Jeres vurdering af køb af FZR 600 US/R
Fra : wheeler

Dato : 31-05-03 22:50

I min søgen efter en US'model (primært fordi de fåes "nyere" dvs. indreg. i
1999/2000 og samtidig er til at betale), faldt jeg over denne
forhandlerannonce. Det er R'-modellen

Pris excl. levering: kr.69.997,-
Årgang: 1997
Kilometerstand: 18000 km.
Motorstørrelse: 598 ccm.
Farve: Grå/rød
Udstyr: Super velholdt. altservice passet
http://www.aagesen.dk/usedmccloseup.asp?prod='87'

Jeg går ud fra at den står i org.lak ?

Udover den lille effektforskel på 10HK er der så andet end alu-rammen, som
skiller sig ud fra denne og US-modellen ?

Pft.
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 eller CBR 600 (F3->) har interesse

www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : wheeler

Dato : 01-06-03 00:11

Rettelse....

Efter have studeret MC-revyen m.v. - R-modellens ramme er også af stål - det
er på FZR 750R der er tale om alu!

Endvidere har jeg overbevist mig selv om, at det MÅ være en fejl, når
Aagesen skriver FZR 600R - den ville aldrig blive fastsat til den pris

Fra : Armand

Dato : 01-06-03 11:06

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
> [...]
>
> Udover den lille effektforskel på 10HK er der så andet end alu-rammen, som
> skiller sig ud fra denne og US-modellen ?

Det ér en US'er! :-|

- Farverne er originale US-farver!
- R-modellen har en look-alike USD-gaffel med deraf følgende markante
bremsebefæstigelse, det har Ågersens ikke!
- Refleksen på siden af forgaflen er en US-reminiscens.

--
Armand.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 01-06-03 20:05

> [...]
> bremsebefæstigelse, det har Ågersens ikke!
> - Refleksen på siden af forgaflen er en US-reminiscens.

Desuden ses det også at sædekanten foran, kryber op af tanken, hvilket ikke
er tilfældet på "den fede" FZR 600 R model.
Jeg forstår ikke at Aagensen, som har været (stadig er??) autoriseret Yamaha
forhandler kan lave sådan en fejl.
Desuden er FZR 600 R modellen ikke produceret i 1997, da den kun blev
produceret i 1994-1995, hvorefter Thundercatten afløste den.

Som Armand siger, så er det der en US model, og har "kun" 91 hk. Og selv om
den er i god stand er 70K ALT for meget.
Hvis du skal have en US model eller en FZR 600 (uden R) må den efter min
mening kun koste over 50, hvis den har få kilometer og er i exceptionel god
stand.
Hvis du bevæger dig op på 60 K kan du finde en CBR 600 F2 eller lignende til
samme pris, og gøre et meget bedre køb.

Smid lige netop den de har stående der ud af hovedet.

mvmch
christian, med den rigtige FZR 600 R model !!!!!!!!!!!

Fra : wheeler

Dato : 01-06-03 20:49

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Smid lige netop den de har stående der ud af hovedet.

[KLIP]

Ja, det gik op for mig at det var en fejlannonce...bevist måske fra Aagesens
side =

Jeg har kig på en efter sigende "næsten ny = ikke 1 ridse)! FZR us 7500 km
købt medio 1998 (1. gang indreg. 05/02)...

Mit spm. er om den mon har kørt race i perioden op til indreg. ??

Det er vel næppe den mest oplagte model at købe uden afgift og så bruge til
bane ?

Sælger forlanger 75K, men er indstillet på at handle - jeg overvejer et
besøg med bankudstedt check på 60K.
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse

Fra : p.mariegaard

Dato : 01-06-03 22:47

"snip
> Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse
> www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Hej Wheeler
Du spurgte på klemmen i dag hvad min USér vejer,og jeg blev svar skyldig;
men et hurtigt opslag i manualen siger 201 kg med fuld tank.
Så hut jeg visker vejer det ekstra R ca. 10 kg mere, og har en gaering der
gør, at den forsvinder bagud i optræk

Prøv osse at læse: http://www.fzrarchives.com/
hilsen
poul
fzr600US (hvis nogen skulle være i tvivl)

Fra : wheeler

Dato : 02-06-03 22:52

"p.mariegaard" <p.mariegaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> poul
> fzr600US (hvis nogen skulle være i tvivl)

[KLIP]

Efter i søndag er Jeg ikke i tvivl

Fra : wheeler

Dato : 07-06-03 21:14

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [KLIP]
>
> Ja, det gik op for mig at det var en fejlannonce...bevist måske fra
Aagesens
> side =

Opdate:

Talte med Ågesen/ Peter grunden til at de kalder det en "R" model skyldes,
at der på reg.attest står FZR 600 RG .......da jeg sagde til dem, at det
måske var mere passende at kalde den for US model ...var de sådan set
enige...

Den står ellers ret flot
--
Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse