Brillerbruger? Ny hjelm til brillebruger.
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-06-03 09:24

Hvilke mærker har du erfaring med passer godt til en brillebruger.
Jeg er kun faldet over AGV Syncro, men er der andre?

vh Flemming Rubini

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-06-03 09:39

Flemming Rubini wrote:
> Hvilke mærker har du erfaring med passer godt til en brillebruger.
> Jeg er kun faldet over AGV Syncro, men er der andre?

Kan ikke give dig input på subject, men hvad er det som brillebruger der er
så besværligt i.f.m. med en fullface hjelm. Jeg selv kører altid med
solbriller, og har aldrig syntes ikke det er noget problem. Er det stængerne
på alm. briller der er anderledes eller hur?

Allan Bojesen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-06-03 10:27

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> wrote:

> Kan ikke give dig input på subject, men hvad er det som brillebruger der er
> så besværligt i.f.m. med en fullface hjelm.

De fleste hjelme jeg har prøvet har ikke plads til brillestængerne.
Når hjelmen passer perfekt og sidder tæt, så kan jeg ikke mase brillerne
på plads både pga. vinklen og tætheden.

Jeg er i øvrigt ikke interesseret i en hjelm hvor kæben kan åbnes.

> Jeg selv kører altid med
> solbriller, og har aldrig syntes ikke det er noget problem. Er det stængerne
> på alm. briller der er anderledes eller hur?

Det var da et fint input. Bruger du solbriller altid, så må der være
masser af hjelme jeg ikke har prøvet endnu. Og du har sørme ret. Mine
stænger giver sig ikke en tøddel. De opfører sig to stykker fladjern.

Den hjelm jeg har fundet indtil videre, har fyldet skåre igennem lige
præcis hvor brillestængerne skal ind.

vh Flemming Rubini

Fra : Armand

Dato : 01-06-03 10:51

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
> Hvilke mærker har du erfaring med passer godt til en brillebruger.
> Jeg er kun faldet over AGV Syncro, men er der andre?

Alle såkaldte klaphjelme (á den type politiet bruger)!
Der er en grundig brugstest af alle markedets klaphjelme i et af de seneste
to udgave af MOTORRAD!

--
Armand
(der læste begge nævnte udgaver i går, og derfor ikke kan skille udgaverne

Fra : Henrik Olsen

Dato : 01-06-03 20:26

<snip>
> Der er en grundig brugstest af alle markedets klaphjelme i et af de
seneste
> to udgave af MOTORRAD!

Til os der ikke holder Motorrad, kunne du så give en kort opsummering af
testen. Hvem vinder, og hvorfor? Hvordan klarer BMW System 4 Evo sig?

/Henrik

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 01-06-03 22:00

"Henrik Olsen" <ho_mapsNO@SPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Til os der ikke holder Motorrad, kunne du så give en kort opsummering af
> testen. Hvem vinder, og hvorfor? Hvordan klarer BMW System 4 Evo sig?

Det er udgave nr 11, 9. maj 2003. Armand aflastes !!!!

AGV GT OPEN-----------god/tilfredsstillende
AIROH PR 2000-----------god/tilfredsstillende
BAYARD ORBITER -----------tilfredsstillende
BMW SYSTEM 4 EVOLUTION --------god/meget god
CABERG JUSTISSIMO------------------ god
COX MONO K-------------- tilfredsstillende/lige netop ok
HELD SPIRIT------------------ tilfredsstillende
HJC SY-MAX------------- god/tilfredsstillende
IXS HX 332 --------------- god/tilfredsstillende
LAZER CENTURY ------------god/tilfredsstillende
NEXO MODULAR ----------tilfredsstillende
NOLAN N100 CLASSIC PULS ----------meget god/god
OSBE SPYDER------------ tilfredsstillende/lige netop ok
PROBIKER KLAPPHELM--------- lige netop ok
SCHUBERTh CONCEPT-------- meget god/god
SHOEI SYNCHROTEC II --------meget god/god
STREETFIGHTER KLAPPHELM---------lige netop ok
TAKAI MODULO---------god/tilfredsstillende
UVEX FLIP-UP ------god/tilfredsstillende
VEMAR VXO-------- god

mvh Erland
KØB så det MOTORRAD og lær noget tysk......

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-06-03 22:42

Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det er udgave nr 11, 9. maj 2003. Armand aflastes !!!!

