/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
bredre bagfælg gpz 600r
Fra : lars


Dato : 01-06-03 20:10

er der nogen der har erfaring med bredre bagfælg på en kawa gpz 600r årg
87??????



 
 
Armand (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-03 15:21


lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
news:3eda4f42$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> er der nogen der har erfaring med bredre bagfælg på en kawa gpz 600r årg
> 87??????

Bredere dæk hhv. fælge er kun porno og pop, ,g gavner på ingen måde kørslen,
snarere tværtimod!

600'eren kører med den outdatede fælgstr: 16" på baghjulet og er, som jeg
husker det, rigelig bred originalt (sammenlign med en FZR 600 US ved
lejlighed), så det er ikke kun et spørgsmål om bredere fælg; men også
hvilken fælg du kan finde der matcher!

--
Armand.




lars (08-06-2003)
Kommentar
Fra : lars


Dato : 08-06-03 17:30


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bbfrfs$2t6u$1@news.cybercity.dk...
>
> lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
> news:3eda4f42$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > er der nogen der har erfaring med bredre bagfælg på en kawa gpz 600r
årg
> > 87??????
>
> Bredere dæk hhv. fælge er kun porno og pop, ,g gavner på ingen måde
kørslen,
> snarere tværtimod!
>
> 600'eren kører med den outdatede fælgstr: 16" på baghjulet og er, som jeg
> husker det, rigelig bred originalt (sammenlign med en FZR 600 US ved
> lejlighed), så det er ikke kun et spørgsmål om bredere fælg; men også
> hvilken fælg du kan finde der matcher!
>
> --
> Armand.
>
> hmmmm.
Forstår jeg ikke vil det sige at alle mc`er af nyere dato med et bredre
bagfælg har det for at være pop smarte?????.og med hensyn til hvilken fælg
og str var det egentlig det spørgsmålet gik ud på
>



J.C.Kløve (09-06-2003)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 09-06-03 10:46

I tråden: 3ee3647a$0$32475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Skrev lars :
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:bbfrfs$2t6u$1@news.cybercity.dk...
>>
>> lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
>> news:3eda4f42$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> er der nogen der har erfaring med bredre bagfælg på en kawa
>>> gpz 600r årg 87??????
>>
>> Bredere dæk hhv. fælge er kun porno og pop, ,g gavner på ingen
>> måde kørslen, snarere tværtimod!
>>
>> 600'eren kører med den outdatede fælgstr: 16" på baghjulet og
>> er, som jeg husker det, rigelig bred originalt (sammenlign med
>> en FZR 600 US ved lejlighed), så det er ikke kun et spørgsmål om
>> bredere fælg; men også hvilken fælg du kan finde der matcher!
>>
>> --
>> Armand.
>>
>> hmmmm.
> Forstår jeg ikke vil det sige at alle mc`er af nyere dato med et
> bredre bagfælg har det for at være pop smarte?????.og med hensyn
> til hvilken fælg og str var det egentlig det spørgsmålet gik ud på

Prøv at lav en simpel skitse på et stykke papir med dækkene set fra
oven- så har du givet større forståelse for Armand's svar
Tegn et fordæk fx 1 tern bred, og tegn så et bagdæk i original
størrelse hvor afstand mellem aksel på fordæk og aksel på bagdæk er
forholdsmæssigt passer med det virkelige forhold mellem fordækbrede og
akselafstand. Nu tegner du et bagdæk i original brede og i den brede
du ønsker dig.
Når du smider kværnen ind i et sving kører du på kantan af dækkene, så
tagn en linie fra kant fordæk til yderkant bagdæk - kan du se at
linierne ikke er parallelle - tænk så lidt over det

- gpz'ere, er ikke - i modsætning til nye racere bygget til andet end
det der nu engang er monteret - men hvad er der for øvrigt galt med at
være POP smart ? Jeg har hugget et bagdæk på Xj der er så bred som
fælg og bagsvinger tillader - alene fordi jeg syntes at den ser
"fjollet" ud med original dækberdde - men det har ikke givet bedre
styring - tvært imod. Ikke slemt - blot dårligere (anderledes i
hvertflad) - men nu har jeg jo heller ikke nerver/motorik/erfaring
m.v. til at sive kanten af mine dæk (selv om jeg hvert år prøver at
komme bare lidt længere ud på kanten af dækket.

