hvilket er ....ret tarveligt

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-06-03 08:29

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Næh - men nogle gange regner det,hvilket er ....ret tarveligt

Nåja. Så må man kombinere det med noget fjernlys, passende lav hastighed
og en stille bøn til Guderne.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-06-03 19:43

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> wrote in message

> Nåja. Så må man kombinere det med noget fjernlys, passende lav hastighed
> og en stille bøn til Guderne.

tja så er der bare natsværmere der bliver tiltrukket af lyset og flyver ind
i hjelmen

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-03 23:53

On Wed, 4 Jun 2003 20:42:58 +0200, Allan Jørgensen
<allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote:

>tja så er der bare natsværmere der bliver tiltrukket af lyset og flyver ind
>i hjelmen

Wauv - har du lys i hjelmen - kinky )

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 05-06-03 16:15

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
> Wauv - har du lys i hjelmen - kinky )

jep man skal jo kunne se hvad der flyver ind

har prøvet en enkelt gang at køre uden hjelm men med solbriller lige for at
finde ud af hvorfor det er så sejt at køre uden og det gør jeg aldrig
mere......alle de kamikaza insekter der findes i danmark gør eddermame ondt
at få i ansigtet

Fra : MKS - 74

Dato : 05-06-03 17:20

On Thu, 5 Jun 2003 17:14:38 +0200, Allan Jørgensen
> [...]

>finde ud af hvorfor det er så sejt at køre uden og det gør jeg aldrig
>mere......alle de kamikaza insekter der findes i danmark gør eddermame ondt

Apropos at køre uden og insekter :

"A naked ride went wrong for a German biker when a bee took exception
to his state of undress. The 36-year-old was riding in the nude to a
nearby naturist’s swimming pool when he was attacked. Attempting to
swat the angry bee, he lost control and dropped his bike, resulting in
a shoulder injury and bruises.

It was a lucky escape considering his riding outfit consisted of
nothing more than a scarf, sunglasses and sandals. Police in Hessen,
Germany are considering charging him for riding without a helmet."

--
-Michael

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 05-06-03 21:12

> [...]
> nothing more than a scarf, sunglasses and sandals. Police in Hessen,
> Germany are considering charging him for riding without a helmet."

tænk på chopper drengene med deres fremadrettet ben hvis der lige kom
en bi op i buksebenet og måske længere op =:-|

Fra : Armand

Dato : 05-06-03 23:18

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> skrev i en

> tænk på chopper drengene med deres fremadrettet ben hvis der lige kom
> en bi op i buksebenet og måske længere op =:-|

Jeg har engang på XS 500 (=std.motorcykel) fået en større natsværmer lige
lukt på klokkeværket =

Jeg så den komme ind i fjernlyset, som den i en spiral bevægede sig mod, og
jeg forventede faktisk et godt *SPLAT* mod forlygten - men akkurat som jeg
registrerede at det udeblev crashede den istedet lige i skridtet på mig!!!
Eftersom den missde lygten havde spiralflugten tilsyneladende bragt den lige
hen over instrumentering og ned langs tanken og ind i krogen ved mit venstre
nderlår

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-06-03 23:36

Armand wrote:
> [...]
> tilsyneladende bragt den lige hen over instrumentering og ned langs
> tanken og ind i krogen ved mit venstre nderlår

Er det ligesom fluekepperi?

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 06-06-03 10:43

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> Er det ligesom fluekepperi?

Tjaeh :-/
I fald, så var der ihvertfald iblandet en del masochisme!

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 06-06-03 00:21

> [...]
>
> Det introducerede så lidt nye problemer om natten, mend er skinner solen
> jo ikke, så der er det ikke nødvendigt at køre med lukket visir.

Er det ikke nødvendigt, at køre med lukket visir om natten?

Om natten udtørrer fartvinden da ellers øjnene, som den gør om dagen? Om
natten er der da også små-insekter, der kan 'forsvinde' i et øje og
forstyrre synet for dagen efter at dukke op i øjenkrogen. Og om natten er
der da også større insekter, såsom oldenborrer og møl, som jeg nødigt ville
have klasket i et øje.

For nogle år siden kørte jeg en stille og varm sommernat på motorvejen fra
Esbjerg til Kolding og oplevede da, at visiret blev aldeles fyldt med et
tykt, uigennemsigtigt lag af større insekter, som hurtigt tørrede ind i
varmen og fartvinden. Omkring Vejle var udsynet nærmest = 0 og det blev
nødvendigt, at købe en flaske insektrens for at få de indtørrede insekter
fjernet inden videre kørsel var forsvarlig ...

--
TA

Fra : Armand

Dato : 06-06-03 10:14

TA <not@active.invalid> skrev i en news:bboj7j$1pdg$1@news.cybercity.dk...

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> wrote in message

> Er det ikke nødvendigt, at køre med lukket visir om natten?

Jo, da. Som du jo også selv har oplevet; men sætningen er rent omsvøb og har
oprindeligt måske endda haft en solid smiley, som er forsvundet under
citeringen(?)!

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 07-06-03 02:40

> ... ; men sætningen er rent omsvøb og har
> oprindeligt måske endda haft en solid smiley, som er forsvundet under
> citeringen(?)!

Nej, der var jo netop ingen smiley. Men pyt nu med det.

--
TA