Smukt! Og nummeret er så nyt kan jeg se, at det er tilgængeligt.

Sorteret, bedst sidst:
CABERG JUSTISSIMO---------------god
VEMAR VXO-------- god
BMW SYSTEM 4 EVOLUTION -------- god/meget god
NOLAN N100 CLASSIC PULS --------meget god/god
SCHUBERTh CONCEPT-------- meget god/god
SHOEI SYNCHROTEC II -------- meget god/god

vh Flemming Rubini, skabspedant

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 02-06-03 01:01

"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote in message

> Smukt! Og nummeret er så nyt kan jeg se, at det er tilgængeligt.

> [...]

Ja, og så i alfabetisk rækkefølge ved lige bedømmelse Jeg burde jo nok
have skrevet prisen også.
mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 02-06-03 15:58

Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> "Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote in message

> Ja, og så i alfabetisk rækkefølge ved lige bedømmelse Jeg burde jo nok
> have skrevet prisen også.

- - - - og i dette tilfælde (á subj.): Specifikt vurderingen omkring
brillebrug (om forefindes)!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-06-03 23:34

> BMW SYSTEM 4 EVOLUTION -------- god/meget god
> NOLAN N100 CLASSIC PULS --------meget god/god
> SCHUBERTh CONCEPT-------- meget god/god
> SHOEI SYNCHROTEC II -------- meget god/god

Er vurderingen for støj pindet ud ?
Jeg er meget interesseret i det for disse 4 "meget gode" hjelme.

Jeg har kørt de sidste 4 år med en Nolan N100 og den er fortsat en god
hjelm, men bestemt ikke støjsvag.

/A

Fra : Poul B-H

Dato : 01-06-03 11:53

I Arai NR3 skiller foret lige hvor brillestængerne sidder.

poul b-h

Fra : Aragorn

Dato : 01-06-03 23:10

> [...]
> Hvilke mærker har du erfaring med passer godt til en brillebruger.
> Jeg er kun faldet over AGV Syncro, men er der andre?

Hej Flemming.

Jeg har en fin hvid BMW system 4, som jeg er svært tilfreds med
(solbriller), men du skal nok lige tage højde for at BMW-hjelmene ikke
passer alle hoveder lige godt, så sørg endelig for at du kan prøve en, før
du knalder 3300,- af på den.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

http://www.bmwmc.dk
- no pop-ups, no ads, *no* flash!

Fra : Richard

Dato : 01-06-03 23:20

Aragorn wrote:
> [...]
> (solbriller), men du skal nok lige tage højde for at BMW-hjelmene ikke
> passer alle hoveder lige godt, så sørg endelig for at du kan prøve en, før

Erh, den hjelm, der passer alle hoveder lige godt, er da vist ikke
opfundet

Men ellers er jeg helt enig i anbefalingen på det punkt; min egen System
4 Evo kunne sikkert også rumme et par tætsiddende briller, måske endda
med tolagsvisiret monteret.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Aragorn

Dato : 01-06-03 23:24

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
-snip-
===
Hej Richard.
===
> Erh, den hjelm, der passer alle hoveder lige godt, er da vist ikke
> opfundet
===
Næh, det har du da ret i.
===
> Men ellers er jeg helt enig i anbefalingen på det punkt; min egen System
> 4 Evo kunne sikkert også rumme et par tætsiddende briller, måske endda
> med tolagsvisiret monteret.
===
Hmm, nu har jeg ikke prøvet sådan et - er det PinLock-visir, de der dimser
hedder? Dog værd at overveje.
===

http://www.furnituretiger.dk

Fra : Richard

Dato : 02-06-03 17:03

Aragorn wrote:

> Hmm, nu har jeg ikke prøvet sådan et - er det PinLock-visir, de der dimser
> hedder? Dog værd at overveje.

Mit er BMW's originale tolagsvisir, som fulgte med mod en beskeden
merpris (alt er relativt i BMW-lejren .
Det eliminerer duggen fuldstændigt; men indervisiret følger ikke
udskæringen i toppen, så man har det midterste af den øverste
indervisirkant lige i overkanten af synsfeltet. Ihvertfald som min hjelm
sidder.
Dobbeltlaget forvrænger også udsynet en smule, så man skal ikke køre for
tæt på kanterne, før man lige har justeret sin afstandsbedømmelse
Men det gælder sikkert de fleste tolagsvisir. BMW's er sat fast med
stifter a la Pinlock.