Stol du blot på Armand - (det her skriver jeg ikke ) han plejer at
have styr på detaljerne -

blot en mening


--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223



Armand (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-06-03 11:45


lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
news:3ee3647a$0$32475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:bbfrfs$2t6u$1@news.cybercity.dk...
> >
> > lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
> > news:3eda4f42$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > >
> > > er der nogen der har erfaring med bredre bagfælg på en kawa gpz 600r
> > > årg 87??????
> >
> > Bredere dæk hhv. fælge er kun porno og pop, og gavner på ingen måde
> > kørslen, snarere tværtimod!
>
> hmmmm.
> Forstår jeg ikke vil det sige at alle mc`er af nyere dato med et bredre
> bagfælg har det for at være pop smarte?????.

De har det for at matche dét sportslige image de er bygget efter!
Racer-motorcykler har afgjort brug for fladere og bredere dækprofiler for at
have mere gummi at hænge i med rundt om hjørnerne; men der er næppe ikke én
motorcykel der er skredet ud "på gaden" uden at der har været en decideret
årsag (á vand, grus, olie, markeringsflader, bremsning, gasgivning el. lign)
til det som et ekstremt bredt dæk ville have kunnet redde alligevel!
Er de ikke til nytte alligevel, er det kun pop :-|

Selv til racingbrug kan dæk være for brede: I den længst hedengangne RD
(350) cup i dansk road racing, var der flere der desperat forsøgte at
montere bredere dæk, da 350'eren ikke virkede særligt sportslig hvad
dækstørrelse angik. Men der er endnu ingen der har fået bedre egenskaber ud
af at sætte bredere dæk på en RD350 :-|

Kig engang på bagdækkene af en af de sportsmaskine som du tilsyneladende
misunder sine brede dæk, og se hvor få (om nogen) der udnytter hele de brede
dæks bredde - Hvis man ikke bruger dem i hele bredden, er det så ikke kun
"all show, no go"?!
Hvordan ser dine egne "smalle" dæk forøvrigt ud på siderne? Hvis ikke de er
slidt helt til grænsen, så ér det jo kun et poppet ønske fra din side!

Udover den til racingbrug nødvendige vedhæftningsflade medfører de bredere
bagdæk en helt anden styregeometri og derfor opførsel i sving. - Under
racingbrug køres der vedvarende med maksimalt hang-out, hvorved man som
racingpilot er ufølsom overfor de detaljer; men på gaden vil man hurtigt
opdage at motorcyklen bliver langt mere stiv at kante omkring gadehjørnerne
i indre by, samt at tvinge fra én
nedlægning til en anden (ved S-kurver). For slet ikke a tale om hvorledes
modellen håndterer at passere midterstriber og andre langsgående forekomster
når det brede dæk er ved at være blot halvt nedslidt!!
Man hár været oppe at runde 200 mm's bredde på originaltmonterde bagdæk på
gade-sportsmaskiner; men det var tilsyneladende mest for at være først
fremme med dén detalje, for sidenhen er profilen faldet til 190' - Og dét af
hensyn til køre-egenskaberne i det daglige

Hvis man læser tidlige sammenligningstests af 600'er-klassen, så klarer FZR
600 sig generelt rimeligt til trods for manglende ydelse, og nærlæser man
de specifikke målinger/vurderinger, så viser det sig at meget af det den
taber på de ydelses-betingede målinger, henter den på sine køreegenskaber -
Og
omkring dét emne skiller FZR sig ud fra mængden ved at have temmeligt smalle
dæk!

Det ér altså et stort DON'T, med mindre man erkender at man selv er noget af
en poppedreng!!

--
Armand.





J.C.Kløve (09-06-2003)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 09-06-03 21:29

I tråden: bc1omh$10rv$5@news.cybercity.dk,
Skrev Armand :
> lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
> news:3ee3647a$0$32475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:bbfrfs$2t6u$1@news.cybercity.dk...
>>>
>>> lars <l.s.a@mail.dk> skrev i en
>>> news:3eda4f42$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>>
>>>> er der nogen der har erfaring med bredre bagfælg på en kawa
>>>> gpz 600r årg 87??????
>>>
>>> Bredere dæk hhv. fælge er kun porno og pop, og gavner på ingen
>>> måde kørslen, snarere tværtimod!
>>
>> hmmmm.
>> Forstår jeg ikke vil det sige at alle mc`er af nyere dato med
>> et bredre bagfælg har det for at være pop smarte?????.
>
> De har det for at matche dét sportslige image de er bygget efter!
> Racer-motorcykler har afgjort brug for fladere og bredere
> dækprofiler for at have mere gummi at hænge i med rundt om
> hjørnerne; men der er næppe ikke én motorcykel der er skredet ud
> "på gaden" uden at der har været en decideret årsag (á vand,
> grus, olie, markeringsflader, bremsning, gasgivning el. lign) til
> det som et ekstremt bredt dæk ville have kunnet redde alligevel!
> Er de ikke til nytte alligevel, er det kun pop :-|
>
> Selv til racingbrug kan dæk være for brede: I den længst
> hedengangne RD (350) cup i dansk road racing, var der flere der
> desperat forsøgte at montere bredere dæk, da 350'eren ikke
> virkede særligt sportslig hvad dækstørrelse angik. Men der er
> endnu ingen der har fået bedre egenskaber ud af at sætte bredere
> dæk på en RD350 :-|
>
> Kig engang på bagdækkene af en af de sportsmaskine som du
> tilsyneladende misunder sine brede dæk, og se hvor få (om nogen)
> der udnytter hele de brede dæks bredde - Hvis man ikke bruger dem
> i hele bredden, er det så ikke kun "all show, no go"?!
> Hvordan ser dine egne "smalle" dæk forøvrigt ud på siderne? Hvis
> ikke de er slidt helt til grænsen, så ér det jo kun et poppet
> ønske fra din side!
>
> Udover den til racingbrug nødvendige vedhæftningsflade medfører
> de bredere bagdæk en helt anden styregeometri og derfor opførsel
> i sving. - Under racingbrug køres der vedvarende med maksimalt
> hang-out, hvorved man som racingpilot er ufølsom overfor de
> detaljer; men på gaden vil man hurtigt opdage at motorcyklen
> bliver langt mere stiv at kante omkring gadehjørnerne i indre by,
> samt at tvinge fra én
> nedlægning til en anden (ved S-kurver). For slet ikke a tale om
> hvorledes modellen håndterer at passere midterstriber og andre
> langsgående forekomster når det brede dæk er ved at være blot
> halvt nedslidt!!
> Man hár været oppe at runde 200 mm's bredde på originaltmonterde
> bagdæk på gade-sportsmaskiner; men det var tilsyneladende mest
> for at være først fremme med dén detalje, for sidenhen er
> profilen faldet til 190' - Og dét af hensyn til køre-egenskaberne
> i det daglige
>
> Hvis man læser tidlige sammenligningstests af 600'er-klassen, så
> klarer FZR 600 sig generelt rimeligt til trods for manglende
> ydelse, og nærlæser man de specifikke målinger/vurderinger, så
> viser det sig at meget af det den taber på de ydelses-betingede
> målinger, henter den på sine køreegenskaber - Og
> omkring dét emne skiller FZR sig ud fra mængden ved at have
> temmeligt smalle dæk!
>
> Det ér altså et stort DON'T, med mindre man erkender at man selv
> er noget af en poppedreng!!

WaYYYYYY jeg elsker den (Ar)mand når han folder sig ud - fat det så
*lol*

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223



Armand (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-06-03 22:23


J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en news:bc2qmj$lmi$1@sunsite.dk...
> I tråden: bc1omh$10rv$5@news.cybercity.dk,
> > >
> WaYYYYYY jeg elsker den (Ar)mand når han folder sig ud - fat det så
> *lol*

:*-|
Blot fordi man bestræber sig på at gøre arbejdet grundigt :-/

Lignende indlæg henvises venligst til
news:dk.fritid.motorcykel.fanpost.armand !
)

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste